Crysis 2 - endast DirectX 9 från början

Inaktiv

Det värsta är ju by far att Crytek inte gått ut med denna info själva så fort de tagit beslutet att skjuta på dx11. Visst, det hade säkerligen lett till mängder av nerdrage då också, men att låtsas som om ingenting och låta det komma fram via en annan kanal leder ju bara till skit i slutändan.
Hade de sagt typ att "vi är jäkligt ledsna men vi måste prioritera konsollversionerna och dx 9 i första hand, men kommer att uppdatera med dx11 så fort vi bara kan" så hade man ju blivigt besviken men ändå haft en viss förståelse (om man är realist d.v.s.). Nu blir man ju besviken OCH förbannad på crytek. Synd att ärlighet inte alltid är det som gäller inom denna business.

Skrivet av Tolla:

Det är alltid en sån jäkla dålig attityd på kommentarerna här på FZ. Tråkigare och surare folk får man fasen leta efter, en riktig bunt sura PC-elitister. Vad säger att spelet blir dåligt bara för att det inte har det senaste DX?

+ att de flesta verkar störa sig redan på "press start to enter" som utvecklarna kanske sket i för det spelar ingen roll iaf haha.. men tji fick dom
se det så här: Man trycker ju med musen på ordet start för att komma in höhö


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Tyckte det var ganska underhållande när man väl kom in i det, men ett gäng saker störde jag mig på. För det första kraschade min dator totalt när jag skulle starta spelet. Var tvungen att sitta i 15 minuter i Startup repair endast för att komma in i windows igen. Sen begränsar spelet hur mycket djup man kan ha om man kör med nVidia 3D vision. Det ser visserligen skitbra ut i 3D, men det kunde se bättre ut om man bara fick välja djup efter eget tycke. Avsaknad av Switch Team är ett minus också. Fick ett par matcher där vi var 4 stycken mot en ensam stackare. Var inte så kul faktiskt. Autoaim är sjukt dåligt att det finns med och är tillåtet i multiplayer. Det går inte att ändra på ljudnivån för suit-rösten, så man hör "Nanovision enabled" typ 600 gånger under en match om man är paranoid som jag. Sen verkar det inte gå att skapa egna servrar. Det kanske bara är så i demot, men jag gillar det iallafall inte. Granater måste man byta till innan man kan kasta dem också, vilket känns ganska föråldrat och konstigt, med tanke på att det finns en separat knapp för att ta fram granaten. Varför inte bara gör så att man kan hålla in den knappen, så kastar han den så fort han tagit fram den? Firemodes verkar inte gå att ändra, men det kanske bara är i demot. Finns knapp för det, men den gör inget. Lite väl små banor och endast 12 spelare på en server. Även detta kanske endast är för demobanorna, men jag skulle gärna vilja se en dubbelt så stor bana med stöd för upp till 32 spelare eller något.

Anyway, annars var demot helt okej. De har fått till vapenkänslan och ljuden och allt det där, och själva gameplayet känns faktiskt mer polerat än ettan. Blir nog att jag köper det när det har gått ner i pris.

Medlem

[quote=DonneR93]Asså shit var ni klagar, Att ni klagar på " press start to enter " är ju bara fjantigt, det är ett lättfixat misstag men annars tycker jag faktiskt att Multiplayern såg väldigt bra ut ( körde på högsta ) utan lagg eller nånting, Ge dom lite tid istället, det är ju trots allt bara ett demo, god ._.[/quote

Skrivet av Tolla:

Det är alltid en sån jäkla dålig attityd på kommentarerna här på FZ. Tråkigare och surare folk får man fasen leta efter, en riktig bunt sura PC-elitister. Vad säger att spelet blir dåligt bara för att det inte har det senaste DX?

Ett PC-spel i grund och botten som sedan gått över till konsol. Det ledde till sjukt stora försämringar som vi fick uppleva på demot samt nu får höra att vi får vänta med DX10/11. Det är fan klart att vi klagar för att vi får inget annat än att uppleva en massa försämringar på spel.

Sorry men Crytek kan glömma min support. Tänker inte spendera en krona på spelet utan mina pengar går till de spelföretag som inte glömt sina PC spelare.

Inaktiv

inte så förvånande.
Dom har ju inte direkt varit tyst om att det ser likadant ut på PC/Consol. Hela poängen med den "nya" motorn är ju att det är flytande mellan platformarna.

Då kan dom ju självklart inte släppa en version på pc som ser bättre ut förrän stormen har lugnat sig.

