Epic vill inte göra spel till Wii

Robot
Epic vill inte göra spel till Wii
Inaktiv
Epic vill inte göra spel till Wii

Fanboyfight!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Inaktiv

har inte liknande "nyheter" med nintendo och wii rapporterats flertalet gånger sedan wii släpptes o_0

Medlem

"Han fortsätter med att likna konsolen vid ett virus då alla tycks köpa den - inklusive honom själv - men att de sen inte hittar någon anledning till att sätta på den."

Är det bara jag som tycker det där var en fantastiskt rolig mening?

Inaktiv

Själv har jag aldrig haft något större intresse för Wii för att den är inte tillräckligt avancerad.


signatur

CZorg will rise again...

Medlem

Anser att man att föra tekniken vidare enbart är att utveckla nya grafikmotorer så är Wii ett "virus", så enkelt är det. Men så man ju ha delade åsikter om det är rätt eller inte hehe.

Personligen kan jag ju säga såhär, hade inte haft något imot om Wii hade haft grafik som gick att jämnföras med 360 & ps3an. Men nu är inte läget så, men jag gillar min Wii ändå.

Medlem

Jag köpte wii på grund av att den är rolig och spela på! Vill jag köra "Hardcore-spel" med maffig grafik så sätter jag på datorn...

Medlem

Så, en passande tråd för MS eller Sony fanboysen nu då! Komigen, spy ur er allt om hur mycket Wii suger!

En liten notis kanske, Wii 2 är nog närmare än vad ni tror (med HD-grafik).

Medlem

Äsch det känns väl givet att ett företag som Epic inte vill sattsa på den, de har väl alltid varit 100% inriktade på nextgen?

Wii passar bättre för Nintendo och lite mindre företag tycker jag, kolla bara på alla läckra "indie" spel till WiiWare.

Inaktiv

Det är väl ganska naturligt att han som VD inte gillar Wii eftersom utvecklare knappast köper Unreal Engine licenser till Wii-spel. Allt handlar om pengar.

Medlem

grejen är han är för inne på grafik. alla är ju det bättre grafik = bättre spel? ne skulle inte tro det,

Inaktiv

Fast det han säger stämmer ju, wii är faktiskt skit och precis som du/ni säger, det handlar om pengar. Klart att nintendo tjänar mer pengar om de kan sälja konsoller med flera år gammal teknologi till superhöga priser, istället för nya avancerade grejor som Ms och Sony säljer.

Inaktiv

Ska vi skramla ihop en slant och köpa Wario Ware till han. Det är ett jävla kul spel


signatur

Mycket Bly I Terrängen...

Inaktiv

Förstår inte hur ni alla kan haka upp er på grafik? Vart nämns det att det enbart är grafiken som påverkar hans beslut?

Jag vill anmärka CPU'n, begränsad CPU leder till begränsade beräkningar för fysik, AI, mm.

Grafiken styrs inte enbart av konsolen i sig, utan av speltillverkarna likväl, att göra en realistisk map och applicera på en modell kan likaväl göras på WII som på PS3.
Att sedan inkludera Shaders, bump maps, normal maps mm. då är det tillbaka till specs. åter igen.

Medlem

Har inget emot Wii, kommer aldrig själv köpa en, men som sagt har inget emot den. Men jag kan fullt förstå vad Epic menar, då menar jag inte att grafik är allt i spel. Men ändå om jag ska köpa en konsoll så vill jag inte ha grafik från 4-5 år tillbaks i tiden. Spel kan vara hur kul som helst även med ful grafik, jag håller med det, men jag betalar inte för en konsoll som bara egentligen har en ny del vilket är kontrollen. Kanske 10-15 år sedan räckte det som säljargument, men inte idag längre. Om Nintendo släpper Wii2 med Wiimote + hårdvara från dagens generation så står jag först i kön. Men inte annars.


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

wii är för casual gamers, därför diggar han inte den, sen att hårdvaran inte e lika uber som i ps3 o så vidare så a synd.. not my probs.

Inaktiv
Skrivet av HaZe303:

Har inget emot Wii, kommer aldrig själv köpa en, men som sagt har inget emot den. Men jag kan fullt förstå vad Epic menar, då menar jag inte att grafik är allt i spel. Men ändå om jag ska köpa en konsoll så vill jag inte ha grafik från 4-5 år tillbaks i tiden. Spel kan vara hur kul som helst även med ful grafik, jag håller med det, men jag betalar inte för en konsoll som bara egentligen har en ny del vilket är kontrollen. Kanske 10-15 år sedan räckte det som säljargument, men inte idag längre. Om Nintendo släpper Wii2 med Wiimote + hårdvara från dagens generation så står jag först i kön. Men inte annars.

