Max Payne 3 säljer som konsolsmör i solsken

Medlem
Skrivet av najtrows:

GTA skall alltid avnjutas på konsoll först! Sen när man blir moddkåt så skaffar man det till PC också!

En nyfiken fråga:

Varför skall man spela GTA på konsol först? Att spela i soffan framför TV kan man göra med PCn också, det går alldeles utmärkt att koppla datorn till storbild och det finns handkontroller att köpa till PCn om man vill spela med det istället för tangentbort + mus.

Så vad är det som gör "konsol-GTA" en bättre upplevelse än "PC-GTA"?

(Detta var inte ett "anti-konsol"-inlägg, utan bara en fråga av ren nyfikenhet.)


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av najtrows:

GTA skall alltid avnjutas på konsoll först! Sen när man blir moddkåt så skaffar man det till PC också!

En nyfiken fråga:

Varför skall man spela GTA på konsol först? Att spela i soffan framför TV kan man göra med PCn också, det går alldeles utmärkt att koppla datorn till storbild och det finns handkontroller att köpa till PCn om man vill spela med det istället för tangentbort + mus.

Så vad är det som gör "konsol-GTA" en bättre upplevelse än "PC-GTA"?

(Detta var inte ett "anti-konsol"-inlägg, utan bara en fråga av ren nyfikenhet.)

finns ju inget direkt svar på det där "egentligen".

men ja, min åsikt är att det känns bättre med en dosa helt enkelt.
jag har alltid lirat GTA på konsol först eftersom det är där det kommer ut först jämt och jag vill alltid lira dom så fort releasen är
det är egentligen bara för att spela det så tidigt som möjligt helt enkelt, brukar inte palla att vänta 6månader på PC-release.

123
Skriv svar