Call of Duty: Modern Warfare 2

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av Pojii:

teknologin går frammåt..det är anpassat för MAJORITETEN av kunderna..

Ungefär som Mcdonalds och allt annat skräp som säljer bra utan att egentligen ha någon substans? Have fun.

MW2: spelvärldens svar på McDonalds...det citatet kommer jag att sno rakt av.

Medlem

Känns som om den yngre generationen gamers inte riktigt har förstått konceptet med spel som social aktivitet.

Jag och några äldre gubbar (25-32 år) tänkte att vi skulle uppleva gamla dagars rus av fps på lan. Så vi tog oss ner till närmsta spelcafé och startade MW2...mycket mekande senare gav vi upp försöken att snabbt och enkelt fixa ett ordentligt spel som vi alla skulle kunna spela på med lan-ping (<10 ms).

Det var de sämsta menyerna jag någonsin sett i ett populärt spel med stor utvecklingsbudget, och xboxvibbarna var gigantiska.

Vi bestämde dock att då vi betalar per timme, att nöja oss med att spela headquarter med gamla MW. Det gick skitsnabbt och lätt att fixa en bra host och sen var det bara att panga loss. Jävligt bra spel också. MW2 har jag ingen aning om och kommer nog aldrig att spela det.

Om detta är framtiden för spel på pc kommer jag bli genuint ledsen.

Inaktiv

Detta är inte relaterat till modern warfare eller call of duty men...

Spel:
Borderlands
Fallout 3
(många många många fler)

Konsol port = Ruskiga menyer som täcker halva skärmen och det jag tycker är horribelt; Aim help!!!!!!!!111 VEM I HELVETE VILL HA "AUTO" AIM PÅ EN PC?

Sen gillar jag att konsolnissar aldrig får leka i consolen till vissa spel, det är roligt


signatur

a"C"RED -

Medlem

Hej alla!
OK, jag kan ju läsa vilka systemkraven är men det är ändå alltid trevligare att höra från andra spelare. Så här kommer den alltså - den sedvanliga "kommer jag kunna köra detta spel på min dator utan att det blir en slideshow?" (CoD: MW1 och CoD: WaW funkar alldeles utmärkt på burken för övrigt)

AMD Athlon 64 X2 4400+ Dual-Core, 3GB RAM, ATI Radeon HD 4850, SB X-Fi Xtreme Gamer

Tack på förhand!

Inaktiv

Det var ett jävla gnäll på PC versionen. Först och främst: hur många av PC användarna är med i klaner och spelar klanmatcher? Inte mer än 5% av PC användarna. Det låter som att varenda person som spelar på PC har en klan -> skitsnack. Mängden lagg som det också snackas om har jag knappt märkt av. Dessutom hittar matchmakingen grymt snabbt nya spel, där jag slipper leta server och blabla. Det bara dyker upp ett nytt spel med högst 1-2 minuters väntan.

Den mindre massan (och då pratar jag inte om PC användarna), hardcore spelarna med sina klaner och allt vad det heter, skriker och gormar och får det att låta som att de tillhör den stora massan.

Visst hade det varit bra med dedikerade servrar m.m. men sluta få det att låta som att det är en jättestor andel av pc spelarna som sitter med sina klaner och väntar på mods och servrar. De flesta som lirar är som jag, casual som vill bara in och panga lite då och då.

Medlem

Jaha ja, då blev det inget köp iaf, dela lina på mitt mobilabredband... jo tjena!


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem
Skrivet av baso:

Det var ett jävla gnäll på PC versionen. Först och främst: hur många av PC användarna är med i klaner och spelar klanmatcher? Inte mer än 5% av PC användarna. Det låter som att varenda person som spelar på PC har en klan -> skitsnack. Mängden lagg som det också snackas om har jag knappt märkt av. Dessutom hittar matchmakingen grymt snabbt nya spel, där jag slipper leta server och blabla. Det bara dyker upp ett nytt spel med högst 1-2 minuters väntan.

