När titel efter titel samt genre efter genre tar allt mer plats på konsoler är det rätt skönt för er som är fullständigt helblodiga pc-lirare att känna till att det finns spel som inte kommer mutera för att passa alla. Daniel Erickson på #Bioware har i en intervju med CVG berättat att han faktiskt inte ens vet om det är möjligt att få ut #Star Wars: The Old Republic till konsol.

- Jag kan berätta för dig att det är något som vi inte ens har diskuterat. Det finns inte någon, någonstans på Bioware som lägger grundarbetet för det för vi har ett väldigt stort och komplicerat spel att släppa först. Vi känner alla till nackdelarna med PC. Vi skriker alla på våra burkar och försöker få saker att fungera, men samtidigt så är gränssnittet gjort för spel. Musen och tangentbordets gränssnitt tillåter så mycket mer frihet. [än konsol]

Erickson menar på att för just rollspel är pc:n den naturliga plattformen för Bioware att utveckla till i första hand. Detta gällde även utvecklingen av #Dragon Age: Origins där pc:n var stommen allting utvecklades till, varefter det förändrades för att fungera på konsol.