Battlefield: 2143 avslöjat?

Medlem

En uppföljare till det sämsta i spelserien? Det skulle väl vara för att det är lätt att göra ett bättre än 2142...
Nä tack, DICE och EA. Jag avstår.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av El Presidente:

Men för faen!.............

Ett förslag skulle kunna vara Battlefield 1916, västfronten. Vore sköjj att prova skyttegravskrig i BF.

Finns ww1-moddar till de gamla spelen.

Medlem

Vore riktigt roligt om BF2143 kom! 2142 är det klart bästa BF hittills. Balanserat, roliga banor och spelmekanik som uppmuntrar samarbete.

Medlem
Skrivet av El Presidente:

Men för faen!.............

Ett förslag skulle kunna vara Battlefield 1916, västfronten. Vore sköjj att prova skyttegravskrig i BF.

Det var det första som slog mig när jag först provade BF3. För det första är det roligare med äldre krig, där vapen inte var så himla high tech. För det andra vore det riktigt ballt med skyttegravskrig och dubbeldeckare.


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Medlem
Skrivet av asdfg:
Skrivet av El Presidente:

Men för faen!.............

Ett förslag skulle kunna vara Battlefield 1916, västfronten. Vore sköjj att prova skyttegravskrig i BF.

Finns ww1-moddar till de gamla spelen.

Vet vet Men tycker ändå det skulle vara lajjbans med en ny riktning inom denna typ av spel. Är ganska trött på WW2, nutids- och framtidsshooters.


signatur

Jag vill ha page...

Medlem

Om det görs rätt så vore det underbart! Älskade 2142!!! <3

Medlem

Mmm så bra det kommer bli på frostbite ultimate crap motorn.

BF3 är så jäkla "stuck in the middle" som det heter på marknadsföringsspråket. Försöker tillfredställa alla och resultatet är inget särskilt. Tur för tillverkarna att kundbasen är så lättlurad.

Medlem
Skrivet av Idono:

Ne det är det inte. Det hade varit en sak o ha siktet svajandes en stund. Men att du plant av bara missar med 5 meter är sjukt orealistiskt och jävligt obalanserat. Så som systemet är gjort nu så har du inte en chans mot en Assault och Engineer på medium/close range.

Dvs exakt som det ska vara, ser fortfarande inte problemet. Visst det kunde visats betydligt tydligare med siktet att du inte kommer träffa där du siktar nu. Men Engineers karbiner är bäst på close range och är snabbast upp efter en sprint. Men om du ser en engineer komma springades och du är stillastående så har han 0 chans. Support är inte en klass som ska komma hoppandes runt ett hörn.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

från länken_

GreenRanger13
Join Date: Jul 2011
Posts: 362

"Can't wait to see how they ruin another battlefield game.

USteppin2, MaximumTrolling0, Yu-Stin-Ki-Pu and 59 others like this."

nästan så att jag reggar mig på ea och likear den posten...

Medlem

Vill ta mig fan inte se ett 2142 Console Edition där det kommer krävas ett DLC för att få bra maps och Titan mode....

Medlem
Skrivet av Wardancer:
Skrivet av Idono:

Ne det är det inte. Det hade varit en sak o ha siktet svajandes en stund. Men att du plant av bara missar med 5 meter är sjukt orealistiskt och jävligt obalanserat. Så som systemet är gjort nu så har du inte en chans mot en Assault och Engineer på medium/close range.

Dvs exakt som det ska vara, ser fortfarande inte problemet. Visst det kunde visats betydligt tydligare med siktet att du inte kommer träffa där du siktar nu. Men Engineers karbiner är bäst på close range och är snabbast upp efter en sprint. Men om du ser en engineer komma springades och du är stillastående så har han 0 chans. Support är inte en klass som ska komma hoppandes runt ett hörn.

Ja om du vill ha spelmekanik i stil av quake. Men detta är menat som mer realism. Ännu en sak dem lyckas sabba och marknadsföra falskt. Det är skitsamma vad jag säger om det för du kommer ändå inte förstå varför det är dåligt system och att det gynnande till folk med mindre bra reflexer.


signatur

Idono. That's me!

Medlem
Medlem

ohhh nice!

pew pew med laser istället? ja tack *nickar*!!!

Medlem

Min önskan:

Warhammer 40k + Frostbite 2 + Dice + Battlefield =

Medlem
Skrivet av Keza:
Skrivet av zhrooms:

Bryr mig inte det minsta, gillar inte future conceptet. Modern eller WW2 ska det vara.

