America's Army uppfräschat

Robot
Inaktiv
America's Army uppfräschat

Tycker absolut inte om att de marknadsför och försöka värva soldater genom spel :/ Har alltid hatar det här spelet

Medlem

Ser fram emot när AA 3.0 släpps

Medlem

Funkar säkert fortfarande inte på min dator.


signatur

lootskin@hotmail.com

Medlem

Vet nån någon bra torrent-länk? Orkar inte dra ned 2 gig vanligt.

Medlem

Bryr mig inte om själva rekryterings biten, det är ett nice gratis verklighetstroget krigs spel liksom...

Medlem
Skrivet av Rave:

Tycker absolut inte om att de marknadsför och försöka värva soldater genom spel :/ Har alltid hatar det här spelet

Kan hålla med om att det är dumt att rekrytera på detta sätt. Men å andra sidan... vilken intelligent rackare känner sig lockad av att dö så förbaskat snabbt??


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Medlem

"Instan action" YES! ÄNTLIGEN, nu kanske man kan orka spela det igen!


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Det är inte värre än GRAW2 egentligen. Amerikansk armé slåss mot en annan armé/styrka.

Medlem

Inte direkt det första spelet där USA äger världen och alla andra är badguys Själva spelet är ju bland de bättre militär simulatorerna.

Inaktiv

äh bryr mig inte om att dem marknadsför sig genom ett datorspel. Hade fan varit skitroligt om svenska försvaret gjort på samma sätt. Kanske inte till värnplikten, men till utlandsstyrkan. Jag hade ju lätt lirat det spelet.

Medlem

AA eller COD4, hmm, svårt val, not...

Medlem

rätt fistat, men det här spelet berör inte mig särskillt mkt. Ingen spelupplevelse direkt och nej jag vill inte gå med i U.S.M.C. å andra sidan hade jag velat hade jag förmodligen inte fått det heller. tjo!

Medlem

Fy fan för USA. Sprider ut sånt här skit för att ungdomar runt om i världen ska ansluta sig och slåss för att deras oljeinkomst och skyhöga koldioxidutsläpp ska hålla sig stadiga!

Medlem

La av med AA för något år sedan. Spelar hellre CoD4 eller liknande.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Inaktiv

Men blöh på alla som whinar om att man kommer hoppa in i usa:s Armed forces bara för att man lirar det här? Man har ju fortfarande en fri vilja bara för att man spelar det här!?

Gillar faktiskt spelet, mycket strategiskt tänkande (om man lirar clan)
Menar, du siktar sämre om du blir träffad osv. cya in my aim on the field! Hooa!

Inaktiv
Medlem

Hur många spel hittar ni som är bra och som använder fräscha spelmotorer -och som dessutom är gratis? Många idag anser väl att det finns gott om gratis spel i och för sig, för hur många köper alla spel de spelar? Ser ni till att producenterna kan fortsätta att producera högkvalitativa spel med de pengar de tjänar istället för att ladda ner det senaste spelet från PirateBay eller liknande? Jag bara frågar, jag bara funderar...

Till alla de som klagar på spelets propagandistiska-, rekryteringsaktiga- eller kapitalistiska influens, så hoppas jag för deras egen skull att de är lika kritiska när de slår på TV:n, ser på film eller köper och läser tidningar eller andra media, när de handlar mat eller produkter -för ni ser väl aldrig filmer eller tv-program från amerika, ni går väl aldrig någonsin till McDonalds eller köper något från Nike, Converse...

Amerika, vad man än tycker om det landet (och jag är ingen större supporter av landet) är en del av världen och vad de är utomordentligt bra på, är att göra reklam! Självklart är spelet en sorts reklam, men vi bor i europa och är väl utbildade och bortser givetvis (hoppas jag åtminstone) från den biten av spelet och fokuserar på vad som rör oss -ett fruktansvärt bra spel som inte kostar någonting alls!

Dubbelmoral är något amerika är känt för, hur är det med er egen?

Har ni inte provat spelet -testa det. Har ni provat spelet, men för en tid sedan, prova igen.