Den mindre massan (och då pratar jag inte om PC användarna), hardcore spelarna med sina klaner och allt vad det heter, skriker och gormar och får det att låta som att de tillhör den stora massan.

Visst hade det varit bra med dedikerade servrar m.m. men sluta få det att låta som att det är en jättestor andel av pc spelarna som sitter med sina klaner och väntar på mods och servrar. De flesta som lirar är som jag, casual som vill bara in och panga lite då och då.

Visst, jag känner mig som en av de som pangar lite då och då. Men att underlätta för den stora massan konsolspelare har de helt onödigt plockat bort ett system som uppenbarligen funkat alldeles utmärkt på PC i över 15 år.

Då PClirarna ändå inte kan möta konsollirarna i mp så känns det som att de kunde återanvänt nätverkssystemet de använde i MW1.

Men visst den där extra dagen eller två i produktion för att göra en polerad mp-del till PC tyckte uppenbarligen utvecklarna att det inte var värt det.

Synd då det faktiskt verkar vara ett mycket bra spel i grund och botten.

Medlem
Skrivet av TaktiskT:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av Pojii:

teknologin går frammåt..det är anpassat för MAJORITETEN av kunderna..

Ungefär som Mcdonalds och allt annat skräp som säljer bra utan att egentligen ha någon substans? Have fun.

MW2: spelvärldens svar på McDonalds...det citatet kommer jag att sno rakt av.

ja båda två av er äter mcdonalds så det betyder att ni måste vara riktigt korkade att snacka skit om det ni äter.

Medlem
Skrivet av baso:

Det var ett jävla gnäll på PC versionen. Först och främst: hur många av PC användarna är med i klaner och spelar klanmatcher? Inte mer än 5% av PC användarna. Det låter som att varenda person som spelar på PC har en klan -> skitsnack. Mängden lagg som det också snackas om har jag knappt märkt av. Dessutom hittar matchmakingen grymt snabbt nya spel, där jag slipper leta server och blabla. Det bara dyker upp ett nytt spel med högst 1-2 minuters väntan.

Den mindre massan (och då pratar jag inte om PC användarna), hardcore spelarna med sina klaner och allt vad det heter, skriker och gormar och får det att låta som att de tillhör den stora massan.

Visst hade det varit bra med dedikerade servrar m.m. men sluta få det att låta som att det är en jättestor andel av pc spelarna som sitter med sina klaner och väntar på mods och servrar. De flesta som lirar är som jag, casual som vill bara in och panga lite då och då.

Jag är ingen hardcorespelare eller med i nån klan men jag brukar alltid hitta några favoritservrar i diverse spel med folk på ungefär jämn nivå och bra ping. Så kör man på dessa sedan och lär känna folk så man spelar ofta med samma personer när de är online. Detta funkar inte i MW2.
Gillar inte konsolifieringen heller.

Spelet är inte så dålig men kort och överdrivet. Ibland känner man som om man spelade Serious Sam.

Jag tror att de yngre accepterar konsolportningar till PC för de växt upp med Xbox och Playstation och det är normalt för de medan vi lite äldre som var med från början och fått känna på riktigt bra PC-spel hatar all det med fördummade spel samt konsolportningar. Jag personligen gillar inte spela med handkonroll utan vill sitta framför en datorskärm med mus, tangentbord. Iaf FPS och strategispel.

Medlem

Ni har redan skrivit om dedikerade servrar, modstöd och allt andra idiotiska som IW har tagit bort så jag ska inte gå in mer på det.

Men är arg på att det de har tagit bort lean (luta) vilket vad jag kan minnas att det var IW som började med lean. Har försökt att hitta någon information om det men rätta mig ifall jag har fel.

Så den funktionen är inget man tar bort bara för att konsolerna inte har knappar för det. Så om man kör ett FPS-spel på en konsol så får man ta att man inte kan ha alla funktioner som på PC. Det blir mer verklighetstroget ifall man kan ta och luta sig utför en vägg eller tunna.

