Battlefield 3 olagligt i Iran

Medlem

Förstår inte heller varför folk lyckas få det att krascha, snart 100timmar utan problem alls, köp vettig dator och lär er installera proper drivers.

Medlem

Vad spelar det för roll om de piratat spelet om ni ändå inte tänkt släppa det? Det kanske finns nå aliens på någon avlägsen planet som via högteknologi lyckats få tag på en piratad version och sitter och spelar olagligt. Påverkar det er försäljning negativt EA?

Medlem
Skrivet av LoyalCrystalean:
Skrivet av Alusion:
Skrivet av Parabellum87:

Hela jävla skitspelet borde vara olagligt att släppa efter senaste patchen .. Finns det helt ärligt någon som kan spela ett helt game utan krashar och skit ?

har du nvidia grafikort så lär det krasha. derass drivers är inte bra men dom ha släppt en beta som ska lösa dom problemen tydligen.

ATI är mycket sämre! Min pappa har köpt 3 kort för mycket, enda problemet jag kommer ihåg han sa var att det tredje kortet brände sönder hela jävla mobo't. Nåt kort gav även jävla massa blue-screens. Första kortet var låg-pris, andra kortet var medel-pris och det tredje var hög-pris.

Men jag har tydligen ETT ATI-kort som funkar men bara i 16-Bit färg... Testa det förut och det var sämst drivisar alltså? nVidia GeForce-korten kan man hoppa på och det funkar men så är det inte med ATI tydligen.

vf har då nvidia problem med bf3 då med krasher inte amd. har haft amd längre har aldrig haft strul med drivers from amd.

Medlem
Skrivet av Empa:

Om det inte släpptes där va fan bry dem sig om hur många iranier piratkopierar spelet?

– Eftersom Battlefield 3 inte är tillgängligt för köp i Iran så kan vi bara hoppas att förbudet ska hindra piratkopior från att nå konsumenterna där, skriver EA i ett uttalande.

Det är inte bara folk på forum som kan trolla.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

EA:s uttalande kan nästan tolkas som att de stödjer den våldsamma regimen i Iran och deras omfattande censur.
Det är ju knappast så att EA förlorar pengar på att folk piratkopierar ett spel som de inte har möjlighet att köpa lagligt öht. Att hata piratkopiering "bara för att" känns ju jävligt omotiverat i ett sånt här fall.

Medlem
Skrivet av LoyalCrystalean:

I Iran och Iraq är det ju FÖRBANNAT jävla mycket våld och polisen bryr sig knappt omdet, men BF3 bryr dem sig om?

get your facts straight

Medlem

Men, det är inte ett amerikanskt företag som gjort spelet ju xD LOL xD

Medlem
Skrivet av LoyalCrystalean:

I Iran och Iraq är det ju FÖRBANNAT jävla mycket våld och polisen bryr sig knappt omdet, men BF3 bryr dem sig om?

Sanningen är att västvärlden har aktivt sedan länge gjort så det blir kaos/krig i mellanöstern. War cant give life it can only take it away.


signatur

Visa lite respekt swordfish. Tråd rensad.

...men, det är OK att förtrycka oliktänkande människor och göra kaos på dem, men förbjudet att skjuta på pixelgubbar?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Det lustiga är att de säger att det är amerikansk propaganda. Men spelet är svenskt.

Alla vet ju att Sverige är det nya USA...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Skelögd:

Förstår inte hur folk lyckas krascha?
49 timmar played och inte en enda krasch hittills.

Skrivet av Mordrana:

Förstår inte heller varför folk lyckas få det att krascha, snart 100timmar utan problem alls, köp vettig dator och lär er installera proper drivers.

För att världen är större än era pojkrum. Nvidia har problem med sina drivers (speciellt för GTX 500-serien, och verkar specifikt beröra OC-korten), vilket gör att drivrutinerna kraschar under bland annat BF3.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Det många av er missat är att det är EA som godkänt och släppt spelet, DICE har bara utvecklat spelet.

Man kan även fråga sig varför det alltid ska vara USA som är hjälten i dessa krigsspel och sällan något annat land. Om det nu är svenskar som skapat spelet, varför kunde det inte handla om svenskar som strider mot nåt annat land? Eller nån annan nation än just amerikanerna som attackerar Iran? Är inte folk förbannat trötta på att se USA kriga mot nåt land i dessa spel? Jag hade t ex gärna velat se lite britter, öst-asiater, latinos eller nåt annat.

