Star Citizen nära crowdfunding-rekord
Bidrog med 280 spänn, snålt men något iaf, ser ju lätt ju att bli ett av de mest episka spelen någonsin.
1 dag kvar, just nu $4,522,501.
Toppen, över 4,5 miljoner. Hoppas de når 5 vilket inte borde vara omöjligt med tanke på att de gick från 4-4,5 på ungefär en dag.
En ny "pirate" pledge tier, lär nog locka lite nytt folk/pledge upgrades. 110$
"Avast Mateys"
Title: Pirate
The finished game for your PC with your Drake Interplanetary Cutlass fighter ready to fly.
*Exclusive access to the Alpha and Beta
The Pirate Package Contains
Tractor beam
Docking collar
Digital Soundtrack
Digital Star Map
Även (Äntligen) Lancer/Wingnut som en Digital Tier, för "bara" 110$ istället för 125+10-15$ i frakt , för de vanliga Lancer/Wingnut som hade lite fysiska grejjer
Grymt sugen på det här spelet men om valet handlar mellan detta spel och Elite tar jag det sistnämnda varje gång. Elite har inneburit så mycket för hela spelindustrin, det är nog mycket tack vare Elite vi idag har spel som GTA, Hitman, Deus Ex, Sim City för att bara ta ett fåtal exempel på spel som inte har några givna mål. Visst är jag ett stort fan av Wing Commander och när det spelet kom så vart jag grymt imponerad men inget spel idag har varit bättre än Elite 2.
Jag kommer garanterat köpa spelet när det är klart och jag är säker på att det kommer bli en värdig uppföljare och ett spel som är helt gjort för PC.
Tänkte bara fråga, hur funkar allt detta? Hur sker finansieringen? Kan dom i princip utveckla ospelart skräp men ändå få pengar?
Ja men det skulle nog innebära att de skulle få problem med finansiering i framtiden. Det rykte Chris Roberts byggt upp under sina år i spelindustrin är värt bra mycket mer än de pengar han nu verkar få (kan garantera att det är tack vare hans status som många fått upp ögonen för det här projektet även om det är en riktigt bra Kickstarter)
60$ donerat. Känner mig nästan lite snål efter att ha sneglat på 120$ paketen först.
Samma sits, haft ögonen på 125$ Lancer genom hela kampanjen, men landade på 60$ så lite snål känner man sig :P, är man arbetslös så har man inte så mycket att säga till om haha.
Räkningar och mat kostar ><
Tror dom kommer hamna mellan 4.5 och 5 miljoner. Dom satt med 3.7 miljoner igår.
angry Joe bad sina tittare att stödja det i en Vlog. Tror det ökade med flera hundra tusen efter det iaf haha.
Ja Joe är skön, här är han så exalterad att han nästan dregglar ha ha.
Jag såg den videon tidigare ikväll och fick upp ögonen för spelet. Låter riktigt lovande! Och att det är kickstarter så dom får all kontroll över utvecklandet gör saken bara bättre!
Jag har sagt det förut och säger det igen, kickstarters är det bästa som hänt spelvärlden på länge
Word, det bästa som hänt PC på länge också.
Äntligen får vi passionerade pc spel återigen
För alla sci-fi älskare (eye-candy):
http://vimeo.com/53829036
Det är ju ändå lite tragiskt när konsumenterna måste finansiera spel för att få det de vill ha, exemplen som detta visar ju att det finns stort intresse för lite mer nyskapande och nischade titlar men ändå tycks de flesta av storföretagen bara vilja satsa spel med som är så breda att de nästan känns innehållslösa (à la MoH: warfighter)
Metal is best served heavy.
Så ett spel måste vara dyrt för att det ska vara bra? Håller inte med där riktigt
Det var absolut inte vad jag skrev...
Tvärt om tycker jag billiga indie spel kan vara asball. Gav just lite pengar till ett annat MYCKET intressant kickstarter enmans spelprojekt:
http://www.kickstarter.com/projects/joshparnell/limit-theory-...
Så ett spel måste vara dyrt för att det ska vara bra? Håller inte med där riktigt
Det var absolut inte vad jag skrev...
Tvärt om tycker jag billiga indie spel kan vara asball. Gav just lite pengar till ett annat MYCKET intressant kickstarter enmans spelprojekt:
http://www.kickstarter.com/projects/joshparnell/limit-theory-...
Tack för tipset! Mycket intressant, jag donerade en slant på en gång...