EA och Dice jobbar dygnet runt för att lösa BF3-strul

Medlem

Inga problem här (PC), ibland fuckar ljudet upp när man är gunner på jeeps och tanks, men det är ingen big deal.


signatur

Meep!

Medlem

(På Ps3) Upplever problem m rubberbanding och lagg, samt röstchatten är kass ibland.

Jobbigast är dock att när man gör en squad och hoppar in så splittras squaden direkt. Man är inte ens i samma lag oftast, antar att pga balans så kanske man får vänta tills nästa runda så hamnar man i sin squad igen men detta funkar ju knappt heller.

Spelar hellre själv just nu för att styra upp så man kan komma in i ett spel o köra med sina buddies i en squad tar sån fruktansvärd tid om man ens lyckas. Squadsystemet måste styras upp ASAP.

Ska skaffa ett ex till pc snart också, då hoppas jag mkt har fixats

Medlem

Fungerar fläckfritt på PC.


signatur

AMD 64 x2 3800+ 2.2Ghz(Klockad): 3Gb DDR Dual channel: Geforce 8800GT, Soundblaster X-FI Music

Medlem

"Ett lodjur"

wtf?

Medlem

spelet slutar att fungera efter varje match. och även ibland då man startar spelet.

Medlem

Har haft rätt mycket problem med prestandan. Jag var tvungen att installera om hela Windows för mitt grafikkort ballader ur och det blev massa konstiga rutor och färg-distortion på skärmen (även utanför spelet), vart skitskraj och trodde hårdvaran hade pajat men det funkade bra sen. Nu är det bara det att spelet är väldigt ostabilt, ibland kan det flyta på felfritt, ibland hackar det som fan, ibland lite mittemellan. Min dator borde klara av det, har ett GeForce GTX 560 ti Superoverclocked, typ 4GB RAM, AMD Phenom X2 processor eller nåt sånt

Medlem
Skrivet av DrBagguette:

Har fortfarande diverse problem:
*
* Ibland får jag grafikproblem då det flimmar förbi lite gröna streck och skit på skärmen.

Händer mig också ibland, kan inte avgöra vad det är som orsakar det och stannar oftast inte längre än någon minut innan det blir normalt igen.

Gröna och ibland orange/röda "sträck" eller "blinkningar" över hela skärmen.

Medlem

ett fåtal har problem ? hahha mm elle hur det e nog tvärtom att det e ett fåtal som INTE har några problem alls resten av oss har,

Inaktiv
Skrivet av azynkron:
Skrivet av bleak:

jag har tearing och artefakter när jag spelar.. Och finns flera trådar på forumet ang det. Hoppas dom löser det snart ..
Händer inte alltid men på Operation Firestorm och Caspian Border oftast av nån anledning

Ställ ner kvaliteten till high eller medium så är problemet borta. Det är ditt grafikkort som inte klarar nivån som du har inställd just nu. Och, nää.. kom inte med några bortförklaringar för jag hade samma problem på mitt gamla GTX460a. Minnet räckte inte till och därför märker du det på de största banorna.

Läste at NVIDIA jobbar på problemet men är fan helt sjukt dåligt att minnet inte räcker till. Aldrig i min spelkarriär haft det problemet med ett grafikkort tidigare.

Medlem

Frånsätt att kampanjen är bland det mest pinsamma jag skådat i ett "storspel" så är det väl inte så mycket...

Medlem

Allting går verkligen inte som tåget hos mig! (no pun intended)

Igår kraschade datorn under BF3 3 ggr. Tog 3-4 gånger av omstarter innan den hamnade på rätt köl igen. Beror kanske inte på DICE men mina drivrutiner i samband med BF3.
Och för att inte nämna alla server disconnects och krascher. Man kan väl säga att för min del fungerar hälften av alla games smärtfritt, medan den andra hälften disconnectas, kraschar eller dylikt.

Visste väl att de jobbade dygnet runt, men de får satan ta mig börja jobba lite effektivt också!

Medlem

Nu när man slipper ha Origin för att kunna spela så är jag nöjd

/mvh soyd

Medlem

Om ni säger att det här spelet är en fail, det är ni själva som är en FAIL! Antagligen kan ni inte datorer eller så har ni nå dumma skitprogram på datorn om det inte startar eller kraschar. Tänk, det kanske är 10 000 whiners där ute och gnäller att det är så buggigt. Tänk hur många som äger spelet, det är över 6 miljoner spelare och använd hjärnan och tänk att det funkar för nästan alla "Utan dom som gnäller". Då är det ju fel på era datorer eller nått liknande, kanske fel drivrutiner mm. Så för majoriten av spelare så funkar det fint så fan. Inte jag eller polare har sett några problem, det är ett fantastiskt spel på 110 FPS

Medlem

Hade problem att komma in på servrar men stängde av UPNP'n sen funkade allt klockrent!

