Battlefield-utvecklare: "Våra konkurrenter är lata"

Medlem

Kanske lite onödigt av Dice att snacka skit, men det dom säger är faktiskt sant..
Cod är som need for speed serien blev efter underground spelen.. en massa pengarmjölkande skitspel.

Medlem

För en ordinär konsument som jag känns det som DICE laddat bössan med lösplugg. Tycker inte FPS-genren rört sig ett steg de senaste åren (grafisk uppgradering, seriöst?). De gör hönor av fjädrar.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Kan dom inte bara hålla käft och sköta sitt eget spel...
Jag håller med dem, de har helt rätt i det de säger. Men jag avskyr när utvecklare snackar en massa skit om andra. Meningslöst.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Ish:

Det är sånt här som gör en stolt att vara svensk.. Även om det kanske "bara" handlar om spelutveckling.
Jag har tjatat om detta mycket.. Det känns som att det kommer ett nytt CoD varje år om inte oftare. Likaså Need for Speed. Och det känns verkligen som SAMMA skit VARJE gång! I bästa fall en total conversion som det finns moddare som kan göra bättre.

Agreed! sluta mjölka...

Peace out


signatur

//Peace out

Medlem

Jag håller med om att Call of Dutys motor är riktigt gammal och tråkig. Samma sådan sen call of duty 4

Medlem
Skrivet av Ish:

Det är sånt här som gör en stolt att vara svensk.. Även om det kanske "bara" handlar om spelutveckling.
Jag har tjatat om detta mycket.. Det känns som att det kommer ett nytt CoD varje år om inte oftare. Likaså Need for Speed. Och det känns verkligen som SAMMA skit VARJE gång! I bästa fall en total conversion som det finns moddare som kan göra bättre.

Finns ett annat ord för det du pratar om, extra matrial/extra banor!

Medlem
Skrivet av Cane:

Haha Dice har ju ingen som helst rätt att skriva nått sånt här. Vad är skillnaden mellan CoD serien och Battlefield serien? Jag menar de har ju bägge två gått utför som fan och de började bägge två under WW2. Kolla bara på BF1942 och jämför med BFBC2. Gått från underbart till rena skräpet. vilket CoD serien också mer eller mindre gjort ( förutom CoD4 som faktiskt var riktigt grymmt).

Sen är jag iofs inte förvånad att se sånt här komma från Dice, de gör ju allt för att få folk att tycka om dem och tydligen lyckas det väldigt bra också bara att ta en blick på alla fanboys som finns här på FZ.

Snackar du för skit?
Efter ha spelat BC2 så är bf1942 rena rama skiten(öppet, tråkigt, 0 känsla). Som vanligt kan inte folk heller komma med några synpunkter bara skriva att de "suger".

Medlem

Galet vad folk är blinda. Hur kan man försvara CoD-serien? IW/Treyarch har blivit något så in i helvete lata och gjort spelen till en stor jäkla röra. Singleplayer sen MW2 har varit skrattretande, världens förutsägbaraste spel.

Nej, Call of Duty tappade sin prestige vid United Offensive. Första MW orkar jag inte uttala mig om, men det är långt bättre än de nyare spelen.

MEN å andra sidan så är DICE attityd helt okej, mana på och motivera till att göra bättre spel, sålänge som ni själva inte tappar fokus. Sånt här skryt måste ni leva upp till när det väl släpps.

Sen kan ni inte jämföra BC2 med Battlefield 2, det är två helt olika spel baserat på helt olika saker.

Medlem

BF1942? 0 spelkänsla? Är du helt bakom flötet? Stridsvagnar, båtar, ubåtar, flygplan - allt hade BF42!

