Operation Hastings-banan nu också till Xbox och PS3

Medlem
Skrivet av BME:
Skrivet av Höglund:

U MAD?

?

Medlem

lol , patetiskt.

Medlem
Skrivet av PaLL3:
Skrivet av AndyZedd:
Skrivet av p4k3:

PC utan tvekan, fps ska aldrig spelas på konsol!

Myt som vi som spelar på konsoll knäcker.

Hehe, ja det visar ju detta eller hur?!
FPS på konsoll är lite som "special olympics".
Dom måste ha lite extra hjälp för att nå målen...

Skrivet av Juggernawt:

Tråkiga är ju att jag inköpt en del FPS-spel till krysslådan men aldrig kunnat spela mer än 10-15minuter innan jag äcklad slängt kontrollen. *Jag* kan då fan inte med att lira pang-pang med konsoll-kontroller. Har ju suttit med mus+tangentbord sedan Doom, Heretic och Duke-tiden så det sitter lixom i baknacken, svårt att arbeta bort muskelminne tror jag.

Ingen som har ett bra tips på hur jag kan tolerera kontrollern längre och kanske lära mig använda den? Red Dead Redemption ligger här och skräpar och jag vill så gärna lira men kan inte med pangandet alls med en kontroller.

Alla ni som klagar på att man inte ska spela FPS på konsoll på grund av kontrollerna, varför köper ni inte till en adapter till 360 eller PS3 som gör att ni kan köra med tangentbord och mus och äga upp alla som fortfarande spelar med kontrollerna?
Varför klaga på något problem som egentligen inte existerar?
Kanske dags att inte vara så insnöade och börja kolla upp lite möjligheter istället!


signatur
Medlem

Alltid lika underhållande att se när PC-talibaner beter sig precis som de konsolkids de föraktar.


signatur

Where are we runnin'?

Medlem
Skrivet av anon_81726:

Då jag har både pc och 360 verren samt testade det på ps3 tidigare så säger jag 360....

PC är snyggast, men problemet är att kontrollerna med mus och tangentbord aldrig ger samma känsla (dock lite mer precision) som kontroll. Sen är tyvärr ps3ans handkontroll en plastleksak som känns extremt billig och inte ligger bra i mina relativt stora nävar.

gå och lägg dig

Inaktiv

Fan vilken jävla menlös diskussion av och med menlösa människor.


signatur

ASUS Maximus Gene-Z | Intel i5 2500 3.3GHZ (OC 4.3GHZ) | 16GB DDR3 1600MHZ | 1xEVGA GTX 670 2GB FTW | DELL U2412M | 2x1TB 7200rpm HD

Medlem
Skrivet av SToFo:

Fan vilken jävla menlös diskussion av och med menlösa människor.

livet är meningslöst

Medlem

Jag respekterar självklart folks val av spelplattform men jag tycker det är ganska roligt när de säger att spela FPS med handkontroll är en vanesak. Visst, man kan ju vänja sig vid att knyta skorna med tumvantar också, men det är knappast smidigt.

Medlem
Skrivet av AndyZedd:
Skrivet av aspunk:
Skrivet av AndyZedd:
Skrivet av p4k3:

PC utan tvekan, fps ska aldrig spelas på konsol!

Myt som vi som spelar på konsoll knäcker.

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20100723/rykte-microsoft-pl...

Det är väl klart att musen är kvickare än handkontroll.Men då alla har samma sak i näven så är det lika för alla.Så den där artikeln är ju lite missvisande.

hehe okej , så om alla hade en skitkorv i handen när de spelade fps så skulle du tycka att det var lungt? Endast av pga att det är lika för alla?

har man lirat fps med mus och tangentbord så blir man förbannad när man sätter sig ner med en gamepad , just för att man är medveten om hur jäkla begränsande det är.

Medlem

ska dom inte ha lite hjälp att sikta också? lägg in lite aimbot åt failarna

Medlem

Är de någon som vet när dom ska fixa så att statsen fungerar ordentligt är ju ingen ide å spela spelet om inte de fungerar. Jag kör på ps3 mina poäng sparas inte. är de någon mer som har de med ?

Medlem

Mina poäng sparas inte kör ps3 är de någon mer som har de problemet ?

Medlem

Statsen sparas vad jag vet. Problemet är att in-game clienten inte kan hämta dem. Men statsen ska finnas på DICEs statsserver.

