Valve är så jäkla smooth

Skägg.
10 Chambers
Valve är så jäkla smooth

Jag läste precis en intervju med Markus Persson, killen bakom succén #Minecraft, och förutom att han dragit in 16 miljoner på spelet (16 fakkin millar!) utan ens ha släppt version 1.0 var det en sak som jag reagerade på med ett illa dolt flin. Vilka är det som står först i kön och viftar med ett anställningskontrakt om inte #Valve Software. Vid det här laget är det ganska uppenbart att deras taktik är att knyta till sig talanger, finputsa deras idéer och släppa dem som sin eget produkt, sitt eget IP.

Gave Newell fick precis sin egen signaturmelodi.

#blogg


signatur
Valve är så jäkla smooth

Jag förstår inte tjusningen med det där "spelet", tur är det väl att alla inte är lika trögfattade som jag. Grattis till Markus, härligt när det går bra. Steams taktik är inte förvånansvärd.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skägg.
10 Chambers

Jag blev mest fascinerad av att jag verkligen kunde påverka världen runt omkring mig. Uppväxt med statiska världar som inte går att förändra, och sen kommer detta. Hade lika tung haka när fysikmotorerna kom, kunde sitta i Havoks techdemon i timmar bara för att se saker ramla "realistiskt".

Fick samma svindlande känsla av enorma framsteg när jag testade Epics Epic Citadel tidigare idag. Ett teknikdemo som trehundra gånger snyggare än Doom, som knappt ville köras på min första dator. Wow.


signatur

Var det inte störande då att behöva sitta med pekfingret och dra över skärmen, det skymmer ju sikten?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skägg.
10 Chambers

Det finns virtuella joysticks i utkanten av bilden också. Verkar ha blivit de facto på alla fps:er.


signatur
Medlem

Grattis Markus! Han och Eskil förtjänar en applåd. Steam kan gott ta sig an The Love också tycker jag

Så, när ska ni intervjua Markus Persson då? 16 miljoner, och det är fortfarande i Alpha... ^^


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Redaktör
Ponny

16 miljoner och det har gått mig helt förbi. Otroligt (dumt av mig). Jag måste testa.


signatur

En Bamseponny av folket

1
Skriv svar