Carmack: Pc:n inte längre viktigast

Medlem

Kul att han spelar Wii!

Medlem
Skrivet av luiD:

Pc: Carmack inte längre viktigast

Det säger du nu ja.

Föe övrigt tycker ja han snackar bull.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Många känslor det var här!

Go go Carmack! :heart:


signatur

[spoiler] mööp[/spoiler]

Medlem

Varför snackar han skit? Säger väl som det är, siffrorna talar väl för sig själva, alla kids vill ju ha halo 999. Ser inget fel med att släppa spel på flera olika platformar så länge spelen utvecklas för varje format istället för dåliga portningar som många gör(EA). För mig blir det för PC garanterat då FPS på 360 känns som 95 när man lirade med endast tangentbord.

Medlem

bläbb!

antingen är det så jälva många som har PC som tankar ner sina spel.
Eller så är helt enkelt Konsoll marknaden så stor nu.
och om nr 2 är fallet är det tragist att se "amatör-spelar-ibland-typen" får "vinna" Detta har man ju ifs sett på många av dagens spel som "fördummar spelaren"

om det är så att allt för många på PC tankar ner sina spel, så säger jag skäms på er! KÖP! snälla KÖP! jag och många andra vill spela på PC även i framtiden, så KÖP tanka inte ner allt, plz!!
alla har råd, har man råd till godis/öl/bio så har man råd med ett spel.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av Light:

Bara pga denna kommentar vill jag supporta Id.

"De skulle göra en pc-version även om den vore marginell rent affärsmässigt, "because it's the right thing to do".

Word.

Dom som klagar vet inte vad dom snackar om.

Medlem

Because fuck you. John (inte vårn FZ John that is).


signatur

"Det här är en crackdown på tomciteringar."

Pansarknekt

Han börjar bli gammal, den där...


signatur

Ooooh the drama!

Medlem

ID som var SÅ kritiska till konsoller för några år sen, ja se där ja...

Medlem

Hahaha, och alla säger att konsol-fanboys beter sig illa, men PC-fanboys tar fan priset alltså, ni beter er som ett litet barn som tappat nappen.

Skrivet av dofilusåkaffe:

Då är han en tönt och bakåtsträvare. PC behöver knappast 3 DVD för att komma i klass med en PS3 skiva.

Han är en TÖNT säger jag bara

Du ÄR verkligen en tönt som inte kan räkna, 8.5*3=25,5gb och Blu-Ray=25gb. Återkom när du slutat på dagis och börjat skolan.

Inaktiv

Det är långt fler datorer i världen än konsoler, när det gäller traditionell gaming så är det som vanligt jämnt mellan spelkonsoler och PC. Men nya sorters och betydligt större spelmarknader börjar växa fram på PC-sidan. Han var ju duktig en gång tiden, men han verkar ju ha tappat eggen - blivit en sensationsutvecklare med tekniska, grafiska, halvpåhitt som huvudsakliga argument á la aftonbladet och uttalanden som skapar överdriven debatt i pr-syfte.


signatur

http://folding.stanford.edu/ - Låt datorn göra något vettigt när du inte använder den själv.

Medlem

Men, vad det klagas! Ingen har gjort mer för PC-spelandet än just John Carmack.
Och vore det inte för honom så skulle ju inte ens den här sidan ,som ni sitter och klagar över honom på, finnas över huvud taget... tsss...


signatur

Spelar just nu: Quake 2, Alien VS Predator, Serious Sam HD, Need for speed - Most wanted,
Joint operations, Doom3 och Far cry

Medlem

Nu blev jag påmind om att jag inte spelat Super Paper Mario än. =o

Medlem

visst.. jag laddar ner, men samtidigt köper jag spelen jag gillar som t.ex. NOLF2, System Shock 2, X-Wing Alliance, Deus Ex och Mass Effect för att nämna några.

De som laddar ner bara för att det e "gratis" borde pryglas.


