Battlefield 3 Premium sålt nästan en miljon gånger

Medlem
Skrivet av mr_jingles:

En himla massa BF2 veteraner som sitter och kommenterar på dessa nyheter verkar det som. Finns det verkligen ingenting som har förbättrats i BF serien sedan 1942 eller BF2?

Menar ni på allvar att ni sitter och spelar 1942 fortfarande dagligen och att allt nytt är av ondo? Börjar bli väldigt trött på det eviga "det var bättre förr" gnället som dyker upp i varenda forumtråd oavsett spel. Vissa saker var kanske bättre, andra var sämre, så lär det alltid vara.

Om saker är förändrade gentemot äldre spel så är det epic fail och om inget är förändrat så är det mjölkning. Hur ska ni ha det?

Det släpps kartpaket till spel för att fans av serierna ska få variation och nya upplevelser i samma universum.

Jag hade tröttnat lite på BF3 då CQ släpptes eftersom x antal kartor bara håller så länge. CQ är kanske inte vad jag föredrar egentligen men det ger lite variation till allt annat.

Ja företagen måste tjäna pengar för att släppa kartpaket, inget är gratis, that's it.

BF3 plus premium ger väl ca 9kr/h för underhållningen om man som jag spelat runt 100h.

Och jag har i många fall haft roligare än då jag gått på bio och sett film för säg.. 60kr/h

Mycket vettigt sagt i ett och samma inlägg. Bra skrivet.
Gnällspikar förstör spelcommunityn.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Även så kallade "fanboys" förstör.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av mr_jingles:

En himla massa BF2 veteraner som sitter och kommenterar på dessa nyheter verkar det som. Finns det verkligen ingenting som har förbättrats i BF serien sedan 1942 eller BF2?

Menar ni på allvar att ni sitter och spelar 1942 fortfarande dagligen och att allt nytt är av ondo? Börjar bli väldigt trött på det eviga "det var bättre förr" gnället som dyker upp i varenda forumtråd oavsett spel. Vissa saker var kanske bättre, andra var sämre, så lär det alltid vara.

Om saker är förändrade gentemot äldre spel så är det epic fail och om inget är förändrat så är det mjölkning. Hur ska ni ha det?

Det släpps kartpaket till spel för att fans av serierna ska få variation och nya upplevelser i samma universum.

Jag hade tröttnat lite på BF3 då CQ släpptes eftersom x antal kartor bara håller så länge. CQ är kanske inte vad jag föredrar egentligen men det ger lite variation till allt annat.

Ja företagen måste tjäna pengar för att släppa kartpaket, inget är gratis, that's it.

BF3 plus premium ger väl ca 9kr/h för underhållningen om man som jag spelat runt 100h.

Och jag har i många fall haft roligare än då jag gått på bio och sett film för säg.. 60kr/h

Ja, företag måste tjäna pengar. Men EA har mer än tillräckligt med pengar, detta är bara ett sätt att mjölka. Och de lyckas väl, tyvärr. Kom inte och säg att EA inte tjänar tillräckligt eftersom de vill bara ha mer och mer.
Det är synd att DICE är en del av de.

Men BF3 är otroligt oinspirerat och tråkigt jämfört med äldre spel i serien. Samt att de som nu har premium går före i köerna till servrar. Det är fel på vartenda jäkla plan.

Medlem

Svårt beslut om man skulle köpa


signatur

"De kallar sig Brown och menar det"

Medlem

Köpte det mest för att få alla DLC packs billigare (4x150=600, betalade 400 för premium) fast det är klart att resten är en skön bonus. CQ vapnena är riktigt nice(fast palla små banor).

Medlem

Fyyfan va BF är grym. Kärlek till Dice

Medlem

Förstår varför många ogillar Premium. Men om man tänker efter så är det som att köpa 4 expansioner i ett paket som är billigare än att köpa alla separat.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Skrivet av Remus:

Jag väntar på Armored Kill och ser ifall det DLCt är awesome med t ex:

8 mot 8 stridsvagnar!
minst 8 flygplan i luften!
4 attack helikoptrar!

