Vad sjutton har vi gjort?!

Inaktiv

Kan man inte ändra färgtema?


signatur
Medlem
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av abbe:

massa text

Det här har redan nämnts flera gånger i tråden men en gång till skadar väl inte ^^ Använd http://www.fz.se/nyheter/ som bokmärke istället så kommer du direkt till lättlästa nyheter utan en massa "tjaffs"

Snacka om att tala till döva öron... Ni skriver själv att ni har fått mycket kritik om den nya första sidan, ni skriver också att ni inte bryr er om kritiken. Det låter inte vidare seriöst.

Medlem

Efter några få minuter tycker jag det ser bra ut. Skönt att slippa "OG" efter mitt nick också... en dabbe från min sida förvisso men ändå... :D:up:


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Mycket fin ny design. Skönt med lite ljusare faktiskt.

Medlem

Nepp, inte nöjd..nu kommer ni väl tycka att jag är en av de där..negativa snubbarna that is.. men, personligen tyckte jag att det var ett skarpare upplägg och en snabbare översikt på den gamla sidan. + att man på den såkallade "preference" sidan kan ställa in sina egna inställningar. Isnt true , jag vill bara ha [Nya filer] [Senaste nyheter] men det e inte möjligt att välja som tillval. och det är på tok för mycket reklam mitt på skärmen som stör. Brukade tycka att Fragzone var frickin numero Uno. Satte mig ner varje morgon på jobbet med mina kollegor, tog en kaffe och kollade in det senaste nyheterna utan en massa flashande saker mitt i ansiktet. Men , ser inte ut som att jag kommer forsätta göra det nu. Synd, detta kommer iofs inte göra någon inverkan.. men jag antar någonstans att ni ändå vill konstruktiv kritik?! Tack för bra info om spel annars! Cheerio

Inaktiv

Gillar det, lite ovant som sagt, men jag har alltid gillat sidor med ljusgrå/Vit som tema

Medlem

Saknar den gamla layouten men tycker den nya är snygg.
Får börja trycka på massa knappar för att testa allt dårå^^

MFC
Medlem

Fan va najs.. *impad*

webbar själv och anar stordåd bakom detta verk!

Creds och annat fett till alla som fixat detta.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

gillade den gamla bättre, kollar mest fz på kvällar/nätter och en ljus skärm blir bara irriterande. störande mycket reklam på första sidan. Enklare förr att se nyhetstopics. Känner att det blir nog att byta startsida pga färgkombinationen nu

Medlem

Mycket snyggt
Kommer ta ett tag innan man vant sig dock

Inaktiv

Jag vill ha gamla interfacet :'(, eller åtminstone mörkare tema, jag blir bländad av detta.


signatur
Medlem

Rock änd roll! Som många andra också sagt, inte lika dystert som den förra designen!:up:

Medlem

Tycker att fz har blivit ännu bättre i och med denna uppgradering av sajten

Medlem

Hur får man svart bakgrund? Gillade det på FZ.

Medlem

Det här är ju toppen! Äntligen FZ, vad man har väntat.

Medlem
Medlem

Snygg layout, men gillade den gråa färgskalan bättre (hämtar solbrillorna). Men man vänjer sig väl. Skulle va najs om man kunde ändra färger och sånt efter egna preferenser dock.

W2k
Medlem
Skrivet av johsac:

det är på tok för mycket reklam mitt på skärmen som stör.

Procentuellt sett är det mindre reklam på nya sajten än på gamla. Har du kollat in "nyhetsettan" http://www.fz.se/nyheter ? Den kanske stämmer bättre överens med vad du är ute efter, och funkar också utmärkt att ha som startsida!


signatur

Wilhelm Svenselius - Utvecklare/redaktör i FZ:s tjänst sedan 2001.
Synpunkter på sajten? Buggar? Skriv till mig!

