"Diablo III har potential att sälja mer än fyra miljoner"

Medlem
Skrivet av Jimpa_31:
Skrivet av NilsDacke:

Min e-postadress är snodd och används redan som innehavare av ett Battlenet-konto. Har bytt lösenord och sett till att själva e-postkontot inte är kapat. Men. Hur gör jag nu? Det enda jag hittar på supportsidorna är "reset password", Men för att göra det måste jag ange användarnamn etc. och det vet jag ju inte.
Någon har alltså använt min e-postadress för att skapa ett konto. Visst - jag kan ju skapa en ny e-postadress för att skapa ett konto men dels är det meckigt, dels vill jag ju inte att min e-postadress används av någon annan.
Tips?

Det är inte så att du gjort ett konto för länge sedan ?
Vet att när jag installerade origin för att köra BF3 hade jag redan ett acc ,, Tänkte WTF kommer det ifrån ., Men det var tydligen när BF2142 släppte . Då jag hade flaxet att vinna spelet (bara en key) , Men iaf ibland har man acc som man totalt har glömt bort eller någe

Nej tyvärr, jag har aldrig använt Battlenet för jag gilar inte att alla utgivare ska ha sina egna onlinetjänster. Men jag är sugen på Diablo 3 så då får jag väl krypa till korset. Om jag kan få tillbaka kontrollen över min e-postadress.

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av NilsDacke:

Min e-postadress är snodd och används redan som innehavare av ett Battlenet-konto. Har bytt lösenord och sett till att själva e-postkontot inte är kapat. Men. Hur gör jag nu? Det enda jag hittar på supportsidorna är "reset password", Men för att göra det måste jag ange användarnamn etc. och det vet jag ju inte.
Någon har alltså använt min e-postadress för att skapa ett konto. Visst - jag kan ju skapa en ny e-postadress för att skapa ett konto men dels är det meckigt, dels vill jag ju inte att min e-postadress används av någon annan.
Tips?

Om du tar reset password, får du inte ett mail med lösen till din e-post då? Då borde du kunna logga in, byta lösen och ta tillbaka ditt konto.

Det är ju det som är det dumma - man måste fylla i användarnamn utöver e-postadress. Vet inte vad personen valde. Jag fick faktiskt ett mejl för ett par år sedan om att en "chan" hade registrerat, men dum som jag var gjorde jag inget åt det eftersom jag inte använder Battlenet. Om jag nu provar med "chan" som användarnamn funkar det inte. Han har väl bytt. Men jag menar, det borde ju gå att få ordning på detta eftersom jag har kontroll över e-postadressen. Borde det inte krävas en "verifiering" från min e-postadress när du får ditt autosvar vid registrering?

Medlem
Skrivet av conthox:

Lite konstigt egentligen. Det har varit ganska många "Diablo-kloner" under åren och ett par av dom har faktiskt varit bra, men de sålde inte så bra. Sedan, efter 10 år, köper en jäkla massa D3 bara för att det är Diablo...

Undrar hur många som gör samma sak med andra saker,

Sacred serien har sålt rätt bra under sin tid, även Titan Quest, gillar inte att kalla dem "Diablo-kloner" för att jag anser dem har mycket nytt att erbjuda i serien av H&S.

Men det är ju lite mainstream, folk köper dem större och mer hypade märkena. CoD,GW2,D3.

Man får se sig som speciellt då man inte är intresserad av någon av de övre titlarna utan går på substitut som ser bättre och roligare ut i mina ögon.

"Smaken e som baken, den e delad." Som man brukar säga.

Medlem

10+

Alla gamers i min bekantskapskrets har bokat/kommer köpa och då är vi ändå inne på vårt 37'e-ish..

Själv sitter jag som på nålar, kan inte fatta att det är så långt kvar till release..

Fru och barn kommer förkasta mig, är jag rädd..

Medlem
Skrivet av pippen1001:

i min vänskapskrets, är det 7 personer jag vet som kommer köpa diablo 3, kanske 8. Bara 1 som inte vet om han kommer köpat

I min vänskapskretts med "gamla" rävar är det bara 1 av ca 10 som kommer köpa Diablo 3 vid release eller någonsin.

Men Blizzard hittar nog 10ggr fler spelare med den nya stilen och vägen dom gått med spelet så dom vinner nog mer än vi tror.

Medlem

Måste ju va lågt räknat att "bara" 4 Miljoner kommer köpa detta spel. Jag är en utav dom iaf!


signatur
Medlem
Skrivet av NilsDacke:

Det är ju det som är det dumma - man måste fylla i användarnamn utöver e-postadress. Vet inte vad personen valde. Jag fick faktiskt ett mejl för ett par år sedan om att en "chan" hade registrerat, men dum som jag var gjorde jag inget åt det eftersom jag inte använder Battlenet. Om jag nu provar med "chan" som användarnamn funkar det inte. Han har väl bytt. Men jag menar, det borde ju gå att få ordning på detta eftersom jag har kontroll över e-postadressen. Borde det inte krävas en "verifiering" från min e-postadress när du får ditt autosvar vid registrering?