Då jävlar! Då köper jag premium sen och så får jag med Close Quarters också. Allt hänger på Armored Kill DLCn. Hur mycket fordon det blir på banorna!

Skaffa Arma 2 så kan du köra på kartor med över 100 stridsvagnar på varje sida plus flyg och helikoptrar.....mumma

Medlem

Inte värt 500:-, tyvärr! Men stödja Dice. Varje dag i veckan!

Medlem
Skrivet av mr_jingles:

En himla massa BF2 veteraner som sitter och kommenterar på dessa nyheter verkar det som. Finns det verkligen ingenting som har förbättrats i BF serien sedan 1942 eller BF2?

Menar ni på allvar att ni sitter och spelar 1942 fortfarande dagligen och att allt nytt är av ondo? Börjar bli väldigt trött på det eviga "det var bättre förr" gnället som dyker upp i varenda forumtråd oavsett spel. Vissa saker var kanske bättre, andra var sämre, så lär det alltid vara.

Om saker är förändrade gentemot äldre spel så är det epic fail och om inget är förändrat så är det mjölkning. Hur ska ni ha det?

Det släpps kartpaket till spel för att fans av serierna ska få variation och nya upplevelser i samma universum.

Jag hade tröttnat lite på BF3 då CQ släpptes eftersom x antal kartor bara håller så länge. CQ är kanske inte vad jag föredrar egentligen men det ger lite variation till allt annat.

Ja företagen måste tjäna pengar för att släppa kartpaket, inget är gratis, that's it.

BF3 plus premium ger väl ca 9kr/h för underhållningen om man som jag spelat runt 100h.

Och jag har i många fall haft roligare än då jag gått på bio och sett film för säg.. 60kr/h

Hur fasen tror ni att de kunde släppa typ gratis mappack förr då?
Alltid funkat då. Ända förändringen är att allt är så jäkla "idiotiserat" och mjölkat gentemot vad det var förr så klart man föredrar tidigare spel då.

Jag sätter mig och spelar Cod 2 varje dag före något av de nya cod utan problem. Tycker du att de nyare är bättre håller jag verkligen inte med dig!

Detta är bara ett tecken på att Battlefield serien är på god väg i samma spår som cod. Sönder smockat med skit för att 12 åringar ska kunna leka rambo samtidigt som de är en hel pluton och släpper spel varje år för att tjäna så mycket pengar som möjligt och dödar MP så det aldrig blir någon idé att spela det. Vad är det för idé att lägga ner sig, dra ihop lag osv och försöka spela upp sig på hög nivå när det ändå kommer vara helt dött nästa år? Ingen, det är endast "Pubtrain" för 12 åringar.

Hur många nya spel tror du kommer leva kvar om 10 år som quake till exempel? Tänk om de hade dödat quake med massa skit som de gör med nyare spel idag. Hade inte ens vart spelat fram till 2000-talet.

Därför gnäller vi om att det var bättre förr. För att det är sant. Vi sitter och väntar på att något företag ska sluta följa strömmen och slänga ut massa värdelös content mot pengar och göra ett straight ahead, standard, snyggt, skjutspel som man kan kriga och kämpa på i år framöver. Ett nytt CS, Quake, Cod 2, Cod 4 (promodat), Bf 2 och alla dessa ljuvliga titlar som är värdiga att kalla för spel!

Vi vill inte ha massa skit som en Ak47 med en tank fastlimmad på vänstersidan och ett stridsflyg på högersidan med en perk som heter "12 year old, stupid and fat" och med ett vänsterklick dödar jag allt på halva mappen.
Visst du får gärna tycka det är kul men jag skillar mig hellre igenom med ett balanserat rifle och ett vältränat movement och dödar dem. Lite utmaning, lite kamp lite skills och kunskap föredrar vi.

Vi vill spela själva ist för att utvecklarna gör det åt oss. Visst du får gärna göra detta men det tänker då inte ja göra!

Medlem
Skrivet av firsov:

Hur fasen tror ni att de kunde släppa typ gratis mappack förr då?
Alltid funkat då. Ända förändringen är att allt är så jäkla "idiotiserat" och mjölkat gentemot vad det var förr så klart man föredrar tidigare spel då.

