Se Mafia 2-trailern på FZ

Inaktiv

checkier? HAHAH

Medlem
Skrivet av the wookiee:
Skrivet av redmac:
Skrivet av qayotee:

Var det ingame? Rösterna var riktigt bra...kan nog bli finfint

pre rendering helt klart.

Det kan du bevisa... Hur då?

Modellerna såg ut att vara in-game "assets", en del av scenerna kan vara tagna från spelet, men jag tror att bilscenerna var förrenderade och har inget med spelet att göra.

Nej, det syns ganska tydligt att det är en cg trailer och inte ingame grafik.
Varför skall han bevisa att det är pre-rendering? Bevisa själv att det är ingame.

Jämför med screenshotsen på deras hemsida så ser du direkt skillnaden.
http://www.2kgames.com/mafia2/home.html

Medlem

Jag gråter av lycka.

Inaktiv
Skrivet av MKultra:
Skrivet av halomaki:

Blir GTA4 + Mafia 2 till PS3. Free roam för hela 2008; fawk yaah!

Mafia var ju iofs så linjärt och så lite free roam som det bara kan bli nästan..

Hoppas 2:an är mer som GTA.

Aldrig i livet, det kommer storyn bara att lida av. Hoppas de gör det som det var i 1:an.

Vill du ha frihet så kan man spela GTA. Vill man ha story så kan man spela MAFIA.

Medlem

Riktigt nice trailer


signatur

Freshly dared, the half won.

Inaktiv

Awesome!


signatur

War never changes.

Medlem
Skrivet av Hypnosos:

Folk som vill spela GTA och deras s.k "storys" kan göra det och hålla sig ifrån MAFIA.

Herr despot har talat. All hail!


signatur

// Peace

Jh
Medlem

mumma.. det här har man ju väntat ett bra tag på..


signatur

*Beeping**beeper*beep*you up the*beep*you*beeping**beep*of a*beep*!

Medlem
Skrivet av Loading:
Skrivet av dofilusåkaffe:

I en bra uppföljare ska man kunna bli capo etc med ett eget "crew" och möjlighet att kunna forma en egen olaglig "affärskedja" åtminstone i ett "freeride mode"

Verkligen inte, alltså om man ändrar förmycket så kommer hela spel idén att förstöras och göras till ett dåligt Gudfaderspel (Som helt otroligt var dåligt) Så det är bäst för dem att dom kör på sitt gammla.

mmm Gudfadern var dåligt(spelet alltså)

Medlem
Skrivet av MammaMuu:
Skrivet av the wookiee:
Skrivet av redmac:
Skrivet av qayotee:

Var det ingame? Rösterna var riktigt bra...kan nog bli finfint

pre rendering helt klart.

Det kan du bevisa... Hur då?

Modellerna såg ut att vara in-game "assets", en del av scenerna kan vara tagna från spelet, men jag tror att bilscenerna var förrenderade och har inget med spelet att göra.

Nej, det syns ganska tydligt att det är en cg trailer och inte ingame grafik.
Varför skall han bevisa att det är pre-rendering? Bevisa själv att det är ingame.

Jämför med screenshotsen på deras hemsida så ser du direkt skillnaden.
http://www.2kgames.com/mafia2/home.html

Och med det försöker du att säga?... Jag tyckte screensen var minst lika snygga som trailern.. Trailern var som sagt klart o tydligt ingame förutom bil scenen.


signatur

Don't pull the thang out, unless you plan to bang, Don't even bang unless you plan to hit something!

Medlem
Skrivet av MKultra:
Skrivet av halomaki:

Blir GTA4 + Mafia 2 till PS3. Free roam för hela 2008; fawk yaah!

Mafia var ju iofs så linjärt och så lite free roam som det bara kan bli nästan..

Hoppas 2:an är mer som GTA.

...eller kan man ju spela GTA om man nu gillar den stilen...


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

Ser grymt ut

Skrivet av redmac:
Skrivet av qayotee:

Var det ingame? Rösterna var riktigt bra...kan nog bli finfint

pre rendering helt klart.

Kolla på bilderna på MAFIA 2 hemsidan så ser dom ut som i trailern. Jag tror att det är ingame ifrån cutscenes, Illusion Softworks brukar göra grym grafik till sina spel
(Tänk på hur pass bra Mafia såg ut jämfört med andra spel när det kom ut)

Medlem

Har väntat jävligt länge på det här spelet.