Skrivet av Magmatrix:

Det är bara att kliva ut och bli skjuten. Tack för det.
*grrrr*

Medlem

Nu har jag ju bara sett menyerna då vi inte fick igång ett vettigt lanspel. Men det påminde mycket om att sätta igång en DVD-film. En knapptryckning så skötte spelet resten.

Enkelt? Visst, men inte fan kändes det som om man hade kontroll över vad man ville göra.

Känns som om det första Modern Warfare är höjden för oss lite mer kräsna PC-spelare.

Sedan får vi ju se hur andra spel blir i framtiden.

Inaktiv

Server bytet buggar som satan.. Alla killstreak rewards så som, helikoptrar och flygplan, turrets etc, är aktiva och glider runt och skjuter, medas alla spelar står frusna i en nedräkningstimer...

Det är grymt kul, men det hade kunnat bli så jävla mycket bättre.

Medlem

Som jag tycker om PC MP:

minus
Lagg ibland
kan inte välja banan man vill köra
Vill inte ha killcam skiten

Plus
Är skit kul spel och välgjort

Medlem
Skrivet av Pojii:
Skrivet av TaktiskT:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av Pojii:

teknologin går frammåt..det är anpassat för MAJORITETEN av kunderna..

Ungefär som Mcdonalds och allt annat skräp som säljer bra utan att egentligen ha någon substans? Have fun.

MW2: spelvärldens svar på McDonalds...det citatet kommer jag att sno rakt av.

ja båda två av er äter mcdonalds så det betyder att ni måste vara riktigt korkade att snacka skit om det ni äter.

*facepalm* Vad vet du om mina matvanor? Tycker du antar alldeles för mycket om personer i varje tråd jag ser dig i.

Medlem
Skrivet av Newguy:
Skrivet av warh0g:
Skrivet av Comkilla:
Skrivet av Tommy_h:
Skrivet av Comkilla:

Haha, ni låter alla som ett gäng pensionärer som klagar över internet banker. Ni vill ha era gamla postkontor och inget annat!
Sorry gubbar, det är bara att glömma the good ol days och anpassa till det nya eller lägg ner gaming helt och hållet.

Lev du i din skit och ta ännu mer skit i framtiden!

Folk asså, att det är så få som fattar..

Där är det igen, gnäller som en gamal nitisk tant. Jag lever gärna med hur saker och ting funkar nu. Lirat det ett tag nu och har inte stött på nått strul.

Och i grund och botten så är det såhär IW vill ha det. Det är deras spel, va nöjd med vad dom gjort eller gör ett eget spel.

Eller så köper man det inte?

och om man inte köper de behöver man inte klaga på allt som har med spelet o göra.

Eftersom jag inte har något med svältkatastrofen i Afrika att göra så har jag ingen rätt att klaga på denna?

Seriöst, lägg ner beteendet att man inte får "klaga" på saker. Hur fan ska vi annars få förbättringar om inget "klagar" eller ger kritik? Fast ni kanske vill stå kvar och stampa på samma ställe i utvecklingen eller ta ett par steg tillbaka likt fundamentalister? Blir så jävla otroligt trött på svenskar i allmänhet, varje gång man sitter på jobbet och något är rent förjävligt så är det alltid folk som vågar gnälla eller tycker det är onödigt för konfliktens skull. Det är ännu sjukare att man som konsument inte ska klaga, det är en genom rutten inställning.

Medlem

På något sätt kan jag tycka att recensionens titel borde vara typ "Testat - Modern Warfare 2 i multiplayer på PC från ett hardcoreperspektiv", bara så att läsaren direkt förstår vilken referensram som används i artikeln. Nu ser jag att det ursprungliga betyget (0) är bortaget och det tycker jag var ett bra drag - lite för lätt för folk att missa att artikeln handlar om en specifik aspekt en särskild version av spelet och bara dra slutsatsen att "FZ sågar MW2".

