DirectX 10-trailer av Crysis hos FZ

Medlem

Funkade kalas här på min gamla athlon 2500+ med 9800pro o kolla på filmen med k-lite mega codec om man döpte om den till blabla.hdmov som sades tidigare.

Medlem

Saken är den att hur snyggt ett spel än är så kan det suga som fan. Tänk er att ha den mest vackra spelvärlden men det är så jävla tråkigt att ens försöka gå runt i den, what a waste of time liksom. I nuläget spelar jag hellre ett spel med halvbra grafik men jävligt roligt spelkänsla än ett spel med übergrafik som man tröttnar på efter fem minuter.

PS: Det ultimata skulle ju vara en kombination av dessa(och storyn, det får man inte glömma heller!)

Inaktiv
Skrivet av Famest:

Saken är den att hur snyggt ett spel än är så kan det suga som fan. Tänk er att ha den mest vackra spelvärlden men det är så jävla tråkigt att ens försöka gå runt i den, what a waste of time liksom. I nuläget spelar jag hellre ett spel med halvbra grafik men jävligt roligt spelkänsla än ett spel med übergrafik som man tröttnar på efter fem minuter.

PS: Det ultimata skulle ju vara en kombination av dessa(och storyn, det får man inte glömma heller!)

Klart det är så, ingen kan väll motsäga en sån sak. Spelkänsla är alltid viktigast, men grafik är en fin bonus tillsammans med bra ljud osv. Med tanke på att den tekniska utvecklingen hela tiden går snabbt framåt så är det självklart att spelföretag satsar på den bästa möjliga grafiken för att t.ex. vinna över andra spel med lika bra spelkänsla fast med sämre grafik.

Det måste dock sägas att vissa spelföretag lägger för mycket av de totala resurserna på grafik när delar av dessa pengar igentligen skulle gått till vidareutveckling av story, UI, styrning av karaktären osv.

Inaktiv

Grafik är inte det viktigaste, men det är en fin bonus man gärna tackar ja till

Medlem

det duger.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

ingame ser ju i princip likadant ut!

Medlem

Det är sant att grafiken inte spelar en jättestor roll...men det är ju alltid trevligt med super grafik.

Medlem
Skrivet av Bitme:

Stadiga 30fps på Core 2 Duo 2Ghz, Go 7900 GS i Quicktime Player. Detta e ju bara en 720p H.264 och borde inte vara några problem att spela upp för de flesta gamers. Förmodligen bara för mycket skit installerat som tar upp CPU. Installera om XP och hoppa över alla crap program för att snabba upp datorn. Ladda ner Combined Community Codec Pack www.cccp-project.net Det enda ni behöver.

Sjukt bra codec pack!

Tack!

Medlem

Det var snyggt men inte så snyggt som jag trott att det skulle vara.

Medlem
Skrivet av _jozo_:

ingame ser ju i princip likadant ut!

Hahaha

Medlem

Ny grafik är najs i 5 minuter, sen glömmer man bort det. Men visst var det skitsnyggt...


signatur

yolo

Medlem

Hoppas mitt X1900 XTX duger...


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Inaktiv

Blir en dator lago till vista innehållande:

Core 2 Duo E6700 2.67Ghz x 2
XFX 8800GTX
Evga 680i SLI
2Gig Corsair Dominator ram 800mhz
Razer Barracuda AC-1 Ljudkort
Be Quiet! 700W

Man får väl hoppas att det flyter på i alla fall


signatur

De kallar mig Lunde

Medlem

Jo det där såg väl helt ok ut ;>

Medlem

Jag laddade ner trailern döpte den till .mov och så startade filmen i nero showtime 3(Körde quicktime innan men måste ha ändrats vid installation) Ljudet var lite efter på 1 ställe annars så gick det hur smidigt som helst. Sitter på AMD 3700+ 1798Mb 333Mhz, Radeon X1900XT 256Mb, SB Audigy 2 mm.

Medlem
Skrivet av Katana:

Spelkänslan är väl en kombination av ljud, bild, story, osv?

Nej

"Generally, the term "gameplay" in video game terminology is used to describe the overall experience of playing the game excluding the factors of graphics, sound, and the storyline"

http://en.wikipedia.org/wiki/Gameplay

Medlem

Vet inte direkt om jag skulle översätta "spelkänsla" till "gameplay".. För mig har spelkänsla inget med gameplay att göra.

Medlem
Skrivet av MKultra:
Skrivet av Katana:

Spelkänslan är väl en kombination av ljud, bild, story, osv?

Självklart är det så. De som direkt skriker "ja skiter i grafiken, spelkänslan är viktigast" är väl personer som sitter på en gammal skit-PC från 2001 eller en gammal xbox och intalar sig att grafiken inte betyder något alls. Jävla larv.

