Medlem

Har funderat lite på att inhandla detta och efter att jag läst denna recensionen tänkte jag att det är lika bra att slå till direkt medans där finns folk i startområdena, ingen månadskostnad är ju också positivt så man inte känner sig "tvingad" att logga in och spela vare sig man har lust för det eller inte. Men:

"Serial codes for Guild Wars 2 are temporarily unavailable from buy.guildwars2.com"

Faen!

( den digitala DL versionen är alltså slutsåld )


signatur

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell

Medlem
Skrivet av Qvisten:

Sen om du inte har skaffa i alla fall Raptor HD eller då SSD, flaskhals att sitta med en 5400rpm idag

sitter på en SSD, vet vad jag håller på med..

Förlåt, kritiserade fanboysens spel, sorry won't do it again /Bo


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

Medlem

Det är så roligt med människor med min hårdvara ska det funka, funkar 100 för mig varför inte med dig.
Har med miljoner grejer att göra. Vad har du för annan hårdvara i datorn, drivrutiner. Hur mycket program o spel du har installerat, är den nyligen formaterat, vilket operativ du har. Har du haft mycket grej installerat och kanske tagit bort, index blablabla. hur mycket som helst. Därför varierar det så mycket till skillnat från konsol som har samma mög i dom.

Medlem
Skrivet av Mytacism:
Skrivet av Qvisten:

Sen om du inte har skaffa i alla fall Raptor HD eller då SSD, flaskhals att sitta med en 5400rpm idag

sitter på en SSD, vet vad jag håller på med..

Förlåt, kritiserade fanboysens spel, sorry won't do it again /Bo

Mena inget illa med det, försvara dig att det spelet funkar dåligt för vissa och bra för andra. Många missar på enkla grejer som HD när de har bra graffekort och grejer i.

Medlem
Skrivet av Qvisten:

Det är så roligt med människor med min hårdvara ska det funka, funkar 100 för mig varför inte med dig.
Har med miljoner grejer att göra. Vad har du för annan hårdvara i datorn, drivrutiner. Hur mycket program o spel du har installerat, är den nyligen formaterat, vilket operativ du har. Har du haft mycket grej installerat och kanske tagit bort, index blablabla. hur mycket som helst. Därför varierar det så mycket till skillnat från konsol som har samma mög i dom.

och det är därför man optimerar ett spel, för att det ska fungera så bra som möjligt på så många datorer som möjligt.
vi är sju styck i min guild som sitter och har samma problem, alla med någorlunda datorer, man kan inte vara seriös och säga att det är ett fel på vår sida av det hela.

men åter igen, folk verkar ju se rött så fort man lägger ut en kommentar med lite kritik i..


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

Medlem
Skrivet av TryNotD[oo:

"]Har funderat lite på att inhandla detta och efter att jag läst denna recensionen tänkte jag att det är lika bra att slå till direkt medans där finns folk i startområdena, ingen månadskostnad är ju också positivt så man inte känner sig "tvingad" att logga in och spela vare sig man har lust för det eller inte. Men:

"Serial codes for Guild Wars 2 are temporarily unavailable from buy.guildwars2.com"

Faen!

Hehe finns ställen du kan handla på digitalt nu, men priserna har gått upp som feeaaan,

Medlem
Skrivet av njtwkr:

Aldrig varit mer om ett mer overrated spel. Combatsystemet som det talats så mycket om är värdelöst och långt ifrån innovativt. "Quest" = 100% grind. Events är okreativa, tråkiga och oftast onödigt långa. Dålig movement och combat gör att PvP känns segt och outmanande. UI't är bland det fulaste jag sett. Förstår inte hur någon kan tycka att detta är speciellt bra, men tänker inte döma! 2/5.

Vad är det som är värdelöst med fightingsystemet? Utveckla? Jag gillar det man måste planerna med tanke på sina få skills och dess cooldown sen att kunna använda sig av dodge är underbart och ofta en lifesaver, dock suger sPvP, flamsigt och fullt av AoE och gynnar oftast Melee imo.

Ger spelet 4/5 combat 5/5 WvW 5/5 sPvP 3(svag) / 5

Medlem
Skrivet av Mytacism:
Skrivet av Qvisten:

Sen om du inte har skaffa i alla fall Raptor HD eller då SSD, flaskhals att sitta med en 5400rpm idag

sitter på en SSD, vet vad jag håller på med..

Förlåt, kritiserade fanboysens spel, sorry won't do it again /Bo

Ville bara vara hjälpsam, inget annat, mina specs är Core i5, 3570K, 8GB ram och ett GTX 560ti, utan SSD. Jag har som sagt inga problem alls så om du med dina specs har problem så är det nog något fel på din sida, har du testat att intstallera beta-drivrutiner? ANet rekommenderade det så det kan ju hjälpa.