Vet att mitt spel (på PC förvisso) inte kunde hämta statsen när Hastings-utmaningen pågick men jag märkte att allt lagrades även fast jag inte kunde se det. Sen när utmaningen var avklarad så kunde min lokala klient uppdatera igen. Och nu när jag tittar på poängställningen så ser jag att poäng fortfarande samlas in för PS3 och Xbox även fast de har fått kartan. Troligen så löser det sig inte förrän ni har nått målet på 69 miljoner team actions vilket för PS3 kommer att ta lite drygt 1 1/2 - 2 veckor till.

Min misstanke är att eftersom poängräknaren som DICE använder hela tiden samlar in stats och skickar det till räkneverket (eller hur det nu funkar) så blir det så pass högt tryck på statsservern att den inte kan skicka infon till de lokala spelklienterna. Så det är bara att ha tålamod och vänta troligen. Alternativt spela utav bara helvete och göra så många team actions som möjligt så ni når målet

Här ser ni vad poängställningen är just nu: http://www.battlefieldbadcompany2.com/vietnam/battleforhastin...

Notera att DICE låste upp kartan vid nyår för PS3 och Xbox när poängen för PS3 stod på drygt 30 miljoner och vad det nu kan ha stått för Xbox.


signatur

Live like a windrammer as you fuck!

Medlem

Jävla fail-konsoller. Svagt av DICE att göra så. Varför ska dom inte få kämpa för sitt mål?

Men men, vad gör man inte för sina console-kids... Det måste ju se bra ut i statistiken.

Medlem

Jag har lirat FPS sedan wolf3d på PC. På senare år (läs: nyss) har jag införskaffat BFBC2 som första FPS-spel. Jag tycker det är bättre än på PC! Det är så mycket mer realistiskt att se en fiende faktiskt sikta i en sekund eller så (om det är en average-spelare) och sedan trycka av, än att det springer runt RL-hoppande übermench som drar av ett hs efter en nanosekund. Lika för alla works for me!

Medlem
Skrivet av PaLL3:
Skrivet av AndyZedd:
Skrivet av p4k3:

PC utan tvekan, fps ska aldrig spelas på konsol!

Myt som vi som spelar på konsoll knäcker.

Hehe, ja det visar ju detta eller hur?!
FPS på konsoll är lite som "special olympics".
Dom måste ha lite extra hjälp för att nå målen...

Tycker att Konsoll KROSSAR pc i allt annat än FPS spel samt Roll/Strategi.. Håller med dig på den punkten! Men det är verkligen inte som "special olympics", konsoll kräver lika mycket skicklighet som PC.

Tror närmare bestämt att jag hade kört över dig på både PC och konsoll

Medlem

okej så här är det det kommer finnas folk som hatar både tangentbord/mus och gamepad beroende på vad man har vant sig vid nu ka vi återgå till operation hastings
ta inte upp diskutionen igen or jag will crush er som torr cheese


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem

Haha, konsolnoobs xD


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av a10388:
Skrivet av PaLL3:
Skrivet av AndyZedd:
Skrivet av p4k3:

PC utan tvekan, fps ska aldrig spelas på konsol!

Myt som vi som spelar på konsoll knäcker.

Hehe, ja det visar ju detta eller hur?!
FPS på konsoll är lite som "special olympics".
Dom måste ha lite extra hjälp för att nå målen...

Tycker att Konsoll KROSSAR pc i allt annat än FPS spel samt Roll/Strategi.. Håller med dig på den punkten! Men det är verkligen inte som "special olympics", konsoll kräver lika mycket skicklighet som PC.

Tror närmare bestämt att jag hade kört över dig på både PC och konsoll

"Konsoll kräver lite mycket skicklighet som PC" är bara så fel. Speciellt då många FPS på derplådan har autoaim. Och som vi alla vet, autoaim är ju så nära "special olympics" man kan komma åtminstone när det gäller spel!

Satt och provade Halo (version?) med min svåger för ett bra tag sedan, och jag är en övermedel FPS-spelare på PC, fick fet stryk av så löjligt bibliska proportioner att jag funderade på att helt enkelt sluta spela samtliga spel som inte kom med tärning och hopvikt spelplan. Då säger muppen till mig och jag citerar; "varför trycker du inte på den knappen när du ska sikta?!". Och jag frågade "Va, vilken knapp?!!". "Ja, den hjälper dig att sikta...".
Då fick jag ju svaret att det är väl inte så jävla svårt att träffa om man har en inbyggd aimbot på konsoll. Sedan dess undviker jag FPS på konsoll.

Att du kan "krossa" mig på konsoll är mycket möjligt, men på pc får jag säga ytterst tveksamt.

