Sony och Hideo Kojima gör Metal Gear-film

Medlem

Samma som spelade honom i föregångaren, Flykten från New York, kanske?


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem
Skrivet av Svartsmurfen:

Samma som spelade honom i föregångaren, Flykten från New York, kanske?

Drygmode=true?

Ace84: Kurt Russel.

Inaktiv

Om det blir en IRL film så hoppas jag på Kurt Russel
ho ho hockyfrilla!! xD

Men nånting säger mig att det lutar åt CGI
(tex som den underbara FF advent Children)

Dock en sak som skulle vara riktigt roligt är om Halo filmen och MGS startar ett nytt sorts flame wars nu haha... vilken som har bässt handling m.m m.m

Dock hoppas jag GROFT på att Halo filmen kommer som CGI och inte i IRL lär den väl kommer.

Inaktiv

och btw, nässta spelfilm så om det är Silent hill 4, Mgs 5, Zone of Enders, m.m m.m och jag hör nammnet UWE BOLL så kommer jag självmant spränga hanns lägenhet ,, vart den nu är.. varför kan han inte fatta att hanns filmer SUGER!

Medlem

Alla pratar om Advent Children... den filmen var ju katastrof, enda anledningen till att man kan tycka den är bra är ju om man är Final Fantasy fanboi som automatiskt tycker allt final fantasy är bra (eller tycker cloud är världens snyggaste emo pojk...). Handlingen i den är noll och extremt osammanhängande... Kanske är bättre på Japanska, för det kändes som både den textade och dubbade varianten hadde helt osammanhängande dialog vädligt ofta. Snyggt gjord ja, men bra film knappast.

Datorspels filmer tror jag funkar bäst som CGI filmer, just för att man kan ha karaktärer som verkligen ser ut som de i spelen, och nämnda karaktärer kan göra samma saker som i spelet, speciellt när det gäller spel med våld och skumma "moves". Men denna filmen kan kanske bli bra då det lilla jag spelat av Metal Gear har vettig story som går att göra en film på, medans många spel som gjorts filmer på tidigare inte har någon somhelst grund för att göra en film på, och de få gånger spelet har haft det har det varit typ Uwe Boll som är fullkomligt inkompetent som gjort filmen.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av Wardancer:

Alla pratar om Advent Children... den filmen var ju katastrof, enda anledningen till att man kan tycka den är bra är ju om man är Final Fantasy fanboi som automatiskt tycker allt final fantasy är bra (eller tycker cloud är världens snyggaste emo pojk...). Handlingen i den är noll och extremt osammanhängande... Kanske är bättre på Japanska, för det kändes som både den textade och dubbade varianten hadde helt osammanhängande dialog vädligt ofta. Snyggt gjord ja, men bra film knappast.

Om du har spelat FF7 OCH tycker om det, OCH fattar handligen i den så förstår man Advent Children.


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Medlem

Indeed. Den filmen använder sig av all fakta som finns i FF7 och gör det till en korrekt film och även en snygg sådant. Man ska dock inte se Advent Children på Engelska för dom som dubbade den filmen har så dåliga röster >_<

och ja, Dubbade och den textade har lite annorlunda dialoger då Amerikaner vill ha att läppsync ska passa in.
så om det gör filmen dålig så är det helt amerikanernas fel.

Medlem
Skrivet av Hubbe:
Skrivet av Svartsmurfen:

Samma som spelade honom i föregångaren, Flykten från New York, kanske?

Drygmode=true?

Ace84: Kurt Russel.

Ok, kan nog tolkas som "lite" drygt
Fast jag menade det inte så, jag har inte sett tvåan eftersom jag känner på mig att den suger. Det enda jag har sett av den är delar av en trailer.


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

12
Skriv svar