Medlem
Skrivet av Mytacism:
Skrivet av Qvisten:

Det är så roligt med människor med min hårdvara ska det funka, funkar 100 för mig varför inte med dig.
Har med miljoner grejer att göra. Vad har du för annan hårdvara i datorn, drivrutiner. Hur mycket program o spel du har installerat, är den nyligen formaterat, vilket operativ du har. Har du haft mycket grej installerat och kanske tagit bort, index blablabla. hur mycket som helst. Därför varierar det så mycket till skillnat från konsol som har samma mög i dom.

och det är därför man optimerar ett spel, för att det ska fungera så bra som möjligt på så många datorer som möjligt.
vi är sju styck i min guild som sitter och har samma problem, alla med någorlunda datorer, man kan inte vara seriös och säga att det är ett fel på vår sida av det hela.

men åter igen, folk verkar ju se rött så fort man lägger ut en kommentar med lite kritik i..

Som sagt funkar hyffsat för mig, ligger run 60fps vilket jag är nöjd med, men vet de med sämre grejer i burken som har bättre och vise versa. Så absolut har de mer att jobba med för att optimera spelet. För jag en en av som som inte håller med att du ska behöva blåsa burken och allt för att spela ett spel som borde fungera bra oavsett.

Medlem
Skrivet av Mytacism:

Slutsatsen, spel med potential tyvärr så släppte man spelet förtidigt (för att hinna före MoP?) vilket tyvärr märks..
Kommer säkert att patchas till, men trist för oss som väntat.

Citerar detta, eftersom resten bara är tycke. Det var inte för att hinna före MoP, snarare så att Blizzard väntade på ett datum från ArenaNet för att sedan bestämma MoP:s release, eftersom datumet till MoP kom efter GW2s datumsläpp.

Att MMOs har problem de första veckorna är inget man ska tänka på. Alla MMOn har problem, och detta har varit det med de minsta problemen. Oftast är ett MMO ospelbart den första veckan. Själv kom jag in första minuten dag ett och har spelat utan problem sedan dess, förutom de få gånger servrarna har varit nere.

Medlem

hm intresant kom skribenten till max level ?

Medlem

En grej som kan vara värt att tänka på när ni levlar på är att försöka göra storyquesten i takt med att ni levlar, då känns områden och karaktärerna betydligt mycket viktigare än om man bara levlar på och skiter i storyquesten, den blir för övrigt jävligt episk runt lvl 50+ ;D

Vet inte hur långt alla har levlat etc men spelet blir bara bättre ju längre upp ni kommer, tuffare och mer utmanande events, instancerna blir svårare osv.
Har ej kört instancer med någon pickup grupp (kör med IRL polare och det blir betydligt mycket roligare så) än och de som klagat misstänker jag har gjort jusst detta.. instancerna är betydligt mer utmanande än i andra MMO's enligt mig då dem kräver samarbete på ett helt annat sätt än innan.
Stendör du direkt i instancerna? glasscannon builds fungerar väldigt dåligt här ;D (jag fick specca om och finna en specc som inte gimpar dps för mycket men ändå gör att jag kan överleva)

Jag tycker bara möjligtheten att kunna gå tillbaka till en lvl 30 instance när jag är lvl 80 och fortfarande ha en utmaning väntandes på mig är nog det jag tycker är det trevligaste med Guild Wars 2, hört mycket klagomål om att man inte känner sig "mäktig" eller "starkare" när man levlar upp och detta stämmer till viss del men detta spel är byggt på samarbete,, här är man ingen Rambo som kan klara allting själv (vilket jag finner väldigt givande)

Avslutande ord är väl att detta spel kanske inte passar alla men då finns det gott om trinitybaserade/gearbaserade MMO's därute för er som gillar dem, snart kommer pandorna ;D

Medlem

5 av 5? Verkligen inte. 4/5 kan jag gå med på. Spelet saknar alldeles för mycket för att förtjäna 5/5 (combaten är ju sub-par för ett 5/5 spel där combaten är så viktig).

Skaffa ett mer utbrett betygssystem förövrigt.

Medlem
Skrivet av purjo:
Skrivet av Mytacism:
Skrivet av Qvisten:

Sen om du inte har skaffa i alla fall Raptor HD eller då SSD, flaskhals att sitta med en 5400rpm idag

sitter på en SSD, vet vad jag håller på med..

Förlåt, kritiserade fanboysens spel, sorry won't do it again /Bo

Ville bara vara hjälpsam, inget annat, mina specs är Core i5, 3570K, 8GB ram och ett GTX 560ti, utan SSD. Jag har som sagt inga problem alls så om du med dina specs har problem så är det nog något fel på din sida, har du testat att intstallera beta-drivrutiner? ANet rekommenderade det så det kan ju hjälpa.

Ja, det har förövrigt varit prat om att SLi inte fungerar speciellt bra, vet inte om detta är något som är löst nu..
har prövat både med och utan.. ingen skillnad.

Jag väntar på en patch som fixar detta.

@ Qvisten, då är vi på samma våglängd iafl.

@ Daerken, Kan mycket möjligt vara så, är inte speciellt insatt, det känns ändå som att spelet släppts förtidigt.


