Battlefield 2142 går guld

Inaktiv
Skrivet av [ThreeZool:

"]folk har bara blivit gnälligare och gnälligare med åren, och det ända man kan läsa på forumen snart är bara whine...

Forum är inte representativa för alla spelare. Forum har en viss tendens att vara lite negativare. De som gillar spelet spelar det förmodligen istället för att snacka om det på forum.

Sen är det förstås naturligt att folk ställer högre krav på spel allt eftersom de utvecklas och blir generellt sett bättre.

Medlem

Tyckte inte betan var kul, så jag håller mig till BF2 och POE2.

Inaktiv
Skrivet av jonas:

Jag kommer absolut köpa det, jag har varit imot det länge, men när jag igår fick reda på att DICE Sweden kommer patcha så vart det klart köpp.

Plus att jag har alla spel BF serien..

Vart fick du reda på det?

Medlem

1 månads beta test med annat folk än Dice/EA folket som gjorde såååååå många bra patchar till bf2? hahaha.

NJA, etqw nästa.

Medlem
Skrivet av dosman:

Guld är väl ändå när spelet är helt klart och man gör en master-skiva som går till pressning.

Ja det ska vara en sådan version som är spelbar och har inga buggar (lol ironi). men så funkar det är den godkänd så skickas skivan till tryckeriet.

Medlem

Jag är en av många som inte riktigt gillade spelet de första 2-3 timmarna, men sen växte det i mina ögon och helt plötsligt så är BF2 inte lika tilltalande längre. BF2142 är bättre på de flesta punkterna och ändå har jag ju bara spelat en tidig beta-version.

Slutversionen kan bli mycket bra, förutsatt att DICE fixar de jobbigaste buggarna från betan, och det hoppas/tror jag att de klarar av.

Gött att DICE/Stockholm skall ta över patchandet också, för BF2142 OCH BF2. DICE/Canada har sannerligen inte gjort ett bra jobb på den punkten, så det är verkligen på tiden att de byts ut.

Inaktiv

jag tycker detta är en välkommen del till battlefield serien..

jag träffade inte på några buggar och jag gillade känslan dom hadde fått till...

bra härliga vapen....massa uppgraderingar att välja emellan så man kan specialicera sig på....

detta är ett givet köp för mej...sen kan alla som whinar dra till ...ja...resten kan ni..


signatur

*9/11* är fejk....dom sprängde sig själva...
stackars osama...jagad för ingenting...

Medlem

Jag spelade båda betorna som släpptes och imo så var den första betan markant bättre än den andra på vissa fronter, men det är fortfarande ett roligt spel.

Sedan förstår jag inte den här mentaliteten om att man klassas som idiot för att man tycker om ett visst spel och då får man tydligen inte köpa det spel som liknar det även fast man kanske vill spela det med.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Undrar hur många "booster packs" som det ska komma till BF2142?

Det blir till att vänta på ET:QW och hoppas på att de släpper ett roligare spel med mindra buggar, snabbare menyer och inga patchar som du måste betala för (booster packs).


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Inaktiv

jag kommer inte att köpa 2142 eller något annat spel av EA för den delen. Jag köpte nhl 07 nyss och jag är rasande. Visst grafiken är grym till spelet(360) men allt annat som dom lovade. Nej inte fan ser man röken av det. Aldrig mera något spel av EA för dom skiter i vad du tycker så länge folk köper deras spel. PS det är samma sak med FIFA spelen också bara massa skit. Hoppas EA går under... ArmA FTW

Medlem
Skrivet av QRT:

Redan?!

Precis så var min första reaktion, med tanke på deras tidigare val så känns detta som något de har slängt ut så fort som möjligt. Nu hoppas jag att dom bevisar mig fel.