Faktiskt 2003


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Spelkänsla är typ hur vapnen beter sig, hur man rör sig, hur kontrollen funkar osv. Iallafall så jag brukar tänka iallafall.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Vet inte direkt om jag skulle översätta "spelkänsla" till "gameplay".. För mig har spelkänsla inget med gameplay att göra.

Det är det ordet som brukar användas för gameplay på svenska i alla fall. Om man kollar på recensioner som översätts så brukar gameplay översättas till spelkänsla eller spelbarhet beroende på vilka som recenserar. Inte världens bästa översättning vilket också troligen har lett till detta missförstånd av vad ordet egentligen betyder.
Kanske finns ett jättebra ord för gameplay på svenska som jag inte sett användas och i så fall får du gärna dela med dig.

Medlem

Det här är en bra sida med många klipp från Crysis
http://www.crysis-online.com/Media/Videos/

Medlem

Det enda jag hör genom hela trailern e "previously on Lost"

Medlem

snyggt men tyvärr inte så snyggt att jag vill uppgradera min xp home för de pengar m$ kräver


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem
Skrivet av Gibbs:

Du den där filmen fuckade upp min pc ganska hårt! Kul att försöka lira spelet om den inte ens klarar att spela upp filmen!

ha ha ha.. klockrent

Btw fysik är det viktigaste i spel IMO


signatur

AMD Dualcore +4400, 3GB Kingston, MSI 8800GT, 350GB WD, Windows XP

Medlem

Det viktigaste är väll vad man själv tycker. Är kontrollerna bra? Flytter det tillräckligt bra? ÄR DET VERKLIGEN KUL? Kännslan i ett spel är för mig en ballans mellan grafik, ljud, fysik, styrning, handling, AI, nyskapande och hur kul det är. Sedan hur länge kan det vara underhållande. Vissa spel tar slut efter ett par dagar och man kommer nog aldrig spela de igen medan andra kan man spela nästan dagligen i några månader utana tt tröttna på det.

Betyg är också en subjektiv fråga. Recensioner är bra då man vet vad som är bra och vad som är dåligt med spelet men gillar man inte typen av spelet så spelar det ju ingen roll om den får tex 100/100 eller inte då man ändå inte kommer lira det.

Om det är DX9 eller DX10 skiter jag fullständigt i så länge spelet ser bra ut och flytter så man slipper hacka sig fram med allt på medium typ. Det jag skulle vilja se i nästa film är där de kör spelet på samma burk först med DX9 och sedan DX10 och jämför sedan utseendet och prestandan samt vad det är för extragrejer man missar.

Medlem

Ea altså sågar jag det direkt ...

och för er som inte förstår så är det utav princip läs mer här http://en.wikipedia.org/wiki/Electronic_Arts#Criticism

Inaktiv
Skrivet av Exim:

Ea altså sågar jag det direkt ...

och för er som inte förstår så är det utav princip läs mer här http://en.wikipedia.org/wiki/Electronic_Arts#Criticism

Lol, kör på du min vän, själv kommer jag nog köpa spelet för att stödja EA

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av MKultra:
Skrivet av Katana:

Spelkänslan är väl en kombination av ljud, bild, story, osv?

Självklart är det så. De som direkt skriker "ja skiter i grafiken, spelkänslan är viktigast" är väl personer som sitter på en gammal skit-PC från 2001 eller en gammal xbox och intalar sig att grafiken inte betyder något alls. Jävla larv.

Faktiskt 2003

Min är från 2006 och jag tycker forfarande att spelkänslan är viktigast.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv
Skrivet av Famest:

Saken är den att hur snyggt ett spel än är så kan det suga som fan. Tänk er att ha den mest vackra spelvärlden men det är så jävla tråkigt att ens försöka gå runt i den, what a waste of time liksom. I nuläget spelar jag hellre ett spel med halvbra grafik men jävligt roligt spelkänsla än ett spel med übergrafik som man tröttnar på efter fem minuter.

PS: Det ultimata skulle ju vara en kombination av dessa(och storyn, det får man inte glömma heller!)

Oblivion.

Medlem

I princip identiskt med min nuvarande setup
Min cpu går dock i 3.3 ghz

Skrivet av Lunde:

Blir en dator lago till vista innehållande:

Core 2 Duo E6700 2.67Ghz x 2
XFX 8800GTX
Evga 680i SLI
2Gig Corsair Dominator ram 800mhz
Razer Barracuda AC-1 Ljudkort
Be Quiet! 700W

Man får väl hoppas att det flyter på i alla fall


signatur

PC Master Race!! I7 6700K. RTX 3080. Asus PG348Q. PS5!!

123
Skriv svar