Medlem

skulle inte alla problem vara lösta till fullversionen som dom sa i betan då ?

Medlem

Det kraschar för mig ibland, oftast vid första laddningen. När jag väl är inne bukar det dock flyta på fint, även om spelet laggar och så. Det är inte heller någon vidare idé att tabba, eller att göra sift-tab för att få upp origin - det slutar ofta med krasch.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

Rubberbanding på ett fåtal servers.

Medlem

Har haft väldigt mycket problem med PC-versionen av spelet.

Battlelog gör det nästan omöjligt att gå in på en server eller gå med i ett party, grymt mycket buggar och problem för mig där, även för mina vänner.

Medlem

Hoppas de löser lagg problemen på mapsen och även ljudet som försvinner ibland helt (på ps3) anars har det funkat som det skal.

Medlem

Blir glad bara dom fixar så att Punkbuster inte strular ihop sig med Realtek drivers så man slipper få bluescreen varje kvart man spelar.. men vem försöker man lura, samma problem när Bad Company 2 kom, så om dom inte fixat det tills nu kan man ju lika bra sluta hoppas. Synd som fan, för det är ett oehört underbart spel, men börjar bli trött på att sitta ensam utan polare på punkbuster -fria servrar, men det hade ju varit sjukt kul att lira med dom ibland också,

Medlem

Relativt stora problem. I början var det grav rubberbanding, men efter senaste serveruppdateringen så har det funkat bra. men för ca 2 dagar sedan så hänger det sig när jag skall starta spelet, oftast 2-3ggr i rad. sedan startar det fint fjärde gången, helt utan uppenbar orsak.
Sedan så hänger det sig i 2 fall av 3 när servern skiftar karta. Det gjorde det aldrig innan, började för ca 2 dagar sedan.

Medlem
Skrivet av kenji:

"Ett lodjur"

wtf?

Haha jag reagerade också på detta! FLummigt värre men roligt.. sån humor jag gillar


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Upplever jävla mycket problem med server-lagg, server-anslutningsproblem, servrar stängs ner mitt i matchen?, nätdelen och några småsaker till...

Dock Xbox 360-versionen...

Medlem

Har bara ett snuskigt jobbigt problem med att spelet minimerar sig helt random och så kan jag inte få upp det igen :/

Medlem

Spelat ~17 timmar, EN krash och en DC, Annars inga problem förutom rubberbandingen som inträffar ibland, och en någon enstaka grön frame (grönblinket som andra också haft)

i7 2600k @3.4 gHz OC till 4.5, 8 gigamega minne och ett Asus GTX 580 DirectCU II, kör på High/ Ultra med hyffsat stabila 60 fps i 1680x1050

(skriv Renderer.DrawFps 1 i konsollen för att få mätare om du inte har fraps eller så)


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

24H spelade pa PC, en krash men den krashen va min forsta blaskarmen i W7, ska det va ska det va ordentligt! Sjukt kul spel!

Medlem

- Krasch vid banbyte (inte varje gång)
- Kan inte binda knappar som man vill (mittenmusknappen) kan inte ta bort bindning av knappar utan att binda den till något annat.
- Går inte att binda joystick som man vill. Joystickens tar över i on foot läge efter man har flygit.
-Partyjoin i battlelog funkar inte så bra
- Random disconnects

Är väl det jag kan komma på nu.

Medlem

Rubberbanding ligger ju på servern eftersom att alla känner av det när det väl börjar! Och det gäller ju knappast ett "fåtal".

Squads, de måste lägga till så man kan göra fler grupper för det är många som gör "sin" squad private och då sitter man där med ett gäng polare i "not in squad" och suckar.......

Bortsett från det är det väl inga större fel mer än att vi skulle behöva ETT LISTSYSTEM FÖR ALLA JÄVLA UNLOCKS!!!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Kan dom intre prioritera krascherna istället? Just det som folk lider mest utav atm, och vadå ett "fåtal", forumet är fullt av klagomål från folk som inte kan spela.

Jag lägger spelet på hyllan tills det går att spela, tänker inte förhandsboka fler spel från Dice. Black Ops var fan mer stabilt vid release, in i skamvrån!


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Plasmabengt:

- Krasch vid banbyte (inte varje gång)
- Kan inte binda knappar som man vill (mittenmusknappen) kan inte ta bort bindning av knappar utan att binda den till något annat.
- Går inte att binda joystick som man vill. Joystickens tar över i on foot läge efter man har flygit.
-Partyjoin i battlelog funkar inte så bra
- Random disconnects

Är väl det jag kan komma på nu.

Öhh, bara HÅLLA inne Esc för att unbinda helt. det står tillomed i tooltipen.

-mittenmusknappen går då finfint att binda på min Mx518 (kör med win deafult drivare)


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

123
Skriv svar