Inlägg av Falo

Inlägg som Falo har skrivit i forumet

Röntgenläkare. Den enda nischen inom sjukvård jag ärligt kan rekommendera. Man känner sig nyttig för omvärlden men befinner sig på behörigt avstånd från alla de negativa sidor som "jobba med människor" innebär. Bra arbetsmarknad, även relativt till andra läkare, bara allmänläkare är mer eftertraktade.

Till alla som tycker det är svårt i början. BG3, liksom D&D 5e, är som svårast mellan lvl 1-3. Därefter har man gått ifrån patetisk lite max hp och fått en hel del mer förmågor som gör striderna lättare. För att inte tala om senare i spelet när man har fått stark equipment.

Från de let's plays jag har sett är spelet i mångt och mycket likt Planetfall med utbrodering av vissa koncept och streamlining av andra. Är ju samma motor vad jag förstår. Jag gillade Planetfall efter man tog sig över instegströskeln så är klart sugen på detta.

CRPG i 40K av välrenommerad studio? Ja tack! Blev förväntansfull nu helt klart 🙂

Låter som samma system som fanns i 3:an och Planetfall. Mycket riktigt roligt att experimentera med kombinationerna. Bra att köra vidare med vinnande koncept.

Ålder: 31
Yrke: ST-läkare i bilddiagnostik ("röntgenläkare")
Utbildning: 5,5 år läkarprogram, 1,5 år allmäntjänstgöring.
Erfarenhet: 4 år som ST. Blir om 1 år färdig specialist med hyfsat lönepåslag.
Bruttolön: Grundlön 47 100. Utöver det cirka ett jourpass i veckan som går att få igen i pengar (försumbar summa) eller som kompledigt (vilket personalbrist dock ej tillåter).
Förmåner: Friskvård 5000:-

Som alla vet är regionen värdelös arbetsgivare. Löneutvecklingen är i särklass sämst där ett påslag på 1-2% per år anses vara extraordinärt förträffligt. Helt orimligt i jämförelse med ansvar och inflation. Jag är kvar tills dagen jag blir specialist. Kommer sedan börja konsulta, huvudsakligen med distansgranskning av bilder.

Testade deras nya versus-läge lite under betan i helgen. Inte alls lika mysigt som det var i l4d där man med kartkännedom planerade bakhåll etc. Man är nu instängd på en liten arena och tävlar om är döda av överlevarna snabbast. Varje runda var över på 2-4 min. Väldigt hetsigt med konstanta waves av vanliga zombies. Inte sämre kanske men kändes mer som e-sport än något man bara kunde ha kul med. Obegripligt att inte ha med kampanj-versus också, men det är mycket som är obegripligt med denna så kallade uppföljare...

Testade också betan B4B och har samma intryck. Känns som stort fokus på kvantitet över kvalitet i alla aspekter. Tror på flopp tyvärr 😞

Ska istället försöka mig på Hunt Showdown igen (cryteks originella BR-spel) som nyligen släppt en ny karta.

Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Sååå tillfredsställande när ett snyggt kast landar

Skrivet av Whisp:

Spelar folk att här fortfarande? Jag gör iaf det.
Spelar folk i tredje person eller första person?
Har folk fått några favoritvapen?

Kör också en hel del. Perfekt spel för vardagssessionerna på runt 1 timme.
Spelar förstaperson. Favoritvapen Dane axe eller War axe men har börjat känna lite på Maul också.

Skrivet av Klorixx:

En grej som jag upptäckt (och är fruktansvärt störande) är att man tar skada av att få ett medpack slängt på sig.
Jag har alltså vid flera tillfällen råkat döda medspelare i ett försök att heal'a upp dom 😅

Störande, men också rätt komiskt. Undrar om det är en bug eller feature? Är ju rätt verkligt att en säck med bandage hårt slängd i ansiktet gör mer skada än vad den helar. Går ju dock emot den förväntade gaming-logiken helt klart.

Njuter också av spelet i fulla drag. Till skillnad från Mordhau och WotR så är detta kul från första minuten just pga sin mer lättsamma, förlåtande approach. Jag har full förståelse att folk bara krigsvrålar sig in i batalj istället för att fokusera på objectives när det är så tillfredsställande att kötta, men jag tror att utvecklarna också har förutspått detta. Objectives faller sig ofta naturliga i den riktningen i form av att ta punkter/eskortera saker. När objectives är mer pilliga krävs det ändå samtidigt att majoriteten uppehåller fronten för att några ska kunna slutföra dem. Mycket snyggt hanterat tycker jag.

Jag brukar hamna rätt högt på scoreboarden. Varför? Slåss fult. Hugger oftast folk i ryggen eller sidan. Backar så fort jag är i numeriskt underläge. Kastar vapen (och allt annat jag kan få tag i.) Sparkas. Spelet belönar svinigt stridande vilket gör att det känns skitigt och verkligt. Inga ärofulla dueller här inte.

