Ack, du sköna, osmakliga 90-tal

Medlem

Ja detta var roligt att läsa. Men detta är inget som stannade kvar på 90talet.
Det fortsätter än idag. Läs FZs recension av Operation Flashpoint : Dragon rising
Åk sedan ner till närmsta butik och köp spelet till fullpris och åk hem o spela.
Känslan bör närmast beskrivas som våldtäkt.

MFC
Medlem

RIP 90-talet. Saknar tiden...


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Inaktiv
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av frunk:

ahhhh* 90-Talet.

Tiden då PcGamer hade mängder av reklam för fåniga multimedia-pronspel på Cd-Rom

good times.
Good Times.

Mig veterligen har PcGamer aldrig gjort reklam för den typen av media, Hi-Score däremot hade minst två sidor i varje nummer vill jag minnas ;-).

Jodå, via bland annat JME-Enterprise, Dom hade ofta två gula helsidor med diverse hårdvara, sharewareskivor och "annat"

Medlem

Totalt VÄRDELÖST artikel. Vad har skribenten gjort? Hittat några gamla väldelösa game citat från expressen. Nån som tycker EXPRESSEN/AFTONBLADET gör bra spel recensioner idag? Nej trodde väl det .... Visst kan det vara kul att se att utveklignen går fram, men att citera 90% från en värdelöst blaska säger ingeting.

Varför tog skribenten inget gamalt citat från Fragzone? Misstänker att skribenten är max 14 år och totalt värdelöst på skriva bra artiklar

Sen så såg jag inget citat från FZ/Fragzone. Dom är mint lika gö -roliga hö hö hö

Medlem

Så istället för att citera 90% skräp artiklar från expressen. Så borde han gjort en mer ljupgående research. Etc citera Pc-gamer första artikel om "Duke nuken forever"

Ha de hellre sett ecensionen från pc tidningar när doom kom. eller unreal, eller wolfenstien. diablo. När voodoo Kortet kom. ja listan kan göras lång. När har lite intressanta artiklar.

Nu är artikeln precis lika intresant att läsa, som vad min mormor tycker om dagens spel.

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Detta är ännu mer pinsamt, http://www.youtube.com/watch?v=jMuHbCdTtds
Skrattar varje gång jag ser recensionen av SpeedBall 2 =)"Ljudet är det bekanta, pling-plong-ugh ljudet.

Haha, "Ett plus, det är att det är ett mycket bra spel", angående Ducktales.

Medlem

högst roande artikel.
"”För den oinvigde kan berättas att dataspel är leksaker för vuxna och tonåringar som växt ifrån TV-spelen.”
Expressen, 1993-12-13"

<3


signatur

// Bacon <3

Medlem

Vänta nu, Brita Svedlund, var det hon som i TV beskrev ett spel som "bra, för att det har bra joystick"?

Själv är jag mest glad för att den här artikeln inte innehåller något citat från mina tidiga artiklar :).

Medlem

Underhållande artikel!!

Medlem

Hahahaha xD Otroligt roligt!

Medlem

Tummen upp för denna artikeln!
Ser gärna mer sånt här.

De lite mer seriösa spel recensenterna va icke att förakta på den tiden heller.
Läste den gamla superplay (eller om den hette powerplay på den tiden) slaviskt o de va precis lika bra speljournalistik då som nu. Fast den kom kanske senare än många av dessa citaten.

Medlem

Hehe asbra juh :):)

Medlem

Klockren artikel

Medlem

Allt var inte bättre förr.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Dimuman:

Så istället för att citera 90% skräp artiklar från expressen. Så borde han gjort en mer ljupgående research. Etc citera Pc-gamer första artikel om "Duke nuken forever"

Ha de hellre sett ecensionen från pc tidningar när doom kom. eller unreal, eller wolfenstien. diablo. När voodoo Kortet kom. ja listan kan göras lång. När har lite intressanta artiklar.

Nu är artikeln precis lika intresant att läsa, som vad min mormor tycker om dagens spel.

Istället för att klaga på FZ-artiklar borde du lära dig lite om svensk meningsbyggnad, stavning och betydelsen av förkortningar som t.ex. etc.