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem

PC-Fanbois är helt klart de gnälligaste och känsligaste som finns, med möjligt undantag för MAC-Fanbois. Som "gammal"(23 ) FPS räv så föredrar jag helt klart PCn för just FPS spel men om man tror att PCn är "be all, end all" av spelande så är man ute och cyklar rätt rejält. Visst så säljes det fler datorer än konsoler med bara en väldigt liten % av de datorerna användes ju för att spela på.

Har visserligen en 360, en PS3 och en bra dator så blir ju bara glad om det kommer spel och bryr mig inte så mycket om plattformen.

Medlem
Skrivet av Fenix:

visst.. jag laddar ner, men samtidigt köper jag spelen jag gillar som t.ex. NOLF2, System Shock 2, X-Wing Alliance, Deus Ex och Mass Effect för att nämna några.

De som laddar ner bara för att det e "gratis" borde pryglas.

Inget av dom spel du nämnde kommer från ID!

Inaktiv
Skrivet av IceMan:

bläbb!

antingen är det så jälva många som har PC som tankar ner sina spel.
Eller så är helt enkelt Konsoll marknaden så stor nu.
och om nr 2 är fallet är det tragist att se "amatör-spelar-ibland-typen" får "vinna" Detta har man ju ifs sett på många av dagens spel som "fördummar spelaren"

om det är så att allt för många på PC tankar ner sina spel, så säger jag skäms på er! KÖP! snälla KÖP! jag och många andra vill spela på PC även i framtiden, så KÖP tanka inte ner allt, plz!!
alla har råd, har man råd till godis/öl/bio så har man råd med ett spel.

Kan du inte bara ta ditt liv? Bara för att man spelar på konsol så är man "amatör-spelar-ibland-typen"?
Sen tror jag inte folk bryr sig ett skit om ditt upphov till att köpa pc-spel, nej pcn är död (om du nu inte sitter och spelar MMORPG och Sims varje dag) inse det din jävla bakåtsträvare.

Inaktiv
Skrivet av darknshy:

Glömde säga att alla som har en blir dyngkåta på Halo 1,2 o 3 också <3

Aha? Så sånna som jag som hatar Halo serien och har en xbox360 existerar inte?

Medlem

Mycket kärlek i den här tråden...

tydligen är vi inte gamers längre utan vi är konsol-gamers och pc-gamers och vi ska alla hata varandra.

Har jag förstått rätt?

QRT
Medlem

Inte när det kommer till det ekonomiska. Synd att så många laddar ner spel

Medlem

Mycket hugg och slag här..
Jag generaliserar lite här men..
Faktum är att ingen Kån-såll riktigt klarar av vad PC'n gör idag.
En PS3a med 42-tumme plasma är inte optimalt grafikmässigt, och många Kån-såll-spel lider av rutten AI och ibland avsaknad av denna.
Den dagen Kån-sållen klarar detta lika bra så är det en annan sak.
Verkar som att PC-spelare är mer kräsna vad gäller båda dessa saker och annat som står till PC'ns fördel medan många som inte spelat mycket annat än Kån-såll-spel nöjer sig med lite mindre,
Kån-sållen har fördelar i att det inte kostar 25-30 papp per 3 årscykel för att kunna spela de hetaste spelen och att det är mindre underhåll och strul pga drivrutiner och annat.
Ett annat problem är ju åxå att låsa upp "TVn" med spel i timmar är lite svårt, såvida inte familjen har en bunt med plattskärmar och konsoler hemma, och i det fallet kostar det lika mycket som att köra PC-konceptet typ..
Inget är helt rätt eller helt fel, men tillverkarna tar säker gärna steget till något som är enklare och billigare att tillverka och distribuera och där kraven kanske inte är så stora alla gånger.
Frågan om det gynnar oss spelneerdar i det långa loppet.
Nu ska jag köra lite MGS4 på min halvoptimala Kåånn-såll


signatur

CM Cosmos II MB: ASUS Rampage IV LGA 2011# i7 3930K Corsair 32GB DDR3 1600 GPU 2 x ASUS GTX690 # Aguero 5 Pro # PSU-CM 1300W# 3 x 256 Gb OCZ V 4

Medlem

Helt otroligt vilka kommentarer som dyker upp i den här typen av trådar. Det låter nästan som vissa är på väg att slå ihjäl varandra.

