EA stoppar unga BF3-spelare online

Medlem

Är väl likadant till ME2 om jag inte missminner mig helt fel. Tror inte man kunde registrera bonussaken man fick för att man hade köpt spelet om man var under 16. Någonting var det iaf för annars hade jag inte registrerat det på mitt andra acc när jag köpte det, nu är man själv dock skönt nog 18.

Så nytt är det iaf inte...

Medlem

Antar att dom inte vill förpesta sitt spel på samma sätt som CoD.

Medlem

Skönt o va gammal ibland. De kan ju gå ut o leka krig istället, det gjorde jag o mina polare... på 80-talet. Man sysslar kanske inte med sånt längre? Pinnar som vapen o kottar som handgranater och en utskällning när jag kom hem för att jag var skitig som en gris... ljuva barndom

Medlem

skarpt tänk EA! som många säger här.. höj GÄRNA 2 år till

Medlem

Ok, jag håller med EA bort med de små ! även fast många sköter sig "Exemplariskt" så bryr jag mig inte...t.ex. Bjuder man inte en massa 12-15 åringar på en 20års fest.

Medlem

In på webhallens metro server och kasta c4 på folk i mitt lag sen är det bara att vänta tills fienderna skjuter rpg/m320/granat så dör alla av c4 kedjereaktion.


signatur

Visa lite respekt swordfish. Tråd rensad.

Medlem
Skrivet av zhrooms:

Vi säger såhär

16-21
21-26
26-31

Jag skulle välja 16-21 före 21-26 och sist om ens alls 26-31 (Baserat på min erfarenhet av dessa åldrar i spel)

Äldre än 31 så får man inte spela eller? Jag hade också gärna sett en åldersindelning i onlinespel.

Medlem

Hade hellre sett att de stoppat fuskarna faktiskt


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Gamer 24-7:

NEJ! In med fler P12 att skjuta på och bli skjuten av. Spel ska inte ha några åldersgränser.
F_n asså, det tog ju en evighet att bli av med censuren på film. Bort med alla förbud, när det gäller media.

WORD!

Medlem

"Supporten säger att EA alltid har denna typ av åldersgräns för onlinespelande och att den står angiven på förpackningens baksida. Det stämmer (se bild nedan), men det står ingenting om att spelarens ålder hämtas från Xbox Live, och det framgår definitivt inte att spelaren under vissa förutsättningar inte kan spela online."

Fast det gör det ju... På baksidan:
"You must be 16+ in Sweden, Denmark and 15+ in Finland, Norway to register. Access to certain online content also requires registration with the single-use serial code enclosed with new full retail purchase."

Alltså, man måste vara 16+ i Sverige för att registrera sig, och man behöver registrera sig för att få tillgång till online-funktionalitet. --> måste vara 16+ för att spela online.

Medlem

Rätta takter!

Medlem

Skulle gärna ha ett åldersfilder i alla onlinespel. Åtminstone grovt, säg 20-29, 30-39 och så ett för oss 40 och uppåt.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

haha fan vad kul

Medlem

EA, sluta gräva er grav djupare. JUST DIE ALREADY!

Typiskt EA, att förstöra något roligt. Köpte BF3 på releasedagen till XB360, men då var jag bara 17 år, så kunde inte spela online då, sen efter jag fyllt 18 så kunde jag heller inte spela online(trots vuxenkonto). Så sålde det, aldrig mer skall jag köpa nå skit EA haft vantarna på(förutom kanske NHL), dålig support, dåligt företag. EA är värdelöst kort sagt.

Medlem

all the kids gonna whine <3

Skriv svar