Inlägg av Flatline

Inlägg som Flatline har skrivit i forumet

MER AV ALLT. GRATIS. Chris Avellone som guest writer. FTL gör ju allt rätt.

Betatesta Panzer General Online

Panzer General-licensen har ju fått nytt liv i Panzer Corps, som är från 2011 och är i grunden samma spel fast förbättrat på väldigt många punkter. Ubisoft och Blue Byte har dock väckt liv i det gamla namnet.
http://www.slitherine.com/games/panzer_corps_pc

Där kom DayZ-suget tillbaka med full fart.

Var en av de första 700 alpha-testarna. Skön stämning och relativt buggfritt, men ganska grovhugget än så länge. Största problemet för inlevelsen är att man inte kan vara inomhus, utan allt man plundrar gör man genom att klicka på dörrar till hus, snarare än att gå in i dem. Grafikmotorn är genialisk med sin slumpfunktion, och fienderna underbara. Önskar bara de ville lyssna till alfatestarna och stänga av de jäkla rödljusen på robotarna.

Såg rubriken, tänkte JOHAN OLANDER.

Bra där. Alla nyheter blir viktiga med en ordvits.

äh, jag förlitar mig hellre på http://www.openttd.org/en/

Har lirat Closed beta ett par månader. Här är mina intryck:
1. Enklare än World of Tanks - färre saker att lära sig
2. Snabbt och brutalt - 5 minuter räcker oftast för seger eller krasch.
3. Spelet uppmuntrar för mycket till rammningar av motståndare, bered er på chickenrace och frontalkollisioner i mängder. Tyvärr förtar det mycket av glädjen och skickligheten.
4. Efter drygt 400 matcher undre bältet har jag märkt att jag ändå blivit mycket bättre, men i början känns spelet som ett väldigt lotto och även med mycket erfarenhet under bältet så kommer du bli rammad varannan match...
5. Sammanfattningsvis - Snyggt, enkelt, saknar variation men då och då glimmar det till med riktigt spännande dogfights.

Och angående Warthunder: WoWP är ett väldigt enkelt arkadspel i jämförelse. Det är fortfarande i closed beta och man ska nog inte döma ut WoWP ännu, men det är inte särskilt djupt. Däremot duger det gott att flyga casual dogfights då och då, speciellt om du har 15 minuter över. 37 mm:s kanoner är skoj. Som sagt, fortfarande beta. Vill du ha ett fullständigt spel här och nu, testa då Warthunder först.

*edit* jag anser också att World of Warships har bättre potential som det ser ut nu.

En enda fråga dyker upp varje gång:
Varför ständigt mer realistisk grafik när resten av spelet är medvetet orealistiskt? För mig blir det en kluven upplevelse när man respawnar, med lysande neontext ovanför allas huvuden och man teleporterar in i fordonet man kliver in i. Mängden träffar man tål tar ju också bort hela inlevelsen. Vad är poängen med mer realistisk grafik då? Jag kan ändå inte leva mig in mer än vad "den svagaste länken", dvs de mest orealistiska elementen i spelet tillåter mig. Vad spelar det för roll om träden rör sig perfekt när jag blir träffad för 8:e gången, hoppar ut ur min helikopter och in i en annan i luften?

thejomp:
Videon har jäkligt låga grafikinställningar, och kvalitén på SFP är inte i nivå med själva spelet. Kul dock att SFP lever och frodas, det är välgjort.

Mods som rekommenderas:
SHTUP
Rebirth

Varför göra världens mest realistiska grafik när spelaren kan bli träffad över 15 gånger (i den här videon)? Varför bry sig om hur verklighetstroget det ser ut när inlevelsen är noll ändå, på grund av att det är så jävla overkligt på alla punkter förutom grafiken? Jag har aldrig fattat varför man eftersträvar maximal trovärdighet i grafik men samtidigt skiter i det i övrigt? Nä DICE, sälj Frostbite till Bohemia så de kan göra ett Arma4 med den grafiken. Då skulle ni få mig intresserad.

Kan ju påpekas att zombies inte längre zig-zaggar i DayZ-modden heller, de har fixat pathfindingen rätt rejält i och med senaste patchen.

Vore även kul att se en liknande analys av hur män framställs. Men vad som egentligen är problemet är väl att antalet sätt män porträtteras på är långt fler än sättet kvinnor porträtteras på, rent generellt i spel.

KÖP!
Detta ska premieras ta mig fan!

Kolla in moddarna til lspelet. Vissa är fantastiskt bra.

GOTY indeed. FTL & DayZ.
Kan rekommendera att man söker sig till en private hive om man lirar idag. Lirar själv på http://www.wireworld.co.uk/

ALLTSÅ VÄNNER:

OPEN TRANSPORT TYCOON DELUXE:
http://www.openttd.org/en/

Superbt på alla sätt, inklusive multiplayer och modding.

Bioshock?

Ganska fult. Det måste finnas roligare användning för fysikimplementation än överdrivna grusregn i en i övrigt icke-destruktiv miljö. Det är ju bara i vägen. När fan ska de sätta gameplay framför grafik?

Sergey Titov gjorde detta spelet innan War Z:

http://en.wikipedia.org/wiki/Big_Rigs:_Over_the_Road_Racing

Sergey Titov är inte känd för att göra bra spel.