Fans anmäler Bioware och EA för falsk marknadsföring

Medlem

Själv så tycker jag att Saint's Row 3 hade ett mer adekvat slut med de alternativ man hade.


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem

bra gjort ändå, det handlar om principen, inte att springa till mamma. han gör er andra latmaskar en tjänst


signatur

//monster

Inaktiv

Otroligt löjligt.. big deal att börja lipa om att ett spel..

Medlem

Kan inte lämna tillbaka. PC.


signatur

Nä men, annars då?

Medlem

Kanske liite överdrivet... Men samtidigt bra så att denna katastrof får (Mera) uppmärksamhet.

Man kan inte skapa den bästa trilogin världen skådat oavsett medium och sedan spola ned allt i toaletten som Bioware gjort.

Inte varit så här besviken sedan Julafton -88


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

men palla... dam nerds -.-"

Medlem

För er som av nån anledning tyckte slutet var bra, läs det här:
*Spoilers*
https://docs.google.com/document/d/1QT4IUepvrU1pfv_B95oQj0H84...


signatur

Kanelbulle

Medlem

*ansikts palm* Wooow vilket whine, seriöst det här börjar bli för löjligt.

Bioware har ju redan sagt att de ska göra ändringar i slutet, dessutom har ni nog också märkt att det finns vissa saker på slutet som indikerar att allt är inte som det ska.

Vet inte hur jag kan förklara utan att spoila men indikationerna finns där. Så bioware har nog planerat att göra mer på slutet långt innan folk började böla och gråta som bäbisar.

Inaktiv

Pinsamt och löjligt, skriver många - men missade samma personer som skriver detta, vad Bioware hade utlovat om spelets slut? Jag har inte spelat något av de tre spelen då rymd-RPG är inte alls min smak. Dock så kvarstår principen; Bioawre har utlovat något som inte kune hållas (enligt målsägande) och kommer utan tvekan att få igenom detta (det är ju ändå USA...).

Min kusin gjorde en kul grej för många år sedan på en marknadsundersökning för annonser. Han tog Mc Donalds att sättas på prov. Beställde en BigMac, för den såg god ut (han visste ju såklart hur den smakade). Ut kom en hamburgare som redan såg uppäten ut, söndertrampad och väldigt osmaklig i grund och botten. Han bad om en ny för att den inte såg ut som den på bilden där han beställde. Detta pågick i TRE OCH EN HALV TIMME, innan hans hamburgare såg ut som på bilden.

Poängen är, han har rätt. Hamburgaren var marknadsförd, denna gången med en bild som exempel och produkten motsvarade inte kundens förväntan och det som utlovades - kunden har rätt.

Min kusin åt inte hamburgaren sen...skulle inte våga gissa vad det låg för godis i mitten på den efter all den tiden...

Pansarknekt

Lite löjligt det här ja, men jag tycker faktiskt att det lovas lite för mycket från fler än EAs håll när man marknadsför sin produkt. Hypen är i många fall minst lika viktig som själva produkten då JAG och DU och DU med handlar det som marknadsförs bäst. Att man då lovar för mycket ska straffa sig enligt mig, ingen sitter och berättar hur du kommer uppleva slutet på en film och vad slutet kommer att bestå av. Dessutom är det inte konstigt folk stör sig, spelet är ju inte ens särskilt bra... troll out


signatur

Ooooh the drama!

Medlem

Vilken patetiskt person, åh herregud! Man måste förstå slutet, jag tänker inte spoila ett skit om slutet och dess verkan i handlingen. Men jag skulle inte lämnat tillbaka det, bara vänta på framtida uppdateringar och DLC'er "Som dom har lovat". Mass Effect trilogin är ett mästerverk utan dess like enligt mig, voice actingen och känslan och grund för story och känsla är magnifik. Älskar spelserien, sen kommer det alltid finnas folk som blir arga över att slutet var konstigt när hela spelet utan slutet var ett mästerverk. Dessa visar väl bara hur bortskämda vi börjar bli, ju bättre spel vi köper destu bättre förväntar vi oss att få varje gång vi köper ett nytt, här är felet med perfekta spel, om man inte kan hantera det på ett bra sätt.

