Vem är tidernas bästa spelhjälte?

Medlem

Det får nog bli Kyle Katarn, kraften är och kommer alltid vara med honom! Han var min barndomsidol jämte Luke Skywalker och Han Solo.

Medlem

Max Payne, naturligtvis.


signatur

Redigerat 2010-05-23 13:37 av dig

Medlem

Gordon Freeman så klart:D

Medlem

Guybrush Threepwood FTW


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Ååååhhh... Btw FZ, Klaymen från The Neverhood stavas inte Clayman utan han heter Klaymen Jag röstar garanterat på honom, jävlar vilket bra spel The Neverhood är! Skulle nog annars ha röstat på Gordon eller Max Payne

AG
Medlem
Skrivet av QueloR:
Skrivet av Boomer:

Mr Freeman, såklart. En riktig hjälte det, räddar världen och ber inte om något tillbaka.

Skrivet av AW8:

Kyle Katarn!

Han har en röst, han är intressant och han är badass.

I'm just a guy with a lightsaber and a few questions.

Freeman; I'm just a guy with some guns and no questions...

Det finns många spel där huvudkaraktären räddar världen, vad jag inte kan förstå är vad som gör "Gordon" till en bättre hjälte.
Snubben är ju typ ett tråkigt vandrande köttstycke utan någon karaktär alls.

Kan någon berätta; Vem är Gordon?
Nu syftar jag inte på vad han gör eller hur han ser ut, men VEM ÄR GORDON?

vem du vill.

Inaktiv

Så många bra att välja på.
Men inget spel har någonsin varit lika bra sedan jag spelade Max payne.

Medlem

kratos har varit min manlighets gud sedan jag lira god of war 2

Medlem

Gordon Freeman hands down ;>

Medlem

Vadfalls?
Raz från Psychonauts saknas!
*röstar på Gordon Freeman*

Medlem

Verkar inte som om grafen fungerar riktigt...

Medlem

Postal Dude lätt!!

Medlem

Solid Snake varje dag!

Medlem

Varför röstar alla på en karaktär utan röst eller personlighet eller bakgrundshistoria eller någonting? Kan någon förklara? Att rösta på Gordon Freeman känns lite som att rösta på muspilen i MS Röj.

Medlem

Power armor is for pussies!


signatur

My gun's bigger than yours.

Medlem

Always bet on duke baby

Medlem

Mario 4tw!


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Medlem

Skulle valt Prinsen från Prince of Persia! Mkt konstigt att han inte fanns med

Medlem

Samus Aran FTW

Medlem

Varför finns inte Naked Snake/Big Boss med ;_;
Revan, April Ryan, Snake, Ocelot, Max Payne, Gordon, Zoe Castillo, Wrex, Thrall, The Boss, Kyle Katarn, Dink Smallwood.
Svårt som fan men måste nog välja Max Payne, hans monologer är för underbara.


signatur

My momma always used to say, life is like a box of chocolates!

Medlem

Jag har aldrig sett ett mer oöverskådligt stapeldiagram i hela mitt liv.

Medlem

Fy f_n. Svåraste beslutet hittills i år. Många bra idioter på den listan. Blev Bernard till slut men kommer inte kunna sova i natt utan ligga och undra om jag valde rätt...

KoP
Medlem
Inaktiv

Min röst hamnade på Link. Fanns många bra val... Men blev ganska jämnt mellan Jade och Link i slutet, dock lutade det mer mot Link.

Medlem

Det var svårt att välja mellan Garrett, Kain och Raziel men det blev en röst på min favorit tjuv:D


signatur

Just when I thought I was out... the pc pull me back in.

Inaktiv

The Nameless One (Planescape: Torment), Thrall (Warcraft), Alistair (Dragon Age) var mina kandidater...

Men, min röst gick till Thrall!


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

Eftersom jag endast får lägga en röst så berikar jag er dag/natt med min top 5 lista.

1. Max Payne
För djup karaktärsskildring och en odödligt röst.

2. Guybrush Threepwood
Enastående humor och en av de mer osannolika hjältarna någonsin.

3. Cate Archer
En varm och sofistikerad hjältinna, med underbar engelsk "accent".

4. Samus Aran
Står för en av åttiotalets största twister, vänligen borse från senaste styggelsen Metroid: Other M.

5. Manny Calavera
Rätt så rolig för att vara död, även om äventyrsgenren mer eller mindre dog med honom...

Någon annan: Det finns så många, men HK-47 från "KOTOR" är den som jag först drar mig till minnes. En av spelhistoriens mest dräpande svarta humor som jag hittills skådat.

Medlem

Jag skulle vilja säga att rollspelshjältar hör inte riktigt hemma här. Visst de kan vara hjältar, men MIN commander Shepard kan vara ett riktigt arsle, medans DIN commander Shepard kan vara en hyvens kille. Därför röstade jag på killen som aldrig har lagt sig i en diskussion. Link

Inaktiv

Instinktivt tänkte jag på Link.

Skriv svar