Medlem
Skrivet av Pojii:
Skrivet av TaktiskT:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av Pojii:

teknologin går frammåt..det är anpassat för MAJORITETEN av kunderna..

Ungefär som Mcdonalds och allt annat skräp som säljer bra utan att egentligen ha någon substans? Have fun.

MW2: spelvärldens svar på McDonalds...det citatet kommer jag att sno rakt av.

ja båda två av er äter mcdonalds så det betyder att ni måste vara riktigt korkade att snacka skit om det ni äter.

Men allvarligt, du kan väl inte bara ha otur när du tänker till?, verkar inte bättre dock :\


signatur

Retro.

Medlem

tycker alla som gnäller över lagg ska testa spelet mer än 10 sekunder. Jag har spelat 10 timmar med en kompis som sitter mitt ute i skogen på en 7.2mb trådlös uppkloppling på en bärbar dator och HAN klagar inte på lagg.

Medlem
Skrivet av Mortician:

kompis som sitter mitt ute i skogen på en 7.2mb trådlös uppkloppling på en bärbar dator och HAN klagar inte på lagg.

Han kanske inte har en standard tack vare att han just sitter med en trådlöst uppkoppling? Finns personer som sitter o lirar TF2 med 260 i ping, jag personligen förstår inte hur detta kan vara kul.

Medlem
Skrivet av baso:

Det var ett jävla gnäll på PC versionen. Först och främst: hur många av PC användarna är med i klaner och spelar klanmatcher? Inte mer än 5% av PC användarna. Det låter som att varenda person som spelar på PC har en klan -> skitsnack. Mängden lagg som det också snackas om har jag knappt märkt av. Dessutom hittar matchmakingen grymt snabbt nya spel, där jag slipper leta server och blabla. Det bara dyker upp ett nytt spel med högst 1-2 minuters väntan.

Den mindre massan (och då pratar jag inte om PC användarna), hardcore spelarna med sina klaner och allt vad det heter, skriker och gormar och får det att låta som att de tillhör den stora massan.

Visst hade det varit bra med dedikerade servrar m.m. men sluta få det att låta som att det är en jättestor andel av pc spelarna som sitter med sina klaner och väntar på mods och servrar. De flesta som lirar är som jag, casual som vill bara in och panga lite då och då.

Större del än du tror med tanke på att det väckt sån uppståndelse. Kanske ska du inte uttala dig om du inte är en del av communityn och vet hur mycket folk som är involverade?

Det spelas tex flera tusentals cod4 matchers bara varje dag genom tex Cod4.Wars i IRC eller Cod4.Invite , även cod2 och cod1 har fortfarande flera tusentals servrar och matcher pågående varje dag.

Sedan så är även 90% av alla servrar som listas i serverlistan i tex cod4 dedikerade servrar , inte P2P som man kan göra om man vill i tidigare cod spel.

Scenen är större än du tror gubben..

Man behöver inte vara nån pr0 l33t spelare för att bry sig om dedikerade servers direkt, lirar själv i en fun casual clan och ja vi är lika beroende av ded servers vi för att det ska funka efter våra behov.

Redaktör
Skrivet av Surgeon:

Nu ser jag att det ursprungliga betyget (0) är bortaget och det tycker jag var ett bra drag - lite för lätt för folk att missa att artikeln handlar om en specifik aspekt en särskild version av spelet och bara dra slutsatsen att "FZ sågar MW2".

Det fanns inget ursprungligt betyg, vi sätter inget eftersom det bara är multiplayerdelen som testas. Det visades en nolla i betyg ett tag i går kväll, men det var på grund av en bugg i publiceringssystemet.


signatur
Medlem

Jag sätter min vänstra tå på att det här spelets multiplayer(pc) är dött i februari.

Blir att köpa det senare på rea för att spela igenom SP.

Medlem
Skrivet av Novdid:

Känns som om den yngre generationen gamers inte riktigt har förstått konceptet med spel som social aktivitet.