Alltså, måste fråga, men har du någon som helst uppfattning om hur spelindustrin har förändrats på de senaste åren, tekniskt sett?

För guds skull, till och med en klåpare som jag kunde slänga ihop ett antal rätt schyssta banor i Quake 1, eller till och med i Half-Life. Produktionsvärdena var mindre, publiken mindre krävande. Jämför med hur otroligt mycket jobb det tar att göra en bana i ett modernt spel med en avancerad motor. Det är ju av denna orsak som moderna spel ofta är mycket linjärare och kortare än gamla, därför att tiden att skapa assets till ett modernt spel har ökat exponentiellt i takt med tekniken.

På den tiden du och dina två dev-polare kunde klappra ihop ett map-pack över en helg så visst kändes det rimligt att släppa gratis som lite good-will till spelarna. Kostade dig knappt något.

Men nu? När en enda bana till BF3 kan ta dagar av bara arbete i editorn, för att inte tala om testning, QA osv, då skjuter kostnaderna för löner osv i höjden. Då måste du få in intäkterna på något sätt.

Medlem
Skrivet av raefzm88:

hehe, såg att det blev en redig text här ovan. Blir lätt så, svårt att låta bli att säga vad man tycker. Som gammal BF-lirare tycker jag det är så sorgligt att se vad EA har gjort med Battlefield serien. Folk klagade(:klagar) på Activsion (ja även dem är horribla) och hur de trycker ut ett nytt COD varje år, där alla är i princip identiska och alla har samma mängder utav problem , men sanningen är att EA idag är exakt likadana.

Då kan vi ju konstatera att det är spelmarknaden som ser ut som du beskriver inte bara Activsion o EA.

Önskar att fler spelare engagerar sig i spel utgivningen för det är spelarna som ska styra kraven på bra spel.. Inte bolagen.
Verkar som att de flesta hellre bara stöder insamlingar på nätet för spel utvecklare som gör det inte de stora bolagen gör för oss spelare. Visst ok men det behövs lite mer press från oss spelare på bolagen. Först då får vi de spel vi vill ha.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

När folk säger "vi sparar pengar genom att köpa Premium" så får de nästan det hela att låta som EA har gjort oss en tjänst på företagets bekostnad. Jo men visst. Fast det är väl just den beräknade uppfattningen som har visat tjänsten (pun not intended) så mycket mer lönsam för dem då de slipper ta riskerna som kommer med att kunderna inte betalar förrän de vet vad man får & hur spelet mår den dagen.

Som jag skrev på loggen;

Doesn't feel right to pay $50 upfront without any guarantees, especially not for a deal that comes fulfilled first in march next year. The remaining content can just as well turn out to be a disappointment and then who cares if you saved a few bucks. I'm not being cheap I just don't think the savings alone make the deal more lucrative, for example I don't want Close Quarters and I don't enjoy the alienation I've already experienced because of it. If this will continue then the activation of all DLC will in the end basically become required to join your standard servers, and if that is the case then it should be available as a stand alone expansion and not turn up as grey unusable boxes on Battlelog and not take more than twice the original games worth of totally wasted HDD space. Eventually this kind of marketing will ruin more than it builds.

För mig så ser Premium precis ut som de där reklamerna där en tjock bilförsäljare gör sig till åtlöje för hela staten när han flåsar runt sin egen hjärtattack framför kameran på den överdrivet dekorerade parkeringen & försöker rädda sin lilla affärsverksamhet med märkliga specialerbjudanden.

Dogtags i guld & kolfiber...

Medlem
Skrivet av Annanaz:

"dessutom finns d f-n inget bättre fps online"
Det finns ju alltid Battlefield 2

Det var bättre på sin tid.

Medlem
Skrivet av Erenthal:
Skrivet av firsov:

Hur fasen tror ni att de kunde släppa typ gratis mappack förr då?
Alltid funkat då. Ända förändringen är att allt är så jäkla "idiotiserat" och mjölkat gentemot vad det var förr så klart man föredrar tidigare spel då.

Alltså, måste fråga, men har du någon som helst uppfattning om hur spelindustrin har förändrats på de senaste åren, tekniskt sett?

