Inlägg av murderclown

Inlägg som murderclown har skrivit i forumet

Någon som råkar ha en nyckel över? Skrev fel lösenord när jag skulle logga in och blev låst i 30 minuter och då var alla nycklar använda redan...

Skrivet av Winzi:
Skrivet av murderclown:
Skrivet av Winzi:
Skrivet av murderclown:
Skrivet av Winzi:
Skrivet av ClassicQW:

Du vinner inte mer i spelet för att du kan köpa flest champs. Du vinner heller inte mer i spelet för att du har runor tidigare än någon annan. Skills, skills och åter skills.

Du anger skills som ett säkert argument. Men 2 personer med samma skills och samma förutsättningar i börja möts. 1 av dem köper runor och en av de nyare starkare karaktärerna. Nu är förutsättningen inte längre lika då den ene har köpt fördelar och på så vis har en större chans än den som inte köpt något.

Det är inte mycket men det är fortfarande P2W.

Dessutom sa du själv i din första kommentar att de flesta nya karaktärer som släpps är starkare än andra in ett par veckor. Så för 2 personer som startar samtidigt så är inte förutsättningarna de samma även om de har samma skills.
Det blir dock som sagt mindre och mindre skillnad ju mer av spelet du spelar och Riot ger faktiskt ofantligt mycket tillbaka till sitt community och e-sportscenen så jag håller iallafall med om att de inte är giriga på så sätt.

Man kan ej köpa runor med riktiga pengar. Och det som gör de nya karaktärerna starka är att de är nya helt enkelt. Få vet bästa sättet att besegra den nya karaktären just pga att denne är ny och kunskapen finns inte ännu men visst, i vissa fall har det varit så att de nya karaktärerna är starkare rent generellt men som sagt i tidigare kommentarer, det är svårt att balansera en ny karaktär emellan 100+ andra, så det är inte alltid man lyckas med det.

Jag vet och håller med om att det är svårt att balansera nya karaktärer när det finns så många. Men det förändrar inte det faktum att om du kan köpa något som är bättre än annat för riktiga pengar så är det en form av P2W, vare sig det är en väldigt liten skillnad eller stor. HoN hade samma sak fast värre med sin EA (Early Access) som endast kunde köpas med guld som du endast kan få genom att köpa med riktiga pengar.

Det enda mot argumenten som finns är det att de är nya och ingen vet hur man slår dem än.
Men då spelets egna spelare (proffsen dvs) tycker att vissa karaktärer är OP och att valet att köpa dem för riktiga pengar det första du gör i spelet innan du tjänat tillräckligt med IP(?) så är det en form av P2W. Så enkelt är det.

P2W syftar på att man "vinner" om man betalar och så är inte fallet. Bara för att chansen finns att man kan vinna med det man köpt för riktiga pengar så behöver det inte klassas som P2W. Det är samma sak som att säga att de kosmetiska saker man kan köpa i dota gör en överlägsen.
I detta fall är det mer ett val att köpa för riktiga pengar ELLER in-game currency. Om bara valet fanns att betala med riktiga pengar för något så klassas det helt och hållet för P2W.
Och ja, det är enkelt, P2W står för en sak, "Pay 2 Win", inte "Pay 2 kind of Win".

I så fall finns det inget som är "Pay 2 Win" såvida det du betalar för är något som spelar och klarar ett spel åt dig.
En fördel av i form av karaktär, stats, utrustning ger aldrig en 100% chans till vinst. Det ökar chansen ja, men det är inte garanterat. Sedan att du kan göra det för både in-game valuta eller riktiga pengar minskar det så att säga "P2W" sett utifrån ett långt perspektiv. Men på ett helt nytt konto "kan" det skilja sig ganska mycket.

Det är dock som sagt inte något som spelar någon roll i e-sports delen eller senare i spelet då du hinner att få allt för IP istället.

