Games for Windows integreras i Xbox-sajten

Robot
Games for Windows integreras i Xbox-sajten

Ett ställe för alla dina gamerbehov, låter det. Men smakar det? 11 juli försvinner gamesforwindows.com till förmån för en fetare xbox.com-sajt.

#microsoft


Medlem
Games for Windows integreras i Xbox-sajten

Centralisering <3

Inaktiv

Nej tack.

GFWL är det sämsta jag använt.

Medlem

Bra. Lättare att bara komma ihåg ett ställe som man ska hålla sig borta ifrån.

Medlem

Undra om det finns nån gamer som tycker GFW är nåt att ha? Dyrt, kasst och segt är min erfarenhet.

AW8
Medlem

Mina gamerbehov blir tillgodosedda när GFWL skrotas för evigt, tack!


signatur

PC gamer 'til I die.

Inaktiv
Skrivet av Kharif:

Nej tack.

GFWL är det sämsta jag använt.

Så bara för att en tjänst har varit dålig så går den inte att göra bra eller vad menar du nu?

För övrigt så hoppas jag att tjänsten blir bra till skillnad från Games for Windows Live och att de centraliserar mer och mer som en tidigare nämde. Mindre krångel och enklare att hålla koll på sina spel och sin infromation.

Medlem

Om det blir bättre än det varit så...


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Inaktiv

Enda skälet till att jag ens använt någon av tjänsterna har varit för att spelen krävt det.

Varför hatar alla GFWL? Det är ju grymt!

Medlem

Nu har jag läst att man måste betala månadsavgiften till Xbox Live Gold för att kunna spela multiplayer i spel som använder GFWL. Jag vet inte hur sant de är med tanke på att jag inte använder GFWL ( hemska sak!!) så skulle någon kunna bekräfta eller dementera?


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem

Bryr mig inte, alla spel som har GFWL är pirat ändå

Medlem

Xbox live är ju riktigt bra, kan tänka mig att det blöir bättre än GFWL iaf ^^

Medlem

Själv tycker jag inte att GFWL är dåligt. Visst, den saknar många funktioner som andra liknande tjänster/program har. Men jag känner inget negativt för den.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Skit i vilket fall som helst.

Inaktiv
Skrivet av Z3bb4n:
Skrivet av Kharif:

Nej tack.

GFWL är det sämsta jag använt.

Så bara för att en tjänst har varit dålig så går den inte att göra bra eller vad menar du nu?

För övrigt så hoppas jag att tjänsten blir bra till skillnad från Games for Windows Live och att de centraliserar mer och mer som en tidigare nämde. Mindre krångel och enklare att hålla koll på sina spel och sin infromation.

Min personliga erfarenhet av GFWL och på sistonde av Microsofts produkter skriker bara av felaktigheter. GFWL var de värsta jag varit med om i spel väg.

Är samma sak som EA försöker få igång sitt "Origins" som ska vara deras Steam med ännu konstigare ToS.

Medlem

Games for Windows Live kan gå och dö. Det är långsamt, otympligt och onödigt. Inte att nämna att det gör att Microsoft bestämmer vad man får- och inte får göra i multiplayer. I Dawn of War 2 vägrade Microsoft låta användare importera egna "badges", som exempel, av någon ogrundad anledning.

Medlem

Att GFWL försvinner har jag inget emot - men lite oroande är det ju att hela speltjänsten från Microsoft heter Xbox då eller? Som PC spelare vill jag gärna ha möjligheten att se just PC spel och Xbox titlar separat. Hade kanske varit vettig om tjänsten bytte namn till något i stil med Microsoft games eller dylikt...


signatur

A badly drawn wolf

Medlem

Jag tappade allt förtroende för GFWL när kane & Lynch släpptes. Bara trubbel med att skapa konto och att logga in och förbli inloggad mer än 5 minuter och sen blev det ju inte bättre av att man va tvungen att köra splitscreen och med xbox handkontroller för att kunna köra coop på pc...

Medlem
Skrivet av Sillage:

Själv tycker jag inte att GFWL är dåligt. Visst, den saknar många funktioner som andra liknande tjänster/program har. Men jag känner inget negativt för den.

Själv tycker jag det är dåligt att behöva en tjänst oavsett hur bra/dålig den är just bara för att kunna spara sina framsteg i singleplayer spel. Nu tänker jag på Dirt 2, första och sista GFWL spel jag har..

Medlem

Det var länge sedan MS var ledande vad gäller mjukvara. Fy 17 vad windows games har varit dåligt...

Medlem
Skrivet av Guttryl:

Jag tappade allt förtroende för GFWL när kane & Lynch släpptes. Bara trubbel med att skapa konto och att logga in och förbli inloggad mer än 5 minuter och sen blev det ju inte bättre av att man va tvungen att köra splitscreen och med xbox handkontroller för att kunna köra coop på pc...

Att ens kunna spela split-screen på Pc är en gudagåva, och att man behöver en gamepad då få datorer klarar av flera möss/tangentbord samtidigt är väl ingen nyhet?
Har inte hört att det funkat bättre med någon annan tjänst direkt

Medlem

http://techreport.com/discussions.x/21105

IX. Thou shalt not worship false gaming services
Ah, Games for Windows Live. Glad to see you've joined us. It just so happens that you're really late to the party and so many dollars short that I wonder how you managed to pay the cab fare. Got ID? Sure, you can get in... just come here for a sec and I'll let you in on a little secret: everyone hates you.

Steam is the proverbial 800-pound gorilla in the realm of online game services. Other than sheer weight, there are actually pretty good reasons why it's so successful. One of them is that, for the most part, it stays out of our way—unlike you, GFWL. When all I want is to play Street Fighter IV, you insist on making me create a profile. Without that profile, my unlocked characters won't be saved. Just brilliant. Did I mention the GFWL log-in screen also pops up after you purchase the game on Steam?

Medlem

vidrigt, lägg ned GFWL bara.

1
Skriv svar