Nytt om Warcraft-filmen

Medlem

Undrar hur orcerna ska se ut, människor i görn kostym?

Medlem

Tror detta kommer suga något totalt. Hade de kört wc3 storyn med Thrall i huvudroll hade det kunnat bli intressant.

Medlem

Sätter en 10 på att det har med Stomwinds uppbyggande.


signatur

"Mina mappar är slut, kan ni sälja mig några nya...?"
Förvirrad Mac-kund

Medlem

Men helvete, en alliansfilm... :{

Nåja, en episk Warcraft-film från folket bakom 300 VILL JAG HA.

Medlem

Give!

For those worried about green blood and toned-down content, Tull reassured the fans that the movie won't be rated PG. Shouts of "RRRRRRRR!" echoed throughout the hall, until Tull finally elaborated on the subject, hinting that PG-13 is a likely compromise.

Inaktiv

Märkte just en sak, Balnazzar finns ju med i WoW (och som vi såg blev han dödad i Wc3 av Varimathras) så hoppas dom förklarar det... Men "Urban_krull", Stormwind fanns ju tom innan WoW - fanns i Wc3 också (fast vi fick aldrig besöka det stället)


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

Kan bli nåt.

Men jag hade gärna sett en animerad långfilm av Blizzard. Ingen spelutvecklare i hela världen är så otroligt bra på att göra förrenderade filmer. Kolla bara på World of Warcrafts intro och filmerna i Warcraft III och Diablo 2!

Inaktiv

Även om jag inte alls gillar WoW eller nästan hatar WoW så ska det bli skoj med en sådanhär film


signatur

Asus A8N-E (sockel 939) || AMD Athlon 64 3700+ 2.2 GHZ || Twinmos 2 GB DDR || XFX 8800 GTS 640MB

Medlem

pg 13 är det 15 i sverige?


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

Det här tar ju alldrig slut... Wow kommer finnnas över allt snart.. hahahaha

Medlem
Skrivet av Aloxy:

3D animerade filmer blir fan aldrig riktigt bra, det är för mycket cartoon känsla med klumpiga rörelser och former.. bra att det blir en "riktig" film.

Har du ens kollat på vad blizzard kan skapa?
Kolla starcraft 2 cgi trailer. Den e fan inte "cartoonig"


signatur

Nämen!

Medlem

fniss åt alla hordes wannabies som tar detta för allvarligt


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Alliance = Food

Medlem

Vad är det dom ska berätta om i filmen? Jag menar.. Är det inte WoW utan innan det, och folk säger Alliance, så blir det väl knas? Människorna och Nattalverna är juh inte bästisar. Men om det är från människornas perspektiv vore det ballt om det var när Arthas plockar på sig Frostmourne och blir mer och mer korrupt. ^^. Vore ballare med en film ifrån Thralls perspektiv iof.
Men Warcraft film måste bli bra juh. \o/.. så länge den inte blir för WoWig.

Medlem

Q: Live action or animated?

A: Live Action! *cheering*

Så det blir ingen animerad film...

Medlem
Skrivet av dcxs:

Undrar hur orcerna ska se ut, människor i görn kostym?

Har du inte sett uruk-haierna i Sagan om Ringen? Latex på stora killar FTW.

Skrivet av Hymer:

pg 13 är det 15 i sverige?

Nej, 11 är det. USA har alltid högre åldersgränser. LoTR hade 11-årsgräns i Sverige.


signatur

"When corporations create the music we all lose."

Medlem

skulle vara trevligt om dom hadde en 18års gränns,

1. filmen skulle bli bättre
2. man skulle slippa alla ungar i bion


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

Jag gillar verkligen inte wow, men det här kan verkligen bli något att se

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Divion:

Fy fan va tråkigt att det är ifrån dom allierades perspektiv, dock väldig väntat.

tro du stora massan i världen skulle vilja se en ko eller en benhög som hjältar i en äventyrsfilm?

hahahahaha, bra sagt.

Medlem
Skrivet av Oneone:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Divion:

Fy fan va tråkigt att det är ifrån dom allierades perspektiv, dock väldig väntat.

tro du stora massan i världen skulle vilja se en ko eller en benhög som hjältar i en äventyrsfilm?

hahahahaha, bra sagt.

Så länge man slipper se dom iriterande jävla night elves så skulle jag lätt kunnat se hela filmen ifrån en kos syn

Medlem
Skrivet av schelander:

Det här tar ju alldrig slut... Wow kommer finnnas över allt snart.. hahahaha

Filmen är inte baserad på world of warcraft.

"The story takes place about a year before WoW begins."


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

hmm tyckte dom kunde gjort om WC3 till film ist.. Hur Arthas blev korrupt, invasionen av the Burning legion osv :/

Inaktiv

18-årsgräns!? WoW är för och spelas av barn.

Medlem

Det är från allianceperspektiv för att lättare locka folk som inte spelar WoW.

Medlem
Skrivet av bleak:

hmm tyckte dom kunde gjort om WC3 till film ist.. Hur Arthas blev korrupt, invasionen av the Burning legion osv :/

Det skulle lätt bli ballt men kanske lite förvirrande för dom som inte är så insatta i Warcraft loren men om det hadde varit 3 filmer så kanske det hadde gått.

Inaktiv
Skrivet av floube:

Hmm, en budget på över 100 miljoner dollar...

Lotr filmerna hade en budget på 94 miljoner dollar (Vet inte om det var för alla sammanlagt eller var för sej)

280$ Millioner var trilogin på med en Gross revenue $2.9 billion. Så det blir lite drygt samma budget för 1 film.

Medlem

Jag förutser följande: En dvärg som är sur med dåligt humör, en het kvinnlig Nightelfs som saknar kläder, och en maktgalen Människa som ska ta över hela världen och som kommer vara nyckelnfiguren som räddar hela mänskligheten i ett slag som dom igentligen borde förlorat.

~ The End ~

Medlem

Om än jag tror detta kan bli en mycket bra film (kan man iaf hoppas) så känns det lite fel att det görs en film baserad på Warcraft och inte Warhammer?

Warcraft är ju mer el mindre ett Warhammer plagiat, och warhammer världen är många gånger djupare och bredare än warhammer vilket skapar större möjligheter för en ev film.

Aja blir nog kul endå!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av bleak:

hmm tyckte dom kunde gjort om WC3 till film ist.. Hur Arthas blev korrupt, invasionen av the Burning legion osv :/

Jag tycker det är mer intressant att berätta nått nytt. I det här fallet historien innan WoW. Jag är ingen WoW spelare eller så men det är många som är och jag respekterar det. Jag är själv bara glad att Warcraft blir till film. Jag har saknat det ända sen jag såg hur snyggt dom gjorde den första WoW-trailern.

Medlem

Bara Thrall är med i huvudrollerna är jag nöjd

Skriv svar