Men grejen är att, om man köper champions för riktiga pengar så ökar ändå inte vinstchansen, man blir inte bättre än sin motståndare eller sina medspelare, det blir inte obalanserat och man har inte övertaget pga det. De champions som ingår i den veckliga rotationen räcker gott och väl veckan ut. Se det som en trial-period till ett MMO med månadskostnad om du känner att du måste spendera pengar på spelet för att känna dig överlägsen med ett större utbud champions.

XP-Boosts gör heller ingen skillnad när man väl är i ett spel, och IP-Boosts gör så liten skillnad att det inte ens är värt att hänga upp sig på och klassa det som P2W.

Och jag menade inte ordagrant "vinna", därav cituationstecknen.
Men eftersom att det inte finns någon exakt beskrivning på begreppet Pay 2 Win så antar jag att folk har olika uppfattningar/förståelser av vad som klassas som P2W.

Skrivet av fatcamp:
Skrivet av murderclown:
Skrivet av fatcamp:
Skrivet av murderclown:
Skrivet av fatcamp:
Skrivet av ClassicQW:
Skrivet av Lepracy:

p2w :/

Utveckla är du snäll.

Spelet är mer p2w än vad dota2 är. I dota så är alla lika bra från början, där spelar bara kosmetiska saker riktiga pengar vilket du inte alls behöver lägga ut. Medans i lol så får du 4 nya hjältar per vecka "?!" sen måste du spela flera timmar för att ens låsa upp en gubbe, eller betala riktiga pengar för den.Så jag skulle säga att spelet är väldigt mycket p2w faktiskt. Iaf jämnförelse med deras motståndare.

Med tanke på att de flesta champions har runt 50% winrate så kan jag inte se din logik med att köpa en champion för riktiga pengar och sedan dominera hela spelet, där med ordet "win" i "pay to win". Man kan lika lätt vinna med de champions som ingår i den veckliga rotationen och 10 champions räcker gott och väl veckan ut i min åsikt. Jag själv spelade spelet i ett par månader utan att spendera ett öre, inte gick det sämre för det. Sedan finns det stora prisskillnader mellan champions som ej är baserat på hur stark en champion är, utan hur länge den har funnits i spelet, som där med kan låsas upp med bara en handfull spelade matcher.

För att du ska lära dig ett spel som lol och dota helt och hållet så måste du spela igenom varenda hjälte så du vet hur dom funkar. Vilket du ej kan göra i lol då dom kostar pengar att låsa upp. Sen att spela samma hjälte i 100 matcher som den andra personen sa låter otroligt tråkigt och bara rent utsagt dumt. Spelet är skit jämnförelse med dota. Lol är mer p2w än vad dota2 är. i lol så måste du spela ett visst antal matcher för att du ska kunna vara lika bra som dom personerna som har spelat mycket mer än dig. Spelet är otroligt obalanserad och visar att dom som har nolife kommer alltid vara bättre än dom som ej har tid att spela spelet lika mycket som dom andra och ej vill lägga ut pengar.

Kanske vore bra att samla ihop lite information om spelet innan du skriver en sådan idiotisk kommentar.

Jag har spelat båda spelet, jag vet hur dom funkar. Sure sist jag spelade lol var det i beta när hon var ute i closed beta. Spelet är MER p2w än vad dota2 är. Dom är mycket mer giriga än dom andra företagen när det kommer till sånthär. LOL är företaget som har haft mest framgång inom arts/moba genre som är mest p2w.

Om du tycker Riotgames är giriga så tror jag att du har fel uppfattning om vad girig betyder. Och om du säger att dota 2 är pw2 så har du inte den blekaste aning vad begreppet p2w betyder, vilket jag misstänker att du inte har ändå.

Skrivet av Winzi:
Skrivet av murderclown:
Skrivet av Winzi:
Skrivet av ClassicQW:

Du vinner inte mer i spelet för att du kan köpa flest champs. Du vinner heller inte mer i spelet för att du har runor tidigare än någon annan. Skills, skills och åter skills.

