Blizzard-chefen: Bobby Kotick är snäll

Robot
Blizzard-chefen: Bobby Kotick är snäll

Blizzard-chefen Mike Morhaime säger att Activisions ökände Bobby Kotick är missförstådd. Bonus: högupplösta Bobby Kotick-bilden tillbaka!

#activision-blizzard, #blizzard


Medlem
Blizzard-chefen: Bobby Kotick är snäll

haha xD alltid like roligt att se bilden på Kotick

Medlem

klart han lägger in några bra ord åt honom, han kan ju inte säga något dumt

Medlem

HAHAAHA, asså shit, den bilden gör en verkligen glad

Medlem

vet inte riktigt litar inte på det där leendet, han är ju ingen man skulle lita på om man köpte bil av honom inget förtroende i leendet, mera " i will eat your children".

Inaktiv

Det är lustigt, i morse så tänkte jag på den här bilden och skrattade gott.. nu är den här igen! hahaha

Medlem

Bobby Kotick slickar Mike Morhaimes röv han är OND på riktigt!

Han säger att spel är för billiga idag och då kan man inte vara en snäll människa, utan en falsk girig egoistisk person. Det är exakt vad han är!

Medlem

Äcklig snubbe alltså.

Medlem

Den som tror Kotick är snäll tror nog på Jultomten och Tandfén också. Kanske Påskharen med.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Djävulsgubbe.

Medlem

Den bilden säger mer än 1000 ord!

Medlem

Bobby och alla som stöttar honom kan dra åt helvete, bojkott på alla spel som står under Activisions märke. Snubben är girigare än en Ferengi korsad med Goblin, spel är för billiga....pffff! EA framstår ju som änglar i jämförelse med Activision-Blizzard


signatur

Game long and prosper

Medlem

Tvekade ganska länge innan jag vågade klicka på länken. Tack för att ni varnade dock

Medlem

Walter, vad säger ögonen?

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

– Jag kan berätta att Bobby stött Blizzard väldigt mycket och att vi har ett jättebra förhållande till honom.

Shit vad har han sagt som stött Blizzard? Verkar inte varit nåt allvarligt eftersom Blizzard talar så väl om honom fortfarande? Eller är översättningen att han stöttat Blizzard möjligvis?

Inaktiv
Skrivet av Bijornn:
Skrivet av Sebastian Lind:

– Jag kan berätta att Bobby stött Blizzard väldigt mycket och att vi har ett jättebra förhållande till honom.

Shit vad har han sagt som stött Blizzard? Verkar inte varit nåt allvarligt eftersom Blizzard talar så väl om honom fortfarande? Eller är översättningen att han stöttat Blizzard möjligvis?

Bobby har säkert sagt åt Activision att störa alla utom Blizzard...

Han kanske är snäll... har ler ju!

Däremot är hans marknadsidéer ganska vridna.


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Inaktiv

Förtroendet för Mike Morhaime sjönk en del när jag läste denna artikel. Väldigt rövslickigt av Blizzards boss att säga snälla saker om Kotick eftersom de är Activisions partner och dessutom värsta gullungar (så länge de drar in megabucks till företaget och gör att börsvärdet stiger).

Medlem
Skrivet av Bijornn:
Skrivet av Sebastian Lind:

– Jag kan berätta att Bobby stött Blizzard väldigt mycket och att vi har ett jättebra förhållande till honom.

Shit vad har han sagt som stött Blizzard? Verkar inte varit nåt allvarligt eftersom Blizzard talar så väl om honom fortfarande? Eller är översättningen att han stöttat Blizzard möjligvis?

Haha...
Jo Bobby har inte attackerat Blizzard så mycket så killen ville bara säga att han är inte så elak mot dom så varför skulle han vara elak mot kunden :p.

onT

Jaha nu går blizzard personal in och säger att Kotick är bra, nån annan än jag som börjar höra varningsklockor?
Det ända blizzard har bevisat under sin tid är att dom kan optimera styrning av spel med bra dynamic.
Handling och karaktärer i spel tycker jag att det är svårt att ge dom cred för, det är mest lånat material(jag kan ta några exempel om det är någon som inte tror mig).

En från min sida till Blizzard.
Hoppas FZ fick nyheten från någon viktig person från blizzard.
Jag har inte gått in och läst källan än men är det angry birds fasoner så tycker jag att ni bör skriva nyheter om modar etc istället än att ta fram oviktiga personers kommenteringar.

Men som sagt, jag har inte kollat källan än, jag vakna nyss.....

