Battlefield: Play 4 Free

Robot
Battlefield: Play 4 Free

Gratis är ofta gott, men är det godast? När Dice serverar oss en kostnadsfri portion Battlefield 2 är smaken något fadd.

#dice, #battlefield-heroes, #electronic-arts, #easy-studios, #battlefield-play-4-free, #battlefield-2, #battlefield-bad-company, #battlefield-3


Medlem
Battlefield: Play 4 Free

Detta spel är en bland ras! Men jag gillar det stark!


signatur

¯\_(ツ)_/¯

Medlem

Oj vad sorgligt allt lät EA skall alltid pilla med sitt feta utgivarfinger!


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem

Medans man väntar på BF3 så sitter man å nöter BF2.

Medlem

4/5 alltså?


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Medlem
Medlem

Fick ett dåligt första intryck då jag testade betan. Det var buggigt, laggade och kändes dött. Spelar hellre BF2.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Har man BF2 så spela hellre det, annars är Play 4 Free helt ok ifall man ändå inte sammarbetar och kör lonewolf


signatur

Game long and prosper

Medlem

Känns typ som ett Junior och Praktikant-projekt. Rätt ofrestande på dom flesta sätten.


signatur

subterranean homesick alien

Moderator | Testpilot
Skrivet av kebbe:

5/5?

Sluta vara löjliga -.-


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Riktigt dålig att kalla det "free". Så länge de förstör balansen med "köpevapen" så kommer det aldrig kunna ses som ett "play4free".


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Det finns en tredje bana nu också, Sharqi! Som de slängde upp efter senaste server maintenance för några dagar sen. Sen tror jag det kommer fler banor allt eftersom betan och arbetet fortgår.

Idag så går spelet till öppen beta, så får se hur servrarna orkar med anstormningen (om det nu blir någon).
Jag tycker man klarar av att spela detta utan att spendera pengar, är man tillräckligt duktig så räcker det faktiskt att köpa vapen med in-game creds som man tjänar ihop. Spelar du regelbundet under 3 dagar så har du tjänat ihop de creds du använde för det lite bättre vapnet och kan åter köpa det igen om du vill. Men är man duktig så räcker det med standardvapnet också.

Jag gillar detta spel, bättre än Heroes i alla fall, då det mer realistiska utseendet tilltalar mig mer. Jag är en casualspelare när det gäller sådana här spel, så jag äger inte Battlefield 2 eller något annat Battlefieldspel, så tycker detta spel är en bra introduktion för spelare som inte spelat Battlefieldspelen tidigare. Vilket har gett blodad tand för Battlefield 3, som jag gissar på att mina gamla burk inte klarar av. Så förhoppningsvis ska jag hinna pussla ihop nå bättre tills det kommer.

När det gäller klasser så har jag ju som sagt inget att jämföra med, men jag brukar för det mesta bygga upp en main karaktär så den blir bra och det finns ju mycket att lägga sina levelpoäng på, dock är inte Tier 3 prylarna upplåsta än, så vi får se vad de hittar på där. Se det Calle relaterar till genom att vilja byta klass mitt i en match eller så, kan jag inte säga nå om. Jag har hittat min klass och jag tycker jag spelar den rätt bra.

En annan sak är att den inbyggda butiken inte är igång än och jag hoppas det inte dröjer allt för länge innan man kan uppdatera sin gubbe inne i matchen. Just nu när man gått upp en level så måste man logga från servern och fixa med träningen, vilket är lite störande då de inte satt igång möjligheten att bokmärka servrar än heller.

Det folk klagar på mest i kommentarer, om buggar och att det är laggigt det ser man inte mycket av längre. Laggen är typ helt borta, kan vara någon enstaka server som får lite hicka ibland. De flesta störiga buggar är borta, enda just nu som folk irriterar sig på är väl att det inte går att levla högre än till 19, tjänar man ihop nå xp efter det så börjar den om på noll på 19 igen.

Jag hoppas Calle fortsätter att spela detta lite mer och gör en uppföljning sen när öppna betan varit ett tag eller då den går ut i final.


signatur
Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av kebbe:

5/5?

Sluta vara löjliga -.-

Med tanke på Dragon Rising så är ingenting omöjligt..

Medlem

ä man värt köpa bf2 istället för detta, kosttar väl max 100kr nu förtiden väl:P


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

tveksamt? Ni ger fable III 4/5 men detta 2/5? Från det jag har spelat så gillar jag detta, även om det är bökigt med klasser.
plus, spelet är fortfarande i beta, ni kan inte klaga på få banor

Medlem

Tycker dom ska lägga all sin kraft på Battlefield 3, istället för på nåt gratis spel.

Medlem
Skrivet av ingen aning:

tveksamt? Ni ger fable III 4/5 men detta 2/5? Från det jag har spelat så gillar jag detta, även om det är bökigt med klasser.
plus, spelet är fortfarande i beta, ni kan inte klaga på få banor

Fable 3 är ett bra spel men väldigt tort jämfört med F1 & F2.
Tillbaka till topic...