Medlem
Skrivet av Rogue:

Hur många spel hittar ni som är bra och som använder fräscha spelmotorer -och som dessutom är gratis? Många idag anser väl att det finns gott om gratis spel i och för sig, för hur många köper alla spel de spelar? Ser ni till att producenterna kan fortsätta att producera högkvalitativa spel med de pengar de tjänar istället för att ladda ner det senaste spelet från PirateBay eller liknande? Jag bara frågar, jag bara funderar...

Till alla de som klagar på spelets propagandistiska-, rekryteringsaktiga- eller kapitalistiska influens, så hoppas jag för deras egen skull att de är lika kritiska när de slår på TV:n, ser på film eller köper och läser tidningar eller andra media, när de handlar mat eller produkter -för ni ser väl aldrig filmer eller tv-program från amerika, ni går väl aldrig någonsin till McDonalds eller köper något från Nike, Converse...

Amerika, vad man än tycker om det landet (och jag är ingen större supporter av landet) är en del av världen och vad de är utomordentligt bra på, är att göra reklam! Självklart är spelet en sorts reklam, men vi bor i europa och är väl utbildade och bortser givetvis (hoppas jag åtminstone) från den biten av spelet och fokuserar på vad som rör oss -ett fruktansvärt bra spel som inte kostar någonting alls!

Dubbelmoral är något amerika är känt för, hur är det med er egen?

Har ni inte provat spelet -testa det. Har ni provat spelet, men för en tid sedan, prova igen.

Hehe, medhåll. Var ett tag sen man lirade - måste nog prova igen.

Sen att man har svårt med propagandan så behöver man ju inte spela det.. det är ju faktiskt utvecklat i samråd med armén - vad förväntar man sig? 8)

Medlem
Skrivet av Rogue:

Hur många spel hittar ni som är bra och som använder fräscha spelmotorer -och som dessutom är gratis? Många idag anser väl att det finns gott om gratis spel i och för sig, för hur många köper alla spel de spelar? Ser ni till att producenterna kan fortsätta att producera högkvalitativa spel med de pengar de tjänar istället för att ladda ner det senaste spelet från PirateBay eller liknande? Jag bara frågar, jag bara funderar...

Till alla de som klagar på spelets propagandistiska-, rekryteringsaktiga- eller kapitalistiska influens, så hoppas jag för deras egen skull att de är lika kritiska när de slår på TV:n, ser på film eller köper och läser tidningar eller andra media, när de handlar mat eller produkter -för ni ser väl aldrig filmer eller tv-program från amerika, ni går väl aldrig någonsin till McDonalds eller köper något från Nike, Converse...

Amerika, vad man än tycker om det landet (och jag är ingen större supporter av landet) är en del av världen och vad de är utomordentligt bra på, är att göra reklam! Självklart är spelet en sorts reklam, men vi bor i europa och är väl utbildade och bortser givetvis (hoppas jag åtminstone) från den biten av spelet och fokuserar på vad som rör oss -ett fruktansvärt bra spel som inte kostar någonting alls!

Dubbelmoral är något amerika är känt för, hur är det med er egen?

Har ni inte provat spelet -testa det. Har ni provat spelet, men för en tid sedan, prova igen.

Att ha converse är solklart att jämställa med ett spel som används som propagandaverktyg för en armé som intar andra länder. Helt klart.

Att dom sedan brukar ställa sig utanför LAN med det här liret och försöka övertala folk att skriva på för armén, det är ungefär som att äta hamburgare.


signatur

1338 - One Step Above

Medlem

Du läser in-, och svarar på vad du vill, men det är inte det jag säger här. Läs om, tänk till, kommentera sedan.

Självlart marknadsför de sin produkt, självklart har de ett mål för sitt rekryteringsverktyg. Men det är i amerika, för amerikaner och ungdomarna där har ju ett huvud att tänka med. Rekryterare hittar du t o m på skolorna.

Inaktiv

Hmm.. Det är väl lite skillnad på att rekrytera soldater jämfört med blöj-, mat, reklam ?

