Medlem

Trots att SW:tOR följer dagens MMO-mall (en mall som för övrigt inte skapades av WoW) ganska strikt, att nivåerna och ens uppdrag är relativt styrda, och att det dras med en hel del buggar, känner jag igen KotOR-känslan i det, storyn knyter fast och miljöerna är underbart vackra. Har spenderat 150 timmar redan på det, och mer lär det bli.

Mitt GOTY för 2011, utan tvekan. (Skyrim som god tvåa. Minecraft är ett intressant koncept, och ett fascinerande spel - men långt ifrån mitt GOTY, då jag aldrig fastnade för det. BF3 är ett bra spel, men inget GOTY. MW3 än mindre. Deus Ex är också ett riktigt, förvånansvärt, bra spel - men heller inget GOTY.)


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av Dicez:
Skrivet av Bazti:
Skrivet av Tobbe:

Portal2 av dom... (och skyrim ÄR överskattat).

För det är inte Portal.....

Gick efter vilket jag spelat mest, vilket blir Minecraft.

Gjorde desamma, sällan man får ut cirka 200 timmar speltid för 100kr ^^

Terraria är en värdig kandidat till speltid : pris i alla fall

Bastion fick min röst dock, även fast jag gillade Skyrim också.

Medlem
Medlem

vill rösta på bf3 eftersom jag alltid har älskat serien, men det har så många problem eftersom det är en konsolport

Medlem

vill rösta på bf3 eftersom jag alltid har älskat serien, men det har så många problem eftersom det är en konsolport

Läderlappen säger jag och dukar för en batarang!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

BF3, SWTOR o Batman: Arkham City. För de täcker mina spel behov just nu!
O sedan är det en del på listan som ska prövas under våren. Ska skaffa en 360 för mer spel godis o välja på.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Halo combat evolved Anniversary


signatur

Everybody needs help.

Medlem

SWTOR!!!


signatur

One shot One kill [OSOK]

MFZ
Medlem

uncharted 3 var riktigt grymt!


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

FM-guru
F.d. Sisyr

Svårt som fan, men Arkam City fick min röst. Hade jag fåt göra en topp fem hade den blivit Arkham City, Deus Ex, Witcher 2, Skyrim, Portal 2. Värt att notera är att jag bara spelat ett par av konsolliren...

Medlem

Varför lade ni inte till Star Wars The Old Republic i listan??? :S
I mitt tycke är det nog det bästa för jag kommer nog spendera en hel del timmar där framöver

Medlem

Är inte Assassin's Creed: Rev med i listan?

Medlem

Den här omröstningen bevisar att Skyrim är inget rpg utan ett action/äventyr i gigantisk skala. Witcher:AoK är klart bättre än Skyrim fast Witcher:AoK är faktiskt ett rpg och därav förlusten mot Skyrim och en genre som alltid vinner över rpg genren.

Medlem

Dead Space 2 på hardcore. Inget snack, det gav mig absolut grymmaste och intensivaste upplevelsen av det jag spelade 2011.

Egentligen var det målfoto tillsammans med Dark Souls, för det hade makalöst bra gameplay och jag hade riktigt svårt att slita mig även från det spelet, men Dead Space 2 gav ändå största kicken. På hardcore som sagt, vilket måste upprepas - det var först då som spelet verkligen glänste och framkallade en känsla av... extas? De andra nivåerna gav inte alls samma upplevelse.

Medlem

Säger det igen, To the Moon.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Medlem

Skyrim är för likt Oblivion, inte någon enorm ändring direkt, man känner igen sig.

Medlem
Skrivet av ubbaa:
Skrivet av Mikaelh:

Anno 2070. Det enda spel som har varit beroendeframkallande under 2011.

Håller fullständigt med! på tok för lite uppmärksamhet det spelet får...

Ja. Kanske är det för att spelet inte är så mainstream.

Anno 2070 är det enda spelet under 2011 som jag har längtat efter att få spela när jag inte har kunnat spela det. Därför tar det lätt förstaplatsen på min lista.

Tycker att fler borde ge det en chans. Och då menar jag inte att spela igenom tutorial (som är kampanjen).

AW8
Medlem

Skyrim. Trots buggar och ibland komisk enkel svårighetsgrad så gav det mig 150 timmar underhållande speltid innan jag ens mötte min första drake - och många timmar återstår.

Därför är det Game of the Year.


signatur

PC gamer 'til I die.

Avstängd

Även fast jag älskar skyrim så borde den inte få komma 1:a tack vare sina miljontals buggar

Medlem

tycker att detta beskriver skyrim rätt bra:
http://www.youtube.com/watch?v=EjvA4aZS7rs
lättaste spelet jag har lirat på länge

Medlem

Underligt att FZ totalt glömt bort Dead Space 2, visst inte GOTY men definitivt topp 20. Calle har väl förbjudit det från att vara med på listan för att han är så lättskrämd.

Arkham City är mitt GOTY, tajt gameplay, perfekt pacing, bra röstskådisar och engagerande handling.

Battlefield 3 behöver fler patchar innan det kan få någon sådan utmärkelse. Skyrim med moddar är en annan välförtjänt kandidat men Skyrim Vanilla förtjänar det inte med den usla UI:n mm.

Medlem

bf3 som pang pang spel, skyrim som ??? spel(vill inte säga RPG då det är lite med rpg spel)
men skyrim får min röst!

Warhammer 40k: Space Marine.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

Skyrim är väl fortfarande i alpha version, det har sålt bra och har tonvis med reklam i ryggen. Men det är inte färdigutvecklat än så det kan ju inte få GOTY anser jag.

Portal 2 må vara kort, men buggfritt. Jag väljer en kort buggfri upplevelse över en lång plågsamt buggbesudlad sådan alla dagar i veckan! ( Sen är COOP något jag värderar väldigt högt också )

Bastion var också ett mycket bra spel detta året måste jag säga. Det kom många bra indie-spel.

Jag har inte spelat Witcher 2 eller Deus EX HR än, men skulle tro att det är "spelvärda" spel båda två och ser fram emot att få tid att spela dom båda.


signatur

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell

Medlem

Rätt spel vann!

Förvånande att deus ex fick så få röster.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

1. Deus EX
2. Red Orchestra 2
3. BF3

Medlem
Skrivet av AW8:

Skyrim. Trots buggar och ibland komisk enkel svårighetsgrad så gav det mig 150 timmar underhållande speltid innan jag ens mötte min första drake - och många timmar återstår.

Därför är det Game of the Year.

Nog för att jag brukar ta tid på mig vid karaktärsskapandet, men 150h är lite väl överdrivet

Medlem

Hard Reset för mig.

123
Skriv svar