BF P4F är väldigt dåligt jämfört med andra P4F spel och vadå inte klaga på grund av att det är beta? Du skrev meddelandet dagen då spelet kommer släppas...

Medlem

Horribelt, även om det är gratis.

Dom flesta som skulle vara intresserade av detta har och spelar nog hellre BF2.

Medlem

EA gösses. Bara köp riktiga BF2 istället?

Medlem

Jo eller så köper man BF2 för 180kr. ^^
Är man för snål för det så kan man gå ut och leka pang pang.

Medlem

Rättvis recension, vilket är ovanligt på FZ nu för tiden...

Hur mycket man än vill gilla det här spelet så finns det inga verktyg för teamwork. Ingen Commander, inga riktiga squadleaders, inget artilleri... inget....
Och det gör så klart att spelet bara känns segt, tråkigt och fullständigt meningslöst.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av ingen aning:

tveksamt? Ni ger fable III 4/5 men detta 2/5? Från det jag har spelat så gillar jag detta, även om det är bökigt med klasser.
plus, spelet är fortfarande i beta, ni kan inte klaga på få banor

Två olika spel, två olika recensenter. Ur en personlig synvinkel lägger jag hellre 20 timmar på Fable 3 gentemot detta så i mina öron låter det väldigt rimligt.

Är tre banor inte få? Och eftersom Electronic Arts tycker att spelet är recensionsfärdigt från och med idag är det knappast en öppen beta vi snackar om.

Skrivet av Tobblish:

Jo eller så köper man BF2 för 180kr. ^^
Är man för snål för det så kan man gå ut och leka pang pang.

Snarare 69 kronor, och då kan man på allvar fundera över om detta är värt tiden.


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Securion:

Rättvis recension, vilket är ovanligt på FZ nu för tiden...

Hur mycket man än vill gilla det här spelet så finns det inga verktyg för teamwork. Ingen Commander, inga riktiga squadleaders, inget artilleri... inget....
Och det gör så klart att spelet bara känns segt, tråkigt och fullständigt meningslöst.

Vi tycker å andra sidan att vi alltid är rättvisa men smaken är ju som bekant som en zombie efter en dejt med min gräsklippare.


signatur
Medlem

Kanske ska tilläggas att spelet uppdateras väldigt mycket, har ju ändrats totalt senaste veckan. Så det kommer nog att bli bättre och bättre, är ju en bra bit kvar innan det är klart

Medlem

Alltså, har man BFBC2 eller möjlighet att spela det, spela det istället. Annars så skulle jag säga att Play4Free är en kompetent shooter för att vara helt och hållet gratis att spela, få banor ja, bökigt klass val ja, men du får spela det gratis som sagt.


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Keasar:

Alltså, har man BFBC2 eller möjlighet att spela det, spela det istället. Annars så skulle jag säga att Play4Free är en kompetent shooter för att vara helt och hållet gratis att spela, få banor ja, bökigt klass val ja, men du får spela det gratis som sagt.

Fast syftet med att det är gratis är ju att du ska spendera pengar på det på andra sätt. Vi måste ju bedömma det som ett "vanligt" spel, fastän det är "gratis".


signatur
Medlem

Ej rättvis recension. 3 eller 4 borde det få. Jag spelar det för jämnan. Lv 20 snart.
Det är ett bra spel, det funkar på allas datorer, gratis. Punkt.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Corp!:

Ej rättvis recension. 3 eller 4 borde det få. Jag spelar det för jämnan. Lv 20 snart.
Det är ett bra spel, det funkar på allas datorer, gratis. Punkt.

Där är vi tydligen oense. Jag tycker också att betyget motiveras i texten, precis som du motiverar din 3 eller 4. Vad är rättvist?


signatur
Medlem

Hoppas inte att det är gratis påverkar betyget i sig och det verkar det förhoppningsvis inte gjort för mycket. Är det ett dåligt spel, så är det.
Men som Calle skriver i recensionen, det kostar ju om man faktiskt vill ha ut lite av spelet förutom en begränsad version. Och då kan man hellre lägga pengarna på BF2 eller BF:BC2 som har mycket fler vapen & banor, fler spelsätt, bättre grafik osv.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Corp!:

Ej rättvis recension. 3 eller 4 borde det få. Jag spelar det för jämnan. Lv 20 snart.
Det är ett bra spel, det funkar på allas datorer, gratis. Punkt.

Där är vi tydligen oense. Jag tycker också att betyget motiveras i texten, precis som du motiverar din 3 eller 4. Vad är rättvist?

Du behöver inte försvara alla recensioner, det kommer alltid vara folk som inte tycker lika... bara att inse. :sadface:


signatur

hejsanhejsanhejsan

123
Skriv svar