Medlem
Skrivet av clumsyandshy:

Det värsta är ju by far att Crytek inte gått ut med denna info själva så fort de tagit beslutet att skjuta på dx11. Visst, det hade säkerligen lett till mängder av nerdrage då också, men att låtsas som om ingenting och låta det komma fram via en annan kanal leder ju bara till skit i slutändan.
Hade de sagt typ att "vi är jäkligt ledsna men vi måste prioritera konsollversionerna och dx 9 i första hand, men kommer att uppdatera med dx11 så fort vi bara kan" så hade man ju blivigt besviken men ändå haft en viss förståelse (om man är realist d.v.s.). Nu blir man ju besviken OCH förbannad på crytek. Synd att ärlighet inte alltid är det som gäller inom denna business.

Tyckte det var ganska uppenbart att när dom gör en grafikmotor för denna generationens konsoler att DX11 inte kommer vara en prioritet, och spelet är fortfarande snyggt utan det där krimskramset.

Medlem

sjukt när ettan var en förkämpe för dx 10 så har tvåan bara stöd för 9an, fan va man älskar konsoller=/, förstör allting.

Medlem

Haha, många felaktiga och IQ-befriade poster i denna tråd. Orkar inte ens citera och engagera mig. . .


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Tråkigt, men men den som har något gott att vänta på...


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av 6ybite:

Minnästan 2 år gamla dator(nytt grafikkort i vintras) maxar demot. Crytek borde skämmas.

Det tycker jag inte. De borde skämmas över hur värdelöst optimerad ettan var.

Medlem

Och inte nog med det, vi ska behöva stå ut med EA's skitservrar med connection problems i ett BOJKOTTA CRYSIS 2!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Det är tråkigt att en studio med fokus på PC väljer att fega ur och går multi-plattform. Crytek är inte längre pionjärer, de är bara... tråkiga.

Med Far Cry satte man en ny nivå
Med Crysis satte man en ny nivå
Med Crysis 2 tar man två steg tillbaka ställer sig bakom Crysis när det gäller grafik.

Det behövs en häxjakt på snåla konsollspelare.


signatur

Och dessa förbannade jävla Jehovas vittnen, Muammar Khaddaffi och göteborgare med deras putslustiga vitsar och deras uppblåsta lokalpatriotism

Medlem

Lönt att spela igenom ett spel med DX9 för att sedan spela igenom med DX11. I såna fall väntar iaf jag med köp tills dess att DX11 kommer för att inte förstöra upplevelsen.

Kanske ett försök att få folk att köpa produkten istället för att tanka?


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem
Skrivet av pelson:

Inge ord från Crytek om det blir ändring på välkommstfrasen i spelet?
"Press Start to Enter" borde vara "Press Enter to Enter", eller det kanske är för mycket begärt av oss PC-spelare?

More korrekt borde vara "Press ENTER to start"

Tack Crytek för att ni gav mycket glädje med Crysis men våra vägar går nu skilda åt.
Snuskigt rent sagt med DX9 till en början, för att sedan lappa ihop lite med DX11-plåster.

AW8
Medlem
Skrivet av Quicken:

Är jag den enda som inte glömt att CryEngine 3 aldrig var menat som en snyggare och mer krävande motor? Crytek meddelade oss det för länge sen att CryEngine 3 skulle vara mindre krävande eftersom dom ville göra konsol versioner också, ni har vetat att detta skulle bli såhär i över ett halv år men ni verkar visst ha förträngt det.

Nej, det de sa var att den nya motorn var otroligt skalbar och skulle både vara finare än Crysis och kunna spelas på konsol.


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem

Rör inte quicksave säger jag bara.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

Vafan kan man inte ens få DX10 när det släpps? :S

Medlem

Jag blir disconnectad hela tiden från servrar. Hinner spela typ 2 min och så blir jag disconnectad. Nu har jag tröttnat ur och avinstallerat skiten. Blev väl totalt ca 1 - 1 1/2 timmes spelande.


signatur

Live like a windrammer as you fuck!

Inaktiv

Som jag skrev i en annan tråd om det här skit spelet.

Riktigt riktigt besviken på det här liret.
Trodde det skulle ta grafiken till nya höjder, istället får man ett portat skit.

DX11 i dagens läge ska vara med från START!
Inget jävla dx9, men jag gissar på att än en gång så blir pc ägare spottade i ansiktet eftersom nu visst
ALLA spel ska släppas till konsol också.

BF3 = DX11 vid release!
Crysis 2 (mest hypade spelet på senaste tid) = INGEN DX11 vid release, e det ett skämt?

Och demot ser ut som betan ( ja jag tankade hem den ) så jag gissar på att tills PATCHEN med dx11 kommer så kommer det se ut som ett 360/ps3 spel. LOL på det... och LOL på crysis 2. Detta blir att tanka hem och spela igenom och sen slänga i soptunnan. Stödjer dom fan inte med cash när dom gör bort sig så här.


signatur

/i5 760 quad core @ 3.0ghz/Antec Kuhler H2O 920 CPU cooler
GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX/1x Seagate Barracuda® 7200.12 1TB

Medlem

Det var något som inte kändes rätt med hela demot. Jag gillade inte riktigt upplägget och gillade inte riktigt hur det 'kändes'. Svårt att få flyt i det. Jag tror att det förtjänar ett par chanser till under cveckorna som kommer men sedan så kändes spelet som en mod till COD...

