Kotick osäker på Battlefield 3:s framgång

Medlem
Skrivet av Yunfat:

Någon som sett BF3 på konsol änu? Alla säger ju hur mycket snyggar det är än MW3. Men man kan ju ej jämföra ett konsol spel med ett pc spel.

Jag hoppas inte att du tror att MW3 kommer att se bättre ut än BF3 på konsoll? Det är en 6 år gammal motor vs en helt ny! Och nej jag hatar inte cod, men skulle jag välja så är det BF varje dag om året!


signatur

One shot One kill [OSOK]

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Harpa:
Skrivet av Bluescreen:

Kul att så många som postar bara läst (aftonbladet-)rubriken och inte sett intervjun. Han säger, som någon tidigare skrev, inte mycket "fel" utan sköter sig riktigt bra i TV.

Pff, jag hade kunnat aftonbladetisera rubriken bra mycket mer. Jag är medveten om Koticks relevans i sitt uttalande, och framförallt utifrån en helhetssyn.

Hatar aftonbladets rubriker.

Jag har mitt underbara exempel här: "David Beckhams fruktansvärda sjukdom"

När man läser artikeln visade det sig att han hade astma, men att han utan problem kunde fortsätta spela fotboll som inget hänt.

Hatar aftonbladets rubriker.

Haha, det jag avskyr mest är nog deras användande av ordet super.

"Superdieten" "Superstormen" "Superbakterien" "Supersjälvmordsbombaren" etc.


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

Han har nog svårt att sova om nätterna eftersom han är väldigt rädd att BF3 skall klå hans mjölkko MW3.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Som sagt, han är endast intresserad av pengar, inte kvalitén på spel. Hade spelet varit utvecklat enbart till konsol så hade det inte kunnat bli så episkt och vackert som det nu verkar bli.

Medlem
Skrivet av wingman92:
Skrivet av Yunfat:

Någon som sett BF3 på konsol änu? Alla säger ju hur mycket snyggar det är än MW3. Men man kan ju ej jämföra ett konsol spel med ett pc spel.

japp 0.52 kolla nere i hörnet står det PS3 ingame footage
http://www.youtube.com/watch?v=Sys27gar7iM

Ok tackar, dock ej så mycket att man kan jämnföra.

Medlem
Medlem

Haha, har kollat på hela intervjun nu. Han bryr sig verkligen bara om pengar. Han är jävligt rädd för BF3 också.

Medlem

Konsollmänniskor är ju personer som inte har råd med en pc. Men också människor som tyckte det var nördigt att spela spel för 6-7 år sedan.

Fisse:

Det han säger är att (som han ser det) så försöker man främst locka pc-spelarna med Battlefield 3 och att man inte marknadsför konsolversionerna så mycket som man borde. Precis som han säger är det ett faktum att konsolmarknaden är betydligt större, och IFALL (vilket jag själv inte har någon åsikt om) det är som så att Battlefield 3 får mer pr-fokus till pc än konsol så är det givetvis mindre gynnsamt än om det vore tvärtom, eftersom pc-marknaden för core-spel är så vansinnigt mycket mindre än till konsol.

Sett ur det perspektivet är Bobby Koticks uttalande fullkomligt logiskt och riktigt, och det är absolut inget korkat eller märkligt med det. Sen kan folk skrika om att snubben är en idiot bäst de vill, men faktum är att han är förbaskat bra på det han gör.

Vad jag däremot kan tycka är att hans uttalande ibland kunde vara lite smidigare. Han snackar utifrån ett rent business-perspektiv, vilket många spelare ofta inte tycks förstå. Men att uttalande som dessa missförstås så här grovt av spelintresserade visar mest på vilken omogen bransch det här fortfarande är, dessvärre.

Medlem

Kotick är som en mask under en sten.

Medlem

Fan va söt han är! Snuggle, snuggle, snuggle!

Medlem

signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Medlem

Han har helt rätt, även om jag finner det sorgligt. BF3 kommer aldrig i helvete sälja lika bra som MW3 eftersom deras lead-platform är PC.

Medlem

Kära Bobby, du är det enskilt sämsta som hänt spelindustrin.

Medlem
Skrivet av Jensoid:

Han har helt rätt, även om jag finner det sorgligt. BF3 kommer aldrig i helvete sälja lika bra som MW3 eftersom deras lead-platform är PC.

Vad spelar det för roll? Dom har ju fortfarande Xbox och PS3 också, det kommer ju sälja bra, men inte lika bra som MW3.. men vem bryr sig?

Spelet kommer fortfarande leka ut Call of Kids - Modern Warfail 3. Skrot spel, precis som alla COD spel efter 4;an.

Medlem

det skulle vara osäkert om du ledde det, bobby.


signatur

"Bobby Kotick is like Darth Vader, once a human, now more machine..."

