BRA speldator - spel laggar ändå

ptr
Medlem
BRA speldator - spel laggar ändå

Okej jag kör Core2duo extreme, med 8000GTX
2048 RAM osv. rätt okej dator helt enkelt. nya spel som Supreme commander, c&c3 fungerar utmärkt med högsta högsta högsta inställningar. även half life 2 och infernal. men heroes of might and magic 5, black and white 2, prey, quake 4 laggar som fan. även med låga inställningar. måste vara något knas tycker man. har provat olika drivrutiner till grafikkortet. även provat att starta spelen och kört dem med endast en kärna. inget fungerar.
kan nämnas att när jag tabbar ur homm5 och sen tabbar in igen så smider det bra som fan första 10 sekunderna, sen laggar det igen.

någon som har en lösning?
tacksam försvar och ha en fortsatt trevlig påsk

edit: typo

Medlem

antar du menar Geforce 8800GTX, det är många spel som fungerar dåligt med det grafikkortet

Inaktiv

jag har 8800gts itne gtx som du då! sen också e6600 och på prey lirar jag snyggaste graffen utan problem!


signatur

Intel C2D e6600 8800gts 640mb 2048mb dddr2 pc6200 4*400gb saus p5w dh deluxe aspire x-navigator 550W

ptr
Medlem

mm klart jag menade GeForce 8800GTX jasså det är fler spel. har du någon lista eller liknande så att man vet? för har försökt googla lite och har inte hittat någon med samma problem.
Men det är helt klart att det är grafikkortet som fibblar?

Inaktiv

Inte grafikkortet, men drivarna och dålig optimering. Fixar dykar väl upp stup i kvarten?


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

kör du vista eller xp?

ptr
Medlem
1
Skriv svar