Medlem

Ansiktsanimationerna... helt otroliga...

Medlem

det ser så mysigt ut, Don Salieri sends his regards eller hur vare dom sa? ;D


signatur

-Talyren

Medlem
Skrivet av Krayze:
Skrivet av MammaMuu:
Skrivet av the wookiee:
Skrivet av redmac:
Skrivet av qayotee:

Var det ingame? Rösterna var riktigt bra...kan nog bli finfint

pre rendering helt klart.

Det kan du bevisa... Hur då?

Modellerna såg ut att vara in-game "assets", en del av scenerna kan vara tagna från spelet, men jag tror att bilscenerna var förrenderade och har inget med spelet att göra.

Nej, det syns ganska tydligt att det är en cg trailer och inte ingame grafik.
Varför skall han bevisa att det är pre-rendering? Bevisa själv att det är ingame.

Jämför med screenshotsen på deras hemsida så ser du direkt skillnaden.
http://www.2kgames.com/mafia2/home.html

Och med det försöker du att säga?... Jag tyckte screensen var minst lika snygga som trailern.. Trailern var som sagt klart o tydligt ingame förutom bil scenen.

Eftersom du tydligen inte kan se skillnad på pre render och ingame grafik kan jag visa dig lite exempel på en bild här. Jämförde inte bilarna eftersom dom är så uppenbart kantiga på bilderna och alla filmbilder är blurriga av motionblur.

http://i230.photobucket.com/albums/ee315/Ztormraider/mafia2.j...

Jämför örat med bilden och filmen så ser du att spelets öra är kantigt och saknar tex subsurface scattering som dom har med i filmen.
Kolla även håret där du i filmen ser enstaka hårstrån sticka ut medan i spelet är en platt textur på huvudet.

Kolla fingrarna i spelet jämfört med spelet. Spelets fingrar är ganska kantiga och saknar samma detaljnivå på texturen som filmen har.

Kolla silhuetten på kläderna så ser du att filmens silhuett har helt mjuka kanter medan du i spelet kan se enstaka polygoner.

Bara det är bevis nog att filmen inte är ingame grafik. Spelet ser helt klart mycket bra ut men filmen är inte ingame, så påstå inte det.

Medlem

Men himla nördiga besserwissers. Vem bry sig om den var delvis renderad? Alla spel har fan renderade filmer som t.ex killzone. Jag själv vet att det kommer bli snyggt och skiter i om filmen är delvis renderad. ÅH NEJ! ÖRAT SER MER KANTIGT UT DÄR! Jeez...

Det här såg ju bra ut .. Humm ... kanske skulle spela ettan nu då. Har spelet men jag har aldrig spelat det he he


signatur

För det mesta bakbinds Troubadix och förses med munkavle .

Medlem
Skrivet av Fargo:

Men himla nördiga besserwissers. Vem bry sig om den var delvis renderad? Alla spel har fan renderade filmer som t.ex killzone. Jag själv vet att det kommer bli snyggt och skiter i om filmen är delvis renderad. ÅH NEJ! ÖRAT SER MER KANTIGT UT DÄR! Jeez...

Så bara för att du inte tycker det är viktigt så skall man låta personer gå runt och säga saker som inte är sant?
Jag kunde faktiskt inte bry mig mindre om vad du tycker att det är viktigt att veta om det är pre renderd eller ingame men det finns dom som tycker det är viktigt och då kan du ju respektera att vissa diskuterar det.

Medlem

Hoppas man får välja vilken maffiafamilj man vill jobba för osv, hade vart riktigt cool - typ vara undercover osv

Gillade verkligen det första spelet, hoppas detta blir lika bra fast med mer frihet och sidouppdrag som spelar in på huvudstoryn.

Mafia hade en speciell känsla som jag inte fått av GTA-spelen, hoppas detta erbjuder samma


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem
Skrivet av MammaMuu:

Eftersom du tydligen inte kan se skillnad på pre render och ingame grafik kan jag visa dig lite exempel på en bild här. Jämförde inte bilarna eftersom dom är så uppenbart kantiga på bilderna och alla filmbilder är blurriga av motionblur.

http://i230.photobucket.com/albums/ee315/Ztormraider/mafia2.j...

