Medlem

Jag spelade betan, kändes inte som ett nytt spel. Att apa efter andra utvecklare får inte mig att köpa deras spel, kom på något eget så ska jag köpa det.

Tyckte även att MP delen var på tok för spammig och "fast paced" för min smak, dessutom otroligt linjär och vissa banor går det att baserapa på, inte kul.
Men grafiken var dock otroligt snygg, synd bara att grafiken inte gör ett spel roligare att spela.

Sen stör jag mig på att på alla bilder där gubbarna siktar med ett vapen med vertikalt frontgrepp så håller de vapnet fel i samtliga bilder. Research ffs, frontgreppet är inte där för att se coolt ut.

Medlem

Älskade spelet. och älskade mulltiplayer betan med förutom att det ibland kändes för mycket cod mw trötnat på det : < och alla fuskare

Medlem

Spelade båda betorna men avbeställde efter ha spelat den första kanske en timma. Provade andra för att se om det blivit spelbart, efter 5 min märkte jag att så var inte fallet. Uselt spel, och efter ha läst andra recensioner kan jag knappt förstå hur man kan de ge det 4/5.

Dice verkar inte kunna göra bra spel längre, om de ens kunde från början...

Medlem

Dom har tagit allt från BC2 och gjort det bättre. Du kan nu träffa dina mål. Man slipper en 1-2 sekunder eftersläpning på hitboxen.

Kulorna har en högre hastighet än 5m/s som dom har i BC2.
Man tål inte 10-20 skott i bröstet som i BC2.

Den långsamma färdtigen på kulorna + den värdelösa hitboxen i bc2 gjorde att spelet totalsög enligt mig.

Tyckte om att man kunde ändra och leka lite mer med vapnen och gillade verkligen banorna + att det inte finns någon killcam, i alla fall inte vad jag märkte under mina 2 dagar av beta lirande.

Finns inget värre än killcam, tack vare detta idiotiska påfund har man blivit tvingad att lira hardcore i alla andra spel bara för att en del personer är för dåliga för att titta sig omkring.

Medlem

Jag har spelat båda betorna och jag gillade dem. Det är varierande spel beroende på karta/spelläge, vilket gör det underhållande. Ni som klagar på att man dör för snabbt kanske inte borde köra mw2 'run n gun' på de större ytorna.

Det jag ogillat när jag spelat betorna är kartdesignen på vinter-kartan som har alldeles för få passager. Det slutar med att de flesta talibaner plockar fram snipern och siktar mot de 2-3 smala gångarna som går att ta sig fram på. Spridningen på kulorna vid en salva över halva kartan borde även bli större, lite för lätt att döda på långt avstånd med vilket vapen som helst.

Singleplayern har jag stora förväntningar på. Kampanjen behöver inte vara lång om den är riktigt bra, vilket återstår att se. Dock så verkar det tråkigt med framedrops och buggar som de flesta recentioner tar upp.

Tror nog spelet är värd 4/5 om man tar med "kulhets-faktorn" ( om man nu kan säga så )

Medlem

Skägg rules


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem
Medlem

Det här var det absolut sämsta spelet i sin kategori jag någonsin lirat och att sätta 4/5 i betyg är både pinsamt och tragiskt.

Inget av det vi tog upp här på fz angående beta testerna togs upp i recensionen.

Medlem

Åter igen en recensions fail á Operation flashpoint från FZs sida?

Spelet är värdelöst.

Spela hellre BC2 eller Cod 4.

Medlem

Ärligt så förstår jag inte hur FZ kan ge detta en fyra. Det är ett mediokertspel. Inte i närheten av CoD4/MW2. MW2 är ett riktigt grymt spel men ett riktigt uselt MP upplägg med IWnet. Hoppas BO löser det.


signatur

| AMD Ryzen 7 7800X3D | Corsair 2x16GB DDR5 6GHz CL30 | Asus ROG Strix X670E-F | Gigabyte RTX 3080 OC 10GB | Samsung 990 Pro | Acer Predator Z35+ 35" | Logitech G413 | Logitech G310 | Sennheiser Game One |

Medlem

Ni vet väl att det är en recension för BÅDE single player OCH multi player, och jag tycker det fick ett betyg det förtjänar, kan knappt vänta till man får det på torsdag eller imorgon och killcam suger, bara onödigt att ha och då jag körde beta på detta så tycker jag själv att detta var roligare än BC2 och CoD 4 tillsammans (räknar inte med MW2 för ja....det sög helt enkelt, iallafall jag tycker det ;p) aja, kanske är en kort kampanj men den är nog jävligt bra samt med frontline, blir en bra helg


signatur

ID software, FPS gudarna!

Medlem

Lirade forsta betan och tyckte inte den va nagot vidare men gav det inte riktigt en chans.

Sa nu nar den andra betan kom gav jag det en ordentlig chans och jag tycker det ar riktigt kul.
Tyckte man dog for enkelt i borjan men nar man lart sig spelets rytm och hur man ska rora sig pa banorna funkar det sa mycke battre.
Dessutom ar det ju riktigt roligt att kalla in en cruiser missle

Det som tilltalar mig mer med detta an BC2 just nu ar att det inte ar nagon fjantig killcam, snabbare tempo och att det ar mindre team beroende nar man kor sector control och team assault. Ar bara sa sjukt trott pa att spela med efterblivna amerikanska smaungar i BC2 som aldrig hjalper laget.