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

Medlem

Själv spelade jag i 2 dagar och insåg hur mycket kass PvE kan förstöra ett annars bra spel! PvP och WvW är roligt, men håller inte om allt annat i spelt suger. Då spelar jag hellre ett rent PvP spel


signatur

1# FZ Troll

Medlem
Skrivet av showerguy:

Läste hela recensionen och har själv spelet.. efter en timmes spelande så började jag fundera om det är värt att fortsätta. Efter två timmar så var det käk sen gick jag tillbaka till Team Fortress 2.

Vart är känslan? Vart är end game? Det var ingen hype!

Hur kan du fråga "Vart är end game?" om du bara spelat 2 timmar?

Sen förstår jag inte heller vrf folk klagar på att det inte finns någon end game.

Såhär ser jag på det: Normala MMOs, vi tar WoW som exemple, har PvP och Raids som endgame.

Gw2 har PvP, explorable dungeon ("Raids") + WvW, diverse mini games och dessutom så kan jag spela i ett ex 40-50 område och fortfarande få en utmaning + bra loot.

Så Gw2 har alltså mer end game en de flesta MMO:na på marknaden.


signatur

Rwa?

Medlem

fan så underbart!! finns allt någon av er på fz som har min smak! har varit så bedömt grinig på dom senaste recensionerna av era nya fz:are. mene detta gjorde hjärtat på gött humör igen!

Medlem

Hade väldigt roligt under tiden jag levlade upp till 80. Dock när man väl nådde level 80 så tyckte jag spelet dog lite. Det endgame som jag var intresserad av mest var WvW. Tyvärr levde det inte alls upp till mina förväntningar. Att man ofta stöter på en osynlig armé som står och bankar på ens port känns lite sådär. Finner ingen som helst anledning att lira WvW i GW2 när man har tillgång till PlanetSide 2-betan vilket förvisso är ett FPS, men som genomför alla "WvW-moment" mycket bättre trots de fortfarande befinner sig i beta och förbättrar spelet fortlöpande.

Resten av materialet som finns i level 80 känns som WoW:s dito.

Medlem

Guild Wars serien är och förblir för mig ett casual spel (med tanke på tid) och GW2 gör det, precis som föregångaren, ett sjujäkla bra jobb på att blanda casual och hardcore spelandet. Varför folk tröttnar förstår jag inte, kanske inte rusha igenom spelet och ta tid till allt istället? Njut!


signatur

Spaceships Are Magic

Medlem

Kanon bra spel helt klart!!!
Ända som jag stör mig på lite är kameran.... men den kanske fixas till lite.

Medlem

Fanken att alla nycklar är utsålda på deras hemsida, nu blev ju det här ett garanterat köp för mig och tjejen!


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Bästa MMO-spelet jag spelat sedan classic WoW.

PvPn är GRYYYYYYM!!!! Kan inte sluta PvPa hahaha.

Medlem
Skrivet av showerguy:

Läste hela recensionen och har själv spelet.. efter en timmes spelande så började jag fundera om det är värt att fortsätta. Efter två timmar så var det käk sen gick jag tillbaka till Team Fortress 2.

Vart är känslan? Vart är end game? Det var ingen hype!

Du når inte end-game efter att ha spelat en timme.

Medlem

Har förstått att om man såg framför sig ett uppfräschat GW1 så blir man besviken. Men om man tar det för vad det är så är det grymt bra. Endgame är PvP och enbart PvP. Det är där man får ut all kräm ur GUILD wars.

Så ni som skaffade guild wars för att få ut PvE-mys var fel ute från början


signatur

Chooch it

Medlem

Älskar hur alla WoW fanboys klagar på combat systemet. Naw, måste ni faktiskt tänka nu när ni spelar?

Förstår att ni saknar den enorma RNGn i WoW. Brukar gå till starting zones med popcorn och se alla WoWare klaga på att allt är så omständigt och jobbigt.

Medlem

Har barit hunnit spela det en 2-3 timmar - men jag gillar det än så länge. Dock lite tidigt att yttra sig iofs


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Jag ger det 85/100 (pc gamer skalan)
10 poäng avdrag för inte nog med vapen och deras main skills (utility skills är jättebra dock)
5 poäng avdrag för OK men ändå rätt så "meh" combat system

Annars så är hela spelet suuuuppperbt. Jättemycket att se och göra och väldigt bra release. Så mycket detalj och kvalitet i det att man häpnar: glad att jag köpte och kommer köpa expansioner om/när de kommer. Arenanet ftw!

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

5/5 lite i överkant eller!!

Bara för att du endast lirar konsol eller? Du blev avundsjuk, det känns härligt Jag njuter av din avundsjuka mmmmmmmm


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem

Ruskigt bra optimerad motor när det kommer till massiv pvp, väldigt nöjd med spelet!

Medlem

lär ju inte ha svarat rätt på en ända fråga i tävlingen då jag inte spelat ettan men med lite tur så kanske man får chansen till detta spel

Skriv svar