Ett krig innebäratt människor dör . Kolla reklam o köpa produkterna gör dig bara fattigare(i plånboken)

Resten var bra, [SvK]Rogue

Medlem

Jag tror inte ni förstår vad det är jag säger. US Army är ju en del av Amerika, finansierat med skattepengar. Är man emot Amerikas politik, kritiserar detta kapitalistiska land, samtidigt som man föder maskinen genom att finansiera den, tja, då ska man nog tänka sig för innan man uttalar sig. Det är dubbelmoral. Tyvärr ser man mycket sådant...

Medlem

Varje gång ni tittar på en amerikansk film eller serie stödjer ni det hemska landet i väst.

Filmen genererar pengar till bolaget och alla inblandade, som i sin tur betalar skatt, moms m.m. Dessa intäkter går till Amerikanska staten, samma stat som finansierar den hemska amerikanska krigsmakten.

Ni som vill får gärna bojkotta spelet, men stå då för vad ni tycker och stöd och finansiera inte amerikanska armen genom att titta på amerikanska filmer m.m.

Jag och många med mig spelar spelet för att det är grymt kul och bra. Man slipper CS-barn som skriker: pawnomfgrofl(/¤#%&)()/`´´´

För att joina amerikanska armen krävs amerikansk medborgarskap. Dom kan alltså INTE rekrytera oss utlänningar. Men vi kan "utnyttja" dom genom att gratis spela ett mycket bra FPS som är taktikbaserat.

Medlem
Skrivet av =NFT=Avalanche:

Varje gång ni tittar på en amerikansk film eller serie stödjer ni det hemska landet i väst.

Filmen genererar pengar till bolaget och alla inblandade, som i sin tur betalar skatt, moms m.m. Dessa intäkter går till Amerikanska staten, samma stat som finansierar den hemska amerikanska krigsmakten.

Ni som vill får gärna bojkotta spelet, men stå då för vad ni tycker och stöd och finansiera inte amerikanska armen genom att titta på amerikanska filmer m.m.

Vilken tur då att jag bara laddar hem filmer/serier, spel etc så att jag inte finansierar jänkarjävlarna med ett öre.

Medlem
Skrivet av erge:

Vilken tur då att jag bara laddar hem filmer/serier, spel etc så att jag inte finansierar jänkarjävlarna med ett öre.

Då förmodar jag att du inte använder (ett äkta) Windows heller, det är ju skapat av ett kapitalistiskt amerikanskt företag, och således får amerikanska staten del av kakan.

Självklart har du heller aldrig tittat på YouTube eller använt Google. Båda dessa företag har många anställda i USA som betalar skatt och handlar varor för dom pengar dom får av sin arbetsgivare.
Och deras arbetsgivaren får pengar pga att andra använder deras tjänst, så det bidrar du ju inte med!

Medlem

Det är ju endast träningen som är något som har med "rekuteringen" göra. Efter detta äre ju som vilket spel som helst. Och nu med Instan Action slipper ni ju den skiten med.


signatur

Paintball.se
Just the real adrenalin rush

Medlem
Skrivet av -vesslan-:

Fy fan för USA. Sprider ut sånt här skit för att ungdomar runt om i världen ska ansluta sig och slåss för att deras oljeinkomst och skyhöga koldioxidutsläpp ska hålla sig stadiga!

Ja usch och fy!

När nästa tokiga diktator kommer och försöker ta över världen borde USA bara sitta och rulla tummarna.

Europa klarade ju lätt av Hitler på egen hand...

Medlem

Men, det viktigast är ju ändå att vi kan ta America's Army för vad det är; ett fruktansvärt bra spel som är gratis!

Vi utanför USA berörs inte av syftet US Army har med spelet, annat än som ett pr-verktyg och där är vi förhoppningsvis alltför välutbildade och kritiskt tänkande att inte blint falla för säljsnacket...

Medlem

Stänger ni av tv så fort de visade reklam för Officers utbildning inom svenska försvaret med?


signatur

Paintball.se
Just the real adrenalin rush

12
Skriv svar