Skyrims PS3-buggar gör äventyret ospelbart

Medlem

Allt funkar super för mig, förutom det lilla problemet att main questet är trasigt, måste prata med en kille för att han ska öppna en dörr; Kan prata med honom men det finns ingen dialog och dörren öppnas aldrig.
60h down the drain, så spelet ligger på hyllan en tag nu för att se om en patch kan fixa problemt....

Medlem

Något jag stör mig enormt på är hur vissa saker har löjligt låg upplösning, kör allt på high men ändå ser vissa saker värre ut än saker i Morrowind, allt ser bra ut sålänge man inte går närmare än fem meter från rustningar och annat diverse.
Och drakar som helt random byter riktning i luften ala ufo style? Wut the deuce?

Misstolka inte, det är ett awesome spel, men det ser inte så awesome ut.

Medlem

Har kört många olika "äventyrs" quests. Men jag har då inte stött på ett enda problem
Men min sparfil växer hela tiden iaf, men den verkar stanna nu när jag har kommit nära 8000kb

Medlem
Skrivet av T.Mani:

PS3... pfft!
Spela det på PC - Jag har då inga buggar som ör spelet ospelbart. Faktum är att jag har nästan inte sett några buggar alls. Spelade i 4timmar i sträck igår t ex och jag stötte inte på något mer än ett kraftigt FPS-drop som höll i sig en minut ungefär. Sen var det bara att njuta vidare

Det är väl kul att du har råd med en dyr burk som klarar av spelet, som en fattig student nöjer jag mig med min ps3a som jag fick 2007, har inte behövt uppgradera den sen dess Det enda man behöver göra är att köpa spelen, skulle jag villja spela bf3 och skyrim på pc på bra grafik skulle jag väl få punga ut 15 000 kr (eller?) Istället för 1000kr.

Skrivet av Dunder:

Förstår faktiskt inte varför folk envisas med att använda konsoler, det är ju inte annat än problem med dem skräplådorna......

För att PC har aldrig problem heller? Drivrutiner som fallerar till höger och vänster och optimeringar som är dåliga osv osv. Det är problem i alla lådor och kommer troligen förbli så tills utvecklarna släpper färdiga spel!

Medlem

Har inte kunnat spela för det är buggat. Men annars är det ett kanonspel, mästerligt!

Medlem

Övertygad om att Skyrim lirar bäst på PC, som sagt, med .ini tweaks så filar man ju bort många irritationsmoment innan Bethesda gör det i en patch.


signatur

Meep!

Medlem

Har endast ljudbuggar. Ljudet hackar efter och ibland fryser det helt när ett ljud ska spelas upp. Rätt irriterande men det funkar bättre efter en del moddande (PC).


signatur

"En dåres bifall gör mera ont än hans kritik."
- Nicolas Boileau-Despréaux

Medlem

GOTY.... eller?
Förstår inte hur folk kan vara så accepterande. Jag tycker det är horribelt att saker inte funkar vid release.

Medlem

efter några timmar så börjar det hacka hur mycket som helst för mig men då startar jag bara om spelet så fungerar det som vanligt !

Medlem

Spelet är buggigt som fan till PC och 360 också. Sen är frågan hur känslig man är. Vissa buggar är så harmlösa att de flesta inte tänker på dem. Det värsta jag stött på är quests som inte går att slutföra eller att nästa del i en quest chain inte blir tillgänglig. Oftast räcker det att man laddar om från en tidigare save.

Man får trixa lite ibland. Men i stort är det fortfarande en fröjd att spela (på PC iaf). Otroligt bra spel. Och jag ser fram emot en patch som gör det än bättre.

Medlem

Jag har Xbox 360-versionen och jag har aldrig haft ett enda problem

Medlem
Skrivet av jonast:

GOTY.... eller?
Förstår inte hur folk kan vara så accepterande. Jag tycker det är horribelt att saker inte funkar vid release.

Folk är realister. De vet att så är stora projekt inte kommer att flyta felfritt.... någonsin. Detta gäller inte bara spel. Det gäller ALLT i vårt samhälle. Från T-shirts till Boewing 747.

Medlem
Skrivet av Sheikh Plisken:
Skrivet av Javas:

Varför ska alla spel vara så här pass buggiga nu vid release? Jag ska sluta köpa spel vid släpp och vänta ett tag och höra vad communityn säger angående buggar. Som tur är så avstår jag från Skyrim just nu och önskar mig det till julen istället

Då måste de allvarliga buggarna vara fixade, det känns ändå som Bethesda tar spelet på allvar och fixar buggarna fort...och stämmer folk

gör som vettigt folk, köp bethesdaspel när goty-utgåvan kommer.

Mjo sant, men jag skaffar hellre spelet så fort de irriterande buggarna är fixade istället. Så har man en chans att hinna utforska landet och göra klart det mesta innan expansionerna kommer och får en att gå postal


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av koleny:

För att PC har aldrig problem heller? Drivrutiner som fallerar till höger och vänster och optimeringar som är dåliga osv osv. Det är problem i alla lådor och kommer troligen förbli så tills utvecklarna släpper färdiga spel!