Medlem
Skrivet av Jensoid:

Han har helt rätt, även om jag finner det sorgligt. BF3 kommer aldrig i helvete sälja lika bra som MW3 eftersom deras lead-platform är PC.

Eftersom CoD har sina hjärndöda följare på 360 är det inte så konstigt. Vem bryr sig egentligen vad som säljer mest?

Medlem

Bobby for president!


signatur

Meep!

Medlem

Ja, Dice kanske sätter fokus på pc, kanske för att det är dags att tvinga fram en ny generation konsoller. Vill man använda samma motor år efter år och aldrig lägga en dajm på förnyelse så är det väl så. Det är tur att nån för utvecklingen framåt och inte låter sig bakbindas och begränsas av den svagaste länken i kedjan. Ju fler grafiskt tunga och populära spel som kommer desto förr kommer Xbox 720 och ps4.

Medlem

Haha, nu är Kotic verkligen rädd för BF3 när man hör honom bullshitta så här hårt


signatur

Game long and prosper

Medlem

någon som är rädd att deras kära "äkliga" COD inte pallar trycket? =D

Medlem

Och om spelet BARA varit till Xbox 360?
Eller om det BARA varit till PS3?
Eller BARA varit till Wii?

Varför drar alla parallellen PC eller Konsol?
Det är fan TRE jävla olika konsoler

Medlem
Skrivet av NexusSolo:

Det är lika mycket fel med hela Bobby som det är med random spawn points.

Exakt min tanke

Medlem
Skrivet av MFC:

Hur kan man bli arg över vad han säger. Det han säger är att han inte testat det på konsoll och vet inte om BF3 kommer till konsollerna (iofs FAIL men värt att bli arg över?)

Ja precis, tycker inte något han sade var fel (bortsett från att han verkar helt ha missat att BF3 kommer till konsol). Anledningen till att CoD blivit så framgångsrikt beror nog till väldigt stor del på all marknadsföring de har för spelet, så länge EA inte gör detsamma kommer det nog fortsätta sälja lika bra eller bättre än innan. EA har mer eller mindre sagt att de inte tänker marknadsföra BF 3 lika intensivt, de förlitar sig istället på att de som spelar betan och sedan fullversionen berättar det för sina polare.

Medlem

Uprising i Bakgrunden efter 03.21. Handlar om att man ska störta de dåliga ledarna så passande.

Medlem

Ser ut som om alla pengar han fått in från diverse snorungar med snoriga konsolkontroller fått honom att bli en tjockis.

Medlem
Skrivet av krad:

Konsollmänniskor är ju personer som inte har råd med en pc. Men också människor som tyckte det var nördigt att spela spel för 6-7 år sedan.

Härligt nyanserad uppfattning du har. Jag har spelat PC-spel i ca 16 år men har på sistone nästan helt gått över till konsol av två enkla skäl. Jag slipper köpa en ny burk vartannat år och jag kan sitta i sköna soffan med en skön handkontroll. Sitter dessutom framför en dator hela dagarna på jobbet så ganska skönt att slippa det när jag kommer hem. Men råd med en pc har jag och tyckte det var svincoolt med spel för 16 år sedan.

Ska vi hålla oss till artikeln också så har ju Kotick rätt i det han säger även om jag tycker han har lite dåligt med kött på benen (eller låtsas ha det). Tror dessutom inte BF3 och MW3 slåss så mycket med varandra, jag kommer förmodligen köpa båda och jag tror inte jag är ensam om det.


signatur

/Landstream

Medlem
Skrivet av Friberg:

Haha, har kollat på hela intervjun nu. Han bryr sig verkligen bara om pengar. Han är jävligt rädd för BF3 också.

Måste ha missat det tydligen för jag kunde då inte se några tecken på att han var rädd. Jag må ogilla Activision som företag tack vare hans roll som vd men jag kan inte säga att det han säger inte stämmer. Han må inte bry sig speciellt mycket om spel (vilket tydligt märks hur han driver företaget) men han lyckas väldigt bra med sitt jobb, numera tillhör Activsion en av de största, var inte så länge sedan de var en av de mindre.

Medlem

Så vad han menar är att det kommer sälja mindre på konsol eftersom det även finns på PC?
Är det bara jag som inte finner det logiskt? Jag tror i stort sätt alla känner till att det även släpps på konsolerna. Däremot visar man främst upp PC versionen eftersom till skillnad från MW3 så kan man på pc få ännu snyggare grafik än på konsol. Istället för att anpassa grafiken på PC efter konsolerna (MW3) så använder de varje plattforms fulla kapacitet.

Fucking Obvious!

Medlem

Jag funderar ärligt talat på att förhandsboka BF3 nu bara för att hjälpa till med att motbevisa Koticks åsikter.

Skriv svar