Jag råder dig att hålla dig till derpboxens trygga lilla vrå och fortsätt drömma om fler kartor som DiCE kan låsa upp till er konsollspelare, efterhand som DLC/expansioner släpps. Att försvara konsollspelares enorma kapacitet när det är så uppenbart att den fallerade så fruktansvärt enormt, så att DiCE kände sig tvingade att "hjälpa" er, är bara pinsamt. Att dessutom komma med argument om att "jag krossar dig så mycket" eller "du suger så här mycket" när konsollspelare inte har uppvisat en tillstymmelse till lagspel av samma proportioner som PCspelare gjort, är ett övertramp som passar "special olympics".

Dessutom så har jag förstått att det har ju sålts en hel del fler kopior spel till konsoll. Och då är det dessutom så att PS3 och xBOX spelare samarbetade. Jag hade känt det som om jag tillhörde en "speciell grupp" av spelare som inte klarar det riktigt fullt ut. Utan man är tvingad att få hjälp av tillverkaren och bli daltad med. Men vi PC-spelare ska förstås vara lite "mognare" och inte klanka ner på våra mindre bemedlade "syskon". Synd bara att detta påvisar hur utvecklare ser på spelmarknaden och vad som betyder något när det kommer till kvalité. De tjänar hellre enorma summor pengar än tillverkar något av substans och kanske inte får lika stor vinst. Girighet vinner, konsoller går först = R.I.P spelupplevelse på PC.

Jag tror att det är därför man ser så mycket motsträvighet gentemot konsoller hos pc-spelare. Vi vill inte erkänna högt att pga sådant här beteende hos utvecklare får oss att känna det som att vi blivit lite bortglömda och åsidosatta. Småsyskonen får all uppmärksamhet för att det finns mer att hämta, trots att det var pc-spelare som gjorde det möjligt för utvecklarna att komma dit dom är idag.

Aja, nog med min märkliga psykoanalytiska rappakalja för idag. Bingen kallar och jag är alldeles för trött för att ens försöka få dessa tankar på pränt... *poffa*


signatur

Instant Gaming - Billigaste spelen på nätet

Medlem
Skrivet av PaLL3:
Skrivet av a10388:
Skrivet av PaLL3:
Skrivet av AndyZedd:
Skrivet av p4k3:

PC utan tvekan, fps ska aldrig spelas på konsol!

Myt som vi som spelar på konsoll knäcker.

Hehe, ja det visar ju detta eller hur?!
FPS på konsoll är lite som "special olympics".
Dom måste ha lite extra hjälp för att nå målen...

Tycker att Konsoll KROSSAR pc i allt annat än FPS spel samt Roll/Strategi.. Håller med dig på den punkten! Men det är verkligen inte som "special olympics", konsoll kräver lika mycket skicklighet som PC.

Tror närmare bestämt att jag hade kört över dig på både PC och konsoll

"I'll cry some moar"

PaLL3, måste bara fråga om du är 12 då det onekligen finns vissa influenser i din text som tyder på att du är i din krafts dagar.
Du börjar ditt inlägg med att klaga på att du fick spö? av skickligare spelare? för att du inte kunde kontrollen?
1337 mannen, riktigt HaXXor där. Kanske det är så att de andra spelarna bara var bättre?
Då ni båda har samma aim-assist och "fusk" så borde ju du som n00b ha störst fördel, då skillgapet är lägre?

Istället fick du smick trots auto aim, aim assist, sticky aim och liknande hjälpmedel. Var deras hjälpmedel bättre, eller var du sämre?
En äkta gamer accepterar utmaningen, lär sig kontrollen och att spela/sikta även på konsol, och blir bra och kan krossa. En gång i tiden fick vi gamers lära och spela med mus också, inte bara tangentbord (den gamla standarden).

Hjälpmedlen finns på konsol för att hjälpa nya/dåliga spelare ha en chans, då det är svårare att aima på konsol, och mer knappar att hålla reda på.
Själv så spelar jag mest på konsol då mina vänner saknar bra PC, men inget hindrar mig från att vara bra på båda plattformarna. Visst, det är svårare att bli bra på ko0nsol, men jag gillade utmaningen.

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

PaLL3, måste bara fråga om du är 12 då det onekligen finns vissa influenser i din text som tyder på att du är i din krafts dagar.
Du börjar ditt inlägg med att klaga på att du fick spö? av skickligare spelare? för att du inte kunde kontrollen?
1337 mannen, riktigt HaXXor där. Kanske det är så att de andra spelarna bara var bättre?
Då ni båda har samma aim-assist och "fusk" så borde ju du som n00b ha störst fördel, då skillgapet är lägre?