Du anger skills som ett säkert argument. Men 2 personer med samma skills och samma förutsättningar i börja möts. 1 av dem köper runor och en av de nyare starkare karaktärerna. Nu är förutsättningen inte längre lika då den ene har köpt fördelar och på så vis har en större chans än den som inte köpt något.

Det är inte mycket men det är fortfarande P2W.

Dessutom sa du själv i din första kommentar att de flesta nya karaktärer som släpps är starkare än andra in ett par veckor. Så för 2 personer som startar samtidigt så är inte förutsättningarna de samma även om de har samma skills.
Det blir dock som sagt mindre och mindre skillnad ju mer av spelet du spelar och Riot ger faktiskt ofantligt mycket tillbaka till sitt community och e-sportscenen så jag håller iallafall med om att de inte är giriga på så sätt.

Man kan ej köpa runor med riktiga pengar. Och det som gör de nya karaktärerna starka är att de är nya helt enkelt. Få vet bästa sättet att besegra den nya karaktären just pga att denne är ny och kunskapen finns inte ännu men visst, i vissa fall har det varit så att de nya karaktärerna är starkare rent generellt men som sagt i tidigare kommentarer, det är svårt att balansera en ny karaktär emellan 100+ andra, så det är inte alltid man lyckas med det.

Jag vet och håller med om att det är svårt att balansera nya karaktärer när det finns så många. Men det förändrar inte det faktum att om du kan köpa något som är bättre än annat för riktiga pengar så är det en form av P2W, vare sig det är en väldigt liten skillnad eller stor. HoN hade samma sak fast värre med sin EA (Early Access) som endast kunde köpas med guld som du endast kan få genom att köpa med riktiga pengar.

Det enda mot argumenten som finns är det att de är nya och ingen vet hur man slår dem än.
Men då spelets egna spelare (proffsen dvs) tycker att vissa karaktärer är OP och att valet att köpa dem för riktiga pengar det första du gör i spelet innan du tjänat tillräckligt med IP(?) så är det en form av P2W. Så enkelt är det.

P2W syftar på att man "vinner" om man betalar och så är inte fallet. Bara för att chansen finns att man kan vinna med det man köpt för riktiga pengar så behöver det inte klassas som P2W. Det är samma sak som att säga att de kosmetiska saker man kan köpa i dota gör en överlägsen.
I detta fall är det mer ett val att köpa för riktiga pengar ELLER in-game currency. Om bara valet fanns att betala med riktiga pengar för något så klassas det helt och hållet för P2W.
Och ja, det är enkelt, P2W står för en sak, "Pay 2 Win", inte "Pay 2 kind of Win".

Skrivet av fatcamp:
Skrivet av murderclown:
Skrivet av fatcamp:
Skrivet av ClassicQW:
Skrivet av Lepracy:

p2w :/

Utveckla är du snäll.

Spelet är mer p2w än vad dota2 är. I dota så är alla lika bra från början, där spelar bara kosmetiska saker riktiga pengar vilket du inte alls behöver lägga ut. Medans i lol så får du 4 nya hjältar per vecka "?!" sen måste du spela flera timmar för att ens låsa upp en gubbe, eller betala riktiga pengar för den.Så jag skulle säga att spelet är väldigt mycket p2w faktiskt. Iaf jämnförelse med deras motståndare.

Med tanke på att de flesta champions har runt 50% winrate så kan jag inte se din logik med att köpa en champion för riktiga pengar och sedan dominera hela spelet, där med ordet "win" i "pay to win". Man kan lika lätt vinna med de champions som ingår i den veckliga rotationen och 10 champions räcker gott och väl veckan ut i min åsikt. Jag själv spelade spelet i ett par månader utan att spendera ett öre, inte gick det sämre för det. Sedan finns det stora prisskillnader mellan champions som ej är baserat på hur stark en champion är, utan hur länge den har funnits i spelet, som där med kan låsas upp med bara en handfull spelade matcher.