På en PC har man i alla fall kontroll över både sin mjukvara och sin egna hårdvara, och om något är fel så kan man lösa det själv i de allra flesta fallen.
På en konsol är man helt utelämnad till utvecklarna.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Hur funkar det här med växande sparfil? Spelet autosavear ju bara på 3 st olika filer tror jag. Är det då nåt annat som sker i bakgrunden?


signatur

Memento Mori

Medlem

Till skillnad mot Fallout 3 (PC) så har jag hittills inte haft några problem med Skyrim (PC) alls.
Det enda onormala som hänt mig var att en ren ramlade ner från skyn framför mig. Har inte märkt av några framedrops heller.
Är positivt överraskad minst sagt med tanke på hur mycket jag var tvungen att mekka med Fallout 3 innan det fungerade som det skulle.

Medlem
Skrivet av Vorheece:
Skrivet av jonast:

GOTY.... eller?
Förstår inte hur folk kan vara så accepterande. Jag tycker det är horribelt att saker inte funkar vid release.

Folk är realister. De vet att så är stora projekt inte kommer att flyta felfritt.... någonsin. Detta gäller inte bara spel. Det gäller ALLT i vårt samhälle. Från T-shirts till Boewing 747.

Givetvis är det svårt att hålla saker buggfritt särskilt med spel som har så pass stor frihet som Skyrim. Man jag vill mig ändå minnas förr så var spelen faktiskt spelbara direkt ur kartong, var som svårt att patcha spel på kassett. Eftersom spelarna numera accepterar att spel inte fungerar vid release så kommer man att fortsätta som man gör nu och släppa spel på tog för tidigt.

Inaktiv
Skrivet av Slimebeast:

Hur funkar det här med växande sparfil? Spelet autosavear ju bara på 3 st olika filer tror jag. Är det då nåt annat som sker i bakgrunden?

Filen blir större ju mer man spelar och gör/upptäcker saker i spelet, det är naturligt. Problemet är väl att Bethesda inte testat tillräckligt mycket på PS3.

Medlem

Om ni explorar det mesta istället för att göra quest hela tiden som jag, men ändå råkar döda något som är för ett quest som kan leda till att questet går inte att genomföra.

bara att gå till monster eller personen,
1. tryck fram konsolen
2. tryck på monstret eller personen (medans du är i konsolen)
3. skriv rescurrect och enter.
KLART!

Medlem
Skrivet av Buio:
Skrivet av Slimebeast:

Hur funkar det här med växande sparfil? Spelet autosavear ju bara på 3 st olika filer tror jag. Är det då nåt annat som sker i bakgrunden?

Filen blir större ju mer man spelar och gör/upptäcker saker i spelet, det är naturligt. Problemet är väl att Bethesda inte testat tillräckligt mycket på PS3.

Tack. Lösningen tillfälligt är alltså att stänga av autospar på PS3-versionen?


signatur

Memento Mori

Medlem

tur man sitter på pc-versionen, jag har över 400 sparfiler

Medlem

jag har inte själv spelat detta men det är ju inget ovanligt att bethesda släpper spel som inte är iallafall så gott som buggfria, *host*new vegas på ps3*host*

Medlem

Spelet har en tendens att bara stänga av sig ibland när jag tar bilder genom steam community. Poff, och jag är ute i Windows igen, inga felmeddelanden eller dylikt.

Men men, eftersom att jag vet att det händer använder jag quicksave ofta och förlorar därmed inte mycket tid när det stängs ner.

Medlem

Har spelat 45 timmar utan en enda krasch på min PC. Allting är på "ultra high settings" och det flyter på kanon efter RAM minnes fixen

Medlem

Dom måste ju haft seriösa betatestare som missat alla såna här buggar. Eller bara sketit i att fixa dom innan rls, så dom kunde pressa ut ett halvfärdigt spel och därefter fixa buggarna i efterhand när alla redan köpt spelet.

Medlem

Haha, fy fan alltså.

Medlem

DET ÄR ROLIGT FÖR BETHESDA KLAGADE PÅ ATT GÖRA SPEL FÖR PC ÄR KOMPLICERAT OCH FULLT AV PROBLEM!

Medlem

nope detta va något nytt!

Medlem
Skrivet av Dunder:

Förstår faktiskt inte varför folk envisas med att använda konsoler, det är ju inte annat än problem med dem skräplådorna......

I de flesta fall tycker jag det är tvärtom!

Jag behöver allifall i inte köpa en ny krysslåda varannat år


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av Ankan:

Spelet har en tendens att bara stänga av sig ibland när jag tar bilder genom steam community. Poff, och jag är ute i Windows igen, inga felmeddelanden eller dylikt.

Men men, eftersom att jag vet att det händer använder jag quicksave ofta och förlorar därmed inte mycket tid när det stängs ner.

Sånt får jag ibland när jag går från en 'region' till en annan. Alltså när man laddar från en stad och ut i skyrim eller skyrim och in i en grotta osv. Jobbigt, men som sagt, quick save är ens vän när spelen nyss är släppta. Även om sparningar till egna filer då och då är att föredra.

123
Skriv svar