Medlem

Jag tror verkligen att denna man är missförstådd, de som kritiserar honom vet nog väldigt lite om företagsekonomi och lyssnar bara på de få citat som tagits ut kontext utav median. stackare..

Inaktiv

Man säger ju inget dåligt om chefen medans man jobbar där fortfarande.

Medlem

signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av Warwick:

Jag tror verkligen att denna man är missförstådd, de som kritiserar honom vet nog väldigt lite om företagsekonomi och lyssnar bara på de få citat som tagits ut kontext utav median. stackare..

Bilden jag har haft av honom är i alla fall att han har varit som en sköld för activision.
Dom har velat ha kvar honom för att dom slipper utmåla resten av activision som greedy, media fokuserar då på Kotick.
Men det är ju knappas så att han tar alla beslut själv, men jag är ändå rätt säker på att han jobbar som sköld för att få pengar.
Eller har du nån info om hans karriär som jag inte har?

Jag kan förstå att man vill gilla Bobby p.g.a att man tycker det är synd när ett företag som gör spel som man gillar, beter sig som skit

BTW jag gillar nya CoD men inte dom gamla.
Men jag har faktist inte så dåligt samvete för att jag köpte det senaste för spelet i sig tyckte jag var bra, samtidigt som jag vet att det finns många utvecklare där ute som beter sig som skit.

Dåliga ex...
-Rockstar har jag hört behandlar sina arbetare som skit.
-Konami såg jag en video ifrån dom som gör PES och där jobbar dom verkligen i bås.
-EA har ju pumpat ur sig små uppdateringar(ändringar) av spel som dom tagit betalt för.

Bra ex....
-Googla ska tydligen ha riktigt nöjda arbetare om jag förstått det rätt.
Tror jag hörde att dom hade bra lön och mycket av deras vardag betalt.
Jag tror inte att det bara gällde dom högre uppsatta, utan arbetare över lag.

-Blizzard teams har man ju sett i olika program och dom verkar ju stormtrivas(än så länge )
Det kan man se i bl.a jace hall show som finns på youtube i vissa avsnitt.

Sen finns det säkert många mer men kommer inte på några precis just nu.

Medlem

Bobby rules


signatur

Meep!

Medlem

Jo, den snälla farbrorn som bjuder på godis om man följer med in i hans svarta skåpbil (Activision), sen blir inget sig likt. SC2 är ett lysande exempel, usel grafik och saknar AA, värre än en konsolport. Lägg till att de tagit bort material från kampanjen för att släppa sedan som "expansion", för inte duger en vanlig DLC @ 100-150kr inte, nä minst 300 ska det vara...
¨Tja si, dessa casuals som köper från liknande företag är ju för sorgliga, de dödar all form av core/hardcore gaming till vi bara har sims, farmvilel och Wii fit med 10 000 dlc och exansioner...

Medlem

Klart dom säger att han är snäll, säg det motsatta och vi hade fått se Diablo 3 imorgon till alla konsoler (pc-port försenad till nästa jul) med minst 4 DLC's planerade närmaste veckorna.

Medlem

Rape facet måste han sluta ha om jag ska ta honom på allvar! Sen skulle han inte synas här om blizzard inte fick helt fria händer!

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Jo, den snälla farbrorn som bjuder på godis om man följer med in i hans svarta skåpbil (Activision), sen blir inget sig likt. SC2 är ett lysande exempel, usel grafik och saknar AA, värre än en konsolport. Lägg till att de tagit bort material från kampanjen för att släppa sedan som "expansion", för inte duger en vanlig DLC @ 100-150kr inte, nä minst 300 ska det vara...
¨Tja si, dessa casuals som köper från liknande företag är ju för sorgliga, de dödar all form av core/hardcore gaming till vi bara har sims, farmvilel och Wii fit med 10 000 dlc och exansioner...

Jag är inte heller något fan av Activision men Blizzard har aldrig prioriterat grafik. Det är inte därför de är en av de mest respekterade och hyllade utvecklare, det är för att de aldrig släpper medelmåttiga produkter. Jag har visserligen inte spelat SC2 men som jag förstått det så är det väl värt pengarna och har en rätt så lång kampanj. Kan ärligt säga att Broodwar i mitt tycke var bättre än vissa spel när det kom och jag tvivlar inte på att de två kommande expansionerna kommer vara värda det som Blizzard kommer ta för dom.

Medlem

Vem vet? Han kanske är snäll. ^^

Medlem

Haters gonna hate.

PS. Mitt nya skrivbordsunderlägg.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Moderator | Testpilot

Den bilden är ju för underbar!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

12
Skriv svar