Den som väntar på #Viscerals #Battlefield Hardline tvingas göra det till 2015. Karl Magnus Troedsson, big boss på #Dice berättar via Battlefield-bloggen att teamet behöver mer tid, vilket han lovar i slutändan kommer att leda till en bättre produkt. Det var betan som skedde förra månaden som fick teamet att tänka till.

– Feedbacken sporrade oss till att fundera över andra möjligheter och sätt för oss att knuffa Hardline-innovationerna längre och göra spelet bättre. Ju längre vi tänkte desto mer insåg vi att vi var tvungna att få in dem i spelet som ni alla kommer att spela. Men det fanns ett problem. Vi skulle behöva mer tid. Och den tiden skulle vi inte ha om vi lanserade spelet om ett par månader.

Således beslöt Visceral, Dice och #EA att skjuta fram releasen till 2015. Den tiden kommer nyttjas till att få multiplayer-läget närmre tjuv och polis-fantasin de eftersträvar. Även singleplayer-kampanjen kommer få extra kärlek, mer polering och dessutom en ny, okänd, feature. Dessutom kommer, antagligen till mångas stora lättnad, spelets stabilitet ses över med extra vaksamma ögon.

– Vi har lärt oss mycket från #Battlefield 4, fortsätter att lära oss från vårt Community Test Environment och kommer att lära oss ännu mer från Hardline-betan.