Medlem

Tror inte EA/Dice förlorar någon större summa pengar på att BF3 inte säljs i Iran.

Medlem
Skrivet av Amilo:

Tror inte EA/Dice förlorar någon större summa pengar på att BF3 inte säljs i Iran.

Indeed därför ea/dice bryr sig bara om pengar och inte om att göra bra spel längre.


signatur

Visa lite respekt swordfish. Tråd rensad.

Medlem
Skrivet av swordfish:
Skrivet av Amilo:

Tror inte EA/Dice förlorar någon större summa pengar på att BF3 inte säljs i Iran.

Indeed därför ea/dice bryr sig bara om pengar och inte om att göra bra spel längre.

Jaså? Trodde den här beskrivningen redan var tilldelad Activision.

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Alla vet ju att Sverige är det nya USA...

Kunde inte sagt det bättre själv.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av LoyalCrystalean:

War cant give life it can only take it away.

Källa?

Citat:

Alla vet ju att Sverige är det nya USA...

+1

Medlem

Sätt en kupol över mellanöstern!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Skrivet av dotque:

Sätt en kupol över mellanöstern!

Läs: "Under the dome" av Stephen King.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Med andra ord har Dice/EA och deras BF3 just fått den bästa (och därtill gratis) reklam man kan tänka sig.

Medlem
Skrivet av Parabellum87:

Hela jävla skitspelet borde vara olagligt att släppa efter senaste patchen .. Finns det helt ärligt någon som kan spela ett helt game utan krashar och skit ?

Japp, jag hade en massa kraschar och dylikt men det berodde helt på min egen hårdvara. För gammal GPU-bios kass router mm. Ny flytter det på som en dröm.


signatur

Inled oss ej i frestelsen
Utan fräls oss från Ondo

Medlem

haha. skit spelet bör ju brinna i helvetet.

Inaktiv

Det är ett sätt att visa missnöje med propagandaspelet, men jag tror snarare de skulle tjäna på att visa upp det.


signatur

Floffe, stolt elitist och besserwisser. Han anser att företaget bör exproprieras då han är oroad över hur man väljer att begränsa yttrandefriheten.

Medlem

Spel ska vara neutrala.

Medlem

Som dataspelsföretag eller 'gamer' bör man istället försöka ta an den kritiken som finns och hjälpa utformningen av spel som kan spelas i fler länder, spel ska inte visa att USA äger och resten suger. Ett smartare spel är ett spel där man kan utforma en åsikt av vad som är rätt och vad som är fel. BF3 är gjort för att likna dagens konflikter, därför måste de vara neutrala enligt mig. Propaganda finns på både den västra och östra sidan av världen.

Medlem
Skrivet av dotque:

Sätt en kupol över mellanöstern!

Ha ha ha, fick mig att tänka på Bio-Dome http://www.imdb.com/title/tt0115683/


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Om jag inte minns fel så slåss man mot "insurgents" i BF3, alltså inte staten Iran i sig själv, men ja det kan ju ses som olämpligt av en diktatur att Amerikanska freedom tanks rullar runt på gatorna i landet antar jag.

Medlem
Skrivet av Goraaz:

Det många av er missat är att det är EA som godkänt och släppt spelet, DICE har bara utvecklat spelet.

Man kan även fråga sig varför det alltid ska vara USA som är hjälten i dessa krigsspel och sällan något annat land. Om det nu är svenskar som skapat spelet, varför kunde det inte handla om svenskar som strider mot nåt annat land? Eller nån annan nation än just amerikanerna som attackerar Iran? Är inte folk förbannat trötta på att se USA kriga mot nåt land i dessa spel? Jag hade t ex gärna velat se lite britter, öst-asiater, latinos eller nåt annat.

Det är för att det är bara USA som ränner runt i världen och pucklar på andra länder!

Spelet hade inte varit tillräckligt realistiskt om man tog ett annat land än USA

Visst det hade ju gått med andra länder, men personligen tycker att man fått det så inbrännt i hjärnan att det hade känns(t?) konstigt om man spelat som t.ex. armviftande italienare!


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Gud vad jag stör mig på folk som reagerar så här på spel. Köp inte spelet om ni inte gillar det, förbjud det inte och förstör för dom som faktiskt gillar det.

Fast när det gäller Bf3 så är det väl nästan lika bra för Iranierna, nu slipper dom slänga pengar i sjön på ett trasigt spel^^


signatur

Game long and prosper

Skriv svar