Medlem
Skrivet av zAjben:

Du missar att det har mekaniska brytare vilket är betydligt annorlunda än vad som sitter på ett Logitech G15. Jag byter upp mig från ett G11 och funderade ordentligt över vilka features jag faktiskt använda. Specialknapparna har jag inte programmerat en enda gång, och det enda jag använde var volymsknapparna. Önskar man en display och massa andra features så är det ju bara att köpa något annat tangentbord, men jag ser inte alls något behov av det.

Macro knapparna använder jag inte på min G15.
Trodde det skulle vara kul i början men var mest bara krångligt att sträcka fingrarna så mycket
Displayen var kul i början men nu är den bara i vägen

G15 är ju ganska gammalt men det jag menade var väl.
Hur svårt skulle det vara att lägga in Volym knappar,Lyse och sånt enkelt på MK-50?
Det hade inte behövt göra produkten mycket större för sånt
Fel att göra den lite mer multimedia vänlig? Då hade det varit lite mer värt pengarna.
men dom flesta nya tangentbord kostar ganska mycket så meh..

Medlem
Skrivet av Saftnisse:
Skrivet av zAjben:

Du missar att det har mekaniska brytare vilket är betydligt annorlunda än vad som sitter på ett Logitech G15. Jag byter upp mig från ett G11 och funderade ordentligt över vilka features jag faktiskt använda. Specialknapparna har jag inte programmerat en enda gång, och det enda jag använde var volymsknapparna. Önskar man en display och massa andra features så är det ju bara att köpa något annat tangentbord, men jag ser inte alls något behov av det.

Macro knapparna använder jag inte på min G15.
Trodde det skulle vara kul i början men var mest bara krångligt att sträcka fingrarna så mycket
Displayen var kul i början men nu är den bara i vägen

G15 är ju ganska gammalt men det jag menade var väl.
Hur svårt skulle det vara att lägga in Volym knappar,Lyse och sånt enkelt på MK-50?
Det hade inte behövt göra produkten mycket större för sånt
Fel att göra den lite mer multimedia vänlig? Då hade det varit lite mer värt pengarna.
men dom flesta nya tangentbord kostar ganska mycket så meh..

Fortfarande så fattar du inte.. MK-50 har MEKANISKA SWITCHAR (nu kan du inte ha missat de)! Vilket betyder en hel del mot ditt G15.. Lär dig något innan du ska leka allsmäktig

Anyways, hur jäkla mycket låter ett sånt här tangentbord? funderar på att beställa ett idag till mig själv i julklapp. Just nu sitter ja på ett 3-4 år gamalt saitek cyborg V2 eller vad det heter (om någon mot all förmodan skulle kunna komma med en liten feedback om ljudskillnaden mellan dem)

Medlem
Skrivet av firsov:
Skrivet av Saftnisse:
Skrivet av zAjben:

Du missar att det har mekaniska brytare vilket är betydligt annorlunda än vad som sitter på ett Logitech G15. Jag byter upp mig från ett G11 och funderade ordentligt över vilka features jag faktiskt använda. Specialknapparna har jag inte programmerat en enda gång, och det enda jag använde var volymsknapparna. Önskar man en display och massa andra features så är det ju bara att köpa något annat tangentbord, men jag ser inte alls något behov av det.

Macro knapparna använder jag inte på min G15.
Trodde det skulle vara kul i början men var mest bara krångligt att sträcka fingrarna så mycket
Displayen var kul i början men nu är den bara i vägen

G15 är ju ganska gammalt men det jag menade var väl.
Hur svårt skulle det vara att lägga in Volym knappar,Lyse och sånt enkelt på MK-50?
Det hade inte behövt göra produkten mycket större för sånt
Fel att göra den lite mer multimedia vänlig? Då hade det varit lite mer värt pengarna.
men dom flesta nya tangentbord kostar ganska mycket så meh..

Fortfarande så fattar du inte.. MK-50 har MEKANISKA SWITCHAR (nu kan du inte ha missat de)! Vilket betyder en hel del mot ditt G15.. Lär dig något innan du ska leka allsmäktig

Anyways, hur jäkla mycket låter ett sånt här tangentbord? funderar på att beställa ett idag till mig själv i julklapp. Just nu sitter ja på ett 3-4 år gamalt saitek cyborg V2 eller vad det heter (om någon mot all förmodan skulle kunna komma med en liten feedback om ljudskillnaden mellan dem)

Får mitt om någon dag eller två, och kan återkomma då. Tycker att Steelseries 6GV2 bara låter lite mer än mitt Logitech G11, och förväntar mig att MX-50 ska låta ungefär som 6GV2. Absolut inte störande på något sätt. Lyssnade dock på ett tangentbord med Cherry MX Blue-switchar och det lät förjävligt.

Medlem

Gör gärna de zajben!

Medlem

Köpte ett sånt här i torsdags efter att ha läst recensionen, letat efter ett ordentligt mekaniskt t-bord utan en massa krimskrams belysning och macroknappar och annan jävla trams ett tag nu. Var inne på daskeyboard ett tag men det var lite för dyrt.

Är riktigt nöjd iaf, det är gött att gamea med och en sann fröjd att skriva på, gg FZ best

Medlem

Fick mitt idag, riktigt jävla nice
Det enda jag kan klaga på är att de brandgula extra tangenterna inte passade :/

Medlem

Har testat mitt i några dagar och gillar det också väldigt mycket. Känner ingen avsaknad av usb portar eller extraknappar. Skönt att skriva på, var lite rädd att det skulle vara för lätt att trycka på tangenterna när jag jämförde med 6GV2 men det känns riktigt skönt. Bra med handledsstöd också. Låter lite mer än vad jag tänkt mig, men ändå mindre än vad andra Cherry MX-tangentbord gör. Tycker själv inte att det stör, och hoppas inte att tjejen ska störa sig på det. Kostar 699kr på Inet här i Stockholm och 641kr på Dustin inkl studentrabatt. Rekommenderas!

Medlem

tack zajben och kayl för feedback men tror ändå att det blir ett razer lycosa faktiskt.

12
Skriv svar