Förra veckan släpptes Outriders, och därmed är Bulletstorm-gänget People Can Flys första helt nya spel sedan 2013 års Gears of War: Judgment ett faktum. På teamet låter det som att releasen kan vara en början snarare än en mållinje. Bartek Kmita, creative director, berättar för Forbes.

We have so many more stories to tell, and a lot of ideas we want to explore that we couldn't fit in the original game, so we're happy to create more content in the future. Anything we would make would be in the form of significant expansions with self-contained stories.

"Omfattande expansioner" låter definitivt som något helt annat än "krimskrams-dlc".

Som främsta inspiration lyfter man något överraskande fram Diablo, och där har vi definitivt en serie som gjort sig ett namn på både omfattande och omvälvande expansioner. Låter lovande.

Först och främst har man dock en del tekniktrubbel att ta tag i. Siffror visar på en lysande start på spelet till Steam, men både crossplay- och login-problem har tillstött. People Can Fly lovar att man jobbar med trasslet och hoppas på att kunna berätta mer ingående om detta i en "nära framtid".