Medlem

Förstår inte er som inte håller med om det han säger. Vad har hänt med Call of Duty serien sedan MW släpptes för över 3 år sedan. Ingenting, precis ingenting alls. De har i princip pumpat ut samma skit ett par gånger, med olika maps, singleplayer och vapen, och värre blir det varje gång i alla fall singleplayer. Även om DICE senaste spel BC/BC2 inte är perfekta så har de infört förstörelse, gravitation, mycket bättre grafik och ljud. Lägger DICE ner ordentligt med arbete och ser till att allt funkar vid release så tror jag att BF3 kommer utklassa Call of Duty rejält. Tycker BC2 är roligare än Black Ops utan tvivel. Även om DICE är lata så är deras konkurrenter helt klart latare.


signatur
Medlem
Skrivet av DeltaFreedom:

BF1942? 0 spelkänsla? Är du helt bakom flötet? Stridsvagnar, båtar, ubåtar, flygplan - allt hade BF42!

Inte alls. Installerade bf1942 förra veckan, vilket genomruttet spel!
Det har verkligen åldrats!

Medlem

Jag litar på DICE, ser dom bara till att slipa på BF3 så det är så felfritt som möjligt när det släpps så är jag övertygad om att det kommer att klå CoD. Givetvis kanske det inte kan övertyga alla fanboys men om folk vill sitta och spela om CoD4 om och om i gen så låt dom göra det.

Medlem

Jag förstår att Dice tycker att konkurrenterna är lata!

Senaste jag spelade från DICE var Bad Company 2, och några saker står klart:

Efter att ha spelat BC2 är det tydligt att nya motorer och gör spelet vackrare, så pass vackert att det inte ens behövs spelas. Ingen konkurrent lägger ner så mycket energi på att du inte skall få spela spelet.

Efter att ha spelat BC2 är det tydligt hur mycket energi de lägger på själva "spelandet". Konkurrenterna lägger tyvärr också focus på saker som klara menyer när spelen släpps.

Efter att ha spelat BC2 är det tydligt hur mycket krut DICE lägger på animationer och bandesign, Konkurenterna lägger tyvärr energi på AI som inte ser en genom väggarna, eller scripting som inte byter tillbaka till standardvapen varje mellansekvens.

Nu när jag ser videos från Battlefield 3 så dök två tankar upp:
1. Oj, detta är snyggt,
2. Samt får man verkligen spela detta spel? Eller är det bara tomma transportsträckor, mellansekvenser och quicktime-events?

Medlem

@BME
Just precis. Mitt under utvecklingen av ett spel som Battlefield 3 så märker man att 256 personer inte fungerar som en underhållningsform i spelet och dumpar hela skiten för att börja om på nytt. Om inte 256 fungerar kan man lika gärna skita i det. ...


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Jag litar på DICE. Hade så mycket roligare med BFBC2 än Call of Duty. Och BF3 ser och låter verkligen som att jag kan inte bli missnöjd med det.

Såååååå, ni som vill kan stanna med CoD och CHARLIE DELTA ALPHA F*****G FOXTROT UP MY A**-singleplayern. Jag tänker spela BF3 och köra tanks och spränga hus.


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Medlem

Äsch, vad gör det väl att de säger detta. Det är deras åsikt. Om activision och utvecklare tar åt sig så kanske de försöker sats lite mer. Om de inte tar åt sig så kan de väl köra på som de gör. Ingen skada skedd, och kan inte förstå att man blir "upprörd".

Medlem
Skrivet av StrongBad:

DICE, sånt där sandlådebeteende klär Er inte. Fokusera på att göra spelet istället och låt marknaden avgöra vilka produkter de föredrar.

Talk is cheap. Ni har mycket att bevisa.

Värt att citeras igen.

Medlem

Förstår ikke dem som säger att det DICE gör är nytt och fräscht, dem följer samma konsol-nedåtgående spiral som dem flesta, kan ju inte bli mer mainstream.

Tripwire Interactive, dem gör nya grejjer dem, även om det är samma koncept, så går dem framåt och inte bakåt.

Medlem

Jag förstår DICE fullständigt och håller med. CoD/Activision är rätt lata. Jag vill mena att de är vassa på att berätta en story, men där slutar talangen.

Med BF och - ffa med BFBC och den destruerbara terrängen - har vi äntligen fått ett spel som är värt något. Att de nu tar det hela ett stort steg längre med Frostbite 2 gör det hela mycket spännande.

