Inlägg av Drapan

Inlägg som Drapan har skrivit i forumet

Otänkbart att någon överdriver på sitt cv...

Skrivet av kebbe:

Märks inte i spelet. 2042 befolkas av ungefär 7 spelare som är aktiva fram tills 21:00, spelar man senare än så är varenda lobby i alla spellägen två eller tre spelare som väntar på att nå 16 för att kunna dra igång en match. Helt ospelbart.

Det måste ändå vara spelläget du kör. Inga problem med att hitta fulla lobbies i princip närsom.

All lycka med studierna!

Bra märkligt att du funnits i ens sfär (?) på något sätt i ca 20 år. Nytt nummer av PCG var höjdpunkten på månaden när man var yngre, och alla diverse livesändningar och dylikt på FZ har alltid gemytligt.

Någon annan som kommer ihåg när de hade planer på en companion app/spel till första division? Man skulle kunna styra en drönare eller dylikt via mobilen i ens PC/konsoll-kompisars spel. Kommer ihåg att jag tänkte att det var sjukt imponerande att de använda samma motor för båda, och likaså med det här, ytterst imponerande om de har skalat ner motorn till att rulla på mobiler.

Skrivet av jeppe109:

Börjar mer och mer tro att största anledningen till att prata om det innan det är klart är för att man vill få in foten i industrin.

Hade man bara brytt sig om att göra spelet och få ut det till folk skulle man inte sätta upp en stor måltavla på projektet.

Vilket så klart får mig att fundera på hur mycket man egentligen vill få ut produkten. Med det sagt kan de flesta inte leva på luft så jag kan förstå varför.

Tror inte nödvändigtvis du har fel, men känns som om gamle Occam och hans rakkniv skriker "idioti". Känns rätt rimligt, alltför många där ute som är helt ignoranta och/eller fullkomligt naiva kring hur större företag funkar. Om de inte försvarar sitt IP så är det väl likställt med att säga upp sitt anspråk på det.

Har något sånt här projekt funkat? Kan bara komma ihåg Black Mesa.

Mycket nostalgi här i tråden, får ta och lyssna på ett par soundtracks som man inte hört innan.

Ifrån i år så måste jag säga Road 96, helt magiskt. I synnerhet bra tajmat till story och pacing. Fint att det är en mekanik att leta/hitta kassettband också.

Satt fps limit på 60 och slog på vsync, löste hackandet för mig. Är generellt lite känslig för slöheten med vsync men helt värt det i det här fallet då det blev så smooth det bara går.

... Är jag du?

Jag vill ha en nyckel!

Gillade konceptet, det är på något sätt lagom annorlunda. Gillar ändå War Thunder hyfsat så kändes helt ok att köpa in sig på early access.

Fy. Fan.

Jag är helt övertygad om att utvecklarna inte har koll på alla delar som krävs för att göra ett bra (eller ens okej) fps. Kamerarörelserna är utan tvekan de ryckigaste jag har upplevt i ett fps och efter < 2 timmar så hade jag dragit på mig illamående för resten av kvällen.

Skrivet av kaffe_is_life:

Men det är ju värdelöst och säljer lika bra som armsvett...

Trots dålig försäljning så kan det vara avgörande för folks jobb och företagets framtid, är det inte rimlig att de kämpar, trots motgångar, för det?

Skrivet av gunnzi:

Ungefär som att anställa en byggarbetare vars expertis är att demolera byggnader till att nu bygga dom, det funkar inte riktigt så.

Skrivet av loafen:

Fast det är precis så det fungerar.
För att utföra riktade attacker så krävs väldigt god kännedom om IT-säkerhet och vad det finns för exploits till olika typer av enheter och firmwareversioner.

För all del finns det RAAS (ransomware as a service) att köpa på dark web men denna attacken ser mer avancerad ut.

Antog att hen syftade på vad som hände snubben som hackade Valve och läckte HL2.

Lyckades trycka på beställningsknappen ett par sekunder efter det gick live, och har 3-5 veckors leveranstid. De kan inte haft särskilt stort lager redo.

Har mig veterligen aldrig varit i närheten att maxa mina 16gb med spel, och detta med alldeles för många Chrome-tabbar, streamande och allt annat möjligt skräp som en x år gammal Windows-installation samlat på sig i bakgrunden.

Vad kräver (och utnyttjar) ens 16gb fullt ut?

Givetvis har företaget rätt att försena hur mycket de vill i förmån för att släppa något en bättre produkt (och bör eventuellt göra det om förutsättningar finns). Problemet blir väl att när man väntar till releasedagen med att göra det så säger det en hel del om hur dålig koll de måste ha på sin egen planering, och då kommer det rätt naturligt att allt förtroende för deras förmåga i övrigt försvinner.

Ja, det kan komma oförutsägbara hinder, men det gör det alltid. Det behöver vara extraordinärt om planeringen inte är tolerant nog och inte har tillräcklig marginal för att hantera det.

Skrivet av Bennii:

Men att inte kunna se i förväg förrän på releasedagen att man kommer behöver mer tid, två gånger, tyder på extremt dålig planering. Hoppas spelet är bättre än planeringen.

Verkligen. Känns som om spelet antingen är kasst och/eller att de crunchat sig in i väggen.

Skrivet av ZerotheCat:

Otroligt missvisande rapport då man av någon anledning helt utelämnar spelutvecklare som tillverkar spel åt online-casinon dvs slot/casino-spel. De företagen omsätter otroligt mycket pengar OCH människor. Märkligt..

Det är skilda branscher. Inte särskilt konstigt.

Strul med videon, vid 1:30 bland annat. Inte den öronbedövande överraskningen man är inte efter till morgonkaffet direkt.

Skrivet av Droopydawg:

Har ni Twitch prime så är det gratis att ladda ner denna månaden, samt remaken på Wonder boy: the dragon's trap

Åh bra tips! Skulle precis kika på vad det kostade etc. PSA: Har man prime video så får man twitch prime på köpet. Är alltså inte bara amazon prime som det var förr i tiden.

Datautgrävning... Uppskattar att ni ofta brukar svenskifiera med glimten i ögat, men nu när det redan finns en vedertagen svensk översättning av data mining så känns det lite märkligt. https://sv.wikipedia.org/wiki/Datautvinning. Värt att notera att första träff på google på Datautgrävning är den här artikeln.