Istället fick du smick trots auto aim, aim assist, sticky aim och liknande hjälpmedel. Var deras hjälpmedel bättre, eller var du sämre?
En äkta gamer accepterar utmaningen, lär sig kontrollen och att spela/sikta även på konsol, och blir bra och kan krossa. En gång i tiden fick vi gamers lära och spela med mus också, inte bara tangentbord (den gamla standarden).

Hjälpmedlen finns på konsol för att hjälpa nya/dåliga spelare ha en chans, då det är svårare att aima på konsol, och mer knappar att hålla reda på.
Själv så spelar jag mest på konsol då mina vänner saknar bra PC, men inget hindrar mig från att vara bra på båda plattformarna. Visst, det är svårare att bli bra på ko0nsol, men jag gillade utmaningen.

Jag förstår att läsförståelse kan vara svårt. Jag visste inte ens att det fanns "aimassist". Jag antog att det var som på pc, att man var tvungen att sikta själv. Inte att man bara tryckte på en knapp så sköter allt sig själv.
Var är 1337 i det tycker du?
Och haxx0r är väl knappast en person som vet kontrollayouten?! (Retorisk fråga)
Att bli bra på konsoll är ingen svårighet när det finns hjälpmedel som aimassist osv. Det är ju det som var poängen i min retorik. En konsollspelare klarar av att smiska en pcspelare på konsoll för att konsollspelaren inte berättar från början att det finns aimassist. Det är ju likadant om du hoppar in på en server där det är tillåtet med wallhacks eller aimbots men ingen berättar det för dig förrän efteråt.

Personligen avskyr jag allt som har med aimassist och liknande att göra pga det är lika mycket "fusk" som aimbots/wallhacks på pc. Det är ett hjälpmedel gjort för en plattform som är handikappat. Och att påstå sig vara skicklig på konsoll när det finns aimassist är ett noll argument. Du kan inte vara skicklig på något som ger dig ett handikapp. Det min vän, är en tolvårings argument.


signatur

Instant Gaming - Billigaste spelen på nätet

Medlem

Tjena alla gamers. Jag själv är en pc spelare som älskar fps spel. Men nydligen har jag köpt PS3 och fixat BC2. Jag säger inte att någon av plattformarna är bättre en den andra, men som jag nyss har märkt tycker jag att konsoller ( PS3 i mitt fall ) är skönt att lira på när man inte orkar sitta vid datorn helatiden. Jag tycker det är skönt att bara sitta i soffan och relaxa. Sen är det så att jag suger att spela med handkontroll men det är en vanesak. Jag vet att jag dör som en fluga när man möter dom som har lirat fps på konsol länge men jag ger mig inte. @Juggernawt. Om du har köpt massa fps spel på konsollen det är bara att nöta så kommer det sitta sen i ryggraden som på pc. Jag själv håller på att nöta fast jag dör.=P

Medlem

Lustigt att konsolerna inte nådde målet när det är ett konsolspel i första hand.

Spelade precis som BC2 hyfsat intensivt de första dagarna jag fick spelet, sedan va det bara stop i stort sett.

Den halvinzoomade view man har får man ju ont i huvet av.

Medlem

"...Det skulle enligt bloggen ha inneburit att PC- och konsolspelare skulle kunna mötas för onlinespel med eller mot varandra.

Enligt Rahul lades projektet på is efter att Microsoft tagit in toppspelare på konsol och låtit dem möta mediokra PC-spelare för att avgöra om det hela var genomförbart. Resultatet var nedslående för arbetet: PC-spelarna krossade konsolspelarna gång på gång. ..."


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Det många PC-spelare inte tycks förstå är att vi som lirar FPS på konsoll inte anser att vi är bättre än dem utan att vi endast anser att det går att spela dessa spel på konsoll utan problem. Det är alltid PC spelarna som skall hävda sig i det avseendet.Vi vet att musen är snabbare än kontrollern men då alla har samma sak i handen så är det på lika villkor och då är det inga problem.
Sedan den där skiten med aimassist och dylikt som många hakar upp sig på är inte alls som ni tror.
En här ovan skrev,nämner inga namn, att spelet spelar ju åt en då. Tyvärr så tror du bara men är så fel. Likaså kommentaren om att man bara trycker på en knapp så aimar kontrollern,Lol kan man bara säga, testa istället så ser ni at det verkligen inte fugnerar på det sätt ni tror.Aimassist hjälper dig om du har problem men den fungerar ej per auotmatik. Utan man måste zooma in och zooma ut,den följer ej med varje rörelse du gör vilket många tycks tro.Den hoppar ej från fiende till fiende om du dödat den ena. Sedan är den ej fungerbar då du spelar MP som här i BC2,likadant stänger dem flesta av den då man blivit van med en kontroller i andra spel i SP.

