Inaktiv
Ny mus!

Ska antagligen köpa ny mus!

Ngn som kan tipsa mej om en bra gaming mus??
Den får kosta runt 500kr.

Inaktiv

MX518. Exakt, snabb och man behöver inte använda drivrutinerna för att byta känsligheten. Riktigt skön att hålla i och allt. Pris runt 400 kr.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Inaktiv

tycker du ska gå till en datoraffär (eller typ siba å såna ställen) och känna lite själv vad som känns schysst

jag köpte nyligen en ny ms intellimouse 3.0 och den är suverän.. den har dock inte så mkt hitech-knappar men det ville jag inte ha ändå


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Inaktiv
Medlem

mx518 rekommenderas


signatur

Meep!

Inaktiv

Håller med Jimbo här ovan... Dock rekommenderar jag Razer Diamondback istället då den skippar mindre tack vare optisk istället för laser. Men formen är ju densamma. Riktigt nice mus.


signatur

AMD 64 X2 4600+, 2048 DDR2, 7950GT 512, X-Fi Fatal1ty, WDC 250Gb

Medlem

Instämmer med föregående talare MX518 kanon mus.

Inaktiv

Det får antingen bli Razer Deathadder lr mx518...

Säg varför jag ska ta den andra musen isället för den andra och säg det i jämnförelse men den andra musen.

Medlem

Nu orkar inte jag leta all info om razer musen där men kan den ändra DPI när musens drivisar inte är installerade?

Det är en klar fördel med mx518 iaf och att man kan köra den så pass lågt som 400dpi för skön "smekning"

Inaktiv

Razer, i alla fall Diamondback, måste ha drivrutiner. Dessutom måste man hålla inne en knapp på musen och scrolla för att ändra. Inte så smidigt när det måste gå snabbt. Dock kan man ju ställa in lite mer exakt än med MX518 där man bara har tre val (möjligtvis 5 med drivrutinerna...). Men utan drivrutinerna finns redan 400/800/1600 inställt och redo att ändra med en knapptryckning. Skitsmidigt.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

Jo razer DB vet jag att det inte gick ändra dpi utan drivisarna därför böt jag ut den väldigt fort. Man hade 1600dpi tror jag det var utan drivisarna vilket toksög.

Bästa är iaf att du åker å känner på dessa möss då razern är väldigt liten i alla fall var DB det.

Inaktiv

Det går ju att välja nått sånt här 400/800/1600 till deathaddern oxå. Kräver dock drivrutiner för justering till musen.

+Musen är i princip lika stor som min nuvarade mus
+Jag antar att musen kommer at passa perfekt i min hand

-Kräver drivrutiner

-Kvaliten är annu okänd för mej

mx518 känns ju mest lovande men deathaddern kan ju passa just mig väldigt bra också
:\

Medlem

Ja beror på hur du gillar att spela spel?

gillar du att köra med drivisar till mus eller utan?

själv föredrar jag utan drivisar....

Your choice GL HF.

Inaktiv

Det får nog bli 518 då

Medlem

Skulle utan problem ta Razer Deathadder då den för det första är riktigt skön i handen. Sedan har överlägset bästa hårdvaran både sett till optiken(infra röd upplysning av underlaget istället för LED & Laser) som gör att den inte tappar avläsningen(Skippar) när du drar snabbt. Sedan om du uppdaterar firmware till den senaste så slutar den läsa av underlaget näst intill direkt när man lyfter den.

Men även hårdvaran i musen är ju bevisad vara den som klarar snabbaste dragen och långa distanser bäst.
Så om du trivs med lite större möss i stil med MS 3.0 eller MX 5XX serien så ska du helt klart testa en Deathadder.

I övrigt: För folk som klagar på att de inte går att sänka DPIn på diverse Razer möss utan drivrutiner. Det går ju alltid att räkna ut vilken sensitivity ni ska använda för att simulera er gamla DPI osv vad musen är inställd på att använda.

Gör på följande vis(matte formel):
Din gamla DPI/Nya DPI * nuvarande sensitivity = vad ni bör använda för sensitivity (för och få samma känsla som vid lägre DPI).

Exempel: 800DPI/1600DPI=0.5 * 3 = 1.5 (blir alltså hälften av den sens du hade tidigare i detta fallet)

Så enligt exemplet här ovanför skulle musen kännas som den är inställd på 800DPI när den i självaverket körs i 1600DPI.


signatur

"It aint about power, it's about balance!" InitialD

Medlem

MX518 Rekommenderas varmt!!!!!

Inaktiv

MX518. Deathadder har finfina resultat men den har problem, kommer inte ihåg exakt och vet inte om de fixat det, men den hade problem sist jag kollade i alla fall.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Inaktiv

hehe nu blev det ännu svårare att bestämma sig

Jag har läst mkt om deathaddern och det ända dåliga var att men inte kan sänka sensivity in-game som jag skulla ha väldigt stor nytta för eftersom jag ofta byter sensivity.

Medlem

Har en deathadder och jag ÄLSKAR den. Läser högt över mattan, men ordnas lätt med en firmware uppgradering (Ja, den är officiell). Hade en MX 518 innan, och denna är väldigt lik i form, men så mycket skönare ändå på andra punkter. Ytan är lite matt, precis som på sidorna på G15 tangentbordet, och detta bidrar till att den ligger ännu skönare i din hand.
Måste tillägga att jag inte gillat Razors andra möss, speciellt då i formen. Deathaddern är dock otrolig! Jag ger den topp betyg, och väljer du mellan MX 518 och Deathaddern kan jag bara säga, glöm 518 och köp en Deathadder, tvivlar starkt på att du kommer ångra dig.

1
Skriv svar