Medlem
Skrivet av [ThreeZool:

"]

Skrivet av DarthChubby:
Skrivet av MazZ:

jag ska köpa det

synd för dig

ja det är så jävla synd att man tycker om ett spel,
jag fattar inte hur mycket folk kan whina om detta.

jag har spelat BF2 sedan dag 1 och spelar det ändå,
har spelat BF2142 betan och tyckte det va skitkul.

och den betan va inte äns i närheten av den interna betan som dom hatte på DICE.

folk har bara blivit gnälligare och gnälligare med åren, och det ända man kan läsa på forumen snart är bara whine...

och ja, jag kan se ironin med att jag gnäller på folk som gnäller, men det värkar behövas.

Har också lirat BF2 sedan dag1 eller tom innan dess då man spelade demot också :D. Sedan älskar jag Sci-Fi. Då bör jag älska BF2142 eller hur?

Så är tyvär inte fallet. Buggar bryr jag mig inte om äns då dessa hör till BF2 serien. Problemet är snarare trista miljöer i spelet, oballanderade vapen, för få fordonstyper, falsk grönska där man inte kan gömma sig för de med sänkta grafikinställningar osv... Det största och mest irriterande problemet blir nog den feldesignade Titanen. Det räcker att folk barrikaderar sig i korridör nr4 så kan ingen komma förbi de sen. Det är vällkänt faktum sedan de tiddiga spelen att man måste ha fler vägar till målet annars kommer det inte funka. Fattar inte hur de kunde göra så stor miss.

Därför blir det inget köp av spelet. QuakeWars ser plötsligt mycket roligare ut.

Medlem
Skrivet av Pumpa:
Skrivet av [ThreeZool:

"]folk har bara blivit gnälligare och gnälligare med åren, och det ända man kan läsa på forumen snart är bara whine...

och ja, jag kan se ironin med att jag gnäller på folk som gnäller, men det värkar behövas.

Wörd! O.O

I allmänhet eller bara på FZ forumen? Jag firar 10 år på Internet nu i oktober, och jag kan säga att det inte ändrats ett jota under detta årtionde. Folk säger fortfarande sin åsikt, hur mycket man än önskar att de kunde hålla käft och hålla med mig/dig

För övrigt, tack för nyheten. Hade glömt bort att avboka mitt ex från Spelbutiken.se. Skall göra så nu.

Inaktiv

Grattis EA!
Har längtat efter att spela det här liret

Medlem

Demot kommer bli helt avgörande om jag köper spelet eller inte. Jag har lirat Betan så jag lär ju märka om dom struntat i att fixa vissa buggar.

Medlem

Är det roligt så kommer jag att köpa det. Jag kan inte bry mig mindre om politiken bakom.

Vem som har släppt spelet är i stort sett ointressant för mig och det skulle aldrig någon falla mig in att bojkotta ett bra spel.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Inaktiv

ET:QW, vad är det som säger att det är buggfritt och askul ??

Inaktiv
Skrivet av [ThreeZool:

"]

Skrivet av mackie:

Hur kommer det sig att alla som skriver bra om detta spel stavar som krattor? Brist på intelligens? Är jag kanske något på spåret, EA's målgrupp: Folk som inte vet bättre?

En kul observation bara, ta det för vad det är.

och när blev "bra stavning" = Intelligens?

du är ju ett bra exempel på att det inte stämmer

Intressant härledning, får man fråga vad du baserar detta på?

Inaktiv
Skrivet av mackie:
Skrivet av [ThreeZool:

"]

Skrivet av mackie:

Hur kommer det sig att alla som skriver bra om detta spel stavar som krattor? Brist på intelligens? Är jag kanske något på spåret, EA's målgrupp: Folk som inte vet bättre?

En kul observation bara, ta det för vad det är.

och när blev "bra stavning" = Intelligens?

du är ju ett bra exempel på att det inte stämmer

Intressant härledning, får man fråga vad du baserar detta på?

Du stavar ok men har absolut inget bakom pannbenet då du tror att bara för att inte stavar bra så är man dum i huvudet.

Stavning har absolut inget med om man är smart eller inte.