För guds skull, till och med en klåpare som jag kunde slänga ihop ett antal rätt schyssta banor i Quake 1, eller till och med i Half-Life. Produktionsvärdena var mindre, publiken mindre krävande. Jämför med hur otroligt mycket jobb det tar att göra en bana i ett modernt spel med en avancerad motor. Det är ju av denna orsak som moderna spel ofta är mycket linjärare och kortare än gamla, därför att tiden att skapa assets till ett modernt spel har ökat exponentiellt i takt med tekniken.

På den tiden du och dina två dev-polare kunde klappra ihop ett map-pack över en helg så visst kändes det rimligt att släppa gratis som lite good-will till spelarna. Kostade dig knappt något.

Men nu? När en enda bana till BF3 kan ta dagar av bara arbete i editorn, för att inte tala om testning, QA osv, då skjuter kostnaderna för löner osv i höjden. Då måste du få in intäkterna på något sätt.

Okej, men varför släpper de då inte en mappack?

Titta på Portal 2.
Man kan släppa ett mappack som är lättanvändbart och kan användas av de flesta spelare bara de sätter sig in i det några timmar och börjar lira.

Och då kan spelarna, istället för utvecklarna, göra saker med det. CoD 4 är t.ex. inte mer tekniskt avancerat än CoD 6 eller CoD 7(fast nu heter de 'CoD MW:2' istället).

Men det finns inga SDK/Modeditors/mapeditors till nya CoD-spel. Varför?
Därför att man tjänar inte lika mycket pengar då.

Så din analogi är ganska usel. Eftersom CoD är ett ypperligt exempel där tekniken är densamma de senaste 3-4 spelen och ändå har de gått från en generös map/mod policy till att i princip stänga igen helt.
Och anledningen är inte 'teknisk' utveckling som du tror.

Anledningen är ren girighet.
Dessutom finns det många andra exempel på spel som skulle kunna göra samma sak men har slutat just för att DLC är den nya trenden.

Det är tragiskt när människor börjar försvara giriga storföretag.

Medlem
Skrivet av Sethernis:
Skrivet av Erenthal:
Skrivet av firsov:

Hur fasen tror ni att de kunde släppa typ gratis mappack förr då?
Alltid funkat då. Ända förändringen är att allt är så jäkla "idiotiserat" och mjölkat gentemot vad det var förr så klart man föredrar tidigare spel då.

Alltså, måste fråga, men har du någon som helst uppfattning om hur spelindustrin har förändrats på de senaste åren, tekniskt sett?

För guds skull, till och med en klåpare som jag kunde slänga ihop ett antal rätt schyssta banor i Quake 1, eller till och med i Half-Life. Produktionsvärdena var mindre, publiken mindre krävande. Jämför med hur otroligt mycket jobb det tar att göra en bana i ett modernt spel med en avancerad motor. Det är ju av denna orsak som moderna spel ofta är mycket linjärare och kortare än gamla, därför att tiden att skapa assets till ett modernt spel har ökat exponentiellt i takt med tekniken.

På den tiden du och dina två dev-polare kunde klappra ihop ett map-pack över en helg så visst kändes det rimligt att släppa gratis som lite good-will till spelarna. Kostade dig knappt något.

Men nu? När en enda bana till BF3 kan ta dagar av bara arbete i editorn, för att inte tala om testning, QA osv, då skjuter kostnaderna för löner osv i höjden. Då måste du få in intäkterna på något sätt.

Okej, men varför släpper de då inte en mappack?

Titta på Portal 2.
Man kan släppa ett mappack som är lättanvändbart och kan användas av de flesta spelare bara de sätter sig in i det några timmar och börjar lira.

Och då kan spelarna, istället för utvecklarna, göra saker med det. CoD 4 är t.ex. inte mer tekniskt avancerat än CoD 6 eller CoD 7(fast nu heter de 'CoD MW:2' istället).

Men det finns inga SDK/Modeditors/mapeditors till nya CoD-spel. Varför?
Därför att man tjänar inte lika mycket pengar då.

Så din analogi är ganska usel. Eftersom CoD är ett ypperligt exempel där tekniken är densamma de senaste 3-4 spelen och ändå har de gått från en generös map/mod policy till att i princip stänga igen helt.
Och anledningen är inte 'teknisk' utveckling som du tror.