För att du ska lära dig ett spel som lol och dota helt och hållet så måste du spela igenom varenda hjälte så du vet hur dom funkar. Vilket du ej kan göra i lol då dom kostar pengar att låsa upp. Sen att spela samma hjälte i 100 matcher som den andra personen sa låter otroligt tråkigt och bara rent utsagt dumt. Spelet är skit jämnförelse med dota. Lol är mer p2w än vad dota2 är. i lol så måste du spela ett visst antal matcher för att du ska kunna vara lika bra som dom personerna som har spelat mycket mer än dig. Spelet är otroligt obalanserad och visar att dom som har nolife kommer alltid vara bättre än dom som ej har tid att spela spelet lika mycket som dom andra och ej vill lägga ut pengar.

Kanske vore bra att samla ihop lite information om spelet innan du skriver en sådan idiotisk kommentar.

Skrivet av Winzi:
Skrivet av ClassicQW:

Du vinner inte mer i spelet för att du kan köpa flest champs. Du vinner heller inte mer i spelet för att du har runor tidigare än någon annan. Skills, skills och åter skills.

Du anger skills som ett säkert argument. Men 2 personer med samma skills och samma förutsättningar i börja möts. 1 av dem köper runor och en av de nyare starkare karaktärerna. Nu är förutsättningen inte längre lika då den ene har köpt fördelar och på så vis har en större chans än den som inte köpt något.

Det är inte mycket men det är fortfarande P2W.

Dessutom sa du själv i din första kommentar att de flesta nya karaktärer som släpps är starkare än andra in ett par veckor. Så för 2 personer som startar samtidigt så är inte förutsättningarna de samma även om de har samma skills.
Det blir dock som sagt mindre och mindre skillnad ju mer av spelet du spelar och Riot ger faktiskt ofantligt mycket tillbaka till sitt community och e-sportscenen så jag håller iallafall med om att de inte är giriga på så sätt.

Man kan ej köpa runor med riktiga pengar. Och det som gör de nya karaktärerna starka är att de är nya helt enkelt. Få vet bästa sättet att besegra den nya karaktären just pga att denne är ny och kunskapen finns inte ännu men visst, i vissa fall har det varit så att de nya karaktärerna är starkare rent generellt men som sagt i tidigare kommentarer, det är svårt att balansera en ny karaktär emellan 100+ andra, så det är inte alltid man lyckas med det.

Skrivet av fatcamp:
Skrivet av ClassicQW:
Skrivet av Lepracy:

p2w :/

Utveckla är du snäll.

Spelet är mer p2w än vad dota2 är. I dota så är alla lika bra från början, där spelar bara kosmetiska saker riktiga pengar vilket du inte alls behöver lägga ut. Medans i lol så får du 4 nya hjältar per vecka "?!" sen måste du spela flera timmar för att ens låsa upp en gubbe, eller betala riktiga pengar för den.Så jag skulle säga att spelet är väldigt mycket p2w faktiskt. Iaf jämnförelse med deras motståndare.

Med tanke på att de flesta champions har runt 50% winrate så kan jag inte se din logik med att köpa en champion för riktiga pengar och sedan dominera hela spelet, där med ordet "win" i "pay to win". Man kan lika lätt vinna med de champions som ingår i den veckliga rotationen och 10 champions räcker gott och väl veckan ut i min åsikt. Jag själv spelade spelet i ett par månader utan att spendera ett öre, inte gick det sämre för det. Sedan finns det stora prisskillnader mellan champions som ej är baserat på hur stark en champion är, utan hur länge den har funnits i spelet, som där med kan låsas upp med bara en handfull spelade matcher.

Skrivet av SkullJoke:
Skrivet av 92_slayer:
Skrivet av Spooner:
Skrivet av ClassicQW:
Skrivet av Robboy:

Jag hänger inte riktigt med i "LOL" men hur kan man vara girig med ett gratis spel?

