Metal Gear Solid 5 kan bli verklighet

Robot
Medlem
Metal Gear Solid 5 kan bli verklighet

Snacka om att mjölka licensens namn bara. Komign, ge oss något nytt.

Prequels är SÅ 2007.

Medlem

Vore häftigt.

Inaktiv

Jag tycker om det.

Medlem

Metal Gear 3 var det inget fel på, och med nuvarande grafikmotor vore det kalas.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

Bara de behåller den höga kvalité i handling, gameplay samt grafik så är jag nöjd.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

ptr
Medlem
Skrivet av redmac:

Bara de behåller den höga kvalité i handling, gameplay samt grafik så är jag nöjd.

same same

Medlem
Skrivet av ptr:
Skrivet av redmac:

Bara de behåller den höga kvalité i handling, gameplay samt grafik så är jag nöjd.

same same

Lär ju inte hända iom. att Kojima inte är med längre i utvecklingen.

Medlem

Känns ju som ytterligare en Snake's Revenge... eller?

Medlem

"Metal Gear Solid 5 kan bli verklighet"

Så klart att de kommer fortsätta att mjölka denna franchise.

Medlem

Uppföljare och/eller prequels är så svårt. När det gäller vissa spel/filmer kan jag inte få nog fast det bästa nog skulle vara att företagen försöker skapa ngt nytt. Risken finns ju att kvalitén försvinner. Men i en värld där varumärken blir viktigare och viktigare får väl jag vara stark och inte köpa om det är skit.


signatur

I fart in your general direction

Medlem

jag käms lite för att jag inte lirat något av dom vill lira 4an, men har som sagt inte lirat de andra än, så jag känner inte till Storyn alls.

EDIT:
å jag är för lat för att spela igenom gamla PS1 spel å grejer - som jag inte ens har


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem
Skrivet av rolle90:

jag käms lite för att jag inte lirat något av dom vill lira 4an, men har som sagt inte lirat de andra än, så jag känner inte till Storyn alls.

Ensam man slåss mot elakt företag.

Där har du allt, gogo

Inaktiv

Härligt! Varför sluta när man kan tjäna mer pengar?

Medlem

Klart det blir ett nytt MGS, men tror inte det kommer innehålla namnet "Solid" då serien har fått sitt avslut via 4:an. Vore grymmare med något nytt i Metal Gear-serien istället, nya personer, ny story med lite mer oldschool feeling etc. NES-style, därför bör Kojima överväga att göra nästa Metal Gear på Wii.

Medlem

Om inte herr kojima blir inblandad då blir det fan bajs juu.

Medlem
Skrivet av redmac:

Bara de behåller den höga kvalité i handling, gameplay samt grafik så är jag nöjd.

Som MGS2 då?

Inaktiv

Vad som helst gör mig nöjd, finns ingen tuffare än Snake. Men var ju ganska självklart att de hade tänkt mjölka vidare serien.
En remake på ettan och tvåan i next-gen grafik skulle jag verkligen inte tacka nej till.

Inaktiv

"kan bli verklighet"

Står inte att det kommer bli

Samma sak som att säga att Bungie har stora planer för ett nytt sorts Halo spel

Men det blir roligt att se vem som vågar göra "MSG5" isåfall

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Om inte herr kojima blir inblandad då blir det fan bajs juu.

So true.


signatur

hejsanhejsanhejsan

_78
Medlem

Finns inget spel jag hellre skulle se än ytterligare ett i MGS-serien.


signatur

Dell XPS M1730 till salu!

Medlem

Till alla som säger att serien kommer bli bajs när inte Kojima är inblandad:
Det Kojima själv sagt är att han förmodligen kommer ta ett steg upp och enbart vara producent från och med nu, och det behöver inte betyda att att serien kommer gå åt helvete. Exempelvis var han ju bara producent och inget annat för Metal Gear Solid: Portable Ops och det blev ju tydligen riktigt bra ändå.
Have hope!

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Om inte herr kojima blir inblandad då blir det fan bajs juu.

Han var inte inblandad så mycket i MGS3 utan kom endast in mot slutet, så varför skulle det inte funka?

Medlem

FY fan va MGS 4 är klockrent! Skit bra! Jag har inte lirat klart det dock men jag gillar det sten hårt. -Snake! Wait! Before you go any further you have to put in Disk 2. Ohh thats right Playstation 3 uses bluray so there is no need for switching. Hmm i wonder what will come next.. -Otacon! Get a grip!

Så skönt lir:P Bara göra en till för fan! Kom igen ba!

gnu
Medlem

Har ingen lust att spela prequels nu när man vet vad som händer med snake och big boss.

Medlem

Man har väl fått svar på det mesta redan väl? Eller är det något jag missat?

Medlem

Hoppas verkligen att MGS5 kommer

Finns väldigt mycket story kvar mellan MGS2 och 4 samt 3 och 1


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Jag tror det kommer 2 nya spel. Hintas rätt uppenbart om det i MGS4, som jag nämnde i kommentarerna till recensionen där ni även skrev att det var slutet i headlinen, om jag inte minns fel.

Medlem

Skulle vilja se ett Metal Gear under WW2 där man spelar som The Boss och leder sin Cobra Unit, lite senare så slåss man mot The Sorrow som sista bossen och efter så får man se henne när hon tränar Big Boss i epilogen.

Ett gameplay-scenario skulle vara att man ska föda sitt barn och smyga sig igenom fiendes bunker, men man är svårt skadad. Det droppar blodspår som fienden kan följa och för att hon (The Boss) inte skall skrika i smärta så måste man buttonmasha järnet (ala MGS1 tortyren) för att hon ska vara tyst. Till slut kommer man fram till ett sjukhus, då skär The Philosophers upp magen på dig, tar ditt barn och lämnar dig att förblöda.

There ya go. Det är väl inge vidare att kalla det för Metal Gear iofs då de (robotarna) var först på ritbordet under MGS3, och ett Metal Gear utan en Snake är ju inte Metal Gear det heller.

Sen finns det ju utrymme för remakes av Metal Gear 1 och 2.


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem

är man ensam om att tycka att mgs-spelen är dötrista?

12
Skriv svar