Den läckta startskärmen i Starfield visar att utvecklarna antingen "kämpade med en snar deadline" eller att de "inte brydde sig". Det menar Mark Kern som lämnat Blizzard sedan länge men regisserat World of Warcraft och agerat producent för spel som Starcraft och Diablo II.

Det är på X/Twitter han gör analysen av startskärmen, och fyller i att det är inte ovanligt att den förändras när spelet lanseras och teamet får mer tid. Den är ofta det sista som görs innan släpp. Han säger att team "med stolthet" ofta byter ut den här alldeles innan spelet når breda massan.

Kern får en del kritik för sina bitska ord, inte minst från det tunga Bethesda-namnet Pete Hines.

Eller så designade de vad de ville ha och det har varit startmenyn i åratal, och var något av det första vi spikade. Att ha en åsikt är en sak. Att ifrågasätta hur mycket en utvecklare "bryr sig" för att du skulle gjort annorlunda är oprofessionellt när det kommer från en annan utvecklare.

En del kritiseras Kerns utspel. Det finns vissa som håller med. Somliga bryr sig inte.