Skrivet av Idono:

Hoppas inte. DICE nuvarande designteam är ett riktigt dåligt skämt. Dem skulle bara lyckas förstöra spelet. När dem medvetet designar koden att lagg-kompensera och ge folk med högre ping en fördel så vet man att dem är riktigt dåliga på det dem gör och borde inte göra spel.

BF3 är ett skämt, det är gjort för nybörjare av nybörjare.. finns ingen balans i spelet i huve taget, krävs i princip ingen skill för att lyckas i det, allt du behöver är att veta vem som är fienden så att du vet när du ska trycka in vänsterknappen.

En person som är Rank 1 och knappt spelat FPS i hela sitt liv kan ÄGA någon som lirat Battlefield i 9 år.. spelet är gjort så.. och det är riktigt jävla tråkigt

Då förklarar det varför du grät så fruktansvärt mycket i chatten på betan.

Haha, word. Tyckte väl jag kände igen "zhrooms"... och den enda anledningen för att snubben gråter i chatten konstant, sjukt irriterande. Typiskt den snubbe man vill kunna dra en /ignore på, har inte koll på om man kan göra det än dock.

För övrigt gillade jag inte BF2142 alls, tvivlar starkt på ett bra 2143. Jag kommer säkert köpa det för att jag gillar battlefield-serien, men jag har inga höga förhoppningar..

Håller iaf med om att spelet är rätt casual.. Vill ha något nytt snabbt spel där man kan lira instagib. Det var riktigt kul och fett med adrenalin.

Medlem
Skrivet av Wardancer:
Skrivet av Idono:
Skrivet av zhrooms:
Skrivet av Amtays:
Skrivet av zhrooms:

Bryr mig inte det minsta, gillar inte future conceptet. Modern eller WW2 ska det vara.

Skrivet av Idono:

Hoppas inte. DICE nuvarande designteam är ett riktigt dåligt skämt. Dem skulle bara lyckas förstöra spelet. När dem medvetet designar koden att lagg-kompensera och ge folk med högre ping en fördel så vet man att dem är riktigt dåliga på det dem gör och borde inte göra spel.

BF3 är ett skämt, det är gjort för nybörjare av nybörjare.. finns ingen balans i spelet i huve taget, krävs i princip ingen skill för att lyckas i det, allt du behöver är att veta vem som är fienden så att du vet när du ska trycka in vänsterknappen.

En person som är Rank 1 och knappt spelat FPS i hela sitt liv kan ÄGA någon som lirat Battlefield i 9 år.. spelet är gjort så.. och det är riktigt jävla tråkigt

Jag kan dyrt och heligt svära att jag som noob blir slagen i stort sett konstant av erfarna spelare i strider med samma förutsättningar.

Jag har ett flertal bilder där jag har över 6 K/D med 50-60 kills som Support, men häromdan så gick det sämre än det någonssin gått sedan release av BF3.. jag hade 18-25 i Stats på Karkand, och jag frapsade hela, kollade igenom hela rundan och noterade, 24 av 25 gånger jag blev dödad var av HEADSHOT av folk som SPRAYADE, i 14 av 25 gångerna så såg jag fienden före, 11 av 25 gånger blev jag dödad bakifrån eller sidan, av 18st kills från mig var 10st HS

Slutsats, jag blev ÄGD av noobs som sprang runt och sprayade och satte HS 24/25 gånger, det dom gör är att köra med det SNABBAST skjutande vapnet, för då får dom iväg mer kulor snabbare, vilket ökar chansen att få ett HS, och spridningen på vapnena är helt efterbliven så det skulle inte förvåna mig om dom ens skjuter BREVID min gubbe, för skotten går 1 meter åt sidorna och därför lottar dom HS när dom inte ens siktar på mig..

Jag kan få 78-0 med Tank hur lätt som helst för jag vet hur man spelar, jag är bra på spelet, men infanteri kräver verkligen ingen skill precis som CoD, folk kör med snabbt skjutande vapen och lottar HS och så kommer dom bakifrån eller från sidorna varje jävla gång, inte nog med det spawnar dom ofta bakom en när man försöker ta över en flagga

Sniper har jag inte spelat på väldigt länge, men när jag körde det så hade fienden inte en chans mot mig för jag hade kontrollen, fienden kunde inte spraya med sina ultra snabba vapen och lotta HS så jag tog dom, och så tog jag även alla motståndarsnipers hur lätt som helst för jag har bättre aim och vet exakt hur kulan droppar

Min poäng är att Infanteri kräver ta mig fan INGEN skill, och det är inte så konstigt varför de flesta noobs kör det.

