Dice snackar Battlelog

Robot
Dice snackar Battlelog

Battlefield 3-betans kanske mest utskällda del förklaras i ny video.

#battlefield-3


Medlem
Dice snackar Battlelog

Ska det vara så svårt att ge ett ordentligt svar på det alla vill vet. Hur kommer squad-systemet att fungera. Är det som nu kan man ju skita i att köpa spelet. Det är ju helt värdelöst. DICE + EA = BAJS

Medlem

Kul att dom säger typ inget förutom pr BS

Medlem

Det finns mycket potential i Battlelog, men just nu är det så många brister och frustrationer så man undrar ju hur de ska kunna knyta ihop alla trådar.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Det låter så magiskt i klippet.

Men jag vill veta om man kan välja att ta bort eller avaktivera kommentarer på sin profil?

Medlem

Jag är nöjd med battlelog, snabb serverbrowser, fungerande com center(dock dålig ljudkvalitét på voice over, därför kör man skype) och gott om stats för oss statshoror ;P.

Förhoppningsvis så är squad systemet in-game fixat, betans squadsystem är ju löjlig.

Inaktiv

Kommer man kunna skapa (privata) squads ingame i retail? (syftar på Xbox 360-versionen nu)


signatur

War never changes.

Medlem

Hmmm...Visste inte att DICE och EA har sneglat på COD Elite

Medlem
Skrivet av Räven:

Det låter så magiskt i klippet.

Men jag vill veta om man kan välja att ta bort eller avaktivera kommentarer på sin profil?

Har du testat med att gå in på "edit profile"?

Det känns som att dom flesta som klagar över Battlelog är curlingbarn som är van att få allt levererat i all perfektion.

Medlem

dice har bekräftat att squad management kommer skötas i battlelog, alltså inte ingame.. lyckat va?

Medlem

Största bristen jag ser just nu bortsett från klumpig design är säkerheten i battlelog.. att lite lätt skriva över en av funktionerna i javascriptet de kör med så kommer man in på vilken lösenordsskyddad server som helst. Märkligt att battlefield3 inte läckts ännu med tanke på hur inkompetenta de verkar när det gäller säkerhet.

Medlem

Jag skulle vilja se att FZ tar upp det som diskuteras om ingame squad-management.

För det är BEKRÄFTAT att ingame squad-management INTE kommer att finnas i release versionen av BF3.

Dvs. för att förtydliga det lite smått: Squad-systemet som fanns i BF2/BF2142 och det snarlika i BFBC2 kommer ej att bevaras. Utan man blir tvungen att skapa en grupp med sina vänner i battlelog innan man joinar en server. Och väl inne i servern kan man inte byta till en annan grupp om man inte skulle trivas i den grupp man blev placerad i (om man spelar själv). Såsom systemet är i betan, kommer systemet i releasen att vara.

http://forums.electronicarts.co.uk/battlefield-3/1434343-conf...

Vet inte om någon har tagit upp det tidigare i forum på fz etc, men det är värt att påpeka i alla fall.

Om man vill så kan man rösta här:

http://forums.electronicarts.co.uk/battlefield-3/1434355-peti...

Medlem

Riktigt kuul och maffigt spel! spelar betan med polare och är skit kul. Men hur fan kan dom fucka upp nått så simpelt som squad management?? Även om man är 4 personer som joinar en server tillsammans i battlelog partyt så är det inte alls garanterat att ni kmr i samma squad Visst då kan man väl söka ny? Nej nej finns ingen sån funktion, utan då letar servern upp en squad åt dig = Nästan omöjligt vara i samma squad som ens polare!!!

Medlem
Skrivet av FirePanzer:

Hmmm...Visste inte att DICE och EA har sneglat på COD Elite

Har du någonsin spelat på Spelarenan/Playzeek?
Det är exakt samma sak som detta, så COD har snott det därifrån med..
och hur vet du att inte COD snott idén från BF3 från första början?

Medlem

inte testat battelog så mycket men det verkar riktigt nice!

men hur kommer squad fungera? menar man vill ju kuna välja att va med sina polare och inte behöva joina random squads :S

Inaktiv

Jag älskar buggen när jag springer upp bakom en fiende som knivar en medspelare...då går det inte att kniva honom.

Medlem

http://battlelog.battlefield.com/bf3/forum/threadview/2826551... 280+ sidor om att folk vill ha in game squad management, lyssnar inte DICE på detta så köper jag inte BF3 iaf. För då visar dom verkligen hur lite dom bryr sig om folk som köper deras spel.


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem
Skrivet av MachOne:
Skrivet av Räven:

Det låter så magiskt i klippet.

Men jag vill veta om man kan välja att ta bort eller avaktivera kommentarer på sin profil?

Har du testat med att gå in på "edit profile"?

Det känns som att dom flesta som klagar över Battlelog är curlingbarn som är van att få allt levererat i all perfektion.

Jag såg inget sådant alternativ när jag sist kollade, men däremot så ser jag nu att man kan ta bort enskilda kommentarer manuellt.

Medlem
Skrivet av Saftnisse:
Skrivet av FirePanzer:

Hmmm...Visste inte att DICE och EA har sneglat på COD Elite

Har du någonsin spelat på Spelarenan/Playzeek?
och hur vet du att inte COD snott idén från BF3 från första början?

Tack vare att COD elite var känt långt för katastrofen som är Battlelog för tillfället?