Medlem
Skrivet av TheRob:

Vilken patetiskt person, åh herregud! Man måste förstå slutet, jag tänker inte spoila ett skit om slutet och dess verkan i handlingen. Men jag skulle inte lämnat tillbaka det, bara vänta på framtida uppdateringar och DLC'er "Som dom har lovat". Mass Effect trilogin är ett mästerverk utan dess like enligt mig, voice actingen och känslan och grund för story och känsla är magnifik. Älskar spelserien, sen kommer det alltid finnas folk som blir arga över att slutet var konstigt när hela spelet utan slutet var ett mästerverk. Dessa visar väl bara hur bortskämda vi börjar bli, ju bättre spel vi köper destu bättre förväntar vi oss att få varje gång vi köper ett nytt, här är felet med perfekta spel, om man inte kan hantera det på ett bra sätt.

Det är väl inte så mycket slutet han är missnöjd med utan det är väl marknadsföringen och löftena om slutet/sluten som är i skottgluggen ? Alltså, ungefär som att köpa sig en pizza med svamp och skinka men få en med skinka och ananas istället. Måhända att man tycker om båda men man fick inte vad som var utlovat.

Om han överreagerar eller inte vet jag inte riktigt.. tycker han har mer rätt än fel dock.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

jag är den som gillade HELA ME3 slutet mitten början,, tillåmed multiplayer har lite roligt i sig.

Medlem
Skrivet av Manqs:

Bra att någon säger ifrån även om det "bara" är ett spel. Rätt ska vara rätt, även för EA. Eller kanske speciellt för EA? Synd bara att inget gör det samma med DLC:et. Inte för att jag tror de gör något fel utan mest bara för att de så uppenbart beter sig som skitar.

Själv köper jag inte förrens steamrean kommer...

och vad ska du köpa på steam rean? ME1 och 2?

Bra initiativ, spelbranschen måste faktiskt ta sig i kragen nu.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Medlem

Visserligen rätt bra. EA har kört med sina kunder länge nog nu. Dags för de att respektera sina kunder och sluta med DLC och påskyndade spel.

Medlem

Get a life...eller vad?

Vad sägs om att köra en insamling här på Fz till mödisen? En crackhora kostar fem dollar när hon måste ha nästa zipp (30 spänn) och får han väl känna lite mus, så kanske han förstår att livet består utav mer än sagorna bakom skärmen och fixar sig en tjej och ett liv?

Jesus....


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

Bra uppmärksammande, fan vad falskt att lura kunderna rätt upp i ansiktet, t.o.m att fortsätta ljuga kort kort innan release. Och om Bioware fortfarande arbetar med slutet så är det då väldigt kasst att inte göra klart spelet innan dom släpper det. Eller tänkte dom ha dom mer utvecklade sluten som ett DLC....?

Medlem

Jag har dragit ut på singleplayerdelen för jag ville hålla spänningen uppe, men nu får jag snart se till att spela klart så att jag får se vad som är så hemskt med slutet. Vad ska folk göra härnäst? Lämna tillbaka läskburken för att ingen hämtar dem med helikopter, som i reklamen?

Medlem
Skrivet av Konfucius:

Get a life...eller vad?

Vad sägs om att köra en insamling här på Fz till mödisen? En crackhora kostar fem dollar när hon måste ha nästa zipp (30 spänn) och får han väl känna lite mus, så kanske han förstår att livet består utav mer än sagorna bakom skärmen och fixar sig en tjej och ett liv?

Jesus....

Helt rätt! Konsummenter ska ALDRIG säga ifrån när de tycker att företagen kör fulspel. Jag håller med dig.
Och hur vågar killen be om en dialog med EA/BioWare? Killen borde låsas in! Det är ju helt oresonligt även om han tycker att han blivit lurad på produkten.

Medlem

Jag tycker det är bra gjort eftersom giganterna som EA och Activision smutskastar sina konsumenter och tänker endast på pengar.