För att gå till topic så anser jag att vi på konsoll skulle väntat med banan till vi låste upp den enligt villkoren. Det var ju det som var meningen med hela "5e banan tävlingen".

Medlem

Så mkt skit snack här, stackare. Gör er en tjänst och bränn upp era konsoler.

Medlem
Skrivet av Hannu87:

Så mkt skit snack här, stackare. Gör er en tjänst och bränn upp era konsoler.

Mkt av den skiten kommer ju även från dig Hannu.
Du vill ju inte fatta fast många förklarar för dig hur det ligger till. Inte bara i denna tråd utan i andra trådar.

Medlem
Skrivet av AndyZedd:

Det många PC-spelare inte tycks förstå är att vi som lirar FPS på konsoll inte anser att vi är bättre än dem utan att vi endast anser att det går att spela dessa spel på konsoll utan problem. Det är alltid PC spelarna som skall hävda sig i det avseendet.Vi vet att musen är snabbare än kontrollern men då alla har samma sak i handen så är det på lika villkor och då är det inga problem.

Och då märker man rätt fort att den här diskussionen är skadeskjuten redan från start. Varje gång FZ pubbar en nyhet om FPS på konsol så finns det alltid en utvald skara användare på den här hemsidan som alltid - och det här är verkligen beyond me - känner behovet av att droppa en kommentar om hur handikappat det är. Sedan tar diskussionen fart och det slutar alltid likadant. Användare som PaLL3 - och det här är också, verkligen, beyond me - tycks alltid ignorera de många gånger bra och vettiga argumenten som konsolare/multiplattformare kommer med. Och alla vet vi att diskussioner där ena parten håller för öronen och ropar "LALALALALA" är det omöjligt att komma fram till något. Annars hade det här inte varit 87:e gången vi nöter den.

Istället kontrar de med samma sak i princip hela tiden, att det inte existerar "skill" eller riktig precision på konsol - och att mus/tangentbord är bättre. Likt förbannat är det ju aldrig någon som inte håller med om det sistnämda? Så varför tjata ut det.

Diskussionen har aldrig handlat om att mus/tangentbord skulle vara den kvickare combon, för det håller alla med om. Varför tror ni att ingen argumenterar mot det faktumet utan tvärtom, håller med er? Att just den biten skulle kunna sjunka in hos alla trångsynta stolpskott som drar igång dessa diskussioner är en personlig önskan 2011.

Medlem

Jag kan förstå varför vissa väljer konsoll som plattform och hellre håller sig till den. Det jag argumenterar mot är hur vissa av konsollkidsens argument oftast består av "jag krossar dig på alla format" eller "konsoll är svårare att bli bra på trots handikapp som aimassist". Vissa anser att konsollare knäcker myten genom att DiCE ger tillgång till något trots att målen inte uppnåtts.

Att jag tog mig tid att delge mina tankar i denna diskussion är pga frågan som Sebastian ställde i slutet på artikeln;
"Vilket format lirar/tycker du Battlefield gör sig bäst på?"

Visst, alla som lirar på konsoll lirar på lika villkor. Jag kan hålla med om det. Bra argument. Problemet är att det inte hjälper när det inte finns något samarbete, vilket var det jag efterlyste i mina argument då jag fick argument som ovan kastade i ansiktet. Och då hänvisar jag till mus/tangenbord vs. aimassist på konsoll. Vilket då är jämförbart med att skicklighet inte är lika med handikapp. Eller hur?!

Jag anser att det fattas samarbete hos konsollspelare vilket man istället finner oftare hos pc-communityn. Då är min fråga; hur kan detta komma sig? Pga en mognare attityd hos konsollspelare? Skickligare spelare på konsoll? Konsollspelare är bara bättre? Och detta i sin tur har visats genom att DiCE ger tillgång till ett pris i en tävling vars mål inte ens i närheten uppnåtts av konsoll-communityn?!


signatur

Instant Gaming - Billigaste spelen på nätet

Medlem

Nu är det jut trist att Dice låste upp grejerna tidigare än sagt till konsollerna, men det kan ju även vara som så att fler spelare till pc köpte expansionen i fråga och därför klarade den fortare pga detta, sen spammas det något enormt med hjälpgrejer på pc just pga att alla vill ha så mkt poäng som möjligt.

Minns när bc2 var i "beta" pcspelarna fattade inte vad man skulle göra på rushbanorna i början och på konsollerna flöt det på märkligt nog.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

123
Skriv svar