Grafiken var det ju något skumt med, min dator hade inga problem att dra på rejält och det borde det inte göra helt ostraffat i ett nytt Crytek spel vars första och tyngsta argument är just grafiken.,,,
Att köpa ett psel utan DX10/11 stöd och sedan ladda ner en patch? Sorry - tror inte det - jag kommer spela det när det släpps, klara det, trycka in ett par timmar online och sedan nästa. 2011 har alldeles för många bra titlar för att ett spel skall komma undan med att servera hundmat till PC spelarna...


signatur

A badly drawn wolf

Medlem

Spelet är snyggt och gameplayen i MP är överlägsen ettan just pågrund av dom streamlinade suit krafterna, mycket enklare att använda krafterna helt enkelt. Och i minn mening är DX10/11 fortfarande bara krimskrams.

Medlem
Skrivet av kimr120:

Vafan kan man inte ens få DX10 när det släpps? :S

Med DX11 behöver man inte göra en separat väg för DX10/10.1, det är antagligen därför som vi får vänta även på DX10(DX10/10.1 får till och med lite prestandabonus i DX11 gentemot om de bara körde DX10)

Medlem

Borde vara kriminellt att släppa halv färdiga spel..... Tur att dom släpper vapnen från start iaf...

Visst, dom stoppar en del pirater när dom släpper trasiga spel som måste patchas ett halvår innan det verkligen går att spela. Men när man behöver ställa sig frågan "är det rent juridiskt lämpligt att släppa spelet så här?" är svaret alltid: NEJ...

Medlem

Ifall någon vill testa igen så skrev jag detta innan:

Skrivet av Nilhom:
Skrivet av warh0g:

Kan man stänga av motion blur pisset?

Ja det kan man.

Har nu spelet lite och det var ganska ospelbart med head bobbing och motion blur. Sen om någon undrar så
kan man ändra på siktet ifall man vill hålla inne musknappen eller inte. När man har kommit in i ett spel.
Hittade också lite kommandon från Steam forumet.

+cl_fov=90
+r_DrawNearFoV = 90
+pl_movement.power_sprint_targetFov = 90
+r_MotionBlur=0
+g_skipIntro=1

Ändra fov som du vill ha det.
Ska jag förklara hur man gör eller räcker det med länken?

http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=177580...

Någon har också jämfört de olika inställningarna.
http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=177668...

Skrivet av sltrOlsson:

En sån sak som träden i tvåan är lite pinsama (vins ettan var djungel, i prncip bara träd men ändå..), sjuk låg upplösta geometri mässigt. Reagerar inte på fysik som i ettan. Och löv shadern är helt borta, dvs dx9, i tvåan.

Exakt vilka features i DX9 saknas för att kunna göra samma träd som i ettan?

Är det NÅGON i den här tråden som har kunskap nog för att kunna förstå skillnaden mellan DX9 och DX11?

Medlem
Skrivet av slartibartfast:

Är det NÅGON i den här tråden som har kunskap nog för att kunna förstå skillnaden mellan DX9 och DX11?

Ja.


signatur

Och dessa förbannade jävla Jehovas vittnen, Muammar Khaddaffi och göteborgare med deras putslustiga vitsar och deras uppblåsta lokalpatriotism

Medlem
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av sltrOlsson:

En sån sak som träden i tvåan är lite pinsama (vins ettan var djungel, i prncip bara träd men ändå..), sjuk låg upplösta geometri mässigt. Reagerar inte på fysik som i ettan. Och löv shadern är helt borta, dvs dx9, i tvåan.

Exakt vilka features i DX9 saknas för att kunna göra samma träd som i ettan?

Är det NÅGON i den här tråden som har kunskap nog för att kunna förstå skillnaden mellan DX9 och DX11?

Ja

Medlem

För er som inte tror på att demot (och förmodligen spelet likaså) är en port, när man har "klickat på start" så ser man ett 'grönt 360 knapp A' flasha förbi Talar väl för sig självt ..
Ett 460 borde inte palla med "hardcore" i ett spel som crysis .. jag är djupt besviken även om grafiken ser helt ok ut.

Medlem

Jag lägger inte ett öre på denna skit, mina pengar får gå till företag som lämnat urinen innanför byxan.

Medlem

Sjukt roligt att se alla små PC-ungar som lackar.
Ni växer snart upp och inser att mamma och pappa inte kommer köpa nya grafikkort för 3000 till er varje år.
PC må vara bättre men man får MYCKET mer för pengarna om man väljer konsoll som plattform.

123
Skriv svar