Om det inte finns ngt i stil med "forgot username?" också, så skulle jag inte tveka att kontakta deras support. Gärna från den berörda e-postadressen med.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Det känns fruktansvärd lite. Det har pratats högt om detta spel i flera år. Jag har pratar om det i 12 år. Och det stog att diablo 2 sålt 4 milj exemplar. Det känns som att iaf hälften av de som köpt D2 kommer köpa D3. Sen får man räkna in alla de spelare som är nya till Diablo serien. Vilket måste vara minst 4 miljoner med tanke på att spel känns bra mycket större nu än vad det var i början på 2000-talet.

Detta känns även blygt räknat så de borde kunna komma upp i iaf 7miljoner tycker jag. Men vet någon om de har räknat med konsol siffror in i detta? Att de siktar på att få ut det till konsol iaf 2012 och får på så vis med preleminära siffror eller har de helt vänt sig till pc?

dmn
Medlem
Skrivet av pippen1001:

i min vänskapskrets, är det 7 personer jag vet som kommer köpa diablo 3, kanske 8. Bara 1 som inte vet om han kommer köpat

Du har många vänner, du.

Medlem
Skrivet av dmn:
Skrivet av pippen1001:

i min vänskapskrets, är det 7 personer jag vet som kommer köpa diablo 3, kanske 8. Bara 1 som inte vet om han kommer köpat

Du har många vänner, du.

Kanske är 9 vänner inom vänskapkretsen som spelar?

Kanske är 9 nära vänner och Pippen1001 (skrev fel namn där av edit) har många fler vänner och bekanta?

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Förstår mig inte på hajpen kring detta spel.

Isometriskt hack & slash liksom, vad är grejen?

Jag kan givetvis förstå att det finns folk som tycker denna typen av spel är roliga, men den här enorma kulten som verkar finnas kring just Diablo fattar jag inte riktigt.

Jag har spelat Diablo, Dungeon Siege, Sacred, Titan Quest och jag anser att alla är hyggliga tidsfördriv men inte mycket mer än så.

Vad gör Diablo så mycket mera omtyckt än sina konkurrenter?
Det känns som att jag missat något.

Diablo är alltid Diablo. Svårare än så är det inte.

Skrivet av firsov:

Det känns fruktansvärd lite. Det har pratats högt om detta spel i flera år. Jag har pratar om det i 12 år. Och det stog att diablo 2 sålt 4 milj exemplar. Det känns som att iaf hälften av de som köpt D2 kommer köpa D3. Sen får man räkna in alla de spelare som är nya till Diablo serien. Vilket måste vara minst 4 miljoner med tanke på att spel känns bra mycket större nu än vad det var i början på 2000-talet.

Detta känns även blygt räknat så de borde kunna komma upp i iaf 7miljoner tycker jag. Men vet någon om de har räknat med konsol siffror in i detta? Att de siktar på att få ut det till konsol iaf 2012 och får på så vis med preleminära siffror eller har de helt vänt sig till pc?

Finns nog många som har ledsnat av olika anledningar, så man kan ställa sig lite tveksam om att det kommer bli en dundersuccé.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Jag tror att över 100 miljoner köper detta

Medlem

Trodde inte jag skulle köpa D3, men eftersom man lirar sc2 så hade man ju automatiskt beta access till open betan och testade.

Så var man hooked igen, det är något med stämningen och enkelheten i att spela Diablo som gör det så lockande.
Man kan ha 10minuter eller 10 timmar på sig, och ändå ha lika kul när man spelar.

Konstigt.

Medlem

det kommer smattra på utahelvete

No way, kanske hälften. Det har gått för lång tid mellan D2 och D3.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av conthox:

Och ju fler nyheter om hur hett det är, destå fler kommer köpa spelet för att "om så många skriver så mycket om det så måste det vara bra".

En slags självuppfyllande profetia.

Å andra sidan så misstänker jag att majoriteten av alla som spelade 2'an samt ytterligare några miljoner som på senare år insett att Blizzard levererar, kommer att köpa D3. Den skvätten som köper det enbart för "vad är det här för spel som det står om överallt?" lär ju knappast utgöra någon större procent.

Medlem

det kommer komma en ny generation som aldrig lirat diablo 2 som kommer bli lika hooked som jag/vi blev när diablo 2 släpptes, räkna med det sa jag.

Medlem
Skrivet av cyberzaikoo:
Skrivet av hänt:

Tänk på hur många kinesiska gold farmers som kommer köpa detta spelet, kommer sälja som smör.

Vi får väl hoppas att Guld i spelet inte har så stort värde som i tvåan då man enbart ''trade'a'' med varandra.