Jag och några äldre gubbar (25-32 år) tänkte att vi skulle uppleva gamla dagars rus av fps på lan. Så vi tog oss ner till närmsta spelcafé och startade MW2...mycket mekande senare gav vi upp försöken att snabbt och enkelt fixa ett ordentligt spel som vi alla skulle kunna spela på med lan-ping (<10 ms).

Det var de sämsta menyerna jag någonsin sett i ett populärt spel med stor utvecklingsbudget, och xboxvibbarna var gigantiska.

Vi bestämde dock att då vi betalar per timme, att nöja oss med att spela headquarter med gamla MW. Det gick skitsnabbt och lätt att fixa en bra host och sen var det bara att panga loss. Jävligt bra spel också. MW2 har jag ingen aning om och kommer nog aldrig att spela det.

Om detta är framtiden för spel på pc kommer jag bli genuint ledsen.

Måste bara svara på på detta.

Jag och några gubbar till (åldern 27-36) hade också lan till helgen. Och vi hade inga problem alls! Var ju smidigare än någonsin att köra på nätet. Vi var 9st och vi hamnade varje gång i samma lag när vi körde online. Hur lätt är det att åstakomma på dedikerade? Jämna matcher blev det nästan varje gång också. ville vi byta server så byter man som grupp inget massa inviteskickande hit och dit. ville vi köra själva så var det bara att starta en private med lösen. skitlätt! ingen forumläsande i timmar innan man kom igång!

Jag diggar liret stenhårt. Håller lätt till våren när BF:BC2 kommer.

Medlem

tackar för recensionen. Men som grädde på moset så FAILAR mw2 så hårt att det är dags o börja gråta på riktigt.. Njuut av failen,
http://www.youtube.com/watch?v=-rqLUDfl26Y&NR=1

Hittade detta med. http://data.fuskbugg.se/skalman01/dediservers.jpg

Medlem

tack och hej CoD, och IW... Det här sög!


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem
Skrivet av sturish:

tackar för recensionen. Men som grädde på moset så FAILAR mw2 så hårt att det är dags o börja gråta på riktigt.. Njuut av failen,
http://www.youtube.com/watch?v=-rqLUDfl26Y&NR=1

Det där klippet är bra exempel på hur man förstör ett spel...

Medlem
Skrivet av Graset:
Skrivet av Novdid:

Känns som om den yngre generationen gamers inte riktigt har förstått konceptet med spel som social aktivitet.

Jag och några äldre gubbar (25-32 år) tänkte att vi skulle uppleva gamla dagars rus av fps på lan. Så vi tog oss ner till närmsta spelcafé och startade MW2...mycket mekande senare gav vi upp försöken att snabbt och enkelt fixa ett ordentligt spel som vi alla skulle kunna spela på med lan-ping (<10 ms).

Det var de sämsta menyerna jag någonsin sett i ett populärt spel med stor utvecklingsbudget, och xboxvibbarna var gigantiska.

Vi bestämde dock att då vi betalar per timme, att nöja oss med att spela headquarter med gamla MW. Det gick skitsnabbt och lätt att fixa en bra host och sen var det bara att panga loss. Jävligt bra spel också. MW2 har jag ingen aning om och kommer nog aldrig att spela det.

Om detta är framtiden för spel på pc kommer jag bli genuint ledsen.

Måste bara svara på på detta.

Jag och några gubbar till (åldern 27-36) hade också lan till helgen. Och vi hade inga problem alls! Var ju smidigare än någonsin att köra på nätet. Vi var 9st och vi hamnade varje gång i samma lag när vi körde online. Hur lätt är det att åstakomma på dedikerade? Jämna matcher blev det nästan varje gång också. ville vi byta server så byter man som grupp inget massa inviteskickande hit och dit. ville vi köra själva så var det bara att starta en private med lösen. skitlätt! ingen forumläsande i timmar innan man kom igång!

Jag diggar liret stenhårt. Håller lätt till våren när BF:BC2 kommer.