Tacka vet jag Unreal och Quake där det knappt finns random deviation

Det finns faktiskt videobevis på att spelet också har Random Bullet Spread implementerad på väldigt lustigt vis. När man joggar/springer så får spelaren en sjukt stor träffsäkerhet debuff. DVS tar du o siktar in dig och skjuter snabbt så missar du storslaget dem första skotten. SMG, några assault karbiner och engineer vapen har inte lika stor debuff men vapen som LMG och sniper är helt omöjliga att sikta med i 2-3 sekunder när du siktar in dig och har sprungit lite.

Hittar tyvärr inte videon på det just nu. Men det är nog med bevis på att BF3s mekanik är anpassat för att ge casual spelare ett handikapp.

Jag fattar verkligen inte vad det är för folk dem har anlitat på DICE om dem lyckas lägga in system som straffar bra spelare. Det märks dock att det inte är några kvar från det tidigare Battlefield teamen.

Tycker jag låter exakt som det ska vara, LMG och Snipergevär och större assault rifles SKA vara sämre när man rör på sig. SMG och karbiner är designade för att just kunna skjuta när mana är i rörelse men tappar träffsäkerhet och skada på avstånd.

Men att man får dåliga rundor ibland är väl knappast ett problem, blir du dödad tough shit.

Precis. Det var (är) så med t.ex. "Ganz HMG", ett av de upplåsningsbara vapnen för understödsklassen i BF2142.
Utan att ha något torrt på fötterna vill jag minnas att det var så med understöd i BF2 med.

Rätta mig om jag har fel - men är det inte samma motor i BF2 och 2142?
Och vissa patcher rättade saker i dem bägge, typ hitbox-strul och liknande?

Medlem

Ett av problemen med LMGs i BF2 tyckte jag var träffsäkerheten på långa avstånd. Var betydligt oftare man blev dödad point blank bara för att det kunde sprejja så mkt skott på så kort tid utan att man fick slut på ammo.
Tyckte de löste det rätt snyggt i BF2142 genom att man fick bättre träffsäkerhet på håll ju längre tid man sköt. Inte speciellt verkligt kanske men man kunde ju alltid låtsas att man sköt in sig på målet. Spelmekaniskt sett så tycker jag iaf det funkade perfekt.

Support i BF3 brukar jag oftast bara störa mig på då de i stort spelas precis som assault( utom att de har olika gadgets). jag menar m240 väger ju fasen 12.5 kg o är 1,263mm lång. Det är inget man står upprätt och skjuter med, än mindre rör sig lika lätt som med en m4a. Men det är väll mest en design miss.

Random Bullet Spread går att vänja sig vid, men man brukar ju träffa där siktet pekar så hade vart mer logiskt om man hade haft mer scope sway en stund efter att man hastigt dratt upp siktet lr nått. Det hade iaf sett snyggare ut.

Medlem

2142! Efter BF2 det absolut bästa team play spelet i BF serien.
Kan de göra ett 2143 som baseras på team spelande igen så köper jag direkt o testar.
För man har ju alltid valet att inte spela det man inte gillar.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av Shaad0w:

#16 skämtar du eller?
Nej tack, inget mer framtidsmög!

tråkmåns...


signatur

//Peace out


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem
Skrivet av bjosarn:

En uppföljare till det sämsta i spelserien? Det skulle väl vara för att det är lätt att göra ett bättre än 2142...
Nä tack, DICE och EA. Jag avstår.

Knappast det sämsta i spelserien, har man bara spelat det typ 2 minuter och blivit ägd så kanske man tycker det ;P


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Dumlen:

Knappast det sämsta i spelserien, har man bara spelat det typ 2 minuter och blivit ägd så kanske man tycker det ;P

Har aldrig blivit ägd i något BF-spel!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Skrivet av bjosarn:
Skrivet av Dumlen:

Knappast det sämsta i spelserien, har man bara spelat det typ 2 minuter och blivit ägd så kanske man tycker det ;P

Har aldrig blivit ägd i något BF-spel!

Vi säger så ja


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Skriv svar