Nya World of Warcraft-patchen hos FZ

Medlem
Skrivet av Ruxel:

Shock du skulle inte kunna ge ett namn på den filen, Hittar den inte

min map heter 'WoW-1.12.x-to-2.0.1-enGB-patch'

Zippa upp filerna som jag tanka hem från FZ och sen körde jag Blizzdownloadern som tanka hem 2mb som saknades och håller just nu på med updateringen, den delen som tar så äckligt lång tid imo :/

Antikvitet

Det ska nog sägas som flera påpekat att vår patch inte är komplett för vissa. Jag vet inte om det beror på olika miniversioner av 1.12.x eller liknande, men för en del verkar Blizzard Downloader ta hem några mb extra.

Jag rekommenderar att ni tar hem patchen från vårt turboarkiv, zippar upp den och sen låter Blizzard Downloader kontrollera den.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

Bra jobbat FZ, älskar ert filarkiv.

Medlem
Skrivet av Shock:

Det ska nog sägas som flera påpekat att vår patch inte är komplett för vissa.

Ni som inte får det att fungera - FZ har lagt upp en reviderad utgåva i filarkivet som frånsett ett verktyg för uppdateringen även innehåller detaljerade instruktioner om hur patchen installeras. Som följd har den redan tunga nedladdningen blivit ännu några MB tyngre. Då som nu hittas patchen i FZ:s filarkiv.

Hälsningar,
Peter på FZ-red.


signatur

FZ | Load "Boulder Dash", 8, 1 : Run | Var är Brad S?

Medlem

"Extended downtime by two hours. We expect servers to go live again at 15:00 CET..."

ORLY?

Me be so surprised lol.

Och eftersom jag lirar på Vashj så kan jag väl räkna med ytterligare 4 timmar downtime som vi här på Vashj alltid får vid uppgraderingar av olika slag.

(Jag har inte sovit på 30 timmar vilket kan bidra till den bittra jargongen...)

Mellanare


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Medlem

50% av servrarna uppe nu


signatur
Inaktiv

Jag fattar inte... Vashj är fan alltid sist upp =(

Medlem

Och där dog dom igen.


signatur
Inaktiv

här sitter jag och tror att klockan är över fem men jag insåg nyss att jag har börjat med 2-skift och att klockan inte alls är så mycket. hoppas servrarna är uppe tills dess att man har ätigt tack fz för patchen, går snabbt och fint och jag hinner laga mat och äta innan den är klar så jag har inget att stressa över...

Medlem

Trevligt att lira Paladin nu, synd att mina hordekaraktärer är på Bloodscalp som inte är uppe ännu

Medlem

tar år att få fram charsen, sen när jag skulle in på servern så fick jag upp vaälj char screen igen!

Medlem
Skrivet av azak:

tar år att få fram charsen, sen när jag skulle in på servern så fick jag upp vaälj char screen igen!

Japp, samma sak för mig.

Medlem

tips ge tusan i att ha så bråttom kör in patchen o vänta tills imorgon så slipper ni gråa hår , fattar inte att folk ska envisas att försöka login under patchday.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv

Notumforce.

Vad tänker du med ?


signatur

No weakness

Medlem

Notumforce är helt enkelt inte lika beroende a wow-crack som ni kära vänner

Medlem
Skrivet av Notumforce:

tips ge tusan i att ha så bråttom kör in patchen o vänta tills imorgon så slipper ni gråa hår , fattar inte att folk ska envisas att försöka login under patchday.

Vad du gör kan du hålla för dig själv!

Vill man spela så är det självklart att man provar å gå in på utsatt tid.

Inaktiv

JA! extended maintenance by 2 more hours, ETA 19:00 för Al'Akir...studsar av glädje.

Tur man har hunnit köoa gymkort, joggat till cykereparatören och hämtat cykeln. Cyklat hem lagom till 17:00 för att börja spela när man upptäcker att man nu kan ta en 2 timmar lång dusch istället


signatur

Könssjukdomar är som Pokémon...man är inte tuff förrän man har dem alla.