Jag önskar innerligt att fler utvecklare gjorde egna motorer. Även om man då och då får grandiosa misslyckanden bär detta ändå branschen framåt. Tack DICE. Tack Avalanche! Tack Crytek! Much love till Carmack och Epic också såklart, men det vore å-så-tråkigt om alla körde deras motorer...

Medlem

Väldigt mycket Jante här. Men hey, man bli kanske inte profet i sin egen stad. Jag tycker dock - ärligt - att DICE är en av världens bästa utvecklare. Gillade tom Mirrors Edge....så det kanske säger mer om mig.

Medlem

Jag har länge ogillat activision med deras kommentarer att de är pengahungriga. Detta gäller dock alla spelföretag. Även om Activision är klumpiga i deras uttalanden så har dom ändå lyckats slänga ur sig bra spel, till skillnad från EA. Jag skulle vilja säga att jag tycker om EA mer än Activision, men jag kan inte det. Jag kan verkligen inte, för alla spel jag sett från EA de senaste 5 åren har sugigt så hårt att det är fullständigt löjligt. Jag tror tyvärr EA kan vinna fighten mot Activision om att vara shooterpublisher, enbart av den enkla anledningen att infinity ward lämnat Activision och får förlita sig på fill-ins och treyarch som fått lite för mycket creds än vad dom är värda.

Medlem

Nån som vet när Crysis 2 demo till PS3 släpps?

AW8
Medlem

Hoppas att inte temat låter som det gör i trailern, det där brus-ljudet är ju skandalöst dåligt!
SKANDAL!


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem

Ja jag kommer nog köpa Battlefield till ps3 och njuta varje minut.

Medlem
Medlem

Dice har inte gjort nåt vettigt för en stor skara pc spelare på sen typ BFV(varför försvann musiken i BF2???)

Näe BF2 var större och mer intressant på sina plan än 1an men i stora drag så var det bara en fysikmotor och lite optimerande som skiljer dom:p

Rage:a inte, men diskutera gärna......

Medlem
Skrivet av StrongBad:

DICE, sånt där sandlådebeteende klär Er inte. Fokusera på att göra spelet istället och låt marknaden avgöra vilka produkter de föredrar.

Talk is cheap. Ni har mycket att bevisa.

Sant sant, de börjar bli kaxiga DICE! Trots att de inte lyckats klämma ut en "färdig" produkt på ca 10 år.
De är riktigt jävla bra på att snacka massa iaf!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Inaktiv

Dom kan behålla sina skjutksjutksjutksjutskjutcrapstorycrapstory spel om dom klaras ut på 5 timmar.

Medlem
Skrivet av Ellehbg:

Men vad är egentligen skillnaden mellan Bf 3s Frostbite och BfBC 2s Frostbite?

Det är mestadels (vad jag vet) bara en grov uppdatering, allt blir snyggare, bättre fysik, ljus osv.

Medlem
Skrivet av blitzfreedome:

Tycker inte DICE har sagt något fel Alla tycker väl som de vill o dom har fortfarande inte sagt att det är "Call Of Duty" de menar.

Jo... I kina äter man hundar och förstår inte vad det är för fel i det. Vad har vi för rätt att påverka folks åsikt? Bättre att utvecklare som dice gör utspel som folk som inte tänker efter kan använda som referenspunkt(dålig).

Lite kul också att du har svårt att se att det är i huvudsak COD dom menar. Klart dom klankar ner på konkurrensen, det gör ju många intelligenta djur för att framtställa sig själva bättre och få mer tillgångar...

Är det nåt som är lustigt? Min åsikt är i alla fall att utspelet och dess signalförstärkare(bl.a FZ) tar fram åsikter som knappt skapar kreativitet vilket är kasst. Han som gav utspelet är en peson som alla andra och han har inte super krafter eller en satelit som gör att han kan ta reda på vad konkurrensen exakt gör...

Det bra som kan komma ur detta är att Activision måste kontra detta utspel helst med bättre spel men antagligen blir det väl nåt kontra utspel, där dom inte "exakt" klankar ner på dice.

Skriv svar