Anledningen är ren girighet.
Dessutom finns det många andra exempel på spel som skulle kunna göra samma sak men har slutat just för att DLC är den nya trenden.

Det är tragiskt när människor börjar försvara giriga storföretag.

Tråkig sanning det här du skrev. Undrar när spelarna ska börja ställa krav på bolagen att ge oss spelare de spel vi vill ha och inte vad räknenissarna vill kränga ut.
Kollade runt o de flesta av mina favorit spel är i dag med p2v val. Det är en sorglig utveckling för oss spelare. För det är ju inte många free to play spel som är värda namnet i dag.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Det som gjorde att spel överlevde längre än sin livstid tidigare var ju just moddarna. Något moderna spelutvecklare tagit kål på.

Iofs finns det ju vissa som fortfarande gynnar moddar osv, men vi får se hur länge det håller i sig.

Man sett ju inte direkt och lirade UT99, UT2k3, UT2k4, q3, bf1942 osv för att låsa upp grejer, nej då spelade man för att det var roligt.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Har inte spelat bf3 på ett braaaa tag, men tänker inte forsätta med det då det finns massa fuskare kvar och det är... drygt.. webhallens servrar är la dem bästa :x. Får vänta ett tag med DLCet... om det är ens värt.

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av ShavedEwok:
Skrivet av Ankh:

Jag betalade 193:- för Premium.

Får man fråga var och hur du kunde inhandla Premium till detta trevliga pris?

SE

Origin - india.

Edit: Jag ser att de flesta kommentarerna fick minus...är det folk som bara sitter och trycker +/- för skoj skull eller de läser verkligen inläggen?
Edit2: Fz borde dumpa hela tramset med +/-. Onödigt.

Aha, trodde inte det var möjligt. Tack för svaret.

Håller dessutom med om att hela +/- grejen känns tämligen irrelevant.

I sin nuvarande funktion är den knappast mer än en fanboy/hater mätare.

SE

Medlem

Herre jösses vilket gnäll det var. Har inte orkat läsa alla kommentarer men det lilla jag läste så verkar folk tycka att en 500-hundring för CQ+3 kommande expansioner är mycket pengar?
Kan inte vara lätt att vara så fattig att man grinar över 500 spänn!


signatur

- Wiiga -

Medlem
Skrivet av Wiiga:

Herre jösses vilket gnäll det var. Har inte orkat läsa alla kommentarer men det lilla jag läste så verkar folk tycka att en 500-hundring för CQ+3 kommande expansioner är mycket pengar?
Kan inte vara lätt att vara så fattig att man grinar över 500 spänn!

Cq plus 1 kommande expansion snarare, de 2 sista vet vi inget om, förhoppningsvis har EA råd att göra båda 2.

Medlem
Skrivet av Wiiga:

Herre jösses vilket gnäll det var. Har inte orkat läsa alla kommentarer men det lilla jag läste så verkar folk tycka att en 500-hundring för CQ+3 kommande expansioner är mycket pengar?
Kan inte vara lätt att vara så fattig att man grinar över 500 spänn!

Problemet är att de kallar det expansioner när man får fyra banor! en expansion ska ha fler banor dessutom fick bc2 gratis banor i sina uppdateringar.

Medlem

Handlar väl mer om att inte vara ekonomiskt förståndshandikappad snarare än rik vs fattigt. Är EXP packen värda 500kr eller är det bara sånt som för 10år sen hade kallats patcher alt klumpats ihop till ett riktigt EXP pack för typ 300kr?

Lite intressant info är ju att Premium kostar mer än BF3 gjorde när det släpptes

Geeks Gaming

Kan säga jag är en av dom. Lätt värt de. Bättre än att slippa betala när varje DLC kommer. Billigare... mer saker än vad man skulle få till typ CoD.
Mycket bra kartor till close quaters

Medlem

Helt klart värt 500kr med tanke på hur mycket man får. Och att säga att man får ett tomt spel och sen måste betala för att få banor är inte sant då bf3 redan vid launch hade mer content än de flesta andra shooters. Dessutom fick man en expansion med fyra till banor och lite annat gratis om man förbeställde.