Så Mario Galaxy, Metroid etc är grafik som 4-5år tillbaka? hmm, det trodde jag aldrig


signatur

sleeplezz

Medlem

Smart man! Äntligen nån som förstår! xD

Medlem

Handlar det inte om spelen i sig självt? Spelen som underhåller & berör. Jag vet att om jag fick som jag vill ha det så skulle jag ha alla konsoler plus en fet värsting burk. Jag är gamer och vill ha allt med spel att göra. Folk som dissar en annan plattform är i mina ögon bara konsol rasister ;P

Medlem

Härligt med kritik, ja jag vet att inte grafik är allt men jösses man skämms ju nästan när man ser grafiken till Wii

Medlem

Bättre Grafik = Bättre spel ?
Ibland, hur kul hade Gears of War varit med en motor från 2000 ?

Medlem

Det är ju faktiskt sant att Wii är extremt mycket klenare , men sedan är ju inte grafik deras affärside med den heller..

Jag menar Wii har sålt oroligt mycket för att den är annorlunda , nytt concept och riktar sig till en större skala människor allt från barn till vuxna och allt därimellan.

Medlem
Skrivet av noiser:

Förstår inte hur ni alla kan haka upp er på grafik? Vart nämns det att det enbart är grafiken som påverkar hans beslut?

Killen jobbar på ett företag som är ledande inom att tillverka grafikmotorer och har ett intresse i att pressa teknologi & deras motorer. Talar det inte för sig själv? motfråga, vad får du att ens påstå motsatsen?

Medlem
Skrivet av Comstedt:

Bättre Grafik = Bättre spel ?
Ibland, hur kul hade Gears of War varit med en motor från 2000 ?

Existerar redan i form av killswitch.

Medlem
Skrivet av radiuz:

En liten notis kanske, Wii 2 är nog närmare än vad ni tror (med HD-grafik).

vore kul om du hade några fakta som stödjer det där, för en wii med "HD" Grafik vore mycket interesant.


signatur

P.L.U.R

Medlem

Ett steg tillbaka i utvecklingen?!
Varför valde de att göra spel enbart till konsol då?

Medlem

Han har faktiskt en poäng. Jag, liksom många av mina vänner, köpte en wii och tyckte att den var svinrolig. Nytt annorlunda koncept och att grafiken är sämre störde mig inte då och stör mig inte speciellt mycket idag heller.

Av någon anledning så sätter jag inte på den och spelar ofta. Det kan ju bero på att jag håller på med annat, men när en massa av mina polare gör likadant så tycker man ju att det är lite av ett tecken.

Wii har många bra och unika spel, men det saknar faktiskt bra spel i casualgenrer, och det är sådana spel som håller i längden. Visst så är en wii asrolig när det är party och man har polarna i närheten, men det är ju nästan bara då som den verkligen glänser.

Medlem
Skrivet av _jozo_:

Jag köpte wii på grund av att den är rolig och spela på! Vill jag köra "Hardcore-spel" med maffig grafik så sätter jag på datorn...

word


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

Ett steg bakåt är väl ändå att besluta sig för att enbart utveckla FPS spel till konsoll och inte till PC...? Det är då iallafall min högst personliga åsikt.

Roq
Medlem
Skrivet av FEvE:
Skrivet av HaZe303:

Har inget emot Wii, kommer aldrig själv köpa en, men som sagt har inget emot den. Men jag kan fullt förstå vad Epic menar, då menar jag inte att grafik är allt i spel. Men ändå om jag ska köpa en konsoll så vill jag inte ha grafik från 4-5 år tillbaks i tiden. Spel kan vara hur kul som helst även med ful grafik, jag håller med det, men jag betalar inte för en konsoll som bara egentligen har en ny del vilket är kontrollen. Kanske 10-15 år sedan räckte det som säljargument, men inte idag längre. Om Nintendo släpper Wii2 med Wiimote + hårdvara från dagens generation så står jag först i kön. Men inte annars.

Så Mario Galaxy, Metroid etc är grafik som 4-5år tillbaka? hmm, det trodde jag aldrig

Japp!

123
Skriv svar