Medlem
Skrivet av rudeboystig:
Skrivet av Dimuman:

Så istället för att citera 90% skräp artiklar från expressen. Så borde han gjort en mer ljupgående research. Etc citera Pc-gamer första artikel om "Duke nuken forever"

Ha de hellre sett ecensionen från pc tidningar när doom kom. eller unreal, eller wolfenstien. diablo. När voodoo Kortet kom. ja listan kan göras lång. När har lite intressanta artiklar.

Nu är artikeln precis lika intresant att läsa, som vad min mormor tycker om dagens spel.

Istället för att klaga på FZ-artiklar borde du lära dig lite om svensk meningsbyggnad, stavning och betydelsen av förkortningar som t.ex. etc.

Precis. Lite mindre spelande och lite mer tid till läxorna så blir det nog grabb av honom också.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Fan vad bra artikel!


signatur

Reminder: SAM = Speed bump -GGTharos

AW8
Medlem

Rolig artikel som fan.

Mer sådant!


signatur

PC gamer 'til I die.

Underbart rolig genomgång

För den som inte var med var den mesta tv-spelsmusiken under 90-talet (och 80-talet med) extremt enerverande. Samma 22 sekundersslinga-om och om igen.
Det var få som kom upp i Pac Man-klass, eller Jeff Minter-klass.
Många spel gjordes utan budget, utan finess och så kostade de 500 spänn.

Men sammantaget verkar det ju faktistk som att möjligheten att slippa lyssna eller spela var den främsta faktorn till om ett spel var bra eller inte.

Kepsen av från mig till Johan

Hej Lennart! Sättet du bemöter den här artikeln hedrar dig! Och jag tänkte dessutom säga att ifall jag skrivit om tv-spel i mitten av 90-talet så hade jag förstås också slängt mig med uttryck som "cyber-techno" och (eventuellt!) tyckt att "avstängbart ljud" var en av de bästa spelfeatures som finns. Tack för skratten:)

Tack för de glada tillropen, alla andra.

Medlem

Johan Martinsson, du är min gud.

Medlem
Skrivet av Nirth:

Underbar artikel! Det påminner om de där YouTube-klippen med innehåll från 90-talet angående ny teknik i Svensk TV.:)

Vilket Youtube-klipp?

Medlem

Heh, beskrivningen av CD32 var väl inte så himla tokig. Det var ju en Amiga 1200 instoppad i en plastlåda med en CD-läsare.

Jag hade faktiskt en Amiga med separat CD läsare, har för mig det var CD32-spel man körde då.

Youtuber

Vad gör "Lelle" idag, kan FZ.se styra en intervju med denna legend?


signatur

YouTube:
Spel: http://www.youtube.com/dualdgamingextra 150 000 prenumeranter
Mat & Trams: https://www.youtube.com/ingakonstigheter 40 000 prenumeranter

Medlem

När ska ni göra er lustiga över recensioner ifrån exempelvis Aftonbladet där man hellre lägger en eller två meningar på att beskriva själva spelet, för att sedan använda resten utav utrymmet till att klaga på hur sexistiskt ett spel är?

"Metroid: Other M är bra, men Samus rumpa är för stor.
Därför får Metroid bara 2 av 5"

Medlem

Datormagazin <3

Medlem
Skrivet av shelter:

Heh, beskrivningen av CD32 var väl inte så himla tokig. Det var ju en Amiga 1200 instoppad i en plastlåda med en CD-läsare.

Jag hade faktiskt en Amiga med separat CD läsare, har för mig det var CD32-spel man körde då.

Du kunde köpa Aminet skivorna som var hur mäktiga som helst! Fanns en hel del program och spel att köpa, samt spela upp musik skivor.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av figgehn:

Vad gör "Lelle" idag, kan FZ.se styra en intervju med denna legend?

Han svarade ju faktiskt lite tidigare i tråden


signatur
Medlem

Alltså, FZ måste ju bjuda in dessa som gästskribenter.

Inga "men.." och undanflykter. FIXA!


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Skriv svar