Inlägg av Akireh

Inlägg som Akireh har skrivit i forumet

När de redan före release går ut och säger att det kommer bli succé så kommer det garanterat inte bli någon succé. De börjar snarare bli nervösa över vilket skit de håller på att släppa och känner att de måste börja hypa som fan.

Skrivet av kebbe:

. . . Att tangentbordet klarar "The quick brown fox"-testet är heller ingenting att lägga mycket tyngd på (i recensionen verkar det som att skribenten aldrig upplevt detta förut) - Har själv aldrig stött på ett tangentbord som inte klarat det.

Nej, detta är ingenting jag skulle byta ned mig till från mitt dome-switch-G19. Ser ingen anledning att kvalité skall utesluta funktioner och 1400kr för ett tangentbord som blir sjukt opraktiskt i mörker är helt enkelt inte värt det.

Du har aldrig stött på ett tangentbord som inte klara brown fox testet? Jag tror inte du förstår hur man utför det om du säger så. Majoriteten av alla tangenbord kommer inte kunna skriva meningen felfritt.

Sedan säljs det både Filco och Das Keyboards som är helt svartmålade, dom är ännu mer opraktiska i mörker Grejen är ju att vissa vet var tangenterna sitter.

Största anledningen att köpa ett mekaniskt tbord är känslan.

Jag köpte faktiskt exakt detta tangentbord med brown cherry för någon månad sedan. The Keyboard Company levererade från UK på ca 3 dagar utan några problem. Jag är mycket nöjd med tangentbordet. Det är smattrar skönt när man skriver på det, har NKRO och är stilrent. Rekommenderar det starkt till alla som gillar den gamla skrivmaskinskänslan.

Spelade multiplayerbetan för ett tag sedan men fastnade inte för det. In/utzoomningen var först lite häftig men i slutändan kändes det bara rörigt.

Ser ut som de försöker lite väl mycket. Less is more.

Men herre vilken katastrof. Konceptbilderna såg riktigt lovande ut och det såg ut som de jobbade på en lite mörkare historia och mer "vuxen" tecknad stil och så visar dom upp den här skiten.

En stor spricka rakt över, vilken förändring! snark.

För dom som undrar så borde priset ligga runt 45 euro med 5 euro rabatten inräknad. Är digital download.

Ja det där såg ju totalt ointressant ut....

Har spelat sedan tidig beta och det är riktigt roligt när det inte laggar. Tyvärr så har det laggat ca 80% av betan Mycket buggar är det också men det blir bättre och bättre.

Det bästa hade naturligtvis varit att skjuta upp releasen 6 månader eller något men SV har slut på pengar. Dom är ett litet indieföretag med ca 20 anställda så man får ta det för vad det är.

Stängda betan var enbart öppen för de som förhandsbokat. Den betan som börjar idag är ÖPPEN FÖR ALLA som reggar ett konto på sidan. Man kommer vidare till köpalternativ men man behöver inte välja något. MO har som sagt mycket potential och det är väldigt annorlunda alla vanliga mmorpg. Det är dock fortfarande buggigt, framför allt när det kommer till AI fienderna. Servern är också inte helt stabil utan den laggar bitvis rätt hårt.

Köpte Bioshock, vettigt pris. Köpte även Torchlight för 40 spänn och Prey för typ 25 spänn.

Twilight: New Moon slog tydligen också försäljningsrekord. Det måste vara den bästa filmen någonsin.

Jag har hört att detta spel saknar dedikerade servrar... hmmmm

Det kan man väl förstå att dom lackar ur. Man kan tänkas sig reaktionerna från USA om en annan nation hade ett superpopulärt spel som handlade om amerikanska soldater som mördar oskyldiga. Det är inte smart att svartmåla ett helt folk.

Ja detta såg ju riktigt ruttet ut...bäst att sudda ut det ur minnet och istället tänka tillbaka till när man körde C&C demot första gången, oj va bra det var

Skrivet av Graset:
Skrivet av Novdid:

Känns som om den yngre generationen gamers inte riktigt har förstått konceptet med spel som social aktivitet.

Jag och några äldre gubbar (25-32 år) tänkte att vi skulle uppleva gamla dagars rus av fps på lan. Så vi tog oss ner till närmsta spelcafé och startade MW2...mycket mekande senare gav vi upp försöken att snabbt och enkelt fixa ett ordentligt spel som vi alla skulle kunna spela på med lan-ping (<10 ms).

Det var de sämsta menyerna jag någonsin sett i ett populärt spel med stor utvecklingsbudget, och xboxvibbarna var gigantiska.

Vi bestämde dock att då vi betalar per timme, att nöja oss med att spela headquarter med gamla MW. Det gick skitsnabbt och lätt att fixa en bra host och sen var det bara att panga loss. Jävligt bra spel också. MW2 har jag ingen aning om och kommer nog aldrig att spela det.

Om detta är framtiden för spel på pc kommer jag bli genuint ledsen.

Måste bara svara på på detta.

Jag och några gubbar till (åldern 27-36) hade också lan till helgen. Och vi hade inga problem alls! Var ju smidigare än någonsin att köra på nätet. Vi var 9st och vi hamnade varje gång i samma lag när vi körde online. Hur lätt är det att åstakomma på dedikerade? Jämna matcher blev det nästan varje gång också. ville vi byta server så byter man som grupp inget massa inviteskickande hit och dit. ville vi köra själva så var det bara att starta en private med lösen. skitlätt! ingen forumläsande i timmar innan man kom igång!

Jag diggar liret stenhårt. Håller lätt till våren när BF:BC2 kommer.

Naturligtvis finns det många det fungerar bra för. Finns det folk med vettig upload som hostar så är det säkert helt OK för casualspelare.

Det du nämnet med lagspelandet är väl också just en av de få fördelar systemet har. I princip alla andra delar kunde skötas lika bra eller bättre med dedikerade servrar. Sen fungerar systemet säkert bra mycket bättre i Sverige än i många andra länder pga av våran höga standard på IT-infrastrukturen.

Varför ska vi acceptera att utvecklingen går bakåt? I COD4 spelade man utan lagg i 100% av matcherna. Gällde bara välja en server med bra ping. Nu ska vi bli omkringslängda av ett automatiskt system och bli glada om den träffar rätt så vi slipper lagg. Går inte ens att välja bana.

När Gordon nyligen intervjuades av BashandSlash så nämde han att dom högst troligt kommer köra dedikerade servrar i en lösning liknande den de haft i tidigare spel.

I och med nyheten att det skulle bli P2P så var det väl självklart att de var tvungna att sänka antalet spelare. Att spela t.ex 32 spelare på en ensam persons ADSL-lina är ju totalt omöjligt hur bra nätkod du än har. 9vs9 är nog också bara i bästa möjliga förhållanden.

Att banorna inte är gjorda för mer är ju bara larv. Det logiska svaret skulle då vara att lägga till 3-4 större banor för de som vill spela med mer spelare.

Tragiskt att se spelvärlden gå bakåt i utvecklingen.