Grejen var att vi ville köra mot varandra. Två små lag. En prestigegrej. Men vi kunde ju inte bara göra upp ett lanspel och köra vilket i alla andra shooters tar ca 30 sekunder.

Vad ska vi ut på nätet och göra om vi bara vill lira mot varandra på ett café?

urbota korkat att plocka bort något så trivialt som lanstödet om du frågar mig.

Medlem
Skrivet av Graset:
Skrivet av Novdid:

Känns som om den yngre generationen gamers inte riktigt har förstått konceptet med spel som social aktivitet.

Jag och några äldre gubbar (25-32 år) tänkte att vi skulle uppleva gamla dagars rus av fps på lan. Så vi tog oss ner till närmsta spelcafé och startade MW2...mycket mekande senare gav vi upp försöken att snabbt och enkelt fixa ett ordentligt spel som vi alla skulle kunna spela på med lan-ping (<10 ms).

Det var de sämsta menyerna jag någonsin sett i ett populärt spel med stor utvecklingsbudget, och xboxvibbarna var gigantiska.

Vi bestämde dock att då vi betalar per timme, att nöja oss med att spela headquarter med gamla MW. Det gick skitsnabbt och lätt att fixa en bra host och sen var det bara att panga loss. Jävligt bra spel också. MW2 har jag ingen aning om och kommer nog aldrig att spela det.

Om detta är framtiden för spel på pc kommer jag bli genuint ledsen.

Måste bara svara på på detta.

Jag och några gubbar till (åldern 27-36) hade också lan till helgen. Och vi hade inga problem alls! Var ju smidigare än någonsin att köra på nätet. Vi var 9st och vi hamnade varje gång i samma lag när vi körde online. Hur lätt är det att åstakomma på dedikerade? Jämna matcher blev det nästan varje gång också. ville vi byta server så byter man som grupp inget massa inviteskickande hit och dit. ville vi köra själva så var det bara att starta en private med lösen. skitlätt! ingen forumläsande i timmar innan man kom igång!

Jag diggar liret stenhårt. Håller lätt till våren när BF:BC2 kommer.

Naturligtvis finns det många det fungerar bra för. Finns det folk med vettig upload som hostar så är det säkert helt OK för casualspelare.

Det du nämnet med lagspelandet är väl också just en av de få fördelar systemet har. I princip alla andra delar kunde skötas lika bra eller bättre med dedikerade servrar. Sen fungerar systemet säkert bra mycket bättre i Sverige än i många andra länder pga av våran höga standard på IT-infrastrukturen.

Medlem

Hela grejen är ju så urbota korkad att man blir ledsen. Jag undrar hur ofantligt många vi är som skiter i att köpa spelet av just den här anledningen? Som det ser ut nu har man ju bara lyckats med att de som tänkte köpa spelet bojkottar det och laddar ner det istället, och de som aldrig tänkt köpa det laddar ner det som vanligt. Vem har man planerat ska vinna på hela upplägget egentligen? En anledning till att reliker som CS och WC3 fortfarande är så populära är ju just att det går så snabbt och lätt att slänga upp en runda som man själv vill ha den, inte minst på mindre LAN.
Undrar vad som kommer härnäst - kanske restriktionen att man inte kan spela själv utan får betala 400 spänn för att se när någon på Infinity Ward sitter och spelar?

Medlem
Skrivet av Gaara:
Skrivet av sturish:

tackar för recensionen. Men som grädde på moset så FAILAR mw2 så hårt att det är dags o börja gråta på riktigt.. Njuut av failen,
http://www.youtube.com/watch?v=-rqLUDfl26Y&NR=1

Det där klippet är bra exempel på hur man förstör ett spel...

Förstör? Hur? Det där är bara ett exempel på vad man kan göra. Och faktiskt är sådant som visas i klippet en förbaskat kul omväxling mot det traditionella campandet. Själv spelar jag bara på TF2-servrar med snabb respawn och snabbare spelar-rörelser, då det ökar tempot ordentligt och blir mycket roligare. Servermoddning ftw.

Skriv svar