Alla som vill ha mer kartor och kunna spela fler sorters spellägen i bf3 och är beredda att betala för det, gör det. Tycker ni att det är för mycket pengar så köp det bara inte. De gamla banorna finns fortfarande kvar och kommer fortfarande spelas flitigt så ni går inte miste om någonting.

Det är det som är så fint med alternativ. Man kan välja att säga ja eller nej, och säger man nej förlorar man inget som man hade tidigare. Det är inte svårare än att inte köpa det om man inte gillar det.

Medlem

Köpte Premium pga att jag har nyss tagit studenten inget jobb förutom mina 4 veckor sommarjobb som kanske leder till jobb. Så jag tog det säkra före det osäkra att punga ut 499kr från origin så jag slipper sitta där när alla andra har de nya DLC'en kommer.

Dem kommer nog göra som dem gjorde med BF2 släppa en stor fet patch med alla Epack/DLC till BF3 senare i framtiden.

Tyckte rätt så mycket om BF2 speciellt project reality GIVE ME THAT TO BF3 PLOX! Men synd att jag började så jäkla sent i BF2 att alla var redan max rankad alla vapen upplåsta så hade inte en enda chans knappt.

Men hoppas EA/Dice kan iallafall släppa modverktyg till Bf3 vill se Project Reality till BF3

Medlem
Skrivet av Redstar:

Cq plus 1 kommande expansion snarare, de 2 sista vet vi inget om, förhoppningsvis har EA råd att göra båda 2.

Saxat ifrån Origin: Det här medlemskapet ger dig alla fem expansionspaket för Battlefield 3 samt två veckors tidig tillgång. Du kommer att erhålla unika föremål i spelet som inte är tillgängliga någon annanstans: ACB-90-kniven, en uppsättning dog tags och exklusiv kamouflering till din soldat och dina vapen.

Skrivet av Lolflakes:

Problemet är att de kallar det expansioner när man får fyra banor! en expansion ska ha fler banor dessutom fick bc2 gratis banor i sina uppdateringar.

Det verkar uppenbarligen som att folk tror att utveckla spel, betala löner etc etc är helt gratis.
Hur många gratis kartor fick man i bc2, typ 2 eller något. Minnet sviker kanske då det inte var igår man spelade det.

Skrivet av Icewind:

Handlar väl mer om att inte vara ekonomiskt förståndshandikappad snarare än rik vs fattigt. Är EXP packen värda 500kr eller är det bara sånt som för 10år sen hade kallats patcher alt klumpats ihop till ett riktigt EXP pack för typ 300kr?

Lite intressant info är ju att Premium kostar mer än BF3 gjorde när det släpptes

Som sagt, jag tycker inte att 500kr är dyrt. Som ovan citat, så kostar det ju att utveckla spel. Och ju mer avancerade spelen är vad det gäller grafik och allt sånt så kostar det ju mer att utveckla.

Men om man tycker att det är så mycket pengar kan man ju köpa dem löst, men som i slutändan blir ännu dyrare. Eller så köper man inget av dem!

Säg att man får 3-4 nya banor per expansion + nya vapen och fordon. Om det nu är 5 expansioner (om man går efter vad som står på Origin) så 5x3 eller 5x4 kartor = 15 eller 20 nya kartor. Sen lägger man till nya fordon och vapen på detta också. Sen kanske de förbättrar battlelog med nya funktioner.
Ja det kostar nog inget alls att göra detta så man kan ju lika gärna göra det gratis?

Folk tänker inte längre än nästippen räcker. Underligt att det är sånt jävla liv för att det är bf3, men wow kan folk sitta och betala 120 spänn i månaden för + expansioner och köpa mounts och annan skit. Där kan vi ju snacka om att mjölka folk på pengar. Men precis samma sak där, det kostar att utveckla!


signatur

- Wiiga -

Medlem
Skrivet av Wiiga:
Skrivet av Redstar:

Cq plus 1 kommande expansion snarare, de 2 sista vet vi inget om, förhoppningsvis har EA råd att göra båda 2.