Jämför örat med bilden och filmen så ser du att spelets öra är kantigt och saknar tex subsurface scattering som dom har med i filmen.
Kolla även håret där du i filmen ser enstaka hårstrån sticka ut medan i spelet är en platt textur på huvudet.

Kolla fingrarna i spelet jämfört med spelet. Spelets fingrar är ganska kantiga och saknar samma detaljnivå på texturen som filmen har.

Kolla silhuetten på kläderna så ser du att filmens silhuett har helt mjuka kanter medan du i spelet kan se enstaka polygoner.

Bara det är bevis nog att filmen inte är ingame grafik. Spelet ser helt klart mycket bra ut men filmen är inte ingame, så påstå inte det.

Du kanske har faktiskt en poäng där, Kan medge att filmen har motionblur som en extra effekt. Sen så ser ingame bilden inzoomat du gav ut, och jämförelsen du gav ut hade olika vinklar.


signatur

Don't pull the thang out, unless you plan to bang, Don't even bang unless you plan to hit something!

Inaktiv

2K är fan den nya kungen!

Supporta dom nu för fan, köp BioShock så de kan göra Mafia 2 så jävla bra också!

Mafia samt BG2 är de bästa spelen jag spelat.. blir Mafia 2 äns hälften så bra som ettan så slår det GTA med hästlängder (och GTA är ju fett bra!).

Och förresten... CHECKIER HAHA! ;D


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Inaktiv

Och förresten... ansiktsanimatonerna kändes överdrivna. :/


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Skrivet av nudelsdesign:
Skrivet av MKultra:
Skrivet av halomaki:

Blir GTA4 + Mafia 2 till PS3. Free roam för hela 2008; fawk yaah!

Mafia var ju iofs så linjärt och så lite free roam som det bara kan bli nästan..

Hoppas 2:an är mer som GTA.

...eller kan man ju spela GTA om man nu gillar den stilen...

Gillar man Mafia kan man ju spela det istället för Mafia 2 när det kommer ut. Jag vill se en öppnare stad i spelet, kunna gå in på hak och interagera med befolkningen etc.


signatur
Medlem
Skrivet av Krayze:
Skrivet av MammaMuu:

Eftersom du tydligen inte kan se skillnad på pre render och ingame grafik kan jag visa dig lite exempel på en bild här. Jämförde inte bilarna eftersom dom är så uppenbart kantiga på bilderna och alla filmbilder är blurriga av motionblur.

http://i230.photobucket.com/albums/ee315/Ztormraider/mafia2.j...

Jämför örat med bilden och filmen så ser du att spelets öra är kantigt och saknar tex subsurface scattering som dom har med i filmen.
Kolla även håret där du i filmen ser enstaka hårstrån sticka ut medan i spelet är en platt textur på huvudet.

Kolla fingrarna i spelet jämfört med spelet. Spelets fingrar är ganska kantiga och saknar samma detaljnivå på texturen som filmen har.

Kolla silhuetten på kläderna så ser du att filmens silhuett har helt mjuka kanter medan du i spelet kan se enstaka polygoner.

Bara det är bevis nog att filmen inte är ingame grafik. Spelet ser helt klart mycket bra ut men filmen är inte ingame, så påstå inte det.

Sen så ser ingame bilden inzoomat du gav ut, och jämförelsen du gav ut hade olika vinklar.

"Ingame bilden inzoomat du gav ut?" Förstår inte den meningen.
Gissar att du menar att ingame bilden ser ut som en utzoomad bild av den inzoomad cg ansiktet, och det gör det verkligen inte, ju närmare du kommer ansiktet desto mer tydligt kommer hacken runt örat vara tex.

Vinklarna har inte så stor betydelse, det syns ändå att det inte är samma detaljnivå på modellerna. Det jag påpekade är bara det som är enklast att se. Det finns fler andra saker som skiljer, men om du eller andra inte ser det så gör ni helt enkelt inte det, inte så mycket att göra åt.
Men det är en pre renderad film, det är i min mening helt uppenbart.

Skrivet av N3m35i5:

Införskaffade ettan för några veckor sedan, förstår inte hur jag har kunnat missa det här spelet, riktigt underbart.