Vill minnas att valutan i D2 hette SoJ

Medlem

Måste ju sälja bättre, räcker väl med att 0,0001% av världens datorspelare köper det, den potentiella Pc marknaden är ju enorm (se farmville, wow).
D3 känns precis som det facebook spel det är; låga systemkrav, löjligt enkelt gameplay med självlevlande karaktärer, och ev. problem kan alltid lösas med att spendera pengar på marknaden (som på facebook spel).

Skulle kunna dra en dryg men sann kommentar om hur ev. blockering av piratebay skulle höja försäljningen över 4milj, eller att "glorcious Pc gaming masterrace" tycks vara både liten och ekonomiskt svag, men det vore bara dålig stil. Därför avstår jag, och nöjer mig med att hoppas på att få se bra försäljningssiffror från ett (nästan) PC exklusivt spel

Medlem
Skrivet av frunk:

skitsnack.

pcmarknaden är död.
jävla pirater.

Blizzard kommer nog att gå åt skogen.

PC marknaden ökar hela tiden.. Förra året såldes ungefär 0,5miljard PCspel..
Ökning med 12% har jag för mig

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Måste ju sälja bättre, räcker väl med att 0,0001% av världens datorspelare köper det, den potentiella Pc marknaden är ju enorm (se farmville, wow).
D3 känns precis som det facebook spel det är; låga systemkrav, löjligt enkelt gameplay med självlevlande karaktärer, och ev. problem kan alltid lösas med att spendera pengar på marknaden (som på facebook spel).

Skulle kunna dra en dryg men sann kommentar om hur ev. blockering av piratebay skulle höja försäljningen över 4milj, eller att "glorcious Pc gaming masterrace" tycks vara både liten och ekonomiskt svag, men det vore bara dålig stil. Därför avstår jag, och nöjer mig med att hoppas på att få se bra försäljningssiffror från ett (nästan) PC exklusivt spel

Trollen är ute tidigt idag!

Medlem

Jag är övertygad om att fyra miljoner sålda exemplar totalt sett är en gissning i underkant. Känner själv många som aldrig köpte Diablo II och nu redan förbokat Diablo III.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

4 mill låter ju helt sjukt lågt. BF3 har väl sålt runt 10 mill, känns som att sånna siffror funkar även för D3... Fan dom flesta man känner ska lira, allt från konsolfolket, eve, wow, fpsfolket till snubbarna på ekonomi på jobbet som man aldrig trott spelat ett spel nånsin

Medlem
Skrivet av jonis:

Jag är övertygad om att fyra miljoner sålda exemplar totalt sett är en gissning i underkant. Känner själv många som aldrig köpte Diablo II och nu redan förbokat Diablo III.

Antagligen eftersom ni var 5 år gamla när D2 släpptes och nu mjölkar blizzard sitt vinnande koncept till generationen gamers som inte nött d1/d2 till musen gick sönder.

Medlem

Släpp det på konsol också så har ni 8miljoner till minst ^_^

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Måste ju sälja bättre, räcker väl med att 0,0001% av världens datorspelare köper det, den potentiella Pc marknaden är ju enorm (se farmville, wow).
D3 känns precis som det facebook spel det är; låga systemkrav, löjligt enkelt gameplay med självlevlande karaktärer, och ev. problem kan alltid lösas med att spendera pengar på marknaden (som på facebook spel).

Skulle kunna dra en dryg men sann kommentar om hur ev. blockering av piratebay skulle höja försäljningen över 4milj, eller att "glorcious Pc gaming masterrace" tycks vara både liten och ekonomiskt svag, men det vore bara dålig stil. Därför avstår jag, och nöjer mig med att hoppas på att få se bra försäljningssiffror från ett (nästan) PC exklusivt spel

SNYFT!

Inaktiv
Skrivet av phobic:

nu mjölkar blizzard sitt vinnande koncept till generationen gamers som inte nött d1/d2 till musen gick sönder.

Ja att släppa ett spel efter 10 år från det förra spelet är ju verkligen att mjölka, snacka om att folk bara slänger ordet omkring sig bara för att det ska styrka deras bittra syn på spel de inte gillar. *Suck*

Medlem
Skrivet av ThreeZool:
Skrivet av phobic:

nu mjölkar blizzard sitt vinnande koncept till generationen gamers som inte nött d1/d2 till musen gick sönder.

Ja att släppa ett spel efter 10 år från det förra spelet är ju verkligen att mjölka, snacka om att folk bara slänger ordet omkring sig bara för att det ska styrka deras bittra syn på spel de inte gillar. *Suck*

Den kon som inte blir mjölkad på 10 år är en väldigt ledsen ko.

Jo, det är ju ett tag sedan nu. Han kanske menar att dom... kommer att mjölka (Diablo)? Fast det är lite för tidigt att säga nu. Men dom har ju inte direkt mjölkat SC så... antar att man får vänta och se.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Medlem

Bara för att mjölka är förknippat med t.ex call of duty som släpps varje år så betyder inte det att man inte kan släppa en ny typ av spel istället för att spinna vidare på något.

123
Skriv svar