Medlem
Medlem

Till Fader

Tips läs vad folk skriver innan du postar..


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Slutade med wow för något halvår sedan, men nu börjar suget komma tillbaka, inte bra...


signatur

If Shit Happens, Is It Really Shit?

Medlem
Skrivet av Proppen:

Trevligt att lira Paladin nu, synd att mina hordekaraktärer är på Bloodscalp som inte är uppe ännu

Men det går väl inte att lira paladin som horde iom denna patchen? Eller missförstod jag dig?


signatur

Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest

Medlem
Skrivet av Ghengis Khan:
Skrivet av Proppen:

Trevligt att lira Paladin nu, synd att mina hordekaraktärer är på Bloodscalp som inte är uppe ännu

Men det går väl inte att lira paladin som horde iom denna patchen? Eller missförstod jag dig?

Du missförstod mig, jag har en human paladin

Medlem
Skrivet av Proppen:
Skrivet av Ghengis Khan:
Skrivet av Proppen:

Trevligt att lira Paladin nu, synd att mina hordekaraktärer är på Bloodscalp som inte är uppe ännu

Men det går väl inte att lira paladin som horde iom denna patchen? Eller missförstod jag dig?

Du missförstod mig, jag har en human paladin

Synd Jag ville väl att det skulle gå redan i denna patchen så mycket att jag fick din mening till det


signatur

Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest

Medlem

Blizzard måste lungt ha några av de sämsta tekniker som finns att hitta. Nu är alla Europeiska realms förutom 5-6st nere, och dem är naturligtvis grovt överbelastade.

Vilka jävla lallare.

Edit: Tack för patchen FZ, uppskattas.

Medlem

Totalhaveri hos Blizzard idag.. Men vad kan man vänta sig. Bara vänta på att folk ska sluta överbelasta allt..


signatur
Medlem

Kunde inte blizzard väntat typ 1 vecka på denna patch så att de kan få det rätt för en gångs skull?

Medlem

Blizzard är världens värsta i patching av sina spel...

och plus att wow-europe.com ger mig en fin error om serverns överbelastning.

Medlem

Man kan ju räkna ut med lillfingret att servrarna skulle bli överbelastade så man tycker att det borde ha förutsetts av Blizzard.

Medlem

Varför skyller alla på blizzard? Är det nåt fel på patchen? Installeras den inte ok? Nej enda problemet är att alla och deras mormor försöker logga in så fort servrarna kommer upp och därmed krashar servern, och de som inte kommer in försöker logga in på forumen för att whina som alla andra muppar här. Och därmed krashar forumen. Samma sak varenda patch men endå gör alla exakt samma sak och klagar på blizzard.

Fatta, det är ingen mening att försöka logga in på patchdagar, vänta till sent på kvällen samma dag om man nu måste logga in, men ännu bättre att vänta till dagen efter, då hinner man också med lite tur få tag i lite nya addons som garanterat kommer krävas.

Och vad ska dem göra då dem garanterat vet att detta skulle hända, det är ju inte så att dem kan köpa in dubbelt så många servers bara för att alla vill logga in i dag, då det bevisligen inte finns behov av dem vid vanlig belastning. Så ni kanske ska lära er att tänka ett steg längre än "wuaaaaaaaaaaaaaaaaaah jag kan inte spela *snyft* blizzard är så jävla kassa wuaaaaaaaaah"

Och nej jag är inte Blizzard fanboi, tycker inte att WoW är ett särskilt bra MMO, men folk behöver ta en reality check ibland verkar det som


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Dom kanske borde testa en "alla eller ingen" princip när det gäller uppstart av servarna, dvs, vänta med att starta dom servarna som är klara tills _alla_ är klara.
Om nu överbelastning är ett stort problem..


signatur

Neva knock on 'eavens door.
Ring da bell an scurry, ee 'ates dat.

123
Skriv svar