När en ny champ släpps är den i regel mkt stark och spöar skiten ur allt och alla. Detta trots att riot har en ganska stor bas av spelare som testar champen innan officiellt släpp. Champen är stark som satan i två till tre veckor innan de bestämmer sig för att nerfa skiten ut han eller hon. Under dessa två veckor har de sålt champen sjukt många gånger, ofta för gratispoäng "IP" men också för "RP" som kostar IRL-pengar. Till detta kränger de skins för "RP". Jag skulle nog säga att Riot faktiskt är ett av de mer seriösa spelhusen som existerar om man tittar på vad de ger tillbaka till scenen. Proffs blir sjukligt promotade och vinstsummorna är galet höga i kombination med att de faktiskt flyger runt spelare från hela världen till deras event, som förövrigt är mycket påkostade.

Man behöver absolut inte slänga in riktiga pengar i det här spelet, för det finns inget "pay-to-win" i det.

1) Att balansera en "champ" emellan 100+ andra "champs" är en ganska svår grej.

2) Nysläppta hjältar är INTE ALLS i regel "mkt" starka. De som i regel är mkt starka är faktiskt äldre hjältar. Vilket pro-spelare gång på gång visar. (mer konkret den senaste hjälten Yasuo)

3) Skins påverkar inte spelet utan bara utseendet av din karaktär. Med andra ord har de INGA spelmekaniska effekter som skulle göra din karaktär starkare.

Allt annat håller jag med om. Att Riot är ett företag som håller hög standard och inte har ett pay-to-win.

Jag tkr LoL är till en börja väldigt pay too win, men när du har lirat över 50 timmar så blir det ett lika fair spel som HoN och dota som har alla heroes upplåsta ifrån start.

Fast tycker det är trist att du ska vara bunden till ett X antal heroes ...

Men om det är gratis ska man väl fan inte klaga!

Skrivet av totte1015:

80% skitspel

Så jag antar att skitpel=spel som du inte spelat?

Bilden är ju från trailern.

Pay 2 Win.

Skrivet av Ramkha:

Square vet verkligen hur man kan förstöra en trailer med pop-musik... men i övrigt gillar jag allt jag ser

Låten är en annan version av Hikari som råkar vara bland OST till spelet.

Skrivet av Prexun:

För fan, mass effect 3, den största besvikelsen någonsin? Guild Wars 2 också.

Bara min åsikt däremot, och då jag respekterar andras tycker jag att det här är lite galet

Förstår nästan inte helt all hate på ME3, var det slutet då eller? Tyckte att extended cut räckte ganska väl till ett helt okej slut, visst, det var inte perfekt men vad är?

Förstår att GW2 kan ha varit en besvikelse då det inte var så mycket endgame material men det visste ju alla redan innan de började spela och för övrigt var det bland det bästa MMO-upplevelserna jag har varit med om.

Skrivet av K0rpen:

Hej!

Hade otroliga drops ner till 5 fps för mig funkade det att ta bort Sync every frame. Har därimot märkt att är jag på en server där nån eller några har väldigt dålig ping så laggar jag nåt fruktansvärt.

Vet att du skrev att du testat alla inställningar men man vet ju aldrig.

Tack för tipset men jo, jag har testat det :/

Kom fram till att problemet inte är grafikrelaterat då jag bytte grafikkort från GTX 285 till ATI HD 4870 X2 och samma problem var fortfarande kvar.

Skrivet av Dunkelburk:

Prova att stänga ned Firefox eller Chrome om du har det i bakgrunden när du spelar. Kan hjälpa en del säskilt om man som jag har ett trettiotal tabbar uppe samtidigt

Jao. Problemet kvarstår även i singleplayer.

GTX 285 och ja, jag har installerat 310.54 utan framgång.

Black Ops 2 FPS drop.

Köpte nyss Black Ops 2 och märkte från start att jag var 20:e-30:e sekund sänks ner till 1 fps i ca 3 sekunder. Har prövat alla inställningar i options och installerat olika drivers. Har heller inte problem med överhettning. Detta problem finns endast i Black Ops 2 och inte i andra spel.

I'll still play it.

Bättel-lågg och Bättelfild...