"It's never been easier playing with friends!" Håller inte med, har aldrig haft mer strul att försöka komma in i samma squads i någon tidigare BF titel.

Medlem
Skrivet av NympH:

http://battlelog.battlefield.com/bf3/forum/threadview/2826551... 280+ sidor om att folk vill ha in game squad management, lyssnar inte DICE på detta så köper jag inte BF3 iaf. För då visar dom verkligen hur lite dom bryr sig om folk som köper deras spel.

Det finns typ i BFBC2. tror du verkligen dom skiter i att ha det i BF3? Är ju det som gör battlefield kul när man lirar med vänner.

Medlem
Skrivet av kaealy:
Skrivet av Saftnisse:
Skrivet av FirePanzer:

Hmmm...Visste inte att DICE och EA har sneglat på COD Elite

Har du någonsin spelat på Spelarenan/Playzeek?
och hur vet du att inte COD snott idén från BF3 från första början?

Tack vare att COD elite var känt långt för katastrofen som är Battlelog för tillfället?

"It's never been easier playing with friends!" Håller inte med, har aldrig haft mer strul att försöka komma in i samma squads i någon tidigare BF titel.

Vi spelar antagligen på någon tidig build som dom patchar så det flyter eftersom eller när spelet är släppt.. COD skröt ju med deras skit för att småglin ska förboka spelet ;S
Det lilla jag sett av Cod elite så är det bara 483924 bilder som ska laddas och onödigt bling bling

Medlem

Battlelog är nästan det bästa med BF3.

En oputsad diamant som kommer gnistra starkt och klart när spelet släpps

Så enkelt att göra squads, plutoner, gå med i spel som ens polare lirar m.m att jag funderar lite på hur en del som inte lyckas ens har kunnat starta spelet.

Visst går det dåligt att hoppa in i spel och sen hamna i samma squad men är en BETA och ett problem DICE själva kommenterat så inte direkt orolig.

Inaktiv

Om man gör ett TEAM BASED SPEL, då har man för *** en fungerande Squad mekanik. Man kan inte se vilka klasser de kör. I BC2 tyckte jag squad systemet var awesome.
Verkar som de har koncentrerat sig så mycket på Battlelog att de glömt att de faktiskt har ett spel att arbeta med.

Battlelog 1/5 för att de är krångligt. Jag vill inte hålla på att tabba in och ut, eller ja, för att lämna en server så ska jag stänga ner spelet. Skämt. Är ingen statswhore och behöver inte ha något facebook skit i detta spel.

Något CoD har lyckats är ju att göra de till Elite och det till ett tillägg. Samt att de är integrerat i spelet och inte i en jäkla webbläsare. Pinsamt DICE.

Vill inte ha min webbläsare uppe då jag har 100 flikar uppe och firefox tar faktiskt upp rätt mycket memory.

Skrivet av Saftnisse:
Skrivet av NympH:

http://battlelog.battlefield.com/bf3/forum/threadview/2826551... 280+ sidor om att folk vill ha in game squad management, lyssnar inte DICE på detta så köper jag inte BF3 iaf. För då visar dom verkligen hur lite dom bryr sig om folk som köper deras spel.

Det finns typ i BFBC2. tror du verkligen dom skiter i att ha det i BF3? Är ju det som gör battlefield kul när man lirar med vänner.

Uhm, varför tror du de inte finns i spelet än? Har avbokat BF3 tills vidare. Pinsamt dåligt de har gjort detta spel. "Det är en beta". Fine, väntar fortfarande tills jag ser bevis i riktiga spelet.

Medlem

Fan, tagga ner snorungar! DICE lyssnar på alla klagomål. Dom kommer säkert fixa Squad systemet till fullständiga versionen.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Det vore ju helt sjukt att ta bort squadsystemet där man själv får välja vilka man vill spela med.. Detta är ett sånt spel där en sån grej kan såga betyget till hälften.. iaf för mig.

Medlem

Jag vill byta namn. Fixa nu!

Medlem

Bättel-lågg och Bättelfild...

Inaktiv

hoppas dom lyssnar på ^^0mG Th|z 5uCkZ B4LLz^ bjättelååg ä så dåålitt

Medlem
Skrivet av Saftnisse:
Skrivet av kaealy:
Skrivet av Saftnisse:
Skrivet av FirePanzer:

Hmmm...Visste inte att DICE och EA har sneglat på COD Elite

Har du någonsin spelat på Spelarenan/Playzeek?
och hur vet du att inte COD snott idén från BF3 från första början?

Tack vare att COD elite var känt långt för katastrofen som är Battlelog för tillfället?

"It's never been easier playing with friends!" Håller inte med, har aldrig haft mer strul att försöka komma in i samma squads i någon tidigare BF titel.

Vi spelar antagligen på någon tidig build som dom patchar så det flyter eftersom eller när spelet är släppt.. COD skröt ju med deras skit för att småglin ska förboka spelet ;S
Det lilla jag sett av Cod elite så är det bara 483924 bilder som ska laddas och onödigt bling bling

Var väl inte egentligen det som du påstod? Elite är skräp och Battlelog även så för tillfället. Vill att det ska gå smidigt att joina ett spel med sina polare, inte att det ska behöva vara rocket science.

Medlem

Hoppas verkligen de fixar till squad, men det måste de ju göra.

12
Skriv svar