På Game Developers Conference har #Media Molecules Mark Healey och Alex Evans diskuterat framtiden för #LittleBigPlanet.

Vi känner fortfarande att vi bara kommit halvvägs i utvecklandet av LittleBigPlanet, för att vara ärliga. Jag hävdar att LittleBigPlanet är ett potentiellt spelskapar-paket. Vi vill att LBP skall bli något som ger folk verktygen att skapa spel, inte plattformsnivåer.

Enligt Evans fortsätter utvecklandet av spelet trots att det är släppt sedan länge. Media Molecule fortsätter att arbeta med att göra användarskapat material så lättillgängligt som möjligt för att få ännu fler att testa på spelets mer kreativa sida.

Det är den minst färdiga delen av spelet, som både upphetsar och skrämmer mig. En av sakerna vi måste göra är att ta de där 0.1 procenten av fansen som kan skapa saker i LittleBigPlanet, och föra ut det till en vidare publik - det är vad vi vill göra härnäst.

Media Molecule-herrarna hävdar att deras spel är "effektivt och flexibelt programmerat", vilket gör att förändringar av detta slag är enkla att genomföra. Hur distributionsformen för kommande förändringar av spelet kan ske är ännu oklart, men åtminstone mindre innehåll lär fortsätta komma som vanliga gratispatchar.

När redaktörs-Tompa recenserade #Sonys community-baserade plattformstitel var han lyrisk - 5 av 5 fick spelet och omdömet "en sprudlande spelfest". Vad nu det ska betyda. LittleBigPlanet är också på väg till PSP, för er som inte kan få nog av den stationära varianten.

Vad tycker du om att skapa egna banor i LBP. Är det spelets stora behållning, eller en överskattad gimmick du tröttnade på efter fem minuter?