Om Id/Carmack vill satsa på konsoller så ser jag inget fel i det och om de fortsätter släppa spel till PC så är jag, som PC-spelare, bara glad. Att hacka ner på andra bara för att de väljer att spela på ett annat format är bara löjligt.

Inaktiv

Gött att ett snille som Carmack bekräftar det vi alla vet men PS3 boysen vägrar inse - PS3:an är inte kul att utveckla spel för Go MS!!

Medlem
Skrivet av bigsweede:

Mycket hugg och slag här..
Jag generaliserar lite här men..
Faktum är att ingen Kån-såll riktigt klarar av vad PC'n gör idag.
En PS3a med 42-tumme plasma är inte optimalt grafikmässigt, och många Kån-såll-spel lider av rutten AI och ibland avsaknad av denna.
Den dagen Kån-sållen klarar detta lika bra så är det en annan sak.
Verkar som att PC-spelare är mer kräsna vad gäller båda dessa saker och annat som står till PC'ns fördel medan många som inte spelat mycket annat än Kån-såll-spel nöjer sig med lite mindre,
Kån-sållen har fördelar i att det inte kostar 25-30 papp per 3 årscykel för att kunna spela de hetaste spelen och att det är mindre underhåll och strul pga drivrutiner och annat.
Ett annat problem är ju åxå att låsa upp "TVn" med spel i timmar är lite svårt, såvida inte familjen har en bunt med plattskärmar och konsoler hemma, och i det fallet kostar det lika mycket som att köra PC-konceptet typ..
Inget är helt rätt eller helt fel, men tillverkarna tar säker gärna steget till något som är enklare och billigare att tillverka och distribuera och där kraven kanske inte är så stora alla gånger.
Frågan om det gynnar oss spelneerdar i det långa loppet.
Nu ska jag köra lite MGS4 på min halvoptimala Kåånn-såll

Visst, har man en grym dator så är PC snyggare (och mycket krångligare). Men här står vi och diskuterar om vad som är snyggast och vad som är bäst av 360, PS3 och PC. Men vi glömmer ju för fan konsollen som har spöat skiten ur allt annat. Wii säljer ju som tusan och bjuder in en helt ny skara till spelvärlden. men istället för att se det som något bra så blir alla tjuriga och förbannar casual gaming.

De riktiga bakåtsträvarna är de som ser fram emot spel som Starcraft 2, Diablo 3, Warhammer MMORPG:t och alla klassiska spelserier som är så inne i sin egen lilla "spel 95-00" värld som kommer att bli underground inom ett antal år. Att enkelt kunna ha kul med sin Wii eller party-spel är brottsligt enligt denna "gamer"skara, som känner sig blåsta för att det mediet som de har sett utvecklats och som de har följt sedan barnsben, fullkomligt blir bortblåst och ersatt av en liten mesig fyrkant där tanter står och viftar med armarna.

Men oroa er inte, PC kommer fortfarande ha spel. Det kommer forfarande finnas djupa rollspel och överdrivna och orealistiska FPS. Men nästa steg efter att casual gaming har utvecklats blir att (tror jag alltså) de genrer som vi är vana vid, måste ta ett av dom där stora stegen i evolutionen för att hålla takten. Men om ingen vågar så kommer det bli svårare och svårare för tunga spel och genrer att överleva.

And there's MY two cents!