Saxat ifrån Origin: Det här medlemskapet ger dig alla fem expansionspaket för Battlefield 3 samt två veckors tidig tillgång. Du kommer att erhålla unika föremål i spelet som inte är tillgängliga någon annanstans: ACB-90-kniven, en uppsättning dog tags och exklusiv kamouflering till din soldat och dina vapen.

Skrivet av Lolflakes:

Problemet är att de kallar det expansioner när man får fyra banor! en expansion ska ha fler banor dessutom fick bc2 gratis banor i sina uppdateringar.

Det verkar uppenbarligen som att folk tror att utveckla spel, betala löner etc etc är helt gratis.
Hur många gratis kartor fick man i bc2, typ 2 eller något. Minnet sviker kanske då det inte var igår man spelade det.

Skrivet av Icewind:

Handlar väl mer om att inte vara ekonomiskt förståndshandikappad snarare än rik vs fattigt. Är EXP packen värda 500kr eller är det bara sånt som för 10år sen hade kallats patcher alt klumpats ihop till ett riktigt EXP pack för typ 300kr?

Lite intressant info är ju att Premium kostar mer än BF3 gjorde när det släpptes

Som sagt, jag tycker inte att 500kr är dyrt. Som ovan citat, så kostar det ju att utveckla spel. Och ju mer avancerade spelen är vad det gäller grafik och allt sånt så kostar det ju mer att utveckla.

Men om man tycker att det är så mycket pengar kan man ju köpa dem löst, men som i slutändan blir ännu dyrare. Eller så köper man inget av dem!

Säg att man får 3-4 nya banor per expansion + nya vapen och fordon. Om det nu är 5 expansioner (om man går efter vad som står på Origin) så 5x3 eller 5x4 kartor = 15 eller 20 nya kartor. Sen lägger man till nya fordon och vapen på detta också. Sen kanske de förbättrar battlelog med nya funktioner.
Ja det kostar nog inget alls att göra detta så man kan ju lika gärna göra det gratis?

Folk tänker inte längre än nästippen räcker. Underligt att det är sånt jävla liv för att det är bf3, men wow kan folk sitta och betala 120 spänn i månaden för + expansioner och köpa mounts och annan skit. Där kan vi ju snacka om att mjölka folk på pengar. Men precis samma sak där, det kostar att utveckla!

Wiga fast det är inte alla vapen du får kamouflage till utan det är mer till assaigment de vapen du måste använda för att få alla 4 dogtags till alla 4 klasser. Tror för Assault var F2000 Support PKP vapnet.

Medlem
Skrivet av GurkaN021:

Wiga fast det är inte alla vapen du får kamouflage till utan det är mer till assaigment de vapen du måste använda för att få alla 4 dogtags till alla 4 klasser. Tror för Assault var F2000 Support PKP vapnet.

Njeaaää, men nu var det ju inte riktigt därför jag saxade ifrån Origin. Det var ju mer för att han sa att det bara skulle komma 2 expansioner. Men på Origin står det ju faktist 5, sen kan jag ju inte svara på om man faktist kommer att få alla 5. Men det är ju något tiden får utvisa.


signatur

- Wiiga -

Medlem
Skrivet av Wiiga:
Skrivet av GurkaN021:

Wiga fast det är inte alla vapen du får kamouflage till utan det är mer till assaigment de vapen du måste använda för att få alla 4 dogtags till alla 4 klasser. Tror för Assault var F2000 Support PKP vapnet.

Njeaaää, men nu var det ju inte riktigt därför jag saxade ifrån Origin. Det var ju mer för att han sa att det bara skulle komma 2 expansioner. Men på Origin står det ju faktist 5, sen kan jag ju inte svara på om man faktist kommer att få alla 5. Men det är ju något tiden får utvisa.

Ahh my bad. Det stämmer faktist kollade min premium kalender nästa epack eller DLC eller vad man nu ska kalla detta för så står det armored kill september 2012. Aftermath December 2012 sen End game Mars 2013. Det har stämt iallafall att folk har fått CQ 2 veckor förväg än ordinarie release date. Men vem vet om man känner EA rätt så kommer de säkert ändra det.

Skriv svar