Hehe härligt slut på trailer:

-Oh no, must be Frankie Pots...
-That asshole puked in your car?
-No? he's in the trunk.

och killen gör en Paulie Gaultieri "madonn' ":D


signatur
Medlem
Skrivet av MammaMuu:
Skrivet av Fargo:

Men himla nördiga besserwissers. Vem bry sig om den var delvis renderad? Alla spel har fan renderade filmer som t.ex killzone. Jag själv vet att det kommer bli snyggt och skiter i om filmen är delvis renderad. ÅH NEJ! ÖRAT SER MER KANTIGT UT DÄR! Jeez...

Så bara för att du inte tycker det är viktigt så skall man låta personer gå runt och säga saker som inte är sant?
Jag kunde faktiskt inte bry mig mindre om vad du tycker att det är viktigt att veta om det är pre renderd eller ingame men det finns dom som tycker det är viktigt och då kan du ju respektera att vissa diskuterar det.

Med tanke på att du kommenterade mitt inlägg så bevisar det att du visst bryr dig om vad jag tycker. Du är väl rolig du.

Medlem
Skrivet av Hypnosos:

Vill du ha frihet så kan man spela GTA. Vill man ha story så kan man spela MAFIA.

Finns inget som säger att story och free roaming inte kan gå ihop, bara utvecklarna som sätter gränserna.

Med tanke på vilken succe GTA varit så kan man hoppas att de fattar att valfrihet är något som uppskattas. Jag tycker film är ett mycket bättre medium för linjäritet än spel.


signatur
Medlem
Skrivet av Fargo:
Skrivet av MammaMuu:
Skrivet av Fargo:

Men himla nördiga besserwissers. Vem bry sig om den var delvis renderad? Alla spel har fan renderade filmer som t.ex killzone. Jag själv vet att det kommer bli snyggt och skiter i om filmen är delvis renderad. ÅH NEJ! ÖRAT SER MER KANTIGT UT DÄR! Jeez...

Så bara för att du inte tycker det är viktigt så skall man låta personer gå runt och säga saker som inte är sant?
Jag kunde faktiskt inte bry mig mindre om vad du tycker att det är viktigt att veta om det är pre renderd eller ingame men det finns dom som tycker det är viktigt och då kan du ju respektera att vissa diskuterar det.

Med tanke på att du kommenterade mitt inlägg så bevisar det att du visst bryr dig om vad jag tycker. Du är väl rolig du.

Nej, jag bryr mig inte om vad du tyckte var viktigt i frågan om det var pre-renderd eller ingame. Det jag tyckte var viktigt var att påpeka att du inte har rätt att säga vad som är intressant för andra att diskutera eller ej så det är ingen ide att hacka på dom som diskuterar den fråga du inte är intresserad av. Det är en skillnad, men eftersom du verkar tro att alla är intresserade av vad du tycker är viktigt eller ej så antog du givetvis att det var därför jag kommenterade ditt inlägg istället för att läsa vad jag skrev.

Medlem
Skrivet av Fargo:
Skrivet av MammaMuu:
Skrivet av Fargo:

Men himla nördiga besserwissers. Vem bry sig om den var delvis renderad? Alla spel har fan renderade filmer som t.ex killzone. Jag själv vet att det kommer bli snyggt och skiter i om filmen är delvis renderad. ÅH NEJ! ÖRAT SER MER KANTIGT UT DÄR! Jeez...

Så bara för att du inte tycker det är viktigt så skall man låta personer gå runt och säga saker som inte är sant?
Jag kunde faktiskt inte bry mig mindre om vad du tycker att det är viktigt att veta om det är pre renderd eller ingame men det finns dom som tycker det är viktigt och då kan du ju respektera att vissa diskuterar det.

Med tanke på att du kommenterade mitt inlägg så bevisar det att du visst bryr dig om vad jag tycker. Du är väl rolig du.

Vilken sanslöst tetig människa du var då. Han hade en vettig poäng och du försöker reducera det hela till pajkastning.

För övrigt verkar det suveränt. Mafia är verkligen en stor favorit som jag har spelat igenom många gånger. En kommentar bara; det kanske är fantasilöst av mig men jag hade faktiskt föredragit att de höll sig till 30-talet. Det är mer Al Capone-aktigt. Förvisso utspelade Gudfadern sig efter kriget men dock.

123
Skriv svar