Det är va jag baserar mitt påstående på

Medlem
Skrivet av Kyraal:
Skrivet av Pumpa:
Skrivet av [ThreeZool:

"]folk har bara blivit gnälligare och gnälligare med åren, och det ända man kan läsa på forumen snart är bara whine...

och ja, jag kan se ironin med att jag gnäller på folk som gnäller, men det värkar behövas.

Wörd! O.O

I allmänhet eller bara på FZ forumen? Jag firar 10 år på Internet nu i oktober, och jag kan säga att det inte ändrats ett jota under detta årtionde. Folk säger fortfarande sin åsikt, hur mycket man än önskar att de kunde hålla käft och hålla med mig/dig

För övrigt, tack för nyheten. Hade glömt bort att avboka mitt ex från Spelbutiken.se. Skall göra så nu.

Tidigare fungerade FZ som en frizon från övriga hat-sidor, men nu verkar det gå åt fel håll.
Whinet och den dåliga attityden breder ut sig...
----
Vill se annat i ett framtidsspel och därför blir det inget köp.

Medlem
Skrivet av mackie:
Skrivet av [ThreeZool:

"]

Skrivet av mackie:

Hur kommer det sig att alla som skriver bra om detta spel stavar som krattor? Brist på intelligens? Är jag kanske något på spåret, EA's målgrupp: Folk som inte vet bättre?

En kul observation bara, ta det för vad det är.

och när blev "bra stavning" = Intelligens?

du är ju ett bra exempel på att det inte stämmer

Intressant härledning, får man fråga vad du baserar detta på?

^--- Inte tyder ditt tidigare inlägg på att du är speciellt smart iallafall om man kollar på innehåll. Speciellt inte om man ser det ur en social synpunkt, att vara ny i en grupp(Ett forum i detta fall) och "idiot" förklarar folk.

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

... och "idiot" förklarar folk.

Det heter "idiotförklarar" inte "idiot förklarar", som har en helt annan betydelse. Ingen annan anmärkning på varken din mentala kapacitet eller ditt inlägg.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

^--- sär(!)skrivning

Medlem

fan palla detta spel så misslyckat ingen känsla it heller.

Medlem

Det finns inte en chans att de har hunnit fixa den myriad av buggar som fanns när betan stängdes. Detta kan inte vara bra.:\

Inaktiv
Skrivet av henkka:

Det finns inte en chans att de har hunnit fixa den myriad av buggar som fanns när betan stängdes. Detta kan inte vara bra.:\

Den betan man fick testa va en tidig beta version, den interna som dom hadde samtidigt va mycket mer uppdarad.

iaf om man ska tro olika spel siter =P

Medlem

Blandade meningar om spelet märker man, själv har jag ingen åsikt om BF2142 men tvivlar att det blir lika bra som BF42 var/är. BF2 blev en besvikelse i mina ögon, jag är alldeles för mycket av en infanterist antar jag vilket är något som funkade i BF42/DC tiden.

Ska inte dra någon förhastad åsikt ännu, finns väl en chans att spelet blir bra och ett demo får avgöra det.

Saknar ett bra teambaserat FPS spel med olika klasser alltså, hoppas starkt på att Quake Wars lyckas om inte så kanske Team Fortress 2 blir nåt.

Inaktiv

Känns som om det kommer vara brons med guldlaminering som vanligt från DICE/EA.

Medlem

Inget bf för mig , väntar på bf3...


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av ostmjuk hamster:

Tidigare fungerade FZ som en frizon från övriga hat-sidor, men nu verkar det gå åt fel håll.
Whinet och den dåliga attityden breder ut sig...

FZ har ju gått mer mainstream, och mer åt det hållet verkar de vilja ha det, så det är klart att sidan drar till sig all sorts människor. Titta bara på GameSpot. För tio år sedan kunde man besöka forumen där, men i dagsläget är det en total omöjlighet.

Skriv svar