Inaktiv
Skägg.
10 Chambers

Fler filtreringsfunktioner för nyheter är inplanerade, och med denna tråds hjälp kan man ordna lite med utseendet. Själv kräktes jag på det gamla den sista veckan när jag jobbade parallellt med båda.


signatur
Medlem

Tyckte det ser ricktigt snyggt, men med den nya designen så tycker jag att det har blivigt alldeles för litten kontrast mellan nya nyheter på nyhets sidan allt ser ut att gå i ett (detta gäller även forumet), detta är väldigt jobbigt enligt mej. :\ ( <-- är inte den åt fel håll? :/ 8) )

Hoppas ni kan fixar så man kan välja mellan några olika teman till sidan.

Btw fins det nån funktion så man kan stanna inloggad hella tiden, har inte hittat den i så fall.

Keep up the good work.


signatur

It is a mistake to think you can solve any major problems just with potatoes.

Medlem

Snygg layout!! Gillar nya FZ.


signatur

PC Master Race!! I7 6700K. RTX 3080. Asus PG348Q. PS5!!

Inaktiv

Jag gillar den nya designen skarpt!
Sen förstår jag inte heller hur folk kan störa sig så mycket på reklamerna heller. Kanske beror på att jag inte gör de... humma

Inaktiv

Jag har varit trogen fz-läsare sedan starten, men har aldrig blivit medlem.
Den nya designen och nya systemet gjorde mig nyfiken så här är jag nu.

Fin design, det var lite för mörkt innan att läsa när det är ljust utanför skärmen.

Det jag undrar är om det nya CMS-systemet består av Fri Programvara? och isådanafall vad?

Jag tycker att jag känner igen systemet men kan inte sätta en tumme på vad.

Keep up the good work!

Over and out.

// zybrid


signatur

// zybrid

Inaktiv

har ni blivit uppköpta av microsoft fz?
inte snyggt eller praktiskt här för 5 öre.
otydlig meny, svårt att fatta vad som är reklam och vad som är nyheter. rensa upp första sidan!

Inaktiv

Jag brukar surfa in pa fz och snabbt bladdra igenom artiklarna. For det var den gamla designen battre. Ibland ar enklare battre, det kanns rorigt som det ar nu.

Inaktiv

Hade ju vart fint om man kunde se resten av texten i en mouseover(overlib) på "läs mer"-länken. Slipper man iaf öppna fler likar eller klicka sig tillbaka och scrolla ner till nyheterna igen.

Medlem
Skrivet av W2k:
Skrivet av johsac:

det är på tok för mycket reklam mitt på skärmen som stör.

Procentuellt sett är det mindre reklam på nya sajten än på gamla. Har du kollat in "nyhetsettan" http://www.fz.se/nyheter ? Den kanske stämmer bättre överens med vad du är ute efter, och funkar också utmärkt att ha som startsida!

Alltså , procentuellt hur? Menar du mindre reklam eller mindre spaltmeter? Lite otydlig förklaring..

Jo , jag köper att man kan ha en direkt länk.. helt ok.. men nu har jag alltid uppfattat Fragzone som en sida FÖR gamers AV gamers .. nu e den faktiskt bra kommersiell för många av oss, dvs ytor av blinkande spaltmeter till höger och vänster.

Men jag måste hålla med om att designen är riktigt skön.. om man är en webbyrå dvs..get my point?

Solen lyser i skåne! // Johsac Out:)

Medlem

Mitt första intryck är positivt...

Medlem

Men det var ju så mysigt på FZ innan, varför har ni ändrat på det? Som det var tidigare var det en sida som utmärkte sig med sin palett, nu är den som alla andra. Den tidigare var också mycket vilsammare för ögonen vilket gjorde att man blev lättad när man väl kom hit efter flera timmars surfande. Ni har gjort precis som spelvärlden i övrigt, ta ett vinnande inarbetat koncept och gör om det till något annat. Varför frågar jag mig, det var ju bra som det var, är tanken att man ska locka en ny publik eller var det så att många skrev till er och klagade på det förra utseendet?

Men visst, det är väldigt välgjort och de nya funktionerna kan vara trevliga även om en del av dem känns lite överflödiga. Ens profil går ju att ställa in ad absurdum, ni har väl inte planerat att tävla med Lunarstorm?

Att de gamla foruminläggen är borta är inget annat än total katastrof, mängden "know-how" man kunde hitta där är numera puts väck.


signatur

Bicycle races coming your way, so forget all your dutys oh yeah!

Skriv svar