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem

Om de fortsätter göra spel till PC så är jag glad


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem
Skrivet av anon_38597:
Skrivet av IceMan:

bläbb!

antingen är det så jälva många som har PC som tankar ner sina spel.
Eller så är helt enkelt Konsoll marknaden så stor nu.
och om nr 2 är fallet är det tragist att se "amatör-spelar-ibland-typen" får "vinna" Detta har man ju ifs sett på många av dagens spel som "fördummar spelaren"

om det är så att allt för många på PC tankar ner sina spel, så säger jag skäms på er! KÖP! snälla KÖP! jag och många andra vill spela på PC även i framtiden, så KÖP tanka inte ner allt, plz!!
alla har råd, har man råd till godis/öl/bio så har man råd med ett spel.

Kan du inte bara ta ditt liv? Bara för att man spelar på konsol så är man "amatör-spelar-ibland-typen"?
Sen tror jag inte folk bryr sig ett skit om ditt upphov till att köpa pc-spel, nej pcn är död (om du nu inte sitter och spelar MMORPG och Sims varje dag) inse det din jävla bakåtsträvare.

När tvättade du munnen senast konsolnörd?
Hur vågar du säga så till Iceman som är kungen på Fz. Iceman har rätt att man ska köpa och inte tankna ner spel på PC


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Man blir mörkrädd. Hur gamla anser ni er vara, om ni läser era egna inlägg?

Påhopp och skit.

Kanske börjar bli senil, kommer inte ihåg att det var såhär på quake 1 tiden.

Så många distanshjältar som inte kan diskutera, utan att hetsa upp sig och börja kalla varandra namn och dylikt.

Medlem
Skrivet av Speltoppen:

PC Jan-Jun
1. Age of Conan
2. Counter-Strike 1: Anthology
3. World of Warcraft: The Burning Crusade
4. The Sims 2 Fritid
5. World of Warcraft
6. Call of Duty 4: Modern Warfare
7. Warcraft III Reign Of Chaos
8. Warcraft III Frozen Throne
9. Counter-Strike Source
10. World of Warcraft Battlechest

PC-spelare vill ha bra multiplayerspel. De flesta företag som klagar på sin PC-försäljning har inget sådant.

Vi nöjer inte oss längre med ett spel som är slut efter 50 timmar och sedan har en taskig multiplayerdel. När vi kan få ett spel som håller i kanske 5000 timmar.

Har Valve, Blizzard/Activision eller Funcom gått med att konsolerna konkurrerar ut PC? Nej, de satsar på PC precis som tidigare.

Id har precis som många andra företag inte lyckats på den hårdare PC-marknaden och vill inte inse varför.

(Undantaget här är The Sims som ja... säljer i alla fall)


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem
Skrivet av anon_38597:

Kan du inte bara ta ditt liv? Bara för att man spelar på konsol så är man "amatör-spelar-ibland-typen"?
Sen tror jag inte folk bryr sig ett skit om ditt upphov till att köpa pc-spel, nej pcn är död (om du nu inte sitter och spelar MMORPG och Sims varje dag) inse det din jävla bakåtsträvare.

Kan lika bra säga att konsollerna är döda (om du inte sitter och spelar halo eller gta varje dag). Du kan kolla in några av trådarna som varit tidigare om PC'ns död så ser du att den ensam står för nästan 50% av all revenue för spel i USA, och den är starkare i princip överallt övrigt, med undantag för Japan.

PC'n funkar bra för vissa spel, konsollerna för andra. Jag tycker personligen att fightingspel och ex. GH/Rockband funkar bra mycket bättre på konsoller, eller "partyspel" som på Wii'n, medans vanliga FPS/RTS/MMO gör sig bättre på PC.

Omväxling förnöjer, jag fördrar att ha många alternativ, både PC och konsoll. Det som suger lite är när företagen går in för att låsa utvecklarna till vissa konsoller, bungie - halo, lionhead - fable, 2k boston - bioshock, etc.. Jag tror det bara hindrar utvecklingen. Om något kommer döda PC'n så är det att MS/Sony går in för att se till att spelen inte släpps, eller släpps senare, på PC'n.

Inaktiv

ehehe, är det uppföljare till 'shadow knights' som väntar; för fps-spel är ju ingenting annat än vansinne på konsoll :((

Skriv svar