Dum fråga kanske men går det att spela på samma dator som hostar den dedikerade servern om datorn är hyffsat modern? 😊

Guld! Har lyssnat på de gamla Christer-avsnitten jag vet inte hur många gånger och varje gång sörjt att inte mer har producerats. Stort tack för tipset att de (han) är tillbaka. Hade helt missat det 😁

Jag har haft WMR av Dell som jag har varit nöjd med gällande tracking, komfort och skärmar. Hade endast testat PSVR innan som väl imponerande sådär. Uppgraderade i dagarna till en Rift S och, trots att jag inte har några större problem med min WMR, mycket imponerad. "Sweet spot" för skärpa är mycket större och screen door är nästan obefintlig. Kontrollernas ergonomi är av en annan värld. Just kontrollkomfort var min stora anledningen till uppgraderingen. Har inte hunnit hårdtesta trackingen men verkar vara av minst samma klass som WMR (dvs nästan perfekt för mig). Rift S är något plastigare än Dell WMR faktiskt som har en gedigen kvalitéskänsla rakt igenom. Dock är Riften något lättare vilket nog väger upp för det.

TLDR; uppgraderade från WMR, som jag var rätt nöjd med, till Rift S och är överraskande nöjd över skillnaderna.

Känner personligen ingen vendetta mot Valve pga Artifacts. Mikrotransaktioner i kortspel är väl att förvänta sig och en naturlig del av denna typ av spel? Tycker det glasklara "du köper nya kort för riktiga pengar" är en mer vuxen vinkel än att gå omvägar via in-game valutor som man i teorin kan grinda sig till, men som man oftast behöver köpa för att göra framsteg i relevant takt. Marknadsmodellen får oförtjänt mycket fokus in mening.
Som inbiten kortspelare är jag mer entusiastisk över spelet i sig som ser väldigt mycket mer intressant ut än Hearthstone, Gwent, TES; Legends som jag tycker handlar för mycket om att köpa/grinda sig till rätt nätlek. Spelen i sig är sedan rätt grunda. Artifacts ser betydligt mer strategiskt och djupt ut med flera lanes/färgcombos att fundera över (TES;Legends on steroids typ). Sen ska man beakta att, utifrån det jag har sett, har Artifacts mer fokus på drafts, alltså att man ofta bygger en ny lek inför varje spelsession utifrån ett visst antal kortpaket. Detta tar bort mycket av jagandet efter den perfekta nätleken för att överhuvudtaget kunna spela utan att bli totalkrossad. Ett mer rättvist och framförallt roligt spelsätt imo. "Gratis" kortspel finns det redan gott om, håll er för all del till dem. Artifacts är för den publiken som gärna spenderar pengar på sin hobby, och jag tror det kan finnas en tillräckligt stor grupp av oss här ute.

Som brädspelsfantast tänkte jag först hålla med om att Monopol i alla dess former har gett hela hobbyn ett dåligt rykte, MEN jag vill även bidra med ett bra alternativ för er som vill ha ett brädspel med lite Fortnite-känsla. Brädspelet i fråga är "Adrenaline" och är "FPS in a box" med massa vapen och frags nästan helt utan slumpmoment (dvs inga tärningar). Istället krävs taktik och slughet, lite som Fortnite. Köp detta istället för Monopol. Ni kommer inte ångra er!

https://www.worldofboardgames.com/adrenaline?utm_source=brads...

Gillade betan så pass mycket att jag precis skaffade EA Access enbart för First Trial imorgon. 40 spänn för medlemskap ger 10 timmars tidigt spelande från och med imorgon. Ytterligare en chans att bestämma sig för om det är bra nog för att köpa hela spelet sen tänker jag, så då blir det ändå rätt värt

Mina minnen från detta spel kretsar kring de fantastiska, ryckigt framförda trollformlerna med tillhörande handgester. *Da* *Ur* *Yen* *Zer*! Lät som Microsoft Sams försök att leverera kinesiska och var helt underbart tillfredsställande

Tog chansen att testa det i helgen som gick under öppna betan. Grafiken är helt klart topp men fastnade inte för dess gameplay alls. Kändes långsamt hur karaktärerna rörde sig, deras animationer och upplevde även att matcherna drog ut på tiden. PvP-striderna var också lite klumpiga och oinspirerande. Man hann liksom tröttna långt innan rundan tog slut. Finns potential men behöver fixas en hel del med innan det blir roligt imo. Skulle snarare rekommendera SMITE om någon är nyfiken på konceptet "3rd person" MOBA. Det är välpolerat vid det här laget och har mängder med tuffa gudar att spela som. Kan vara riktigt kul stundtals.