GTA-serien kommer aldrig att börja släppas årligen, på samma sätt som #Activisions Call of Duty-serie. Det säger #Take-Two-chefen Strauss Zelnick, som hävdar att årliga släpp på sikt kan skada ett varumärke.

– Det är vår åsikt att om du vill ha långvariga varumärken så finns risken att konsumenterna slutar tycka om varumärket [om det kommer varje år], säger Strauss Zelnick.

Istället för att "göra en CoD" vill GTA-utgivaren snarare inspireras av James Bond-filmerna. James Bond är filmer som inte kommer årligen och som ibland kan ta längre uppehåll, men varumärket fortsätter trots detta att vara populärt när nya släpp väl sker. Det är något som gör Bond-serien "speciell".

Som exempel på hur årliga släpp kan inverka negativt nämner Strauss Zelnick #Call of Duty: Black Ops II-försäljningen, som är lägre än #Call of Duty: Modern Warfare 3-försäljningen var under motsvarande tid.

– Så har det aldrig varit för oss. Våra gör bättre ifrån sig varje gång. Varumärken som släpps årligen verkar förr eller senare gå in i väggen och vi vill inte att vårt varumärke ska gå in i väggen.

Siffernytt: GTA-serien har nu skeppat 125 miljoner exemplar sedan starten. Av dessa står #Grand Theft Auto IV för 25 miljoner ex. Det viskas om att #GTA V kommer bli ännu större och kanske bli det bästsäljande spelet genom tiderna.

Trots att GTA-serien är så enormt populär så är det oklart om det blir en pc-version eller ej.