Singleplayer i ett FPS stuntar jag fullstandigt i, men vi far hoppas multi i detta haller iaf en liten stund i vantan pa Brink.

Medlem
Skrivet av Gurra300:

Ni vet väl att det är en recension för BÅDE single player OCH multi playerg

MP var totalt värdelöst och en extremt kort SP kampanj gör att den förtjänar 4/5 ?

Skägg.
10 Chambers

Så om jag har förstått det rätt är betyget för högt utifrån det många upplevde i betan, med sin oputsade kod och begränsade spelsätt och få banor?


signatur
Medlem

... och som vanligt gnälls det över recensionens betyg, säkert som amen i kyrkan.


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

Velar mellan detta, MW2 och BC2

Medlem

Mp känns ju som Dice inte spenderat mer än 1 år, skriker BC2.

Medlem
Skrivet av rizzon:

De hade tagit allt jag hatar från BC2 och sen gjort ett ännu värre spel av det. Hur kan man inte göra en ordentlig killcam, se och lär från CoD4?

Killcam kan dem skrota helt.varför skall det visas varifrån man skjutits?? är du död så spelar det ju ingen roll.
Tråkigt för dem som hittat en bra spot och bli röjda av en killcam.
Nej killcam kan dem skrota.Det sämsta med CoD4 förutom dåliga spawnpunkter var/är killcam.

Medlem

"Sa du dice? Släng på några poäng då"

Ruggigt dåligt spel IMO. 4 timmars kampanj + Buggig MP som mer eller mindre är sämre version av både BC2 och MW2.

2/5 skulle jag iaf gett det.

Medlem
Skrivet av spiken:

Så om jag har förstått det rätt är betyget för högt utifrån det många upplevde i betan, med sin oputsade kod och begränsade spelsätt och få banor?

Ja, för den oputsade koden kommer att förbli oputsad. Dom få(2) i öppna betan blir 8 vilket är alldeles för dåligt. Ett spel med inriktning på mp borde åtminstone ha 12-16 maps. 8 st blir fort tråkigt.

Moderator | Testpilot

Men ingen kan ju förneka att MPn är väldans dålig. Bättre att gå till COD eller BC2 tbh. Det är ju bara kopierat från båda, och då menar jag KOPIERAT.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Jag tyckte att betan var riktigt bra. Ett solklart köp för mig!

Medlem

Ett till DICE spel som får bra betyg på FZ, vilken överraskning!


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Vilka rent ut sagt idioter det finns här. För att klargöra: Betyget är inte betyget på betan, det är betyget på det färdiga spelet. Kom inte och säg att spelet inte förtjänar 4/5, FÖR NI HAR INTE SPELAT SPELET ÄNNU! Ni idioter som inte säger att det förtjänar 4/5 kan inte döma ett spel efter gameplay videos och en beta som släpptes för ett halvår sen. Sådana som ni bör inte spela betor. Peace.

Medlem

Riktigt patetiskt att läsa vissa kommentarer här som hånar spelet och säger att betyget inte är rättvist... Herregud ni har inte ens spelat den färdiga produkten, spelet är inte ens släppt här än....

Ni har inga som helst belägg för att sitta och säga att spelet är skit, det enda ni har som grund är en beta... & jag börjar tveka på om ni ens vet vad en beta är...?
En beta är INTE EN FÄRDIG PRODUKT.
Väx upp.

Medlem

var det inte så att MoH var det första liret av BF, MoH och CoD?:O
har alltid tyckt att i MoH allied assault så visst kan du bara sikta och skjuta och nästa ingen recoil, verkar vara lite så i detta lir också. men tänker INTE hålla med om att CoD är "farsan" till dessa spel som har med FPS krig att göra.
och tycker ärligt talat att folk borde öppna sina vyer för andra FPS istället för ENDAST CoD och kritisera hit och dit på allt som inte har med CoD att göra.
säkert kommer nya CoD få topp betyg det tvivlar jag inte på men att man sitter och säger att MoH är wannabe CoD är rentav fel.

kanske man skriver detta för man är troget MoH fan och spottar på alla CoD "knattar" men men....så fåre va


signatur

Blessed by father Nurgle this one has been!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Hardboiled15:

Ett till DICE spel som får bra betyg på FZ, vilken överraskning!

Betygsgnäll, vilken överraskning!

Nu, kramas?


signatur

Calle, tack för bra recension; nu har man lite mer makaroner på gaffeln...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Skitspel! Bajsspel!

"Medal of Honor is one of the bigger disappointments of 2010."

från IGN.

Spelar starcraft 2 och väntar på black ops istället!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Inaktiv
Citat:

Det mesta i sifferväg är dolt men går också att locka fram med ett tryck på styrkorset.

Gör ont i själen när man får se att en recensent använder en konsol version till ett fps-spel när det finns till pc.

Och ja.. håller med en av de föregående, MoHaa är det första som alla andra bygger på.
Cod gjordes ju av många personer som tidigare jobbat med just MoHaa.


signatur

äldre än dig!

Skriv svar