Alla krav på FoV inställningar, konsollfixeringar m.m gör att många blir arga..

Inte för att detta är fallet men jag gillar att någon tar upp kampen!

Medlem
Skrivet av bellyman:

Köpte aldrig det, och det gjorde jag rätt i verkar det som

Äh, det är ju bara att lämna tillbaka det efter att man blivit besviken ^^

Medlem

Jag skulle vilja veta vad Joakim Bennet tycker om slutet? (han som skrev recensionen), det ÄR ju ett fantastiskt spel, förrutom slutet.


signatur

Xboxlive: GeggaSWE
Origin: GeggaSWE

Medlem

På vilket sätt är det ett fantastiskt spel?

Linjärt som få, stela tråkiga korridorer med massa cover shooting.
Repetitivt med massa uppdrag som liknar varandra.

Mass Effect 1 var ett bra spel, 2an sådär men 3an är en katastrof och jag kan för allt i världen inte se vad alla tycker är så jäkla bra med det.

Medlem

Nu har jag visserligen inte spelat det än, men att anmäla konst som inte lever upp till förväntningarna är ju bara löjligt. Som om folk skulle stämma George Lucas för att de inte tyckte om trilogin 1-3.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem

Jag förstår irritationen och tycker själv att spelet var väldigt bra men slutet helt förskräckligt.

Imho känns det som Bioware fegade ur och skyller med en billig ursäkt på att man ville göra slutet "Filosofiskt så du får tänka själv".

Nöjd är jag inte, även om jag inte övervägt lämna tillbaka spelet, men gör om gör rätt.
Efter en sån vass spelserie som dom gjort så avslutar man inte det så billigt.

Tror inte heller att reaktionerna som uppstått heller är för att folk blivit "Butthurt" utanför att dom känner sig bestulna på slutet.

But hey, that's just my opinion

Medlem

Men snälla nån... Det är ett spel.

First world problems.

Medlem
Skrivet av Ghostknight:

Jag har dragit ut på singleplayerdelen för jag ville hålla spänningen uppe, men nu får jag snart se till att spela klart så att jag får se vad som är så hemskt med slutet. Vad ska folk göra härnäst? Lämna tillbaka läskburken för att ingen hämtar dem med helikopter, som i reklamen?

Nja, man kan snarare likna det vid att du lämnar tillbaka läskburken för att den inte hade någon kolsyra över huvud taget när du öppnade den. Mass Effect 3 var en underbart spel, jag fullkomligt älskade det. Men utan att försöka vara butter så är slutet något av det mest ologiska någonsin.
När du har spelat klart spelet. Låt slutet smälta in och läs sedan detta : https://docs.google.com/document/d/1QT4IUepvrU1pfv_B95oQj0H84...
och http://www.gamefront.com/mass-effect-3-ending-hatred-5-reason...

Sen att anmäla dem för falsk marknadsföring, det tänker jag inte kommentera. Är man missnöjd kan man lika gärna bara sluta stödja företaget.

Jag hoppas innerligt att det är som många tror, det vill säga

indoctrination

och att vi kommer få ett nytt slut. Är det inte så, så är det bara att gå vidare; Bioshock Infinite kommer väl ändå ut i år

Medlem
Skrivet av Vorheece:
Skrivet av Konfucius:

Get a life...eller vad?

Vad sägs om att köra en insamling här på Fz till mödisen? En crackhora kostar fem dollar när hon måste ha nästa zipp (30 spänn) och får han väl känna lite mus, så kanske han förstår att livet består utav mer än sagorna bakom skärmen och fixar sig en tjej och ett liv?

Jesus....

Helt rätt! Konsummenter ska ALDRIG säga ifrån när de tycker att företagen kör fulspel. Jag håller med dig.
Och hur vågar killen be om en dialog med EA/BioWare? Killen borde låsas in! Det är ju helt oresonligt även om han tycker att han blivit lurad på produkten.

Jupp, skall vi köra en insamling till dig med?


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Skriv svar